ساعدنیوز
ساعدنیوز

برس حرارتی بهتر است یا اتو مو؟

  سه شنبه، 18 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
برس حرارتی بهتر است یا اتو مو؟
در گذشته برای خشک کردن و صاف کردن موها فقط گزینه سشوار وجود داشت، اما بعد از مدتی اتوهای مو وارد بازار شدند و حالا نوبت به برس های حرارتی رسیده است.بعد از آمدن برس های حرارتی خیلی ها سریعا به دنبال انتخاب و خرید بهترین برس حرارتی رفتند تا از این به بعد به جای اتو مو از برس حرارتی برای صاف کردن موهایشان استفاده کنند

در گذشته برای خشک کردن و صاف کردن موها فقط گزینه سشوار وجود داشت، اما بعد از مدتی اتوهای مو وارد بازار شدند و حالا نوبت به برس های حرارتی رسیده است.بعد از آمدن برس های حرارتی خیلی ها سریعا به دنبال انتخاب و خرید بهترین برس حرارتی رفتند تا از این به بعد به جای اتو مو از برس حرارتی برای صاف کردن موهایشان استفاده کنند.اما سوال اینجاست که آیا واقعا برس حرارتی بهتر است اتو مو است؟ اگر جواب مثبت است پس چرا همچنان اتو موها در بازار وجود دارند و مدل های جدیدی از آنها هم به بازار عرضه می شود؟در پاسخ به این سوال باید گفت که گزینه بهتری وجود ندارد و هر دو مزایا و معایبی دارند و برای برخی اتو مو و برای برخی دیگر برس حرارتی گزینه مناسبی است.

اتو مو

اتو مو با استفاده از درجه حرارت بالا که پیوندهای هیدروژن موجود در رشته های مو را آرام می کند ، مو را بین دو صفحه فلزی گرم فشار می دهد. درجه حرارت بالا می تواند مو را سریع خشک کند و صفحات فلزی دارای نقاط داغی هستند که می تواند مو را بسوزاند. بنابراین ، در صورتی که موهای شما حساس است ، همیشه اتو موی مناسب با فناوری سرامیکی را انتخاب کنید تا موهای شما در برابر گرمای زیاد ، آسیب کمتری ببیند.

اتو مو های با کیفیت و خوب معمولاً از فناوری های تولید سرامیک یا تیتانیوم و تولید یون های منفی مانند تورمالین بهره می برند که باعث درخشش ، کاهش وزی مو و جلوگیری از آسیب دیدن مو در اثر گرمای زیاد است.در مقایسه با برس های حرارتی ، اتومو ها قوی هستند ، بنابراین برای موهای ضخیم ، موهای بسیار موج دار و سخت استفاده می شوند. استفاده از آنها آسان است و سریع نتیجه می گیرید. در مقایسه ، برس های حرارتی معمولاً مدت زمان بیشتری طول می کشد تا نتایج مشابهی به شما ارائه دهند . امروزه اتو مو ها با عرض های مختلف صفحه از ¾ اینچ تا 2 اینچ ارائه می شوند تا طول و بافت های مختلف مو را در خود جای دهند. مدل موهای کوتاه و نازک با اتو موهای دارای صفحه باریک و کوچک ، به راحتی حالت می گیرند در حالی که موهای بلندتر و پر حجم تر بهتر است از اتو مو های دارای صفحات بزرگتر و عریض تر استفاده کنند.

مزایا:

اتوی مو برای موهای ضخیم و حجیم بسیار مناسب است و عمل صاف کردن موها را به خوبی انجام می دهد، چرا که وقتی موها بین دو صفحه قرار می گیرند انتقال حرارت خیلی خوب انجام می شود.اتوی موی نسبت به برس حرارتی خیلی بیشتر موها را صاف و تخت می کند.

معایب:

استفاده مکرر از اتو مو می تواند به موهای شما آسیب بزند، چرا که موهای شما مدام بین دو صفحه بسیار داغ پرس می شوند و این برای موی شما مضرر است.اگر مجبور به استفاده از اتو مو هستید، بهتر است مکرر از آن استفاده نکنید.اتو مو بر خلاف برس حرارتی که کمی به موی شما حجم می دهد، موی شما را کاملا تخت و صاف می کند، پس اگر به دنبال حجم هستید اتو مو برای شما مناسب نیست.

برس حرارتی

برس های حرارتی با استفاده از صفحات گرم و یک سری رشته های از بین مو عبور می کنند و مو را از این طریق صاف می کند و پیوندهای مولکولی که باعث فر شدن مو می شوند را از این طریق آرام می کنند و در عین حال باعث درخشندگی مو می شوند.

اگر موهای شما ضخامت متوسط تا نازک دارد و یا آسیب دیده است ، برس های حرارتی صاف کننده مو انتخاب خوبی هستند. بسیاری از آنها از فناوری سرامیک و یونی مانند تورمالین یا تزریق الماس استفاده می کنند که باعث درخشش مو و همچنین خنثی سازی استاتیک برای از بین بردن موخوره می شود و با ایجاد یک دمای کم و عدم ایجاد گرمای شدید نقطه ای ، موهای شما را از آسیب محافظت می کند. برس های حرارتی از مواد نایلونی ، سیلیکونی و سرامیکی ساخته شده تا به آرامی و به راحتی از روی موها سر بخورد و مو از بین آن به راحتی عبور کرده و حرکت کند.

مزایا:

برس حرارتی آسیب خیلی کمتری را به مو وارد می کند و در حقیقت برای موهای ضعیف و آسیب دیده گزینه مناسب تری است.برس حرارتی صاف کردن را به شکل طبیعی تری انجام می دهد و کمی حالت حجم دهندگی دارد که البته به نظر می رسد در مدلهای چرخشی حجم دهندگی بیشتر است.در برس حرارتی به دلیل حرارت یکنواخت مشکل سوختن موها وجود ندارد که این یک امتیاز مثبت بزرگ است.در برس حرارتی کار سریع تر و راحت تر است، چرا که عمل خشک کردن و شانه کردن موها به صورت همزمان انجام می شود.در برس حرارتی نیازی به تقسیم بندی مو برای خشک کردن و صاف کردن نیست چرا که صفحه بزرگتری دارند و قسمت بیشتری از مو را پوشش می دهند، هرچند با تقسیم بندی مو قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت اما ضروری نیست.

معایب:

برس حرارتی فقط و فقط یک ایراد دارد و آن این است که برای موهای حجیم و ضخیم جوابگو نیست و نمی تواند آنطور که باید موها را صاف کند و نتیجه رضایت بخشی ندارد

طرز استفاده برس حرارتی

  1. در ابتدا برای روشن نمودن دستگاه، چند ثانیه دکمه ی پاور را نگه دارید.
  2. اگر دستگاه شما دارای قابلیت تنظیم دما است می بایست به کمک دکمه های مثبت و منفی دستگاه؛ میزان درجه حرارت را کم و زیاد کرده تا به دمای دلخواه برسید. روی صفحه نمایشگر برس میتوانید میزان دما را مشاهده کنید. معمولا پس از چندین مرتبه استفاده، درجه حرارت مناسب برای موهایتان را پیدا خواهید کرد.
  3. به آرامی موهای خود را با برس حرارتی شانه کنید تا صاف شود. اگر قصد حالت دادن و مجعد کردن موهایتان را دارید باید موها را به دور برس بپیچانید و به آرامی شانه بزنید. اگر درجه حرارت برس بالاست؛ از برخورد آن را پوست سر جلوگیری کنید.
  4. پس از اتمام کار، دکمه پاور برس را یک بار فشار دهید تا دستگاه خاموش شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب : به یک مجلسی دعوت شدیم که در آن شراب سِرو می‌شد و ما نرفتیم بعد پیام دادند که شما بیایید و شراب نخورید+ویدیو (247 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا نجّار برای طراحی درِ توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (204 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (124 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (115 نظر) نگاهی به بنز جی ال اس 580 هفتاد میلیاردی بهرام رادان با رنگ سبز زمردی +فیلم/ سلیقه علی سنتوری حرف نداره (100 نظر) فنجان های چای و شیرینی مخصوص بیت رهبری برای پذیرایی از مهمان ها و هنرمندان/ ساده و باصفا به سبک خانه های قدیمی+عکس (98 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده است که الان نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (91 نظر) جشن تولد مجلل رضا گلزار، همسر جنتلمن آیسان آقاخانی/تزئین زیبای کیک شکلاتی با توت فرنگی (83 نظر) آزیتا حاجیان مهریِ سریال کیمیا: من 20 سال زندگی خیلی خوبی با آقای شریفی‌نیا داشتم، پدر بچه‌هامه و بعد از طلاق هم دوستیمون ادامه داره+ ویدیو (77 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (68 نظر) (فیلم) خوش آمد گویی ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه‌ای به احمدی‌نژاد در کنسرتش / هر چقدر مردم ایران منو دوست داشته باشن من دو برابر اون‌ها رو دوست دارم (59 نظر) الهام چرخنده: اگر خواهران منصوریان چادر سر کنند به آنها خانه و ماشین می‌دهم!+فیلم (56 نظر) رضا رویگری: 12 ساله پسرم رو ندیدم عکسش رو بغلم نگه می دارم که بهش بگم دلم براش تنگ شده ، منو اینقدر تنها نگذارید، من هیچکس رو ندارم دیگه (52 نظر) الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (49 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (50 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 28 مهر 1403
فال انبیاء روزانه شنبه 28 مهر 1403
فال روزانه امروز شنبه 28 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز شنبه 28 مهر 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 28 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 28 مهر 1403 + فیلم
نیما فلاح: سحر ولدبیگی اگر حوصله داشته باشد با غذا جادو میکند/ خوشمزه‌ترین جگر عمرمان را در یک مغازه کثیف خوردیم+عکس
نیما فلاح: من و سحر راضی به گرفتن مراسم عروسی نبودیم! فی الواقع مراسم عروسی به همه خوش می گذرد به غیر عروس و داماد/ لباس عروس هیچ جذابیتی برایمان نداشت
پیام قهرمان مستر المپیای امسال برای هادی چوپان، گرگ پارسی
واکنش متفاوت صادق زیباکلام و شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس + فیلم
ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح پهلوی: نقش ملکه برایم جذاب بود به همین دلیل پذیرفتم فرح شوم
الناز ملک با زرافه باز می‌گردد / یک سریال جنایی نفس‌گیر بعد از زخم کاری
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد!
مقابله جزئی اینستاگرام با سوءاستفاده جنسی از نوجوانان
سری جدید شام ایرانی با حضور هنرمندان و همسرانشان در فضایی خانوادگی
منتخب روز   
پادشاه سگ ها با مو های بلند ابریشمی/افسانه ای ترین سگی که میتوانید ببینید! تصاویر عجیب و جالب از ناپدید شدن استانبول ترکیه در مه غلیظ/شهر زیر مه گم شد! انگشترهای رهبر معظم انقلاب زیر ذره بین ؛ از انگشتر فیروزه نیشابوری تا انگشتر عقیق کبود یمنی/ حقا که دستان با صلابت رهبری زینت بخش انگشتران اند برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم!