بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کجاست؟

  شنبه، 30 مهر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کجاست؟
ساعدنیوز: بهترین شهر ایتالیا برای زندگی کجاست؟ ایتالیا کشوری وسیع و یکپارچه است، اما تفاوت‌های زیادی در سبک زندگی و محیطی آن وجود دارد. هنگام انتخاب مکان مناسب خود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید و شهری متناسب با علایق و شیوه زندگی خود را انتخاب کنید.

ایتالیا کشوری وسیع و یکپارچه است، اما تفاوت های زیادی در سبک زندگی و محیطی آن وجود دارد. هنگام انتخاب مکان مناسب خود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید و شهری متناسب با علایق و شیوه زندگی خود را انتخاب کنید. اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید و مطمئن نیستید بهترین شهر زندگی برای شما کدام است، تورهای گردشگری و موقت مانند تور رم ایتالیا بسیار در انتخاب و تصمیم گیری شما موثر خواهد بود. در این مطلب به معرفی 5 شهر برتر ایتالیا برای زندگی خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

تصویر

5 شهر برتر برای زندگی در ایتالیا

زندگی در مکان های استانی با شهرهای بزرگ و مدرن ایتالیا بسیار متفاوت است. شهرهای ساحلی دیدنی تر اما گرانتر از شهرهای داخلی هستند. می توان گفت زندگی در شمال و جنوب بسیار متفاوت است و بسیار شرایط محیطی و زندگی متنوعی دارند. حتی برخی شهرهای مجاور یکدیگر نیز از نظر گویش ها، آداب و رسوم، غذا، جشنواره ها و غیره متنوع و متفاوت اند.

  1. میلان؛ شهری بسیار بیشتر از یک پایتخت مد

تصویر
میلان به عنوان یک پایتخت مد شهری بسیار متنوع، سرزنده و جالب است. با این حال، در درجه اول یک شهر کاری و تجاری محسوب می شود و تمام مزایا و معایب ناشی از آن را دارد. میلان نیز مانند هر شهر بزرگ اروپایی دیگری، بعدی آشفته، پرجمعیت، آلوده و با ساختمان های بیش از حد دارد. با این حال، برای طرفداران شهری، سبک زندگی عالی را ارائه می دهد. برخی از ویژگی ای کلی این شهر عبارتند از:
  • موزه ها، نمایشگاه ها، فعالیت های فرهنگی و سرگرمی در تمام طول سال وجود دارند.
  • رستوران ها و کافه ها غذاهایی از سراسر جهان ارائه می دهند.
  • با وجود صنعتی بودن ریشه های رومی همچنان در این شهر بارز و مشهود است.
  • با وجود میراث فرهنگی عظیم، مرکز مهمی برای امور مالی، مد و فناوری است.
  • دوچرخه سواری، پیاده روی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار رایج و آسان است.
  • سوار شدن به قطار برای سفر به خارج از شهر در آخر هفته ها آسان است.
  • شبکه بسیار توسعه یافته ای برای اشتراک گذاری خودرو وجود دارد.
  • نه تنها در سطح بین المللی بلکه با سایر مناطق ایتالیا نیز ارتباط خوبی دارد.دسترسی به دریاچه های کومو و ماگیوره آسان است و پیست های اسکی نیز خیلی دور نیستند.

2. ترنتو؛ یک سبک زندگی آرام شهری

تصویر

ترنتو به عنوان پایتخت منطقه ترنتینو، بزرگ تر و کمی شهری تر از بولزانو است. در تیرول جنوبی واقع است و آب و هوا و محیط کاملا مشابهی با آن دارد. برخی از ویژگی های کلی آن عبارتند از:

  • این منطقه دارای کیفیت زندگی عالی است و بهترین شهر ایتالیا برای زندگی آرام شهری محسوب می شود.
  • این استان خود مختار است و حق دارد در مورد مدیریت و حکمرانی خود تصمیم بگیرد.
  • ترنتو سطوحی از رفاه و کیفیت زندگی را ارائه می دهد که در میان بالاترین سطوح اروپا قرار می گیرد.
  • دارای یک سیستم آموزشی عالی، خدمات بهداشتی در سطح بالا و میراث طبیعی زیبایی فوق العاده است.
  • ترنتو واقع در دره رودخانه آدیجه، محیطی خیره کننده است و از زیباترین مکان ها برای دوچرخه سواری در اروپا می باشد.
  • ترنتو فرودگاه اختصاصی ندارد. اما فقط یک ساعت با قطار از ورونا و کمتر از سه ساعت از میلان فاصله دارد.
  • اگر زندگی در شهری که تا اواخر شب شلوغ و پر از روشناییست را دوست دارید، ترنتو برای شما مناسب نیست.

3. بولزانو نه چندان ایتالیایی اما جذاب

تصویر

بولزانو، همراه با ترنتو و بلونو، در نظرسنجی سال 2018 که توسط ایتالیا اوگی انجام شد، سه مکان برتر کیفیت زندگی را به خود اختصاص دادند. بولزانو یک شهر متوسط ​​دوست داشتنی در تیرول جنوبی است و ارتباط قوی با اتریش و آلمان دارد.

  • بسیاری از بومیان بولزانو هنوز میراث قوی آلمانی و اتریشی دارند و این در معماری، غذا، سبک زندگی و این واقعیت که آلمانی در کنار ایتالیایی صحبت می شود، مشهود است.
  • بولزانو یکی از بهترین شهرها برای خانواده ها یا دوران بازنشستگی است. آرام، امن و ساکت است و توسط زیباترین کوه ها احاطه شده است.
  • از آنجایی که این منطقه در شمال است، فصل های مشخصی دارد. اگر به اسکی علاقه دارید، مکان مناسبی برای شماست.
  • همه چیزهایی که برای یک زندگی روزمره راحت نیاز دارید در آن وجود دارد: مغازه ها، کافه ها، رستوران ها، پزشکان، داروخانه ها، بازارهای آزاد و غیره.
  • اگر در خود شهر زندگی می کنید، نیاز کمی به ماشین خواهید داشت. دوچرخه سواری و پیاد روی بسیار مرسوم و رایج است.

4. برشا؛ جوان و پر جنب و جوش

تصویر

برشا اساسا یک مرکز صنعتی است که همه چیزهایی را که انتظار دارید برای شما فراهم می کند. از نظر خدمات مالی بسیار بزرگ است و جمعیت مهاجر قابل توجهی در آنجا زندگی و کار می کنند و واقعا بهترین شهر ایتالیا برای زندگی محسوب می شود. برخی از جذابیت های این شهر عبارتند از:

  • هر سال برشا رالی سالانه اتومبیل های قدیمی Mille Miglia را برگزار می کند که هم برای شرکت کنندگان و هم برای تماشاگران خوشحال کننده است.
  • این شهر چه در سطح بین المللی و چه در داخل ایتالیا راه های ارتباطی خوبی دارد. فرودگاه میلانو برگامو بسیار نزدیک است، حدود 45 دقیقه با ماشین و 1 ساعت با اتوبوس مستقیم.
  • وقتی در برشا هستید، موقعیت خوبی برای سفر به سراسر کشور و فراتر از آن دارید.
  • برشا یک گردشگاه زیبا با مغازه ها و بوتیک های زیاد، کلوب ها وکافه های بسیار است.
  • شما در برشا خسته نمی شوید چرا که همه چیزهایی که برای یک زندگی شهری فعال نیاز دارید در آن وجود دارد.
  • آب و هوای آن بیشتر قاره ای است، زمستان های سرد و تابستان های گرم.

5. دریاچه کومو؛ بهترین مقصد بازنشستگی در لمباردی

تصویر

اگر به دنبال زندگی آرام اما نه چندان دور از شلوغی میلان هستید، به دریاچه کومو بروید تا مکان ایده آل خود را پیدا کنید. کومو می تواند بهترین شهر ایتالیا برای زندگی پس از بازنشستگی باشد.

شهر کومو و شهرهای اطراف آن مانند سرنوبیو، تورنو، بلویو و مولتراسیو در بین مهاجران مسن تر محبوبیت بیشتری دارند؛ اما کل منطقه سرشار از آرامش است. برخی از ویژگی های کلی این منطقه عبارتند از:

  • شما در یک منطقه زیبا و دیدنی زندگی می کنید در حالی که تمام خدمات اصلی با ماشین 15 دقیقه فاصله دارند و به میلان نزدیک هستید.
  • خطوط قطار به میلان، وارسه، لوگانو، زوریخ، بازل و لکوآر قابل اعتماد هستند. اما برای راحتی بیشتر به داشتن ماشین فکر کنید.
  • زندگی در کومو برخلاف میلان بسیار ساده است. همیشه می توانید در کنار دریاچه قدم بزنید و به کافه های مرکز شهر بروید.
  • کومو شگفت انگیزترین و خوش منظره ترین پیاده روی هایی را که می توانید پیدا کنید برای شما فراهم می کند.
  • مسیرهای دوچرخه سواری کوهستانی دیدنی، قایقرانی، موج سواری، و کایت سواری وجود دارد.

در پایان

شهرهای بسیاری در ایتالیا وجود دارند که می توانید زندگی راحتی را در آنجا داشته باشید. علاوه بر شهر های نام برده؛ شهر های لیگوریا، پادوا، پیسا، پوزیتانو، سورنتو و آمالفی نیز از شهر های معروف این کشور محسوب می شوند.

به طور کلی پیش از انتخاب مکانی برای زندگی و مهاجرت بهتر است در یک سفر با برخی از شهر های مورد نظر خود آشنا شده و سپس تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. سام سیر ارائه دهنده انواع تورهای گردشگری برای شما عزیزان است و می توانید با تجربه تور رم ایتالیا ۱۴۰۱ تا آخر همین امسال تصمیم مناسب را برای انتخاب بهترین شهر ایتالیا برای زندگی اخذ کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (201 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (151 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....