بهترین زمان برای بچه دار شدن

  چهارشنبه، 22 اسفند 1397   زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین زمان برای بچه دار شدن
طبیعی است که والدین حتما باید قبل از فرزند دار شدن از حداقل امکانات مالی برخوردار باشند. زیرا اگر توان تهیه غذا و لباس کودک را به هیچ عنوان ندارند نمی توانند فرزندان همراه با آرامشی را تربیت کنند. ولی این جمله هم به این معنا نیست که حتما باید امکانات مالی بسیار بسیار عالی وجود داشته باشد تا بشود فرزندی را راحت بزرگ کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، برخی از زوجین تصمیم می گیرند که در همان ماه های اول زندگیشان صاحب فرزند بشوند. فرزند دار شدن و تولید نسل یکی از بهترین اعمال در نزد خداوند است. ولی بهتر است که این عمل پسندیده در شرایط مناسب خودش اتفاق بیافتد تا هم زوجین و هم فرزند تازه به دنیا آمده، بتوانند در آرامش بیشتر زندگی خود را سپری کنند.

برای بچه‌دار شدن زمان تعیین نکنید

برخی از افراد می گویند 1 الی 2 سال بعد از ازدواج بهتر است صاحب فرزند بشوید و برخی دیگر می گویند 4 الی 5 سال و برخی دیگر اعداد دیگری را بیان می کنند. در واقع باید بگوییم که تمام این اعداد و ارقام نظرهای شخصی افراد می باشند و یک زوج اگر قصد فرزندار شدن را دارند باید با توجه به معیارها و ملاک های خودشان و با توجه به این نکته که تا چه اندازه توانسته اند ملاک های لازم برای والد شدن را به دست بیاورند، اقدام به بچه دار شدن کنند.

رسیدن به تفاهم کامل برای بچه‌دار شدن

یکی از نیازهای پایه ای و اساسی برای رشد مناسب فرزندان، نیازهای فیزیولوژیک مثل خوراک و پوشاک و مسکن است. طبیعی است که والدین حتما باید قبل از فرزند دار شدن از حداقل امکانات مالی برخوردار باشند.

یکی از مسایلی که قبل از تولد فرزند باید در زوجین حل شده باشد، این است که زوجین بتوانند مشکلات و مسایل خود را بدون ایجاد بحث و مشاجره و قهر کردن های طولانی حل کنند. اگر فرزندی به دنیا بیاد و دایما شاهد این مساله باشد که والدینش با یکدیگر مشاجره و بحث می کنند، بر سر یکدیگر فریاد می زنند و یا با هم قهر هستند، نا امنی و عدم امنیت در آن فرزند شکل می گیرد.

یکی از مهم ترین نیازهای هر فرزندی این است که متوجه بشود که دنیای اطرافش امن و او دور از خطر است و در واقع یکی از مسایلی که این امنیت را خدشه دار می کند، اختلافات شدید و بارز والدینش است. پس برای قدم اول برای بچه دار شدن، والدین باید مهارت های حل مساله و تعارض و به صورت کلی مهارتهای هم زیستی، یعنی با یکدیگر زندگی کردن را یاد بگیرند.

وضعیت مالی مناسب برای بچه‌دار شدن

فرزندی که به دنیا می آید قطعا با خود روزی اش را هم می آورد. والدینی که کمال گرا هستند و می گویند باید از امکانات مالی بسیار بالایی برخوردار باشیم تا بتوانیم از فرزندی نگه داری کنیم، سخت در اشتباه هستند. این نکته را فراموش نکنید، یکی از نیازهای پایه‌ای و اساسی برای رشد مناسب فرزندان، نیازهای فیزیولوژیک مثل خوراک و پوشاک و مسکن است.

طبیعی است که والدین حتما باید قبل از فرزند دار شدن از حداقل امکانات مالی برخوردار باشند. زیرا اگر توان تهیه غذا و لباس کودک را به هیچ عنوان ندارند نمی توانند فرزندان همراه با آرامشی را تربیت کنند. ولی این جمله هم به این معنا نیست که حتما باید امکانات مالی بسیار بسیار عالی وجود داشته باشد تا بشود فرزندی را راحت بزرگ کرد.

وقت کافی برای بارداری

والدینی که هر دو تمام وقت کار می کنند بهتر است فعلا تا رسیدن به تعادل در کارشان بچه دار نشوند. زیرا کودک نیاز دارد با والدینش وقت بگذراند و بازی کند و یک سری فعالیت های لذت بخش را انجام بدهند. حال اگر والدین نتواند این کار را کند، نیاز به تعلق پذیری و محبت را در کودکش خدشه دار کرده است.

به این معنا که کودک با خودش فکر می کند که والدینم قطعا مرا دوست ندارند که هیچ گاه در کنار من نیستند. هیچ کس دیگری هم مثل مربیان مهد کودک، بستگان و فامیل و یا حتی پرستار شخصی نمی توانند جایگزین والدین بشوند. پس برای فرزندار شدن باید از کار طولانی خود کم کرد.

بهترین سن ازدواج

فرزند دار شدن و تولید نسل یکی از بهترین اعمال در نزد خداوند است. ولی بهتر است که این عمل پسندیده در شرایط مناسب خودش اتفاق بیافتد
برای فرزندار شدن باید به سن تان زمان ازدواج توجه کنید. اگر در سنین بالا ازدواج کرده اید باید تلاش خود را دو چندان کنید تا زودتر به شرایط فرزنددار شدن برسید. زیرا بارداری ها در سنین بالا، ممکن است خطراتی را برای جنین و مادرش ایجاد کند.

فرزندپروری

والدین قبل از اقدام به بچه دار شد باید به یادگیری مهارت های فرزندپروری بپردازند تا بتوانند در زمان تولد فرزندشان با او بهترین و صحیح ترین نوع رفتار را داشته باشند.

برنامه‌ریزی برای بچه‌دار شدن

در زمانی که تصمیم به فرزندار شدن می کنید ببینید آیا تمام شرایط را در حد طبیعی دارا هستید؟ آیا می توانید مشکلات بین خودتان را به راحتی و بدون تعارض های شدید حل کنید؟
نکته آخر اینکه، آیا می دانید بعد از بچه دار شدن، نقش های زندگی مشترک شما چه تغییراتی می کند و چه کاری را چه کسی انجام بدهد بهتر است؟ حتما برای داشتن اوقات فراغت با یکدیگر نیز راهکارهایی را بیاندیشید که با ورود عضو جدید به خانواده تان، از همسرتان فاصله عاطفی نگیرید.

 


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (229 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (162 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (138 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (95 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW