بیوگرافی و زندگی خصوصی فرامرز صدیقی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

  چهارشنبه، 10 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی و زندگی خصوصی فرامرز صدیقی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی
فرامرز صدیقی، متولد 1 فروردین ۱۳۲۸ بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

بیوگرافی فرامرز صدیقی

فرامرز صدیقی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و تئاتر کشورمان بوده که در سال ۱۳۲۸ در شهر سقز واقع در استان کردستان به دنیا آمده است, در حال حاضر ۷۲ سال سن دارد. وی تا 17 سالگی در سقز زندگی می کرد و درس می خواند تا اینکه پس از قبولی در دانشگاه تهران در سال 1346 وقتی 18 ساله بود به پایتخت نقل مکان کرد.

فرامرز صدیقی

همسر فرامرز صدیقی

از زندگی شخصی و ازدواج و فرزندان این بازیگر بی حاشیه کشورمان تاکنون خبری و یا عکسی منتشر نشده است

شروع فعالیت هنری فرامرز صدیقی

او فعالیت هنری اش را در سال ۱۳۴۷ آغاز کرد و با تئاتر رستم و سهراب اولین گام خود را در عرصه بازیگری برداشت.

در سال ۱۳۵۱ وارد دنیای سینما شد و در فیلم چشمه به کارگردانی آربی آوانسیان بازی کرد اما شهرت او برای فیلم برهنه تا ظهر با سرعت می باشد.

او بازیگری را قبل از انقلاب شروع کرد و در چند فیلم سینمایی در ایفای نقش پرداخت فیلم زن باکره در سال ۱۳۵۲ یکی از فیلمهای معروف بود که در کنار مرتضی عقیلی و مهدی فخیم زاده ایفای نقش پرداخت.

فرامرز صدیقی

  • بعد از انقلاب

فرامرز صدیقی بعد از ممنوع الکار شدن بسیاری از ستاره های سینمای ایران این فرصت برای فرامرز صدیقی به وجود آمد تا بتواند جایگاه مهمی را در سینمای ایران به دست آورد .

در سال ۱۳۵۹ اولین فیلم سینمایی خود بعد از انقلاب را انجام داد فیلم گفت هر سه نفرشان به کارگردانی غلامعلی عرفان نخستین فعالیت حرفه ای او بعد از انقلاب بود و در کنار سعید امیر سلیمانی و جمشید مشایخی و همایون اسعدیان بازی کرد از دیگر فیلم های او می توان به دندان مار و آخرین پرواز و دلشدگان و دادستان اشاره کرد.

آخرین فیلم سینمایی و خاک و آتش در سال ۱۳۸۹ بوده است که توسط مهدی صباغ زاده کارگردانی شد.

فرامرز صدیقی

شهرت فرامرز صدیقی

شهرت ایشان سال 1355 با فیلم جنجالی «برهنه تا ظهر با سرعت» شروع شد، این فیلم 4 سال بعد از تولید و در نهایت با سانسور قسمت های برهنه فیلم مجوز پخش گرفت تا جایی که زمان فیلم از 130 دقیقه به 105 دقیقه بعد از سانسور رسید، فرامرز صدیقی در نقش مهدی جوانی و فرشته جنابی در نقش دختر مورد علاقه اش در این فیلم بسیار جنجالی بازی کرده است.

تدریس بازیگری

آقای صدیقی قبل از انقلاب بعنوان مدرس بازیگری تئاتر شروع به کار کرد که از مشهورترین شاگردان وی می توانه به خانم «مهرانه مهین ترابی» اشاره کرد.

فرامرز صدیقی

کارگردانی و نویسندگی

این بازیگر در سال ۱۳۷۱ در قامت نویسنده فیلمنامه و کارگردانی فیلم سینمایی «طعنه» را با حضور جمشید هاشم پور و رضا رویگری ساخت.

فرامرز صدیقی

فیلم های سینمایی با بازی فرامرز صدیقی

● خاک و آتش – ۱۳۸۹
● پسر آدم، دختر حوا – ۱۳۸۷
● قدمگاه – ۱۳۸۲
● مارال – ۱۳۷۹
● هزاران زن مثل من – ۱۳۷۹
● عشق کافی نیست – ۱۳۷۷
● اسکادران عشق – ۱۳۷۵
● پاییز بلند – ۱۳۷۲
● دادستان – ۱۳۷۰
● دلشدگان – ۱۳۷۰
● آخرین پرواز – ۱۳۶۸
● دندان مار – ۱۳۶۸
● زمان از دست رفته – ۱۳۶۸
● روزنه – ۱۳۶۷
● سایه های غم – ۱۳۶۶
● تیغ و ابریشم – ۱۳۶۴
● گفت هرسه نفرشان – ۱۳۵۹
● امشب اشکی می ریزد – ۱۳۵۷
● برهنه تا ظهر با سرعت – ۱۳۵۵
● زن باکره – ۱۳۵۲
● چشمه – ۱۳۵۱

فرامرز صدیقی

سریال های تلویزیونی فرامرز صدیقی

● پاییز بلند – ۱۳۷۲
● حمله دار – ۱۳۷۴
● فریاد بی صدا – ۱۳۷۵
● روزی عقابی – ۱۳۷۷
● ایستگاه – ۱۳۷۸
● تنها در تاریکی – ۱۳۷۸
● داستان یک شهر – ۱۳۷۸
● چراغ های خاموش – ۱۳۸۰
● گمگشته – ۱۳۸۰
● کلانتر – ۱۳۸۲
● برگه های سفید – ۱۳۸۲
● هنگامه – ۱۳۸۲
● مردان کوچک – ۱۳۸۲
● تا غروب – ۱۳۸۳
● دایره تردید – ۱۳۸۳
● گلریزان – ۱۳۸۵
● سرنوشت – ۱۳۸۶

فرامرز صدیقی

جوایز و افتخارات فرامز صدیقی

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد (دادستان) در دهمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۷۰
  • کاندیدای بهترین نقش اول مرد (دندان مار) در هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۶۸
  • کاندیدای بهترین نقش اول مرد (مارال) در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۷۹
  • کاندیدای بهترین نقش دوم مرد (هزاران زن مثل من) در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۷۹

علت کم کاری فرامرز صدیقی

صدیقی که بیش از یک دهه است از بازیگری کناره گرفته، متأسفانه در آستانه ۷۰ سالگی در انزوا و تنهایی روزگار می گذراند. بخشی از این افول به دلایلی ناگزیر مانند عوض شدن فضای فیلم ها و نبود نقش مناسب و نیز بالا رفتن سن و سال مربوط است و بخش دیگری از آن شاید این باشد که بازیگر باید از خود مراقبت کند، هم در کیفیت نقش ها و فیلم هایی که بازی می کند و هم از ابزارهایی مانند بدن، صدا، آمادگی جسمی و ذهنی و… که برای این کار لازم دارد. فرامرز صدیقی، بازیگری است که به اعتبار کارهای درخشان کارنامه اش در حافظه سینمای ایران خواهد ماند.

فرامرز صدیقی


3 دیدگاه
  دیدگاه ها
مح
3 سال پیش

عجب دنیای مزخرفی
رزبانو
3 سال پیش

اخی چه دنیای بی رحمی شده واقعا
آراد
3 سال پیش

چقدر دلم گرفت
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (629 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (78 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان