بهترین ماسک بعد از بند انداختن صورت چیست؟

  جمعه، 16 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین ماسک بعد از بند انداختن صورت چیست؟
بعد از اصلاح کردن صورت از کرم‌های مرطوب کننده که باعث آبرسانی به پوستتان می‌شود استفاده کنید. اگر از تیغ یا وکس صورت برای اینکار استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود از محصولات افترشیو استفاده کنید. البته اگر از وجود الکل در این محصولات راضی نیستید پس می‌توانید با استفاده از چند ماده ارگانیک، ماسک‌های بعد از اصلاح در خانه بسازید

بعد از اصلاح کردن صورت از کرم های مرطوب کننده که باعث آبرسانی به پوستتان می شود استفاده کنید. اگر از تیغ یا وکس صورت برای اینکار استفاده می کنید، توصیه می شود از محصولات افترشیو استفاده کنید. البته اگر از وجود الکل در این محصولات راضی نیستید پس می توانید با استفاده از چند ماده ارگانیک، ماسک های بعد از اصلاح در خانه بسازید و از آثار فوق العاده آن لذت ببرید. در ادامه دستورالعمل تهیه چند ماسک بعد از اصلاح صورت آورده شده است.

ماسک بعد از بند انداختن صورت

1.در اینجا ما شما رابا ماسکی آشنا می کنیم که پوستتان بعد از بند انداختن دچار این مشکلات نشود.برای تهیه ماسک بعد از بند انداختن صورت کافی است یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد.این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.اگر می خواهید پوستتان سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

2.ماسک آلوئه ورا و بادام یکی از بهترین ماسک ها برای التیام بخشیدن به پوست پس از اصلاح است. آلوئه ورا یک گیاه همه کاره است و نکته جالب در مورد آن اینست که هر فردی با هر نوع پوستی می تواند از آن استفاده کند. مانند افراد دارای پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس و یا پوست طبیعی. خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان لکه های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است. همچنین آلوئه ورا با آبرسانی عمقی به پوست می تواند از خشکی آن جلوگیری کند. نکته جالب دیگر این که در هر فصلی از سال قابل استفاده است. همه این نکات باعث می شود که آلوئه ورا به عنوان یک ماسک بعد از اصلاح صورت گزینه بسیار خوبی باشد. از جمله خواص روغن بادام پاکسازی عمیق پوست صورت و بدن است، این روغن به راحتی به لایه های درونی پوست نفوذ کرده، آلودگی ها و مواد التهاب زا را از بین می برد. بدین ترتیب شما می توانید با استفاده از این دو ترکیب اصلی و مواد زیر یک ماسک فوق العاده برای بعد از اصلاح تهیه کنید:

  • ۱ فنجان روغن بادام شیرین
  • ½ فنجان ژل آلوئه ورا
  • مقداری آب مقطر یا جوشیده
  • مقداری اسانس برای خوشبو شدن
  • چند قطره روغن نعنا یا اسطوخدوس

بد نیست مراقبت های بعد از بند انداختن صورت را بدانید

۱. دقت داشته باشید که به منطقه ای که بند انداخته شده به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت دست نزنید. زیرا این کار باعث ایجاد حساسیت و زدن جوش هایی روی صورت شما می شود. همچنین قبل از بند انداختن منطقه مورد نظر را لایه برداری نکنید.

۲. پس از اینکه صورتتان را بند انداختید، به مدت حداقل ۱۲ ساعت هیچ محصول آرایشی بهداشتی مانند مرطوب کننده ها و پاک کننده های آرایشی را که ممکن است اسید داشته باشند به پوست خود نزنید.

زیرا درست است که این محصولات حاوی اسید بوده و به لایه برداری از پوست کمک می کنند، اما اگر شما پوست حساسی داشته باشید، همین اسید ها منجر به بروز حساسیت های پوستی و جوش می شوند.

۳. اگر پس از بند اختن احساس ناراحتی کردید، می توانید از یک کمپرس سرد روی پوستتان استفاده کنید تا درد منطقه مورد نظر را تسکین دهید.

۴. پس از بند انداختن از هرگونه گرما دادن و یا قرار گرفتن در سونای بخار برای تسکین و یا پاک کردن پوستتان جلوگیری کنید.

۵٫ از یک لوسیون آرام بخش در منطقه مورد نظر استفاده کنید تا پوست ملتهب شده را تسکین دهد. برای گرفتن نتایج بهتر، می توانید از لوسیون های حاوی کمومیل و یا آلوئه ورا و یا ماسک بعد از بند انداختن صورت استفاده کنید.

۶. پس از بند اختن، به مدت ۴۸ ساعت از قرار گیری مستقیم زیر نور آفتاب جلوگیری کرده و یا از ضد آفتاب هایی که در برابر اشعه های خورشید از پوست محافظت می کنند، استفاده کنید. همچنین در این مدت آفتاب نگرفته و پوست خود را برنزه نکنید.

نکته مهم در اصلاح صورت با شمع

اگر حرارت شمع هنگامی که آن را بر روی پوست می مالید ، زیاد باشد ، ممکن است پوست شما آسیب ببیند . اصلاح با شمع باید با دقت و ظرافت انجام شود.برای اصلاح موهای زائد بدن ، پارافین مخصوص بدن وجود دارد و بهتر است از این نوع پارافین استفاده نمایید زیرا پارافین مخصوص صورت و متفاوت هستند.پارافین در اسانس های مختلفی در بازار موجود است . می توانید از اسانس دلخواه خود استفاده نمایید.هرگز برای ذوب کردن شمع از حرارت مستقیم استفاده نکنید، زیرا شمع در این حالت می سوزد.اگر تحت درمان با داروهای رتینوئید هستید و یا به تازگی لایه برداری از صورتتان را انجام داده اید، اصلا پوستتان را اصلاح نکنیدزیرا پوستتان به شدت نازک شده است و ممکن است زخم شود.برای انجام این روش نزد افرادی بروید که در این کار تبحر کافی دارند زیرا انجام این روش توسط افراد ناوارد سبب زخم شدن پوست می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (332 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (96 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (64 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (48 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (34 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (32 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (29 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (25 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (20 نظر) نگاهی به تدارکات مفصل و رنگارنگ آزاده نامداری برای تولد یک سالگی گندم‌بانو، چشم و چراغ خونه/ طراحی جذاب و فانتزی کیک حرف نداره+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عکس‌های دیده نشده از «ببر مازندران» در دوران قاجار؛ کلاهی که قاجار بر سر ببر گذاشت
احسان علیخانی شب عید قربان ازدواج کرد؟
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟