بهترین سن برای فرستادن بچه ها به مهدکودک

  شنبه، 14 دی 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
بهترین سن برای فرستادن بچه ها به مهدکودک
مهد کودک خوب برای بیشتر کودکان مفید است. استفاده از مهد کودک خوب بستگی به شرایط خانواده و وضعیت شغلی پدرومادر دارد. البته سن استفاده از مهد کودک نیز بسیار مهم است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت،زندگی مدرن ابزار مدرنی هم با خود به همراه می آورد. وقتی تغییر شکل زندگی در یک سیستم جدید اتفاق می افتد ناگزیر شیوه های جدید زندگی نیز به وجود می آید. شاید چند دهه قبل مفهومی به عنوان مهد کودک بسیار ناشناخته و لزوم آن نامشخص بود. اما امروزه بسیار مادران هستند که کودکان خود را به مهد می برند و این منحصر به مادران شاغل هم نمی شود.
امروزه روانشناسان کودک به ویژگی های مثبت و تاثیر خوب قرار گرفتن کودک در محیط مهد کودک اذعان دارند و بسیاری از مادران حتی اگر شاغل نباشند به دلایلی مانند تمدید روحیه خود، بهبود مهارت های ارتباطی کودک و... فرزندشان را به مهد کودک می فرستند. اما چه زمانی برای رفتن کودک به مهد مناسب است و یک مهد کودک خوب را چطور باید انتخاب کرد؟ با لیلا هوشیارمحبوب، کارشناس ارشد روانشناسی، درباره این موضوع صحبت می کنیم و او می گوید: مهد کودک خوب برای بیشتر کودکان مفید است. استفاده از مهد کودک خوب بستگی به شرایط خانواده و وضعیت شغلی پدرومادر دارد. البته سن استفاده از مهد کودک نیز بسیار مهم است.

مهدکودک فواید زیادی دارد

هوشیارمحبوب درباره سن مناسب برای مهد رفتن کودکان توضیح می دهد: پس از سه سالگی کودکان نیاز به همسن وسالان و بازی های موازی و گروهی دارند. سال های اولیه کودکی در رشد کودک بسیار حائز اهمیت است. از نظر تحقیقی دو سال اول بهترین مراقب برای کودک مادر است. در این دو سال حتی پدر نیز نمی تواند به عنوان مراقب نیازهای کودک را برآورده کند. از پایان سه سالگی با پس از آن خردسالان نه تنها برای بازی بلکه برای یادگیری طرز سلوک و سازش با دیگران نیاز به همسالان دارد.
این روانشناس درباره اینکه مهد کودک برای کدام دسته از مادران مفید است، اعتقاد دارد: مهد کودک مخصوصا برای مادرانی که خود را مجبور به نگهداری از کودک می دانند و نمی توانند محیط شادی را در منزل ایجاد کنند یا مادرانی که کودک شان تنهاست و آنها نیز از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده و کم تجربه هستند و یا مادران شاغل می تواند مفید باشد. در هر صورت هیچگاه مهد کودک جای خانه را نمی گیرد و فقط می تواند مکمل آن باشد.

مهدکودک خوب باید ...

لیلا هوشیارمحبوب شرایط انتخاب یک مهدکودک استاندارد را این طور بیان می کند: در این میان آنچه بسیار اهمیت دارد این است که مهد کودک فرزند خود را با وسواس و پیگیری انتخاب کنید می توانید از خانواده هایی که کودکی در آنجا دارند جزییات را بپرسید یا با فاصله های منظم از داخل مهد دیدن کنید و بدون اطلاع قبلی این کار را انجام دهید. از نظر استانداردها نسبت تعداد کودکان به مربیان باید در یک مهد کودک مناسب این گونه باشد:
کودکان تا گروه سنی دو سال 3 به 1
کودکان گروه سنی سه سال 7 به 1
کودکان گروه سنی 4 تا 5 سال 8 به 1
کودکان گروه سنی 6تا 8 سال 10 به 1

مهدکودک قبل از ۳ سالگی؟

لیلا هوشیارمحبوب، کارشناس ارشد روانشناسی در پایان تاکید می کند: اگر شرایط کاری شما اجازه این را می دهد که تا قبل از سه سالگی خودتان از کودک تان مراقبت کنید، حتما این کار را انجام دهید و فرزند خود را به هیچ مهد کودکی نسپارید چرا که شکل گیری «دلبستگی ایمن» به معنی ساده تر آسایش و آرامش و توانایی در ارتباط موثر با دیگران و گنجایش عشق ورزیدن کودکان در همین سه سال اول زندگی شکل می گیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (318 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (329 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (119 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (23 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس