ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیوگرافی و زندگی خصوصی شیخ حسین انصاریان

  دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیخ حسین انصاریان
حسین انصاریان (زادهٔ ٢٧ آبان ۱۳۲۳) فرزند محمدباقر، مفسر قرآن، عارف روحانی، روضه خوان، مؤلف و استاد حوزه علمیه قم است

بیوگرافی حسین انصاریان

حسین انصاریان متولد ٢٧ آبان ۱۳۲۳ خوانسار، پدرش محمدباقر از خاندان خوانساری و مادرش از سادات مصطفوی آن شهر بود. قبر پدر او در سرچشمه خوانسار است. حسین انصاریان عموی علی انصاریان فوتبالیست و بازیگر ایرانی است.

 شیخ حسین انصاریان

خانواده حسین انصاریان

خانواده او از سه سالگی اش به تهران آمده و در خیابان خراسان ساکن شدند. در شش سالگی به مدرسه برهان رفت. بعد از اتمام کلاس سوم خانواده اش به دلیل مشکلات اقتصادی به خوانسار برگشت. در خوانسار در مدرسه جامعه تعلیمات تحصیل کرد. پس از دو سال تحصیل در خوانسار همراه خانواده به تهران بازگشت. کلاس ششم را در مدرسه برهان خواند. تحصیلات مقدماتی حوزوی (ادبیات) را در تهران تحت تعلیم علی اکبر برهان و علی فلسفی امامان جماعت مسجد لرزاده فرا گرفت. سپس راهی قم شد.

خانواده  شیخ حسین انصاریان

فعالیتهای انقلابی حسین انصاریان

قبل از ملبس شدن در ۱۷ سالگی بعد از درس برای شرکت در سخنرانی امام خمینی در کوچه یخچال قاضی به منزل او می رفت. همزمان به پخش اعلامیه های انقلابی امام خمینی اقدام می کرد. ساواک او را متهم به دفاع از امام خمینی کرد. در منبری (۲۱ رمضان) شاه و دولتش را واجب القتل دانست که سحر، ساواک به خانه اش آمده او را دستگیر کرده و چشم بسته به کمیته مشترک بردند. در دوره انقلاب به تبلیغ پرداخته و در زمان جنگ با حضور در جبهه ها تبلیغ می کرد

پسران  شیخ حسین انصاریان

فعالیت های فرهنگی حسین انصاریان

حسین انصاریان تبلیغ و سخنرانی را از ۲۲ سالگی آغاز نمود انصاریان تاکنون سخنرانی های مذهبی متعددی برگزار نموده است و ۱۶ هزار ساعت سخنرانی ضبط شده از او وجود دارد. او همچنین سفرهای متعددی به نقاط مختلف جهان برای تبلیغ مکتب تشیع داشته است. محور اصلی بحث های او مطابق با اظهار خود حدیث ثقلین است. تلویزیون جمهوری اسلامی در سالهای مختلف سخنرانی ها و دروس تفسیر انصاریان را پخش نموه است. همچنین متن پیاده شدن برخی از سخنرانی های او به صورت کتاب چاپ شده است.

 شیخ حسین انصاریان و رهبر انقلاب

عذرخواهی شیخ انصاریان از مردم

حسین انصاریان در مراسم احیای شب بیست وسوم رمضان ۱۴۳۲ (۲ شهریور ۱۳۹۰)، در حسینیه همدانی ها، که معمولاً سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر در آنجا شرکت می کنند با اشاره به برخی مشکلات و نابسامانی های موجود در کشور، از مردم عذرخواهی کرد و پس از چندبار قسم خوردن گفت:

مایی که شعار دادیم، منبر رفتیم، بیانیه دادیم، شما رو فرستادیم جلو که انقلاب کنید، دنبال میز و پست نبودیم و نیستیم، اما این وضعی که پیش اومده رو نمی خواستیم. مردم! ما رو ببخشید؛ ما به شما وعده هایی دادیم که نشد. نمی خواستیم شما تو فشار باشید نمی خواستیم گرونی باشه و… غیر از امام زمان نباید به کس دیگری امید داشته باشیم. خیلی از ما بودن، دنبال صندلی نرفتن و نمی خواستن برن، الان هم هیچگونه برنامه مادی و دنبال صندلی رفتن ندارن، فقط ناراحتن برا شما با این که ما تقصیر نداریم دلمون نمی خواست اینگونه بشه، به جان امام زمان اقلاً امثال ما رو ببخشید، ما نمی خواستیم به اینجا برسه کار، شما ما رو گذشت کنید. الهی، خدایا میدونی ماها چه نیتی برا این مردم بزرگوار داشتیم، عملی نشد، خدایا خیلی جاهای این انقلاب به دست نامحرمان افتاده، دلشون نمی سوزه برا بندگان تو، حتماً هم این مردم بزرگوار با اخلاق از این همه مشکلات پیش آمده مارو می بخشن.

نوه  شیخ حسین انصاریان

انتقاد از قسمتی از سریال یوسف پیامبر

وی در انتقادی از این سریال بیان داشته سریال نشان می داد که یوسف در قسمتی او را به مبعوث شدن به پیامبری نشان داد، در ادامه به خاطر این که به ساقی شاه گفت به شاه بگو فردی بیگناه در زندان است و در مقام آزادی او باشد، با گریه و زاری چند بار اعلام به خطا و اشتباه و گناه کرد و دامن نبوت را آلوده به گناه و خطا نشان داد.

ابتلا به کرونا حسین انصاریان

ایشان در 21 شهریور 1399 به کرونا مبتلا شدند اما بعد از بستری و مراقبت ویژه در بیمارستان و کنترل بیماری بهبود یافتند

کرونای  شیخ حسین انصاریان

برادرزاده معروف حسین انصاریان

بعد از درگذشت علی انصاریان بخاطر ابتلا به کرونا و حضور حسین انصاریان برای اقامه نماز بر پیکر وی نسبت فامیلی این دو را برای عموم مردم مشخص کرد حاج آقای می گوید: علی واقعا وابسته و عاشق اهل بیت بود و علت اصلی محبوبیت اش ظاهر شاد و نشاط اش بود

 شیخ حسین انصاریان و برادرزاده اش

آثار حسین انصاریان

چهار هزار نوار سخنرانى بى تكرار و بيش از چهل عنوان كتاب - حدود هشتاد جلد - از محصولات اقامت اجبارى معظم له در تهران مى باشد .

فهرست تأليفات

1 - ترجمه قرآن كريم .
2 - ترجمه نهج البلاغه .
3 - ترجمه صحيفه سجاديه .
4 - ترجمه و بازنويسى مفاتيح الجنان .
5 - شرح دعاى كميل . چاپ جديد
6 - اهل بيت (عليهم السلام) عرشيان فرش نشين‏
7 - معاشرت .
8- جلوه هاى رحمت الهى‏
9- فرهنگ مهرورزى‏
10- عبرت آموز
11- زيباييهاى اخلاق‏
12- توبه آغوش رحمت‏
13- بربال انديشه(جلد 1)
14- بر بال انديشه (جلد 2)- در دست چاپ‏
15- با كاروان نور
16- سيماى نماز
17- لقمان حكيم‏
18- فروغى از تربيت اسلامى‏
19- رسائل حج‏
20- ديوان اشعار (مجموعه غزليات)
21- پرسشها و پاسخها- 5 مجلد (در دست چاپ)
22- نظام خانواده در اسلام‏
23- مونس جان‏
24- عرفان اسلامى ( شرح مصباح الشريعه ) 15 مجلد . چاپ جديد
25- ديار عاشقان ( شرح صحيفه سجاديه ) 15 مجلد . (در دست چاپ)
26- سيرى در معارف اسلامى جلد 1(عقل كليد گنج سعادت)
27- سيرى د رمعارف اسلامى جلد2(عقل محرم راز ملكوت)
28- سيرى د رمعارف اسلامى جلد3(حديث عقل و نفس)
29- مجموعه سخنرانيهاى موضوعى(20 عنوان) قطع جيبى‏
30- اسلام و كار و كوشش .
31- اسلام و علم و دانش .
32- امام حسن بن على (عليه السلام) را بهتر بشناسيم .
33- معنويت ، اساسى ترين نياز عصر ما .
34 - بسوى قرآن و اسلام .
35 - مرز روشنايى ( ديوان اشعار ) .
36 - مناجات عارفان ( ديوان اشعار ) .
37 - چشمه سار عشق ( ديوان اشعار ) .
38 - گلزار محبت ( ديوان اشعار ) .
39 - عبرتهاى روزگار .
40 - نسيم رحمت .
41 - اخلاق خوبان .
42 - در بارگاه نور .
43 - چهل حديث حج .
44 - حج وادى امن .
45 - چهره هاى محبوب و منفور قرآن .
46 - ادب و آداب زائر
47 - راهى بسوى اخلاق اسلامى .
48 - ولايت و رهبرى از ديدگاه نهج البلاغه .
49 - مجموعه مقالات .
51 - عبوديت .
52 - شفا در قرآن .
53 - نفس .
54 - تقريرات درس مرحوم آيت الله العظمى حاج ميرزا هاشم آملى (مخطوط ) .
55 - تقريرات درس خارج مرحوم آیت الله العظمى حاج شيخ ابوالفضل
نجفى خوانسارى ( مخطوط ) .

كتابهاى ترجمه شده شیخ انصاریان

1 - با كاروان نور ( انگليسى ) .
2 - نظام خانواده در اسلام ( انگليسى ) .
3 - نظام خانواده در اسلام ( اردو ) .
4 - نظام خانواده د ر اسلام ( روسى) .
5 - نظام خانواده در اسلام ( تركى استانبولى) .
6 - نظام خانواده در اسلام ( عربى ) .
7 - شرح دعاى كميل ( عربى ) .
8 - شرح دعاى كميل ( اردو) .
9 - شرح دعاى كميل ( انگليسى ) .
10 - توبه آغوش رحمت ( عربى ) .
11 - توبه آغوش رحمت ( انگليسى ) .
12 - توبه آغوش رحمت ( عربى ) .
13- توبه آغوش رحمت (اردو)
14 - لقمان حكيم ( اردو ) .
15- ديار عاشقان (انگليسى) دوجلدى‏
16- اهلب بيت (اردو)
17- اهل بيت(عربى)
18- اهل بيت(انگيسى)
19- اهل بيت(روسى)

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام بیست و پنج ساله که با منبرتون آشنا شدم الهی خیر ببینید وسلامت باشید
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (263 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (41 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس