بیوگرافی و زندگی خصوصی فریده سپاه منصور و همسر بازیگرش + عکس های جالب و دیدنی

  دوشنبه، 18 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی و زندگی خصوصی فریده سپاه منصور و همسر بازیگرش + عکس های جالب و دیدنی
فریده سپاه‌منصور (زاده ۱۵ فروردین ١٣٢۶ در تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران است.

بیوگرافی فریده سپاه منصور

فریده سپاه منصور متولد سال ۱۳۲۶ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. او دیپلم نقاشی را از مدرسه هنرهای زیبا دریافت کرد

فریده سپاه منصور

شروع فعالیت فریده سپاه منصور

فعالیت خود را با بازی در تئاترهای دانشجویی شروع کرد. فریده سپاه منصور در سال ۱۳۴۹ وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد و از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۶۱ به فعالیت در تئاتر پرداخت و تا امروز همچنان پیوندش را با تئاتر حفظ کرده است.

کلاس بازیگری فریده سپاه منصور

من دانشکده هنرهای دراماتیک می رفتم و هر وقت استاد نداشتیم، به کلاس سمندریان می رفتم و می پریدم وسط صحنه، خدا رحمتش کند او هم اجازه می داد من تمرین کنم او معلم اول و آخر بازیگران ما است و ۸۰ درصد بازیگران فعلی شاگردهای او بود ه اند.

فریده سپاه منصور

مهم ترین فیلم های فریده سپاه منصور

از مهم ترین فیلم هایی که فریده سپاه منصور در آن به ایفای نقش پرداخته می توان به کتاب قانون به کارگردانی مازیار میری و مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی اشاره کرد.

ازدواج فریده سپاه منصور

فریده سپاه منصور و هوشنگ توکلی در سال ۱۳۵۰ با یکدیگر ازدواج کردند و تا به امروز در کنار بکدیگر زندگی مشترکشان را ادامه می دهند.

فریده سپاه منصور و همسرش

بیوگرافی هوشنگ توکلی

هوشنگ توکلی یا هوشنگ گلدوز، (زاده ۱۳۲۷ - تهران) بازیگر و کارگردان اهل ایران و همسر فریده سپاه منصور، بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و همچنین حضور در مقابل دوربین را از سال ۱۳۵۵ با فیلم کوتاه زنده به گور کاری از سیامک بیات تجربه کرد. بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با خانه ابری به کارگردانی اکبر خواجویی آغاز کرد. وی همچنین مدتی مدیر اداره هنرهای دراماتیک بود

راز موفقیت در ازدواج

یکی از آموزه های نسل ما صبوری بود. صبوری و تحمل در برابر مشکلاتی که در زندگی هر کسی می تواند پیش بیاید. در زندگی مشترک ما هم اتفاقات زیادی افتاده و گاهی با چالش های بزرگی هم روبه رو شدیم اما همه تلاش خود را کردیم که زندگی مشترک را حفظ کنیم. جاهایی که تصور می کردیم نمی توانیم حرف یکدیگر را بپذیریم، سکوت و صبر کردیم تا از آن مرحله عبور کنیم.
این را هم بگویم که صبر و تحمل خانم سپاه منصور خیلی بیشتر از من است و با صبوری مشکلات زندگی را از سرگذرانده است

فریده سپاه منصور و همسرش

آشپزی فریده سپاه منصور

من عاشق آشپزی هستم. البته از تمیز کردن و جارو کردن متنفرم، ولی عاشقانه آشپزی را دوست دارم. خودم غیر از رشته پلو و هویج پلو همه غذاها را دوست دارم و برای خوب درست کردن آن ها هم نهایت تلاشم را انجام می دهم. البته یکسری غذاها هست که همسرم دوست دارد و پسرم دوست ندارد و یکسری غذا هم وجود دارد که فرزندم دوست دارد و همسرم تمایلی به خوردن آنها ندارد. ولی به تمیز کردن خانه و جارو کردن هیچ علاقه ی ندارم.

علاقه به گل و گیاه فریده سپاه منصور

گل و گیاه را دوست دارد ولی نسبت به رسیدگی به گل های اپارتمانی تنبل است و می گوید در ب دادان به گلدان تنبلی میکنم و به همین دلیل دوست ندارد در خانه گلدان داشته باشد.

فریده سپاه منصور

انتقادفریده سپاه منصور از وضعیت بازیگری

گاهی نقشی نوشته می شود که وجودش زائد بوده و با حذفش هیچ اتفاقی نمی افتد و متاسفانه آن نقش ها را برای سن های بالا می نویسند.
برخی مواقع کاری به من پیشنهاد شده که بعد از رد کردن، آن را به یک هنرور داده اند تا بازی کند. کاری که یک هنرور هم می تواند بازی کند را چطور می توان به یک بازیگر پیشنهاد داد. اینها بین هنرور و بازیگر هیچ فرقی قائل نمی شوند. نباید انتظار داشت که چنین تفکراتی برای نسل پیشکسوت سینما نقش بنویسند.

کم کاری فریده سپاه منصور در تلویزیون

باید این سوال را از دوستان مسئول در تلویزیون بپرسید نه از من ! الان حدود ۲ سال و نیم است که من در تلویزیون بازی نکردم و در این مدت هم از سمت تلویزیون هیچ پیشنهادی نداشتم تا جایی که فکر می کنم ممنوع التصویر شدم که به من پیشنهادی نمی دهند !

فریده سپاه منصور

علایق تکنولوژی فریده سپاه منصور

با تکنولوژی زیاد کاری ندارم و تلفن همراهم را فقط برای تلفن زدن و پیامک استفاده می کنم ولی کامپیوتر رادوست دارم و قبل ها بعضی وقت ها داستان های کوتاه را از اینترنت پیدا می کردم و می خواندم اما حالا هرچقدر می خواهم به اینترنت بروم نمی شود، دور اینترنت را خط کشیده ام. گاهی زبان می خوانم، با کامپیوتر بازی می کنم، و وقتم را می گذرانم.

سپاه منصور نامزد سیمرغ بلورین

فریده سپاه منصور سال ۱۳۸۹ در ۶۳ سالگی برای فیلم آسمان محبوب به کارگردانی داریوش مهرجویی توانست در ۲۹مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود.

فریده سپاه منصور

12 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

من واقعا خانم فریده سپاه منصورراوبازی هایشان رادوست دارم ایشان فوق العاده هستند
هدی
2 سال پیش

خانم سپاه منصور عالی هستند تمام نقش هاشون به یادماندنی...ان شاالله همیشه موفق وسلامت باشند درکنار عزیزان شون.
مهوش
3 سال پیش

آرزوی سلامتی داریم برای هنرمندِ توانای کشورمون خانوم فریده سپاه منصور و همسرشون آقای توکلی تا حالا نمیدونستیم آقای توکلی همسر خانوم سپاه منصور هستن. خیلی خیلی دوستتون داریم . الهی که همیشه سلامت وشاد باشید
بازدیدکننده
3 سال پیش

عشقی، عاشقتم. 💟
رستم
3 سال پیش

من خیلی شما واقای توکلی رو دوست دارم چون با وجودین الهی همیشه سالم وتندرست باشید
منصور
3 سال پیش

انشا الله خدا به شما و شوهرتان عمر با عزت و سلامت عطا بفرماید
زهرا
3 سال پیش

من دوستت دارم عزیزی
نغمه
3 سال پیش

سایتون مستدام بانوی توانا.
بازدیدکننده
3 سال پیش

❤❤
بازدیدکننده
3 سال پیش

من خیلی خیلی دوستت دارم خیلی شبیه مادربزرگم هستی ،خدا حفظتون کنه،بازیگر بسیار توانایی هستید
ناشناس
3 سال پیش

ماشاءالله به عشقتون😍
مائده (🌹❤)
3 سال پیش

من نمیدونستم آقای توکلی همسر خانم سپاه منصور هستن مه لقا خانم در سریال نون خ عالی بازی کردین همیشه سلامت باشین
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (584 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (51 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان