بهترین کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت

  شنبه، 04 دی 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
بهترین کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت
درست آرایش کردن یکی از جذاب ترین مهارت های خانم هاست. زمانی برای داشتن یک آرایش خوب همه به دنبال یک کرم پودر، رژگونه یا سایه چشم خوب بودند؛ اما حالا داستان فرق کرده؛ چرا که کانتورینگ هم به این لیست اضافه شده‌اند. امروزه کانتورینگ و هایلایت یک بخش ضروری از میکاپ محسوب می‌شوند. در ادامه شما را با روش های کانتورینگ صورت آشنا خواهیم ساخت.

کانتورینگ به تکنیکی گفته می شود که به منظور متعادل کردن سایه های موجود در قسمت های تاریک و روشن صورت و همچنین برای فرم دادن هرچه بهتر به آن انجام می شود. در گذشته این کار معمولاً توسط آرایشگران حرفه ای و تنها برای افراد مشهور انجام می شد، البته این مربوط به زمانی است که فضای مجازی بخشی از زندگی روزمره مردم را تصاحب نکرده بود. امروزه خیلی از خانم ها قادر به استفاده از این تکنیک آرایشی برای خوش فرم و زیبا کردن صورت خود هستند. به زبان ساده این کار یعنی برجسته کردن زیبایی و پوشاندن عیب و نقص های صورت. برای کانتورینگ معمولاً از کرم پودر هایی که 2 یا 3 درجه از پوست خود شخص تیره تر هستند استفاده می شود.

همچنین برای روشن کردن و برجسته کردن نقاط قوت صورت، از هایلایتر هایی که به طور معمول 2 یا 3 درجه روشن تر از رنگ پوست صورت هستند استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که نقاطی از صورت را که می خواهید برجسته کنید باید هایلایت شده و نقاطی را که می خواهید در صورتتان چندان دیده نشوند کانتور کنید.

انتخاب کانتور مناسب

بعضی افراد دوست دارند که میکاپ خود را با محصولات کرمی و مایع انجام دهند. هردوی این گزینه ها خوبی به نظر می رسند ولی پیشنهاد می کنیم کانتورینگ را با یک محصول پودری شروع کنید تا کنترل بهتری در انجام آن داشته باشید. زمانی که در تکنیک های کانتور زدن کمی پیشرفت کردید، می توانید از کانتورنیگ کرمی استقاده کنید. از آنجائی که بیشتر برندها کانتورینگ و هایلایت ها را با هم در یک بسته بندی ارائه می کنند، انتخاب برای شما بی دردسرتر است.

برای انتخاب رنگ کانتور باید چندین رنگ مختلف را روی پوست تان امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام سایه بهترین هماهنگی را با رنگ پوست شما دارد. برای هایلایت، رنگی را انتخاب کنید که یک یا دو سایه روشن تر از کرم پودر شما باشد در مقابل رنگ کانتورینگ باید یک یا دو سایه تیره تر به نظر برسد. اگر رنگ پوست روشنی دارید، از هر محصول با رنگ نارنجی دوری کنید. برای افرادی با رنگ پوست تیره، بهتر است که از پودرهای با تناژ قرمز استفاده کنند؛ اما اگر رنگ پوست متوسط دارید (نه تیره و نه روشن) رنگ برنزی مناسب به نظر می رسد.

همچنین داشتن یک براش خوب برای کانتور زدن، مساله مهمی است که نباید نادیده بگیرید. برای کانتورهای پودری براش های معمولی بهترین گزینه محسوب می شوند؛ زیرا کوتیکول درون موهای براش پودر را به خوبی جذب می کند.

مراحل کانتورینگ صورت

چند مرحله برای برجسته کردن گونه ها و خلق یک صورت ظریف و زیبا وجود دارد. در اینجا این مراحل و روش ها را به شما خواهیم آموخت.

۱- زیر سازی کنید

صورت خود را آماده کنید، کرم پودر و کانسیلر زده و با زدن یک لایه نازک پودر تثبیت کننده، زمینه آرایش خود را آماده کنید. این کار باعث می شود تا کانتورینگ صورت روان و یکدست انجام شود.

۲- محصول مورد نظر و قلم موهایتان را انتخاب کنید

شما می توانید از میان محصولات پودری و کرمی، محصول دلخواهتان را انتخاب کنید. محصولات پودری، آرایش صورت شما را کمی مات می کند، در حالی که محصولات کرمی براقیت بیشتری دارند. اگر مبتدی هستید، بهتر است از محصولات کرمی شروع کنید؛ زیرا استفاده و محو کردن این مدل ها راحت تر است.

در مورد قلم مو نیز، بهتر است در جاهایی که به دقت بیشتری نیاز دارید، از قلم موهای کوچک و کرکی استفاده کنید. درکل شما به یک قلم مو برای زدن سایه های تیره و یک قلم دیگر برای زدن سایه های روشن نیاز خواهید داشت. می توانید برای این منظور از قلم موهای بزرگ زاویه دار مخصوص کانتورینگ استفاده کنید.

۳- صورت تان را تقسیم بندی کنید

نقاط اصلی برای کانتورینگ صورت شامل ناحیه زیر فک، دو طرف شقیقه ها، دو طرف بینی و حفره های زیر استخوان های گونه هستند. نکته ای حائز اهمیت در مورد کانتورینگ صورت این است که باید از ساختار استخوانی صورت خود به عنوان راهنما استفاده کرده و رنگ ها و سایه ها را متناسب با این ساختار به صورت تان بزنید.

۴- به صورت خود رنگ و لعاب دهید

هر قدر که کانتورینگ صورت شما طبیعی تر به نظر برسد، بهتر خواهد بود! بنابراین هیچگاه خطوط واضح و روشن از رنگ بر روی صورت تان باقی نگذارید. از یک اسفنج تخم مرغی مرطوب، یا یک براش آرایشی برای ترکیب رنگ ها استفاده کنید. می توانید از رژگونه صورتی گلبهی نیز به گونه های خود بزنید تا کمی رنگ و لعاب به چهره خود بدهید.

۵- هایلایت کنید

تنها قسمت هایی را هایلایت کنید که نور به آن می تابد؛ مانند گونه ها، استخوان های ابرو، پل بینی، چاله بالای لب و وسط چانه.

آموزش کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت

در ادامه قصد داریم به آموزش کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت بپردازیم. اولین قدم در کانتورینگ صورت شناسایی شکل چهره شماست. بعد از اینکه تشخیص دادید صورت شما چه فرمی دارد، نحوه کانتورینگ صورت تان را مطالعه کنید.

کانتورینگ صورت های قلبی شکل

بر اساس اصول چهره شناسی، اگر صورت شما به شکل دایره باشد و فرم آن متمایل به بیضی نباشد، یعنی طول و عرض صورت تقریباً با هم مساوی باشد، صورت شما گرد است.

برای کانتورینگ صورت اولین گام، آماده سازی پوست و زدن یک لایه نازک کرم پودر به عنوان زیر سازی کارتان است.

زیرسازی پوست صورت قلبی شکل

سپس با استفاده از هایلایترهای کرمی ناحیه فک، پل بینی، زیر چشم ها، روی گونه ها، گوشه لب ها، و وسط پیشانی را هایلایت کنید.

هایلایت کردن صورت قلبی شکل
حالا که مناطق مختلف صورت تان را مشخص کرده اید، می توانید کانتور کردن را شروع کنید. رنگی که استفاده می کنید حتما می بایست مناسب ایجاد سایه بوده و بیش از حد گرم یا نارنجی نباشد. با استفاده از یک براش، کانتورینگ را از خط رویش موها شروع کرده و به سمت شقیقه بروید تا با این کار پیشانی تان را باریک تر نشان دهید. برای کانتورینگ گونه ها، از شکل استخوان بندی طبیعی گونه ها پیروی کرده و از بالای گوش شروع کنید و به سمت گوشه لب بروید. کمی هم دو طرف بینی را تیره کنید تا بینی تان ظاهری لاغرتر و خوش فرم تر داشته باشد.
کانتورینگ صورت قلبی شکل

وقتی کار کشیدن خطوط کانتورینگ و هایلایت روی همه قسمت های صورت را انجام دادید، وقت محو کردن رنگ ها می رسد؛ این مرحله، قسمتی از کار است که ممکن است تاحدودی دشوار باشد. از یک براش کوچک و کرکی مخصوص کانتورینگ استفاده کنید. با ضربات کوچک به پیشانی شروع کرده و هایلایتر را پخش کنید؛ این کار را در قسمت های دیگر هم تکرار کنید. از یک براش بزرگ مخصوص کانتورینگ برای نواحی کانتور شده استفاده کنید. از قسمت پیشانی شروع کنید و کمی رنگ را به سمت پایین هدایت کرده و آن را کاملا محو کنید. هنگام محو کردن رنگ بر روی گونه ها، برای اینکه ظاهر کار لطیف و طبیعی شود، بهتر است حرکات دست تان به سمت بالا باشد. انجام این کار باعث می شود آرایش تان کاملا صاف و یکدست شود؛ بنابراین سعی کنید تمام رنگ ها را به خوبی با هم ترکیب کنید.

در نهایت با استفاده از یک پودر تثبیت کننده آرایش و یک براش، به آرامی قلم مو را روی پوست تان فشار داده و بچرخانید. این کار باعث می شود مواد آرایشی شما ماندگاری بیشتری داشته باشند. می توانید از کمی رژگونه یا برنزه کننده برای رنگ و لعاب و گرما بخشیدن به ظاهر خود استفاده کنید.

محو کردن کانتورینگ صورت قلبی شکل

کانتورینگ صورت های گرد

در اولین مرحله صورت تان را آماده کنید و قبل از شروع، از کرم پودر استفاده کنید. هایلایت کردن را درست از وسط پیشانی شروع کنید؛ سپس پل روی بینی و بعد وسط چانه تان را هایلایت کنید. زیر ناحیه چشم، مثلث های برعکس بزرگ بکشید. مقداری هایلایتر به استخوان گونه ها نیز بزنید.

هایلایت کردن صورت گرد
برای کانتور کردن از یک سایه با ته رنگ خاکستری مایل به قهوه ای استفاده کنید و رنگ های براق را کنار بگذارید. کانتورینگ را از کنار گوش ها شروع کنید و یک خط مستقیم به سمت پایین بکشید؛ چون این کار کمک می کند صورت تان بلافاصله لاغرتر به نظر برسد. سپس روی شقیقه ها را به شکل حرف C کانتور کنید. برای باریک تر نشان دادن بینی، دو طرف بینی را از بالا به پایین سایه بزنید.
کانتور کردن صورت گرد
در ادامه از یک براش کرکی کوچک برای محو کردن رنگ نواحی که سایه زده اید استفاده کنید. براش را به آرامی روی پوست خود فشار داده و بچرخانید. نواحی کانتور شده را با یک برس کانتورینگ بزرگ محو کنید تا جایی که نتوانید هیچ خطی روی صورت خود ببینید. در نهایت از یک پودر تثبیت کننده استفاده کنید و آن را به آرامی روی صورت خود بزنید. با استفاده از یک براش آن را پخش کنید تا آریش تان تثبیت شود.
محو کردن کانتورینگ صورت گرد

کانتورینگ صورت های مربعی

صورت مربعی به صورتی گفته می شود که عرض پیشانی، استخوان های گونه و فک در آن ها زیاد و تقریباً به یک اندازه است. خانم هایی که صورت مربعی شکل دارند، می توانند با یادگیری روش کانتورینگ، صورت خود را بیضی تر نشان دهند. اگر صورت شما هم مربعی شکل است، در ادامه، آموزش آرایش کانتورینگ را که مخصوص این شکل صورت هاست، بخواند تا با فوت و فن های آرایشی، خود را زیباتر و جذاب تر نشان دهید!

وقتی صورت تان را آماده کردید و کرم پودر زدید، وقت آن است که با هایلایتر روی آن خطوطی بکشید. این کار را درست از وسط پیشانی شروع کرده، مستقیم به سمت پایین بیایید تا به وسط چانه برسید. برای وصل کردن این دو ناحیه، یک خط کوتاه وسط بینی تان بکشید. از گوشه های داخلی چشم شروع کنید و در نواحی پایین چشم ها شکلی شبیه عدد هفت بکشید. همچنین گوشه های بیرونی دهان را هم هایلایت کنید.

هایلایت کردن صورت مربع

هنگام انتخاب رنگ سایه کانتورینگ، بهتر است رنگ هایی مثل خاکستری و قهوه ای را انتخاب کنید تا تفاوت رنگ طبیعی روی صورت ایجاد شود. سایه را در امتداد خط فک، زیر استخوان گونه ها و دو طرف بینی بکشید.

کانتورینگ صورت مربع

نکته کلیدی این است که ابتدا نواحی که هایلایت کرده اید را محو کنید، سپس به سراغ نواحی کانتور شده بروید. براش کانتورینگ را به آرامی روی سایه ها بزنید و رنگ های تیره را در رنگ های روشن صورت تان پخش کنید. برای افزایش ماندگاری کانتورینگ کرمی در تمام طول روز، از یک پودر تثبیت کننده استفاده کنید. پودر را با استفاده از یک براش بزرگ به آرامی روی صورت تان بزنید و پخش کنید. برای گرم تر کردن رنگ پوست می توانید از کمی رژگونه یا برنزه کننده استفاده کنید.

محوکردن کانتورینگ صورت مربع

کانتورینگ صورت های کشیده و بیضی

صورت کشیده به صورتی گفته می شود که از صورت بیضی کشیده تر باشد. اگر صورت کشیده ای دارید، با توجه به شکل، می توانید مناطقی از صورت را که باید با کرم کانتورینگ تیره بپوشانید، مشخص کنید. این مناطق شامل خط رویش موها در پیشانی، زیر استخوان های گونه و پایین چانه هستند.

مثل همیشه، صورت تان را با زدن مرطوب کننده و کرم پودر آماده کنید. با هایلایتر روی پیشانی یک نیم دایره یا آرک کشیده و آن را به سمت پایین و روی تیغه بینی بکشید. همچنین چانه، گوشه های بیرونی دهان، زیر چشم ها، و گونه ها را هم هایلایت کنید.

هایلایت کردن صورت کشیده و بیضی

برای کانتورینگ از یک رنگ خنثی استفاده کنید. از قسمت گوشه یا نوک براش برای کانتور کردن زیر گونه ها استفاده کنید. سپس کناره های پیشانی، دو طرف تیغه بینی و قسمت فک را کانتور کنید.

کانتورینگ صورت کشیده و بیضی

برای محو کردن کانتورینگ از گوشه داخلی چشم شروع کنید. رنگ هایلایت را از داخل به سمت بیرون و رنگ کانتور یا تیره را از بیرون به سمت داخل پخش کنید. در نهایت از یک پودر تثبیت کننده برای ماندگار کردن آرایش تان استفاده کنید. از وسط صورت شروع کرده و با استفاده از یک براش، پودر را به آرامی روی قسمت های مختلف صورت زده و بدون اینکه آرایش زیر کارتان را به هم بریزید، رنگ ها را پخش کنید.

محو کردن کانتورینگ صورت کشیده و بیضی

کانتورینگ صورت های الماسی یا لوزی شکل

صورت الماسی به چهره ای گفته می شود که استخوان های گونه با چانه، تشکیل یک مخروط را می دهند و پیشانی، پهن ترین بخش صورت است. اگر روش آرایش کانتورینگ را برای این نوع صورت ها بدانید، می توانید با برجسته تر کردن چانه و باریک تر کردن خط رویش موها در وسط و طرفین پیشانی، صورت خود را زیباتر نشان دهید.

در صورت های لوزی شکل یا الماسی، باید ناحیه زیر گونه را کانتور کنید؛ از گوش ها شروع کرده و کشیدن خط را در وسط گونه پایان دهید. ناحیه زیر چشم ها، وسط پیشانی و وسط چانه را هایلایت کنید تا این قسمت هایی که معمولا باریک هستند، پهن تر به نظر برسند.

 کانتورینگ صورت‌های لوزی یا الماسی

کانتورینگ صورت های مستطیلی


  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

تشکر ازراهنماییتان
لیلی
3 سال پیش

عالی بود ممنون
ریتاج
3 سال پیش

ممنون خیلی مطلب جالبی بود
باران
3 سال پیش

ممنون خیلی مطلب جالبی بود
Melika
3 سال پیش

ممنون از این همه مطالب مفید
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (100 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (75 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (65 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (55 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (31 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (31 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (26 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (25 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (22 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (21 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (20 نظر) علی دایی: لبخند آن دختر زیبا را به یک دستگاه ویلای میلیاردی باستی‌هیلز ترجیح می‌دهم +ویدئو (14 نظر) رخت عزای علی دایی برای دایی اش در اردبیل/ ورزشکاران معروفی که در مراسم ختم دایی شهریار ایران حضور داشتند (15 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (13 نظر) (فیلم) تسلط جالب رهبر معظم انقلاب به زبان عربی هنگام گفتگو با پسر اسماعیل هنیه / بَلِّغوا تَعزیَتی ... (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جزئیات خانه اجاره‌ای پسر بزرگ رهبر انقلاب؛ دوتا فرش ماشینی، دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی و بدون مبلمان/ پسر کو ندارد نشان از پدر
برادر کوچک و غیر روحانی رهبر معظم انقلاب: آقا مظلوم نیستند، گفتند من مظلوم نیستم، نگویید این را+عکس
فال روزانه امروز یکشنبه 21 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 21 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 21 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 21 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 21 مرداد 1403 + فیلم
نمایش انواع سهمیه‌های داوطلبان نوبت دوم کنکور در سایت سنجش
موافقت با راه‌اندازی رشتۀ «شبیه‌سازی و مصورسازی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
فال انبیاء روزانه یکشنبه 21 مرداد 1403
یک ورزشکار مسلمان محجبه برای بلژیک افتخار آفرید / سارا شعری مدال طلای المپیک را برای بروکسل به ارمغان آورد
خانه رویایی ؛ ایده های بسیار زیبا برای دکوراسیون داخلی خانه به صورت تابستانی
پیام تبریک نماینده محترم ولی فقیه در استان مازنداران در پی کسب مدال طلای المپیک توسط ساروی
فراخوان ثبت رکوردهای نمایشی در کتاب رکوردهای نمایشی 2024
(عکس) پست مخصوص پریناز ایزدیار برای مبینا نعمت زاده، دارنده مدال برنز المپیک 2024 فرانسه
منتخب روز   
پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو