بیوگرافی پائولو دیبالا فوتبالیست آرژانتینی

  سه شنبه، 13 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی پائولو دیبالا فوتبالیست آرژانتینی
پائولو برونو ازکیل دیبالا بازیکن فوتبال آرژانتینی است که در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال یوونتوس تورین ایتالیا و تیم ملی آرژانتین بازي می کند. اینک یکی از با ارزشترین بازیکن های جهان است.

چکیده ای از بیوگرافی پائولو دیبالا

  • نام کامل: پائولو برونو ازکیل دیبالا
  • تاریخ تولد: ۱۵ نوامبر ۱۹۹۳ ‏
  • محل تولد: لاگونا لارگا، کوردوبا، آرژانتین
  • قد: ۱٫۷۷ متر( ۵ فوت ۹ ۱⁄۲ اینچ)
  • پست: مهاجم/ هافبک هجومی

پائولو دیبالا 

پائولو برونو ازکیل دیبالا (به اسپانیایی: Paulo Bruno Exequiel Dybala) (زادهٔ ۱۵ نوامبر ۱۹۹۳) بازیکن فوتبال دورگه اهل آرژانتین و ایتالیا است که در پست هافبک هجومی برای باشگاه یوونتوس و تیم ملی آرژانتین بازی می کند. او بازیکن با استعدادی است که به دلیل جای گیری، تکنیک، دید قوی و سبک بازی خلاقانه اش به وی لقب جواهر (به انگلیسی: The Jewel) را داده اند و اکنون یکی از با ارزشترین بازیکنان جهان است. در سال ۲۰۱۱ پس از آغاز فعالیت حرفه ای اش در آرژانتین با تیم اتلتیکو پارانائنزه، در سال ۲۰۱۲ به پالرمو ایتالیا پیوست. عملکرد فوق العاده او در سری آ مانند رکورد بیشترین پاس گل فصل، برایش انتقال به یوونتوس در سال ۲۰۱۵ را به ارمغان آورد؛ جایی که قهرمانی سری آ ، جام حذفی و سوپر جام ایتالیا را در اولین فصل حضور خود بدست آورد.

کودکی پائولو

پائولو دیبالا در Laguna Larga در کوردوبا، آرژانتین متولد شد. پدربزرگش، بولسلاو دیبالا، از روستای Kraśniów در لهستان بود؛ او از زمان تولدش به آرژانتین در جنگ جهانی دوم فرار کرد. خانواده پائولو همچنین از مادر بزرگ مادر بزرگش، به نام دا مسیا، از استان ناپل، دارای ریشه های ایتالیایی است. پائولو رسماً تبعیت ایتالیایی خود را در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۱۲ به دست آورد.

باشگاه های پائولو

  • دیبالا اولین بازی حرفه ای خود را در Primera B Nacional (بخش دوم آرژانتین) با باشگاه زادگاهش در مرکز اینستیتوتو اتلتیکو مرکزی کوردوبا در سن ۱۷ سالگی انجام داد. او ۴۰ بازی با باشگاه انجام داد و در این مدت ۱۷ گل به ثمر رساند. او به عنوان جوانترین بازیکنی که گلزنی کرد، رکورد ماریو کمپس را شکست و نیز اولین بازیکنی بود که در این سن، ۳۸ بازی متوالی در یک لیگ حرفه ای در کشور انجام داد (در کنار کمپس)، و همچنین اولین بازیکنی بود که در یک فصل دو بار هت تریک کرد. دیبالا همچنین در شش بازی متوالی گلزنی کرد و با اینکار از رکورد قبلی خود که در چهاربازی متوالی بود، پیشی گرفت.
  • در ۲۹ آوریل ۲۰۱۲، رئیس پالرمو، مائوریزیو زامپارینی، از عقد قرارداد با دیبالا سخن گفت، «ما سرخیو آگوئرو جدید (دیبالا) را به خدمت گرفتیم». اما باشگاه اینستیتوتو اعلام کرد که شخصی که مذاکرات را با پالرمو انجام داد، قدرت فروش دیبالا را ندارد. با این حال، در ۲۰ ژولای ۲۰۱۲، پالرمو در یک گفتگوی خبری عقد قرارداد دیبالا را تأیید کرد که این قرارداد به صورت چهار ساله بوده است و طبق آن، هزینه انتقال برابر ۸٫۶۴ میلیون یورو بوده است.

  • دیبالا اولین بازی باشگاهیش در سری آ را برابر باشگاه لاتزیو انجام داد. او دو گل اول خود را در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۲ در بازی ای که پالرمو در آن ۲ بر ۰ سمپدوریا را شکست داد، به ثمر رساند. دیبالا پیشرفت شگرف خود را در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ در سری آ داشت که در آن در نیم فصل اول، ۱۰ گل به ثمر رساند و همکاری خوبی با هم تیمی آرژانتینی-ایتالیایی خود فرانکو وازکز داشت. او فصل خود را با ۱۳ گل و ۱۰ پاس گل به اتمام رساند که او را در لیست برترین پاس گل دهندگان در لیگ قرار داد.
  • در ۴ ژوئن ۲۰۱۵، یوونتوس عقد قرارداد ۵ ساله با دیبالا به ارزش ۳۲میلیون یورو را اعلام کرد. او پیراهن شماره ۲۱ را که سابقاً بر تن آندره آ پیرلو بود، به تن کرد. در ۸ اوت، او در دقیقه ۶۱ با کینگزلی کومان تعویض شد و در برابر لاتزیو در سوپرجام ایتالیا ۲۰۱۵ به میدان رفت. او گل دوم پیروزی ۲ بر صفر یوونتوس در برابر شانگهای را در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند. در ۳۰ اوت ۲۰۱۵، دیبالا اولین گل لیگ در باشگاه جدیدش را در دقیقه ۸۷ در بازی برابر رم زد که در آن یوونتوس ۲ بر ۱ رم را شکست داد. در ۱۶ بازی اول فصل، دیبالا موفق به ۶ گل و ۲ پاس گل شد که رکورد هر گل در هر ۱۵۱ دقیقه را به جا گذاشت که از رکورد کارلوس توس و آلساندرو دل پیرو در اولین فصل حضورشان در یوونتوس بهتر بود. در تاریخچه باشگاه، فقط روبرتو باجو رکورد گلزنی خود در بازی های فصل آغازین حضورش در یوونتوس را حفظ کرد.

10 گل برتر پائولو دیبالا برای تیم یوونتوس

افتخارات پائولو

  • سری آ(۴): ۲۰۱۵–۲۰۱۶ ، ۲۰۱۶–۲۰۱۷ ، ۲۰۱۷–۲۰۱۸ ، ۲۰۱۸–۲۰۱۹
  • جام حذفی ایتالیا(۴): ۲۰۱۵–۲۰۱۶ ، ۲۰۱۶–۲۰۱۷ ، ۲۰۱۷–۲۰۱۸ ، ۲۰۲۱-۲۰۲۰
  • سوپر جام ایتالیا(۳): ۲۰۱۵ ، ۲۰۱۸ ، ۲۰۲۰
  • لیگ قهرمانان اروپا ١٧-٢٠١٦ : نایب قهرمان
  • تیم منتخب سری آ(۴)بار: ۲۰۱۶-۲۰۱۵ ، ۲۰۱۷-۲۰۱۶ ، ۲۰۱۸-۲۰۱۷ ، ۲۰۲۰-۲۰۱۹
  • بهترین بازیکن فصل سری آ:۲۰۲۰-۲۰۱۹
  • اقای گل کوپا ایتالیا:۲۰۱۷-۲۰۱۶
  • بهترین گل زن تاریخ سوپر جام ایتالیا:(۴گل)

پائولو دیبالا 


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (511 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (265 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (63 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (20 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (20 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد