بیوگرافی ناصر محمدخانی بازیکن سابق تیم پرسپولیس

  شنبه، 10 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی ناصر محمدخانی بازیکن سابق تیم پرسپولیس
ناصر محمدخانی زاده ی 16 شهریور 1336 در شهر ری است. وی بازیکن سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران است. او در سال های ابتدایی دهه ی 60 در 152 بازی موفق به زدن 59 برای تیم پرسپولیس شد. او در خاطر بسیاری از هوادارن پرسپولیس، یادگار های خوبی از خود برجا گذاشته است.

چکیده ای از بیوگرافی ناصر محمد خانی

نام اصلی : ناصر محمد خانی

تاریخ تولد : 16 شهریور 1336

محل تولد : شهر ری، ایران

زمینه فعالیت : فوتبال

پیشه : بازیکن فوتبال

شماره ی پیراهن : 8

پست : مهاجم

ناصر محمدخانی

ناصر محمدخانی (زاده ۱۶ شهریور ۱۳۳۶ در شهر ری) بازیکن سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است. وی در نیمه اول دهه ۶۰، در ۱۵۲ بازی موفق به زدن ۵۹ گل برای تیم پرسپولیس شد. ناصر سابقه آقای گلی با تیم بانک ملی نیز دارد. همچنین او ۲۵ بازی و ۱۹ گل ملی در کارنامه دارد. در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۶۲ در جریان پیروزی چهار بر صفر پرسپولیس برابر راه آهن دو گل زد و زمینه ساز قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی تهران شد. در تاریخ ۹ مهر ۱۳۶۵ در مرحله یک چهارم پایانی بازی های آسیایی ۱۹۸۶ در مقابل کره جنوبی در ضربات پنالتی، پنالتی خود را از دست داد و ایران، پنج بر چهار در ضربات پنالتی و شش بر پنج در مجموع نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. او جزو ۱۴ نفری بود که در سال ۶۵ و هنگام بازی های آسیایی ۱۹۸۶ در اعتراض به کادر فنی تیم ملی، از این تیم استعفا داد. او در تیر ماه ۶۹ با دعوت علی پروین به تیم ملی برگشت. او در برهه ای متهم به قتل همسر خود شد که با رفع ابهام آزاد شد و زن دومش پای چوبه ی دار رفت اما هنوز عده ای ناصر محمد خانی را قاتل میدانند و معتقدند که شهلا جاهد (همسردوم)بی گناه اعدام شده است.

بازی های مهم باشگاهی و تیم ملی ناصر محمدخانی

  • ایران - چین آذرماه ۱۳۶۳: گل ضربه کاشته به چین جام ملت های آسیا ۱۹۸۴. ایران ۲-۰ برنده این مسابقه شد با گلهای ناصر محمدخانی و ضیا عربشاهی
  • پرسپولیس - استقلال خردادماه ۱۳۶۵: ناصر محمد خانی سازنده هر سه گل پرسپولیس در بازی با استقلال در قهرمانی باشگاه های تهران ۱۳۶۵ بود . وی زننده یک گل و پاس دو گل به شاهرخ بیانی بود(که به تازگی از استقلال به پرسپولیس انتقال پبدا کرده بود) . کیهان ورزشی در شماره ۳۱ خردادماه ۱۳۶۵ در مقاله ای با عنوان " فرارهای ۸ برای سه گل" به تاثیر بازی محمد خانی (با شماره پیراهن ورزشی ۸) پرداخت.عکس این گل ناصر محمدخانی در پشت جلد این شماره کیهان ورزشی ثبت شده است .

ناصر محمدخانی

افتخارات ناصر محمدخانی

  • قهرمانی در جام حذفی باشگاه های تهران با تیم پرسپولیس سال ۱۳۶۲
  • بهترین گلزن جام ملت های آسیا در سال ۱۹۸۴
  • مقام چهارمی در جام ملت های آسیا ۱۹۸۴
  • قهرمانی دربازیهای آسیایی ۱۹۹۰ با تیم ملی فوتبال ایران در کشور چین
  • قهرمانی در جام در جام آسیا با تیم پرسپولیس سال ۱۹۹۰

حاشیه های ناصر محمد خانی

هافبک تکنیکی دهه 60 پرسپولیس و تیم ملی بارها در سال های اخیر به خاطر زندگی شخصی اش سوژه رسانه ها ‏بوده و دوباره با تولد فرزند جدیدش به نام والارضا در ٥٩ سالگی بار دیگر خبرساز شده است. ‏البته محمدخانی ٢ فرزند هم از همسر اولش دارد و «والارضا» سومین فرزند او به ‏حساب می آید. ‏

ماجرای شهلا جاهد همسر سابق محمد خانی

خدیجه جاهد معروف به شهلا جاهد همسر موقت ناصر محمد خانی بود که در سال 1381 به جرم قتل همسر دائم محمدخانی متهم و بازداشت شد. عصر روز 17 مهر ماه (سال 1381)، گزارشی از وقوع یک قتل در تهران به پلیس گزارش شد در طی این گزارش تماسی وقوع یک فقره قتل در خیابان گل نبی واقع در میدان کتابی را به اطلاع کارآگاهان پلیس رساند. این ماجرا هیاهوی زیادی را به پا کرد زیرا صحبت از قتل لاله سحر خیزان ، همسر بازیکن تیم پرسپولیس ، ناصر محمدخانی در میان بود. زمانی که کارآگاهان وارد محل حادثه شدند با جسد آغشته به خون مقتوله مواجه شدند که با ضربه های چاقو به قتل رسیده بود در اولین بررسی های کارآگاهان ویژه قتل، پای یک زن به میان آمد. و در طی تحقیقات شهلا جاهد همسر موقت ناصر محمد خانی بازداشت شد و چون ادعاهای او پلیس را قانع نکرد به دستور بازپرس ویژه در آبان 81 به زندان رفت و به مدت 11 ماه مورد بازجویی قرار گرفت او از همان ابتدا مدعی بود که قتل کار او نبوده و او هیچ کس را نکشته و تنها جرمش این است که عاشق ناصر محمدخانی است. او بیش از 1 سال منکر هرگونه دخالت در قتل لاله بود اما بعد از یک ملاقات با ناصر محمد خانی در حیاط آگاهی به قتل لاله اعتراف کرد و اتهامات را پذیرفت. او همچین در جلسه دادگاه گفت که ناصر از من خواست به قتل اعتراف کنم تا آبرویش حفظ شود؛ وی به من گفت برای گرفتن رضایت از اولیای دم یعنی دو پسرش و پدر و مادر لاله تمام سعی خود را خواهد کرد و از طرفی من نمی توانستم مردی را که اینقدر عاشقش بودم، این طور خار ببینم. من فقط به خاطر اینکه ناصر بیشتر از این اذیت نشود، به این قتل اعتراف کردم. اما بعد از اعتراف من ناصر بی تفاوت نسبت به قولی که به من داده بود تقاضای قصاص کرد. شهلا جاهد بعد از پیچ و خم های بسیار و 8 سال وقفه در اجرای حکم در آخر در 10 آذر سال 89 پای چوبه ی دار رفت.

ناصر محمدخانی و شهلا جاهد


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (174 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (104 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) واکنش همسر رهبر معظم انقلاب به خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (54 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (46 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (24 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (19 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...