بهترین ماسک بعد از بند انداختن صورت چیست؟

  جمعه، 16 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین ماسک بعد از بند انداختن صورت چیست؟
بعد از اصلاح کردن صورت از کرم‌های مرطوب کننده که باعث آبرسانی به پوستتان می‌شود استفاده کنید. اگر از تیغ یا وکس صورت برای اینکار استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود از محصولات افترشیو استفاده کنید. البته اگر از وجود الکل در این محصولات راضی نیستید پس می‌توانید با استفاده از چند ماده ارگانیک، ماسک‌های بعد از اصلاح در خانه بسازید

بعد از اصلاح کردن صورت از کرم های مرطوب کننده که باعث آبرسانی به پوستتان می شود استفاده کنید. اگر از تیغ یا وکس صورت برای اینکار استفاده می کنید، توصیه می شود از محصولات افترشیو استفاده کنید. البته اگر از وجود الکل در این محصولات راضی نیستید پس می توانید با استفاده از چند ماده ارگانیک، ماسک های بعد از اصلاح در خانه بسازید و از آثار فوق العاده آن لذت ببرید. در ادامه دستورالعمل تهیه چند ماسک بعد از اصلاح صورت آورده شده است.

ماسک بعد از بند انداختن صورت

1.در اینجا ما شما رابا ماسکی آشنا می کنیم که پوستتان بعد از بند انداختن دچار این مشکلات نشود.برای تهیه ماسک بعد از بند انداختن صورت کافی است یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد.این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.اگر می خواهید پوستتان سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

2.ماسک آلوئه ورا و بادام یکی از بهترین ماسک ها برای التیام بخشیدن به پوست پس از اصلاح است. آلوئه ورا یک گیاه همه کاره است و نکته جالب در مورد آن اینست که هر فردی با هر نوع پوستی می تواند از آن استفاده کند. مانند افراد دارای پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس و یا پوست طبیعی. خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان لکه های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است. همچنین آلوئه ورا با آبرسانی عمقی به پوست می تواند از خشکی آن جلوگیری کند. نکته جالب دیگر این که در هر فصلی از سال قابل استفاده است. همه این نکات باعث می شود که آلوئه ورا به عنوان یک ماسک بعد از اصلاح صورت گزینه بسیار خوبی باشد. از جمله خواص روغن بادام پاکسازی عمیق پوست صورت و بدن است، این روغن به راحتی به لایه های درونی پوست نفوذ کرده، آلودگی ها و مواد التهاب زا را از بین می برد. بدین ترتیب شما می توانید با استفاده از این دو ترکیب اصلی و مواد زیر یک ماسک فوق العاده برای بعد از اصلاح تهیه کنید:

  • ۱ فنجان روغن بادام شیرین
  • ½ فنجان ژل آلوئه ورا
  • مقداری آب مقطر یا جوشیده
  • مقداری اسانس برای خوشبو شدن
  • چند قطره روغن نعنا یا اسطوخدوس

بد نیست مراقبت های بعد از بند انداختن صورت را بدانید

۱. دقت داشته باشید که به منطقه ای که بند انداخته شده به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت دست نزنید. زیرا این کار باعث ایجاد حساسیت و زدن جوش هایی روی صورت شما می شود. همچنین قبل از بند انداختن منطقه مورد نظر را لایه برداری نکنید.

۲. پس از اینکه صورتتان را بند انداختید، به مدت حداقل ۱۲ ساعت هیچ محصول آرایشی بهداشتی مانند مرطوب کننده ها و پاک کننده های آرایشی را که ممکن است اسید داشته باشند به پوست خود نزنید.

زیرا درست است که این محصولات حاوی اسید بوده و به لایه برداری از پوست کمک می کنند، اما اگر شما پوست حساسی داشته باشید، همین اسید ها منجر به بروز حساسیت های پوستی و جوش می شوند.

۳. اگر پس از بند اختن احساس ناراحتی کردید، می توانید از یک کمپرس سرد روی پوستتان استفاده کنید تا درد منطقه مورد نظر را تسکین دهید.

۴. پس از بند انداختن از هرگونه گرما دادن و یا قرار گرفتن در سونای بخار برای تسکین و یا پاک کردن پوستتان جلوگیری کنید.

۵٫ از یک لوسیون آرام بخش در منطقه مورد نظر استفاده کنید تا پوست ملتهب شده را تسکین دهد. برای گرفتن نتایج بهتر، می توانید از لوسیون های حاوی کمومیل و یا آلوئه ورا و یا ماسک بعد از بند انداختن صورت استفاده کنید.

۶. پس از بند اختن، به مدت ۴۸ ساعت از قرار گیری مستقیم زیر نور آفتاب جلوگیری کرده و یا از ضد آفتاب هایی که در برابر اشعه های خورشید از پوست محافظت می کنند، استفاده کنید. همچنین در این مدت آفتاب نگرفته و پوست خود را برنزه نکنید.

نکته مهم در اصلاح صورت با شمع

اگر حرارت شمع هنگامی که آن را بر روی پوست می مالید ، زیاد باشد ، ممکن است پوست شما آسیب ببیند . اصلاح با شمع باید با دقت و ظرافت انجام شود.برای اصلاح موهای زائد بدن ، پارافین مخصوص بدن وجود دارد و بهتر است از این نوع پارافین استفاده نمایید زیرا پارافین مخصوص صورت و متفاوت هستند.پارافین در اسانس های مختلفی در بازار موجود است . می توانید از اسانس دلخواه خود استفاده نمایید.هرگز برای ذوب کردن شمع از حرارت مستقیم استفاده نکنید، زیرا شمع در این حالت می سوزد.اگر تحت درمان با داروهای رتینوئید هستید و یا به تازگی لایه برداری از صورتتان را انجام داده اید، اصلا پوستتان را اصلاح نکنیدزیرا پوستتان به شدت نازک شده است و ممکن است زخم شود.برای انجام این روش نزد افرادی بروید که در این کار تبحر کافی دارند زیرا انجام این روش توسط افراد ناوارد سبب زخم شدن پوست می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (119 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (38 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (38 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 7 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی