بیوگرافی کیلین امباپه بازیکن فوتبال فرانسوی

  سه شنبه، 13 مهر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیوگرافی کیلین امباپه بازیکن فوتبال فرانسوی
کیلین ام باپه لوتان (فرانسوی:Kylian Mbappé Lottin‎؛ زادهٔ ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸) بازیکن فوتبال حرفه ای اهل فرانسه است که در پست مهاجم برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه بازي می کند. او دومین بازیکن گران قیمت و نیز با ارزش ترین بازیکن جهان است.امباپه به علت استعداد، سرعت و شتاب زیاد، و قابلیت بسیار در گلزنی و دریبل زنی مورد توجه قرار گرفته است.

چکیده ای از بیوگرافی امباپه

  • نام کامل: کیلین ام باپه لوتان
  • تاریخ تولد: ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ ‏
  • محل تولد: پاریس، فرانسه
  • قد: ۱٫۷۸ متر
  • پست: مهاجم
  • باشگاه کنونی: پاری سن ژرمن

کیلین امباپه

کیلین امباپه لوتان (فرانسوی: Kylian Mbappé Lottin ؛ زادهٔ ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸) بازیکن فوتبال حرفه ای اهل فرانسه است که در پست مهاجم برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه بازی می کند. او دومین بازیکن گران قیمت در نقل انتقالات و در هم اکنون نیز باارزش ترین بازیکن جهان است. امباپه به دلیل استعداد، سرعت و شتاب زیاد، و توانایی بسیار در گلزنی و دریبلزنی مورد توجه قرار گرفته است. امباپه فوتبال حرفه ای را در سال ۲۰۱۵ که تنها ۱۶ سال سن داشت، از باشگاه موناکو در لیگ ۱ فرانسه شروع کرد و درحالیکه فصل ۱۷–۲۰۱۶ در ترکیب اصلی قرار می گرفت، با این تیم به قهرمانی در لیگ فرانسه رسید. او در این فصل جوایز بهترین بازیکن جوان لیگ ۱ فرانسه و پسر طلایی را دریافت کرد. استعداد و درخشش امباپه مورد توجه پاری سن ژرمن قرار گرفت و این باشگاه ابتدا او را در فصل ۱۸–۲۰۱۷ به صورت قرضی در اختیار گرفت و سپس با پیشنهاد ۱۸۰ میلیون یورویی امباپه را جذب کرد تا این انتقال بعد از انتقال ۲۲۰ میلیون یورویی نیمار به همین تیم، دومین انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال شود. او در ۱۹ سالگی یکی از نامزدان دریافت جایزه توپ طلای اروپا در فصل ۱۸–۲۰۱۷ شد و در مراسم اهدای توپ طلا، جایزه کوپا را به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال به دست آورد. او در فصل ۱۹–۲۰۱۸ برای اولین بار در تاریخ لیگ ۱ فرانسه، همزمان به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ ۱ و بهترین بازیکن جوان لیگ ۱ انتخاب شد. او همچنین در این فصل آقای گل لیگ ۱ شد و به همین دلیل کفش طلای بهترین گلزن را از آن خود کرد. امباپه با پاری سن ژرمن در دو فصل حضورش دو قهرمانی لیگ ۱، یک قهرمانی جام حذفی فرانسه و یک قهرمانی جام کاپا دلا لیگ را کسب کرده است. در سطح ملی امباپه در سال ۲۰۱۷ به تیم ملی فرانسه دعوت شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به میدان رفت. او یکی از بازیکنان تأثیرگذار در قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ بود و در مرحلهٔ حذفی یک هشتم نهایی مقابل آرژانتین دو بار گلزنی کرد و موجب پیروزی فرانسه شد. او همچنین در فینال جام نیز یکی از گل های فرانسه به کرواسی را به ثمر رساند تا بعد از پله دومین بازیکن نوجوان تاریخ باشد که در فینال جام جهانی فوتبال گلزنی کرده است. او به دلیل درخشش در این جام به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی فوتبال و بعدها هم به عنوان بازیکن سال فوتبال فرانسه برگزیده شد.

اوایل زندگی کیلین امباپه

ام باپه در پاریس فرانسه به دنیا آمد. پدرش ویلفرد ام باپه، مربی فوتبال و مدیربرنامهٔ اهل کامرون است و مادرش فائزه لماری بازیکن هندبال پیشین اهل الجزایر است. برادر کوچکتر وی، اتان ام باپه در تیم زیر ۱۲ سال پی اس جی بازی می کند. برادر خواندهٔ او ژیرس کمبو-اکوکو نیز بازیکن فوتبال است. او از کریستیانو رونالدو به عنوان الگوی خودش یاد کرده است.

دوران باشگاهی کیلین امباپه

ام باپه فوتبالش را از آ.اس. بوندی با مربیگری پدرش ویلفرد آغاز کرد.

کیلین امباپه

  • موناکو

ام باپه برای نخستین بار در ۲ دسامبر ۲۰۱۵ برای موناکو در تساوی ۱–۱ برابر کان در لیگ ۱ به جای فابیو کونترائو در دقیقه ۸۸ به میدان رفت. او با ۱۶ سال و ۳۴۷ روز سن به جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاهش تبدیل شد و رکورد تیری آنری را که ۲۱ سال قبل بر جای گذاشته بود را شکست. درخشش ام باپه از فصل ۱۷–۲۰۱۶ آغاز شد؛ وی همراه با موناکو به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. شاه نشین ها در این راه، منچستر سیتی را با درخشش ام باپه شکست دادند. ام باپه در آن زمان در لیست ۵۰ بازیکن آینده دار سایت گل.کام، رده دوم را در اختیار داشت و البته او، در بین تمامی بازیکنان فوتبال جهان، بیشترین رشد قیمت را در بازار نقل و انتقالات تابستانی سال ۲۰۱۷ تجربه کرد.

  • پاری سن ژرمن

در تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۱۷، پاری سن ژرمن ام باپه را با معامله و امکان امضای یک قرارداد قرضی برای فصول بیشتر به خدمت گرفت. او در ابتدا شماره 29 را در اختیار داشت و در ادامه با پیوستن لوکاس مورا به تاتنهام در ژوئیه 2018 شماره 7 باشگاه پاریسی را به تن کرد. در اکتبر همان سال تنها در سیزده دقیقه چهار گل وارد دروازه لیون کرد و رکورد جوان ترین بازیکن که موفق به زدن چهار گل در یک مسابقه شده را در تاریخ لوشامپیونه به نام خود ثبت نمود.

  • تیم ملی فرانسه

در سطح ملی امباپه در سال ۲۰۱۷ به تیم ملی فرانسه دعوت شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به میدان رفت. وی یکی از بازیکنان تأثیرگذار در قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ بود.

  • جام جهانی 2018

کیلیان امباپه در برابر آرژانتین دو بار گلزنی کرد و باعث پیروزی فرانسه شد. وی همچنين در فینال جام هم یکی از گل های فرانسه به کرواسی را به نتیجه رساند تا پس از پله دومین بازیکن نوجوان تاریخ باشد که در فینال جام جهانی فوتبال گلزنی کرده است.

کیلین امباپه

افتخارات کیلین امباپه

  • امباپه با جایزهٔ بهترین بازیکن جوان جام جهانی
  • لیگ ۱: ۱۷–۲۰۱۶
  • جام اتحادیه باشگاه های فرانسه نایب قهرمان: ۱۷–۲۰۱۶
  • لیگ ۱: ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸،۲۰–۲۰۱۹
  • جام حذفی فوتبال فرانسه: ۱۸–۲۰۱۷، ۲۰–۲۰۱۹ ،۲۱-۲۰۲۰ نایب قهرمان: ۱۹–۲۰۱۸
  • جام اتحادیه باشگاه های فرانسه: ۱۸–۲۰۱۷، ۲۰–۲۰۱۹
  • سوپر جام فوتبال فرانسه: ۲۰۱۹، ۲۰۲۰
  • لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان: ۲۰–۲۰۱۹
  • جام ملت های اروپا فوتبال زیر ۱۹ سال: ۲۰۱۶
  • جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۸
  • بازیکن جوان فصل لیگ ۱ (۳): ۱۷–۲۰۱۶، ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸
  • بازیکن سال فوتبال فرانسه (۲): ۲۰۱۸، ۲۰۱۹
  • بازیکن فصل لیگ ۱ فرانسه: ۱۹–۲۰۱۸
  • کفش طلای بهترین گلزن لیگ ۱ فرانسه (۲): ۱۹–۲۰۱۸، ۲۰–۲۰۱۹
  • بهترین بازیکن جوان جام جهانی: ۲۰۱۸
  • جایزه پسر طلایی: ۲۰۱۷
  • جایزه کوپا: ۲۰۱۸
  • بازیکن ماه لیگ ۱ فرانسه: آوریل ۲۰۱۷، اوت ۲۰۱۸، مارس ۲۰۱۸، فوریه ۲۰۱۹، فوریه ۲۰۲۱
  • تیم منتخب جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۸
  • تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا (۲): ۱۷–۲۰۱۶، ۲۰–۲۰۱۹
  • تیم منتخب سال فوتبال جهان: ۲۰۱۸
  • تیم منتخب سال اروپا: ۲۰۱۸
  • تیم منتخب فصل لیگ ۱ (۴): ۱۷–۲۰۱۶، ۱۸–۲۰۱۷، ۱۹–۲۰۱۸، ۲۰–۲۰۱۹
  • تیم منتخب سال مردان به انتخاب ای اف اف اچ اس: ۲۰۱۸

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (133 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (52 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت