بیوگرافی امید عالیشاه بازیکن مهاجم فوتبال

  شنبه، 24 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی امید عالیشاه بازیکن مهاجم فوتبال
امید عالیشاه یکی از بازیکنان پرطرفدار تیم فوتبال پرسپولیس است که تجربه بازی در رده های سنی مختلف ملی را نیز در کارنامه فوتبالی خود دارد. هر چند که پست هافبک بوده اما از مهره‌های کلیدی و گلزن نیز به شمار می آید.

خلاصه ای از بیوگرافی امید عالیشاه

  • نام کامل: امید عالیشاه
  • محل تولد :ساری
  • تاریخ تولد:20 دی 1370
  • پیشه: فوتبالیست
  • قد: ۱۷۰ سانتی متر
  • پست: هافبک - مهاجم سایه
  • شماره پیراهن: 2

امید عالیشاه

امید عالیشاه (زادهٔ ۲۰ دی ۱۳۷۰ در ساری)، بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست وینگر برای باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر بازی می کند. نخستین باشگاه حرفه ای او نساجی مازندران بود که حاصل کار او ۱۶ بازی و ۳ گل برای این تیم بود. پس از این، دورانی کوتاه در نفت تهران داشت و سپس برای دو فصل در باشگاه راه آهن بازی کرد. امید عالیشاه در انتقالات تابستانی فصل ۲۰۱۳ لیگ برتر خلیج فارس، به پرسپولیس پیوست و در پایان لیگ پانزدهم عالیشاه بیشترین تعداد پاس گل را میان بازیکنان لیگ ایران ارسال کرد. به شکل کلی او در پرسپولیس از دید فرستادن پاس گل مناسب عمل کرد و از کاپیتان های این تیم نیز شد. او در دوران کوتاهی نیز قرضی به تراکتور پیوست. امید عالیشاه سابقه بازی برای تیم ملی نوجوانان ایران را داراست؛ او در همین پایه در جام جهانی فوتبال نوجوانان حضور داشت. وی در ۵ بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال جوانان ایران به میدان رفته و یک گل هم زده است. او برای تیم ملی فوتبال امید ایران نیز بازی کرده است. او همچنین توانست توجه کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران را نیز جلب کند و به تیم ملی دعوت شود اما بازی های اندکی را در تیم بزرگسالان به میدان رفت. افزون بر دستاوردهای داخلی با تیم پرسپولیس ، شامل چهار قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و چهار قهرمانی سوپرجام، او توانسته است افتخارات بین المللی چون نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ را نیز به دست آورد و از بازیکنان اثرگذار تیمش در این افتخارات باشد.

دوران باشگاهی امید عالیشاه

نخستین باشگاه حرفه ای او نساجی مازندران بود که حاصل کار او ۱۶ بازی و ۳ گل برای این تیم بود.

  • نفت تهران

امید عالیشاه سابقه بازی در نفت تهران (نفت نوین تهران فعلی) را دارد.

  • راه آهن

او برای دو فصل در باشگاه راه آهن بازی می کرد؛ ۴۶ بازی رسمی و ۱۴ گل نتیجه کار امید عالیشاه در این تیم بود.

  • پرسپولیس

امید عالیشاه در نقل و انتقالات تابستانی فصل ۲۰۱۳ لیگ برتر خلیج فارس، با قراردادی ۲ ساله به تیم پرسپولیس پیوست؛ او نخستین بازی رسمی خود برای پرسپولیس را در مسابقه با ملوان انجام داد و توانست یک گل در آن مسابقه بزند. امید عالیشاه سابقه گلزنی در دربی تهران را نیز دارد، او گل پیروزی پرسپولیس را در دربی ۷۹ به استقلال زد. او در پرسپولیس از لحاظ تعداد پاس گل مناسب عمل کرد؛ همچنین در پایان لیگ پانزدهم عالیشاه بیشترین تعداد پاس گل در بین تمام بازیکنان لیگ را ارسال کرد. همچنین امید عالیشاه سابقه کاپیتانی در پرسپولیس را داراست. پس از اعلام امید عالیشاه برای جدایی از پرسپولیس، سرپرست این باشگاه معتقد بود امید عالیشاه می توانسته در پرسپولیس بماند و اعلام کرد در هنگام عقد قرارداد، امید عالیشاه هیچ گونه صحبتی دربارهٔ خدمت سربازی و مشکل تحصیلی نکرده است.

  • تراکتورسازی تبریز

پس از پیشنهاد تراکتورسازی تبریز به امید عالیشاه او در سال ۹۵ برای انجام خدمت سربازی به تیم تراکتورسازی پیوست. به دلیل محرومیت تراکتورسازی از نقل و انتقالات او بازی های زیادی برای این تیم به میدان نرفت اما در تمرینات این تیم شرکت داشت که با واکنش یحیی گل محمدی (سرمربی وقت تراکتورسازی تبریز) نیز روبرو شد. باشگاه تراکتورسازی تبریز به دلیل حضور عالیشاه در یک برنامهٔ ورزشی ویژهٔ شهرآورد تهران، او را کنار گذاشت که باعث ایجاد حاشیه های رسانه ای نیز شد.

امید عالیشاه

سابقه ملی امید عالیشاه

امید عالیشاه سابقه بازی برای تیم ملی نوجوانان ایران را داراست؛ او در همین مقطع در جام جهانی فوتبال نوجوانان حضور داشت.

  • جوانان ایران

او در ۵ بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال جوانان ایران به میدان رفته و یک گل هم زده است.

  • امید ایران

نخستین بازی امید عالیشاه برای تیم ملی فوتبال امید ایران دربرابر قطر بود؛ همچنین وی در همان مسابقه یک گل به ثمر رساند.

  • تیم ملی فوتبال ایران

امید عالیشاه با درخشش در لیگ برتر فوتبال ایران توانست نظر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را نیز جلب کند و به تیم ملی دعوت شود.

افتخارات امید عالیشاه

  • قهرمانی در لیگ برتر (۴ بار): ۹۷–۱۳۹۶، ۹۸–۱۳۹۷، ۹۹–۱۳۹۸، ۱۴۰۰–۱۳۹۹
  • نایب قهرمان (۲ بار): ۹۳–۱۳۹۲، ۹۵–۱۳۹۴
  • قهرمانی در جام حذفی (۱ بار): ۹۸–۱۳۹۷
  • قهرمانی در سوپر جام (۴ بار): ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۳۹۹
  • نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸
  • نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰
  • حضور در تیم منتخب لیگ برتر فوتبال ایران: ۱بار
  • بیشترین تعداد پاس گل در لیگ برتر فوتبال ایران: ۲ بار

حواشی امید عالیشاه

باشگاه تراکتورسازی تبریز به دلیل حضور عالیشاه در یک برنامهٔ ورزشی ویژهٔ شهرآورد تهران، او را کنار گذاشت که باعث ایجاد حاشیه های رسانه ای نیز شد.

امید عالیشاه


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (174 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (104 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) واکنش همسر رهبر معظم انقلاب به خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (54 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (46 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (24 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (19 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...