بوی نفتالین را چگونه از بین بیریم؟

  پنجشنبه، 26 اسفند 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
بوی نفتالین را چگونه از بین بیریم؟
برای از بین بردن بوی نفتالین از لباس ها و وسایل خانه ترفندهایی لازم است که شما را با این روش ها در این مطلب آشنا خواهیم نمود.

اگر از آن دست افراد هستید که هنوز از نفتالین استفاده می کنید، رفع بوی نفتالین حتما دغدغه ای برای شما است. نفتالین نوعی قرص شیمیایی غیر خوراکی و سفید رنگ است که برای جلوگیری از بید زدن و نفوذ انواع حشرات بین لباس ها و رخت خواب در کمد استفاده می شود. نفتالین بویی عجیب دارد که به نظر بعضی، ناخوشایند و زننده است.اگر در کمد نفتالین نگه داری می کنید علاوه بر اقلام داخل کمد، با دست زدن به آن ها، دست ها نیز بوی نفتالین می گیرند. برای از بین بردن بوی نفتالین چند راهکار ساده و در دسترس وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. در این مقاله به راهکارهای عملی و موثر رفع بوی نفتالین می پردازیم. با ما باشید.

چگونه بوی نفتالین را از لباس ها و محیط خانه از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی نفتالین از محیط و لباس ها و... از روش های زیر کمک بگیرید:

از بین بردن بوی نفتالین با بخور دارچین

هنگامی که از نفتالین برای در امان ماندن لباس ها از بید زدگی استفاده می کنید، ممکن است بوی ناخوشایند آن نه تنها در البسه بلکه در محیط اطراف نیز باقی بماند. برای رفع بوی نفتالین از لباس ها و محیط خانه می توانید لابلای لباس ها چوب دارچین قرار داده و یا درون مقداری آب دارچین ریخته و اجازه دهید بجوشد تا بخور دارچین فضای اطراف را عطرآگین کرده و بوی نفتالین از بین برود.

از بین بردن بوی نفتالین با بوگیرهای اسانسی

این روزها انواع خوش بو کننده اتوموبیل به صورت اسانسی در بازار موجود است. این اسانس های مایع، معمولا در ظرف شیشه ای تزریق شده و دارای درب چوبی است که می تواند بخار اسانس را به خود جذب کرده و به بیرون منتشر کند. تهیه و قراردادن این بوگیرها در کمد لباس، به رفع بوی نفتالین کمک می کند.

از بین بردن بوی نفتالین با استفاده از چوب سدر

چوب سدر به راحتی بوی نفتالین محیط و لباس ها را از بین می برد تنها کافی است در کنار لباس هایی که بوی نفتالین به خود گرفته و کمد و جایی که لباس ها قرار دارند، مقداری چوب سدر قرار دهید.

از بین بردن بوی نفتالین با استفاده از جوش شیرین

کمی جوش شیرین را در نواحی ای که قبلا نفتالین در آن ها قرار داده اید بریزید. جوش شیرین یک پاک کننده و خنثی کننده قوی است که ظرف مدت نسبتا کوتاهی می تواند بوی نفتالین را از بین ببرد. توجه کنید پس از آن که متوجه رفع بوی نفتالین شدید، باقی مانده جوش شیرین را با جارو برقی از کمد خارج کنید.

شستشوی البسه با سرکه سفید روشی برای رفع بوی نفتالین

اگر درون لباس های زمستانیتان نفتالین قرار داده اید و لباس ها بوی نفتالین را به خود گرفته ، قبل از استفاده مجدد از آنها لباس ها را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید ولی به جای پودر رختشویی از سرکه سفید و آب استفاده کنید.اگر امکان شستشوی لباس ها را ندارید کنار لباس ها و محیطی که بوی نفتالین می دهد، در ظرفی مقداری سرکه ریخته و بگذارید تا بوی نفتالین از بین برود.

رفع بوی نفتالین با استفاده از زغال فعال

بوی نفتالین لباس ها و حتی کمد و اتاقی که لباس ها در آن قرار دارند را در بر می گیرد. برای از بین بردن بوی نفتالین از وسایل خانه و البسه مقداری زغال فعال را در ظرفی ریخته و درون اتاق و کنار البسه آغشته به بوی نفتالین قرار دهید. زغال فعال باعث جذب تمامی بوها به خود شده و بو نفتالین را از بین می برد.

قرار دادن لباس ها در محیط بیرون روشی برای رفع بوی نفتالین

برای اینکه بوی نفتالین از لباس ها از بین برود، تمامی لباس هایی را که بوی نفتالین به خود گرفته اند را زیر آفتاب و در هوای آزاد قرار دهید. باد و هوای بیرون می تواند به طور طبیعی این بو را از بین ببرد.درب و پنجره خود را باز کنید تا بوی نفتالین درون خانه نیز از بین برود. پس از اینکه بوی نفتالین لباس ها با این روش از بین رفت، خواهید دید این بو در خانه نیز کمتر استشمام می شود.

رفع بوی نفتالین و جایگزین نمودن بوی خوش قهوه

اگر می خواهید درون کمد شما که بوی نفتالین به خود گرفته بوی خوش قهوه را حس کنید، درون کاسه ای مقداری قهوه بریزید و داخل کمد و کنار لباس هایی که بوی نفتالین می دهد قرار دهید، تا به جای بوی نفتالین بوی خوش قهوه را حس کنید.

چگونه بوی نفتالین دست ها را از بین ببریم؟

اگر دست هایتان بوی نفتالین می دهد، روش های گفته شده در ادامه ی این بخش کارساز است:

نفتالین

رفع بوی نفتالین دست ها با جوش شیرین

اگر دست هایتان بوی نفتالین به خود گرفته است، برای از بین بردن این بو مقداری جوش شیرین و آب را ترکیب کرده تا خمیری شوند، سپس دست ها را به این خمیر آغشته کنید و اجازه دهید مدت کوتاهی روی دستتان بماند سپس دست های خود را با آب و صابون بشویید.

رفع بوی نفتالین دست ها با آب گوجه فرنگی

برای از بین بردن بوی ناخوشاید نفتالین از دست های خود مقداری آب گوجه فرنگی را در ظرفی ریخته و دست ها را درون آن به مدت 5 دقیقه قرار دهید تا بوی بد نفتالین دست هایتان از بین برود.

رفع بوی نفتالین دست ها با خمیر دندان

می توانید برای از بین بردن بوی ناخوشاین نفتالین از دست های خود مقداری خمیر دندان روی دست ها بمالید اما خمیر دندان شما نباید از نوع ژله ای باشد. خمیردندان را مانند صابون به دست ها مالیده سپس دست های خود را با آب بشویید.

رفع بوی نفتالین دست ها با لیمو

لیمو بوی خوب و دلپذیری دارد و بوی بد نفتالین دست ها را بشویید و مقداری لیمو روی آن بمالید، چند دقیقه صبر کرده و دوباره دست ها را بشویید و یا اینکه می توانید با مایع ظرفشویی هایی که اسانس لیمو دارند، دست ها را بشویید.

رفع بوی نفتالین دست ها با پوست پرتقال

پوست مرکباتی مانند پرتقال و نارنگی بوی نفتالین دست ها را از بین می برد. برای از بین بردن بوی ناخوشاید نفتالین از دست های خود پرتقال یا نارنگی پوست کنده و پوست آنها را به دست هایتان بمالید تا بوی دست ها از بین برود.

رفع بوی نفتالین دست ها با پودر بچه

برای از بین بردن بوی ناخوشاید نفتالین از دست های خود مقداری پودر بچه روی دست ها ریخته و دست ها را به هم مالش دهید تا بوی نفتالین از بین برود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (56 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (41 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (41 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (36 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (35 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (33 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (26 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!