بیوگرافی و زندگی خصوصی شمسی فضل الهی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

  دوشنبه، 25 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی و زندگی خصوصی شمسی فضل الهی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی
شمسی فضل‌الهی (زادهٔ ۱۰ آذر ۱۳۲۰ در تهران) بازیگر، گویندهٔ رادیو و صداپیشهٔ ایرانی است.

بیوگرافی شمسی فضل الهی

شمسی فضل الهی در تاریخ 10 آذر 1320 در تهران متولد شد. میزان تحصیلات وی : فارغ التحصل دیپلم تجری می باشد، فعالیت خود قبل از انقلاب شروع کرد و سپس وارد رادیو ملی شد و حالا بازیگر و دوبلور شناخته شده اي می باشد.

 شمسی فضل‌ الهی

خانواده شمسی فضل الهی

شمسی فضل الهی در محله سنگلج تهران است، پدرش نظامی و مادرش کارمند اداره پست بوده است. و در 5 سالگی از سنگلج بـه شاپور رفتند و سه خواهر ناتنی دارد. نام شناسنامه ای اش شمسی و در خانواده شهرزاد صدایش می کردند.

 شمسی فضل‌ الهی و دخترش

شروع فعالیت شمسی فضل الهی

شمسی فضل اللهی فعالیت هنری را با شرکت در کلاس های «تئاتر تهران» شروع کرد. اولین بار بازی در تئاتر را از سال ۱۳۳۶ با نمایش «دختر ایرانی» آغاز کرد.

فعالیت قبل از انقلاب شمسی فضل الهی

بازی در سینما را از سال ۱۳۳۸ با فیلم «آسمون جُل» به کارگردانی نصرت الله وحدت آغاز کرد. وی در سال های اولیهٔ حضورش در سینمای قبل از انقلاب با نام مستعار «شهرزاد» فعالیت می کرد .

 شمسی فضل‌ الهی قبل از انقلاب

ورود به رادیو شمسی فضل الهی

وی فعالیت در رادیو را از سال ۱۳۴۱ در «رادیو نیروی هوایی» به عنوان گویندهٔ نمایش های «داستان های یک شب از هزار و یک شب» آغاز کرد و از سال ۱۳۴۳ نیز در «رادیو ایران» به عنوان بازیگر نمایش های رادیویی فعالیت داشته است.

دوبله شمسی فضل الهی

فعالیت در دوبلاژ را نیز از سال ۱۳۴۱ به دعوت علی کسمایی در استودیو مولن روژ و با گویندگی در فیلم ژاپنی «هرگز نمیر مادر» (ساختهٔ میکیو ناروسی) به جای مادر آغاز کرد. گویندگی در مجموعهٔ کارتونی «بامزی» به عنوان راوی، مجموعهٔ تلویزیونی «خانهٔ کوچک» به جای مادر (کارن گراسل) و مجموعهٔ تلویزیونی «هزاردستان» به جای مینو ابریشمی با لهجهٔ آذری از به یادماندنی ترین کارهای او در عرصهٔ دوبله است.

 شمسی فضل‌ الهی

فعالیت شمسی فضل الهی بعد انقلاب اسلامی

سال 1363 در 43 سالگی با سریال امیر کبیر به عرصه بازیگری بازگشت سپس سال 1364 در سریال همسایه ها حضور داشت سال 1365 هم با فیلم شیر سنگی به کارگردانی و نویسندگی مسعود جعفری جوزانی وارد سینمای بعد انقلاب شد

حضور در شبکه نمایش خانگی

سریال عاشقانه اولین حضور شَمسی فضل الهی در حیطه نمایش خانگی بود. و در دومین فعالیت خود در این عرصه برای سریال گیسو (عاشقانه2) مقابل دوربین منوچهر هادی رفت.

 شمسی فضل‌ الهی و منوچهر هادی

همسر و فرزندان شمسی فضل الهی

شمسی فضل الهی در سال ۱۳۴۳ با خجسته کیا ازدواج کرد و صاحب فرزند یک دختر و یک پسر و دارای نوه می باشد. دخترش گرافیست و پسرش نیز در کار صادرات و واردات می باشد. آقای خجسته کیا نماینده تلویزیون ایران در هند بود، این زوج در سال ۱۳۵۵ به کشور هند مهاجرت کردند و سه سال در این کشور زندگی کردند.

نحوه آشنایی شمسی فضل الهی با همسرش

همسر من برادر خانم خجسته کیا است که یک زمانی با ایشان دو نمایش خوب کار کردم ، همکاری من با ایشان موجب آشنایی با برادرشون شد که در نهایت به ازدواج ختم شد.شمسی فض الهی بعد از چند سال زندگی مشترک از همسرش طلاق گرفت و دیگر هیچ وقت ازدواج نکرد

 شمسی فضل‌ الهی و همسرش

زندگی در هندوستان شمسی فضل الهی

به دلیل شغل همسرم مدتی در هند زندگی کردیم.آقای خجسته کیا نماینده تلویزیون ایران در هند بود . ما در سال 1355 به کشور هند مهاجرت کردیم. بچه ها در آنجا مدرسه رفتند و متاسفانه خانه داری و کارهای بچه ها وقتم را گرفت و نتوانستم در هند بگردم. بعد از 3 سال در 1358 به ایران بازگشتیم.

بازنشستگی از بازیگری شمسی فضل الهی

من به بازیگری خیلی علاقه دارم و اصلا به بازنشستگی در این کار فکر نکردم چون بازنشستگی از بازیگری برای من حکم خودکشی را دارد و فکرش افسرده ام می کند پس تا هر جا که مثمر ثمر باشم حتما به کار بازیگری ادامه خواهم دد

نوه های شمسی فضل‌ الهی

ارتباط با بزرگان تئاتر و ادبیات شمسی فضل الهی

جوانی ما در دورانی بود که بزرگان هنر ایران در اطراف مان حضور داشتند من با فروغ فرحزاد شاعر معروف دوست بودم و رفاقت نزدیکی داشته ایم. بعد از ازدواجم اما ارتباطم با فروغ فرخزاد قطع شد تا اینکه بعد از ازدواج از طریق آشنای دورمان با سهراب سپهری و ایرج پزشک زاد آشنا شدم.

اوقات فراغت شمسی فضل الهی

الان صبح ها فردوسی خوانی وعصر ها هم حافظ خوانی در جمع دوستان خودمان داریم. یکی از مشغله های روزمره ام هم تمرین کردن فیلمنامه و نمایشنامه میباشد!

 شمسی فضل‌ الهی

6 دیدگاه
  دیدگاه ها
لیلاجوکار
3 سال پیش

بانوی دوست داشتنی وبزرگ منش
ناهید
3 سال پیش

خوب سلامت باشید
گلنار
3 سال پیش

سلامت باشید 😊🌹👌
مائده (🌹❤)
3 سال پیش

در سلامت باشن🌹
بازدیدکننده
3 سال پیش

مانا و برقرار باشید بانوی دوستداشتنی
بازدیدکننده
3 سال پیش

خیلی دوستداشتنین
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (690 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
ترامپ: اگر در انتخابات قبلی آمریکا تقلب نمی‌شد یک هفته‌ای با ایران معامله می‌کردم!
شریعتمداری: ظریف جایگاه رسمی ندارد، نباید به صدا و سیما دعوت می‌شد!
از اهدای چفیه رهبری به عزاداران حسینی تا رونمایی تراکتور از بیرانوند در حواشی داغ امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
ظریف در گفتگوی ویژه خبری نحوه انتخاب وزرا در دولت چهاردهم را تشریح کرد
(فیلم) عزاداری امیر قلعه نویی، سام درخشانی و محمدحسین میثاقی در کنار وحید شمسایی در مجلس سلبریتی ها در شب تاسوعا
لباس های مزونی المیرا شریفی مقدم با مانتوی بلند تزئین شده کاردست و روسری نگین دار زیبا/ رعایت کامل حجاب در عین داشتن استایلی جذاب +عکس
بورس دانشجویان سال آخر دکتری برای تأمین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها
جزئیات تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با مسعود پزشکیان
استایل همسر راجر فدرر قهرمان مسابقات تنیس با لباسی متشکل از پَر/ فکر کنم این حجم از پَر توی دوخت لباس اوج هنرنمایی طراح باشه +عکس
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان