ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیوگرافی هنری شبنم قلی خانی +عکس های زیبا

  چهارشنبه، 06 شهریور 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیوگرافی هنری شبنم قلی خانی +عکس های زیبا
شبنم قلی خانی بازیگر متولد 19 آبان سال 1356 است او هنرپیشه و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون است. او فارغ التحصیل رشته نمایش – صحنه آرایی در دانشگاه آزاد تهران می باشد.

بیوگرافی شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی در ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران بدنیا آمد . شبنم فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغازنمود. او موردتوجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی وی درخشید. او در نخستین مجموعهٔ تلویزیونی خود به نام اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی درخشید.

تصویر

ازدواج شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی : خواهر رضا و خواهر من که هر دو از ما بزرگتر هم هستند، دوستان صمیمی یکدیگر بودند زمانی که در دانشگاه قبول شدم برای درس ماکت سازی احتیاج داشتم یک نفر به من کمک کند خواهرم گفت برادر دوستم در رشته معماری تحصیل می کند و می تواند به تو کمک کند، آشنایی ما از ساخت این ماکت آغاز شد و در نهایت خواهرهای ما برایمان این نقشه را کشیدند و در نهایت سال 86 با هم ازدواج کردیم.و هم اکنون یک دختر زیبا بنام شانا دارند .

بازیگران مورد علاقه اش

بازیگران مورد علاقه اش در میان بازیگران قدیمی تر فاطمه معتمد آریا و در میان بازیگران جوان تر مریلا زارعی ( مخصوصا بازی در فیلم شیار ۱۴۳ ) و لیلا حاتمی هستند. در میان بازیگران خارجی هم بازیگر مورد علاقه اش مریل استریپ است.

تصویر

شروع فعالیت هنری شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی فعالیت بازیگری را در سال 1376 با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغازنمود. او موردتوجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی وی درخشید. او نقش مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفاکرد.

او به زودی با علیرضا افخمی آشنا شد و در دو مجموعهٔ تلویزیونی پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی وی درخشید.

در سال 1384، برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی جلوی دوربین رفت. او در این مجموعه به همراهی بازیگرانی چون پرویز پورحسینی، اکرم محمدی، یکتا ناصر، مهدی پاکدل و آتیلا پسیانی درخشید.

شبنم در سال بعد در مجموعهٔ سال های برف و بنفشه به همراه سام درخشانی، لاله اسکندری، امیر آقایی و اسماعیل شنگلهدرخشید. این مجموعه از کانال های اروپا ، آمریکا و آسیا نیز پخش شد. وی در سال بعد برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی نردبانی به آسمان به کارگردانی محمدحسین لطیفی جلوی دوربین رفت. بخش هایی از این مجموعه در شهر سمرقند و بخارا در افغانستان تصویربرداری شد.

پنج شنبهٔ آخر ماه واپسین فیلمی است که شبنم قلی خانی در آن ایفای نقش کرده است. این فیلم در سال 1391 به کارگردانی ماشاءالله شاه مرادی زاده ساخته شد. این فیلم محتوای اجتماعی–مذهبی دارد و دربارهٔ چند جوان است که پارتی برگزار می کنند و روحانی وارد این خانه می شود. از بازیگران این فیلم سینمایی می توان به محمود پاک نیت در نقش روحانی اشاره نمود.

تصویر

مهاجرت به استرالیا

شبنم قلی خانی به دلیل موقعیت شغلی همسرش به استرالیا مهاجرت کرد و به مدت ۴ سال را در آنجا گذراند. وی در استرالیا به ادامه تحصیل خود پرداخت و لیسانس کارگردانی فیلم خود را از استرالیا گرفت. سپس پس از ۴ سال مجدد به ایران بازگشتند. شبنم قلی خانی قبل از مهاجرتش در دانشگاه آزاد تهران تدریس می کرد و به خاطر مهاجرتش تدریس را رها کرد.

تصویر

کارگردانی

شبنم نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه و مستند را بر عهده داشته است. در سال ۲۰۰۴، او نخستین فیلم کوتاه خود به نام واقعیت یک فروشندهٔ خیابانی را کارگردانی کرد. از فیلم های کوتاه او می توان به فیلم کوتاه زندگی اشاره کرد که او نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت.داستان این فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه ای مربوط به یک زندگی و مرگ ساده است.

تصویر

فیلم سینمایی

سال

فیلم

کارگردان

توضیحات

۱۳۷۹

مریم مقدس

شهریار بحرانی

بازی در نقش مریم مقدس

۱۳۸۰

یک الف ناقابل

محمدرضا عرب

نقش برجسته

۱۳۸۱

جوجه اردک من

امیر فیضی

نقش برجسته

۱۳۸۱

عطش

محمدحسین فرح بخش

۱۳۸۱

سفرنامه خواب

روح الله حجازی

نقش برجسته در یکی از سه قسمت

۱۳۸۲

وعده دیدار

جمال شورجه

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۶

ستاره سهیل

امیر قویدل

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۶

به خاطر خواهرم

حجت سیفی

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۷

خاطره

نادر طریقت

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۸

شور شیرین

جواد اردکانی

نقش برجسته

۱۳۸۹

پریناز

بهرام بهرامیان

نقش برجسته

۱۳۸۹

بچه تهران

کامبوزیا پرتوی

نقش برجسته

۱۳۹۰

فرزند خوانده

وحید نیکخواه آذر

نقش برجسته

۱۳۹۰

درخشش پنهان

برزو ارجمند

نقش برجسته

۱۳۹۰

بزرگ مرد کوچک

صادق مرزبان

نقش برجستهٔ زن

۱۳۹۰

پنجشنبه آخر ماه

علی شاهمرادی

نقش برجستهٔ زن

۱۳۹۵

غریبه ها

یزدان فتوحی

نقش اصلی زن

مجموعه تلویزیونی

سال

نام

نقش

شبکه

کارگردان

توضیحات

۱۳۷۶

کتیبه

ایرج حبشی

۱۳۷۸

مریم مقدس

شبکه دو

شهریار بحرانی

در نقش مریم مقدس

۱۳۸۱

گل مرداب

شبکه تهران

پرویز امیرافشاری

۱۳۸۲

پرده عشق

شبکه دو

جمال شورجه

۱۳۸۴

اولین شب آرامش

شبکه سه

احمد امینی

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۵

ما چند نفر

پریسا

شبکه سه

فیاض موسوی

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۵

سال های برف و بنفشه

شبکه سه

سعید سلطانی

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۶

ستاره سهیل

شبکه یک

امیر قویدل

۱۳۸۸

نردبام آسمان

ویس

شبکه یک

محمدحسین لطیفی

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۸

پنجمین خورشید

هما

شبکه سه

علیرضا افخمی

نقش برجستهٔ زن

۱۳۸۹

گمشده

_

شبکه یک

راما قویدل

بازیگر مهمان

۱۳۸۹

عملیات ۱۲۵

(سری دوم)

شبکه تهران

محمدرضا آهنج

۱۳۹۰

پنج کیلومتر تا بهشت

آیدا

شبکه سه

علیرضا افخمی

نقش برجسته

۱۳۹۲

سرزمین کهن

شبکه سه

کمال تبریزی

نقش برجستهٔ زن

۱۳۹۵

هشت و نیم دقیقه

یکتا

شبکه دو

شهرام شاه حسینی

نقش اصلی

۱۳۹۵

دیوار شیشه ای

شبکه یک

راما قویدل

بازیگر مهمان

۱۳۹۶

محکومین

شبکه یک

سیدجمال سیدحاتمی

بازیگر مهمان

۱۳۹۶

آنام

آرزو

شبکه سه

جواد افشار

نقش برجسته

۱۳۹۷

ریکاوری

نگار

شبکه نمایش خانگی

بهادر اسدی

نقش برجسته

۱۳۹۷

مانکن

شبکه نمایش خانگی

حسین سهیلی زاده

نقش برجسته

تصویر

آثار دیگر

سال

نام اثر

نوع اثر

کارگردان

توضیحات

۱۳۷۶

آنتیگونه

تئاتر

اجرا در تئاتر شهر، تهران

۱۳۸۲

آیه های زمینی

فیلم ویدئویی

عباس رفیعی

نقش برجسته

۱۳۸۲

آبگینه

فیلم کوتاه

داریوش یاری

نقش برجسته

۱۳۸۹

کا

تئاتر

رحمت امینی

کارگردانی

سال

نام اثر

نوع اثر

۱۳۸۴

حقیقت یک دست فروش

مستند

۱۳۸۵

من تنها

فیلم کوتاه

۱۳۸۶

خونه

فیلم کوتاه

۱۳۸۷

فارسی ناآشنا

مستند

۱۳۸۷

زندگی

فیلم کوتاه

۱۳۹۰

روز

فیلم کوتاه

۱۳۹۰

امروز سه شنبه ست

فیلم کوتاه

۱۳۹۰

دست

فیلم انیمیشن

جوایز و افتخارات

  • تشکر و قدردانی انجمن اسلامی هنرمندان برای بازی در نقش مریم مقدس
  • تشکر و قدردانی شبکهٔ جهانی جام جم به عنوان بازیگر زن برجسته برای بازی در نقش مریم مقدس
  • تشکر و قدردانی مدیرعامل صدا و سیمای ایران برای بازی در نقش مریم مقدس
  • نامزد جایزهٔ بهترین بازیگر زن از تماشاگران شبکهٔ جام جم در ژانویه ۲۰۰۴
  • جایزهٔ بهترین بازیگر زن از پلت فرم طلایی (جشنواره ای در روسیه) در سال ۲۰۰۵
  • قدردانی هیئت داوران جشنوارهٔ فیلم دانشجویان ایرانی برای ساخت فیلم کوتاه تنهایی من در آوریل ۲۰۰۶
  • شبنم قلیخانی به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان در لیست جهانی BWC ثبت شده است.
  • گواهینامهٔ موفقیت و دستاورد از نخستین جشنوارهٔ فیلم بهینه سازی مصرف گاز ایرانی در نوامبر ۲۰۱۰
  • گواهینامهٔ موفقیت و دستاورد از دومین جشنوارهٔ فیلم ایرانی کانادا در سپتامبر ۲۰۱۰
  • تشکر و قدردانی هیئت مدیرهٔ کارگردانان صدا و سیما برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی نردبام آسمان
  • تشکر و قدردانی سومین هیئت مدیرهٔ کارگردانان صدا و سیما برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی پنج کیلومتر تا بهشت
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (438 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (62 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بَنّا در مقاوم سازی پی ساختمان/به این باید دکتری افتخاری بدن! +عکس (34 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (33 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (24 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (24 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (23 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (19 نظر) روایت جالب از زندگی شخصی رهبر معظم انقلاب؛ از پیاده‌روی رهبری در خانه‌شان تا ماجرای عمل جراحی ایشان بدون بیهوشی عمومی (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شیرازی، با نوشته جالب پشت خاور اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (16 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (16 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: وقتی دختره بهش میگه به فوکول من گیر نده +ویدئو😂👌 (15 نظر) خلاقیت منحصربفرد شهرداری کرمانشاه با رنگ آمیزی پیاده راه برای زیباسازی/ماشالله به این هنر+عکس (14 نظر) حضور بازیگران در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرشون؛ نسرین مقانلو، مرجانه گلچین، فریبا کوثری و...+عکس (13 نظر) خلاقیت و هوش کودک ایرانی در راهسازی/مهندسی تو خون این بچه ست+ عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
پیشگویی تاریخ ازدواج احسان علیخانی توسط پسربچه نابغه کُرد +ویدیو حلقه ازدواج شیک و بزرگ سحر دولتشاهی با طرح مرواریدی و رنگ سیلور+عکس کیک تولد و جشن لاکچری دختر علیرضا بیرانوند، در خانه مجلل شان+عکس تغییر چهره هوش پَران حمید شریف زاده، علی محجوب و عاشق سریال فاصله ها بعد 14 سال+عکس خلاقیت بی نظیر شهرداری در نصب بنر برای تبریک تولد یک آقا به خانومش+عکس/هزارماشالله به این ذهن خلاق🤣 رونمایی از شوهر خوشتیپ و قدبلند یاسمن معاوی، فیروزه سریال گیلدخت/ خانم بازیگر عروس شد+عکس پشت صحنه جذاب و دیدنی بازیگران در سریال گیلدخت/ واقعا کارشون خیلی سخته+ویدیو قاب دسته جمعی و باحال بازیگران سریال نون خ در پشت صحنه/ چقدر باهم صمیمی هستن+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه لوکس ساره بیات با چیدمان منحصر به فرد و ایرانی پسند+عکس گشت و گذار سعید راد، میرزا رضای گیلدخت با نوه خوشتیپ و فوتبالیستش+عکس رونمایی از استایل دامادی شیک و اروپایی سردار آزمون ستاره تیم ملی/ با این کت و شلوار غوغا کرد+عکس فال انبیاء روزانه چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 غم بسیار بزرگ بردل حسین کنعانی زادگان/ ستاره تیم ملی عزادار شد چهره ماتم زده همسر جوان حسن جوهرچی، بازیگر محبوب سریال فاصله ها در مراسم تشییع شوهرش/ حیف جوونیش+عکس رونمایی از چهره جوان و قدِبلند دختر پریوش نظریه، طاووس الملوک سریال گیلدخت/ چقدر شبیه مامانش هست+عکس درخواست متفاوت و بداهه گویی جالب شهاب حسینی در دیدار با رهبر انقلاب+ویدیو تغییر چهره و استایل امپراطور سریال دونگی در 52 سالگی/ چه خوشتیپ و باکلاس+عکس خلاقیت جالب و خنده دار یک دانش آموز تنبل در امتحان عربی/ مرزهای تقلب رو جا به جا کردین!+عکس لباس عروس شیک و ساده مریم امیرجلالی، ناهید سریال "خانه به دوش"/ آقای داماد زیادی شبیه یوسف تیموریه، نیست؟ ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... نیم نگاهی به دکوراسیون شیک و باکلاس خانه حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ چه مبل خوشگلی داره +عکس نگاهی به مراسم تولد هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال با دیزاین شاهکار/مبارکا باشه +عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 معرفی بروکر کوتکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود زدن یک تیر و سه نشان با رزرو تور اروپا در زمان برگزاری فستیوال فیلم کن! تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل روایت جالب رهبر معظم انقلاب از کتاب کرایه کردنشان به مبلغ هر شب 1 قِران+ویدیو/ کتابفروشی ناراحت شد که چرا من هر جلد رو توی یک شب میخونم! فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نگاهی به دسته گل شیک و حلقه های زیبا و باکلاس سوگل طهماسبی، ریحانه سریال فاصله ها/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ خلاقیت تحسین برآنگیز شهرداری در ترغیب کودکان به انداختن زباله در سطل آشغال+عکس/ آفرین به این ذهن توانمند👏 نگاهی به تمرینات سخت ورزشی امیرحسین زارع کشتی گیر افتخار آفرین در کنار ساحل/ هزار ماشاالله به این جوون پُر زور +فیلم توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! رونمایی از حضرت عشق امیرحسن زارع مدال آور کشتی/ همیشه کنار هم +عکس
تیتر امروز   
غم بسیار بزرگ بردل حسین کنعانی زادگان/ ستاره تیم ملی عزادار شد ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی