بورس های تحصیلی بلژیک و شرایط اخذ آنها

  چهارشنبه، 13 تیر 1397 ID  کد خبر 9431
بورس های تحصیلی بلژیک و شرایط اخذ آنها
ساعدنیوز: به دلیل اهمیت موضوع بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای علاقه مندان به تحصیل در کشور های مختلف، در این قسمت اطلاعات مربوط به بورس تحصیلی کشور بلژیک و نحوه درخواست این بورس ها،قرار دا

کشور بلژیک از جهات زیادی می تواند مقصدی ایده آل برای خیلی از متقاضیان باشد. مزایای فوق العاده کشور بلژیک در مورد تحصیل و رعایت استانداردهای روز دنیا در این کشور باعث شده مورد استقبال بسیاری از افراد دنیا قرار گیرد. با گرفتن ویزای تحصیلی بلژیک پس از مدتی در صورت تمایل به راحتی می توان برای تابعیت و اقامت در این کشور با رعایت مقررات و قواعد مربوطه اقدام کرد.

تحصیل رایگان در بلژیک

بورسیه تحصیل رایگان بلژیک معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی بلژیک در مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد بلژیک بیشتر از بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند. بورسیه تحصیلی پزشکی بلژیک نیز در این کشور در برخی دانشگاه های خاص ارائه می شود برای اطلاعات بیشتر بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید. شرایط اخذ بورسیه پذیرش از دانشکاه های بلژیک متفاوت می باشد.

بورسیه تحصیلی بلژیک برای دانشجویان بین المللی

همکاری دانشگاه فنی بلژیک (BTC)  برای ارائه بورس های تحصیلی و کارآموزی

آژانس توسعه بلژیکی کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان از 18 کشور همکار در ارائه بورس با این کشور را ارائه می دهد. حمایت و کمک هزینه تحصیلی (کارشناسی ارشد و دکترای)، کارآموزی، آموزش، تورهای و سفرهای تحصیلی برخی از برنامه های این بورسیه های تحصیلی می باشند. این فرصت ها در بلژیک و یا در کشورهای شریک ارائه می شود.

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد VLIR-UOS در بلژیک

بورسیه VLIR-UOS به دانشجویان کشورهای در حال توسعه در آسیایی، آفریقایی و امریکا لاتین که به دنبال یک تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های بلژیک باشند ارائه میگردد. بورس های تحصیلی شهریه، مسکن، کمک هزینه زندگی، هزینه های سفر، و سایر هزینه های مربوط به برنامه را پوشش می دهند.

بورسیه تحصیلی بلژیک برای دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد و دکتری

دولت بلژیک یک برنامه جدید بورس تحصیلی، کارشناسی ارشد ذهن را با هدف ترویج بین المللی دانشگاه فلاندرز راه اندازی کرده است. این بورسیه تا 35 کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان کارشناسی ارشد برجسته از همه کشورها ارائه می کند. به دانشجوی ورودی با بورس تحصیلی تا حداکثر 7.500 یورو در هر سال تحصیلی تعلق می گیرد.

کمک هزینه تحصیلی بورسیه تحصیل دانشگاه بلژیک برای دانشجویان بین المللی

بورس های تحصیلی داشگاه علوم لوون برای دانشجویان بین المللی

بورس تحصیلی لوون برای دانشجویان با انگیزه و با استعداد بین المللی، علاقه مند به شرکت در یک دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بین المللی در دانشکده علوم K.U.Leuven.  تعلق می گیرد، میزان کمک هزینه تحصیلی می تواند تا 10000 یورو به مدت 1 سال باشد. بورس تحصیلی همیشه شهریه 1 سال، بیمه و پوشش بیمه درمانی عمومی را پوشش میدهد. مقداری که معمولا به دانشجو برای هزینه های زندگی تعلق می گیرد می تواند متفاوت باشد.

همچنین برنامه کمک هزینه تحصیلی IRO دکتری به دانشجویان مستحق از کشورهای در حال توسعه جهت گذران دوره دکترای خود در K.U. لوون تعلق میگیرد.

کمک مالی بورسیه دانشگاه گنت بلژیک برای کشورهای در حال توسعه

دانشگاه گنت کمک هزینه تحصیلی کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین المللی برجسته از کشورهای در حال توسعه که مایل به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه گنت باشند را فراهم می کند. در سال 2016، تنها برای دانشجویان سال اول کارشناسی ارشد در دانشگاه گنت این بورسیه وجود داشت. بورس تحصیلی شامل بیمه، یک کمک هزینه زندگی 1000 یورو به ازای هر ماه، پرداخت هزینه شهریه 500 € و وام شهریه سالانه با حداکثر 105 €.می باشد.

    همچنین بورسیه دکتری دانشگاه گنت به دانشجویان دکترا از کشورهای در حال توسعه که مایل به انجام نیمی از دوره دکترای خود در دانشگاه گنت و نیمی در یک دانشگاه در یک کشور در حال توسعه خود باشند اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی بلژیک دانشگاه لیژ برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه لیژ کمک هزینه تحصیلی برای هر دو دانشجویان از اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه باشند را ارائه می دهد. بورس تحصیلی شامل کمک هزینه ماهانه برای مدت زمان تحصیل، هزینه های سفر و هزینه های ثبت نام می باشد.

بورسیه تحصیلی موسسه بلژیکی برای دانشجویان بین المللی

زبان تحصیل در بلژیک در این کشور هلندی، آلمانی و فرانسوی می باشد. و تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی نیز مقدور می باشد. در این کشور اخذ بورسیه تحصیلی بلژیک بدون مدرک زبان ممکن در برخی از دانشگاه ها ممکن می باشد.

بورسیه های تحصیلی ARES بلژیک

هر سال، ARES  به طور میانگین 150 بورسیه کارشناسی ارشد و کمک هزینه تحصیلی را به اتباع کشورهای در حال توسعه تقدیم می کند. بورس تحصیلی هزینه های مسافرت های بین المللی، کمک هزینه زندگی، شهریه، بیمه، کمک هزینه مسکن، و غیره را پوشش می دهد.

فرصت های مطالعاتی بنیاد آموزش و پرورش آمریکا در بلژیک

بنیاد آموزشی آمریکایی (B.A.E.F.) بلژیک شهروندان یا مقیمان دائم ایالات متحده را با کمک،  هزینه های تحصیلی پیشرفته به تحقیقات در طول یک سال تحصیلی، در یک دانشگاه بلژیک و یا موسسه آموزش عالی تشویق می کند. B.A.E.F. تا ده کمک هزینه های تحصیلی را تا قیمت 27،000 $ برای دوره کارشناسی ارشد و تا 31000 $ برای بورسیه دوره دکترا به دانشجویان اعطا می کند.

مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی بلژیک بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. و بسته به مقدار کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشجویان بورسیه بلژیک به طور کامل چشم پوشی میگردد یا مقداری از آن کسر میگردد.

دولت و یا سازمان های رسمی یا خصوصی در کشور بلژیک ممکن است سالانه بورسیه های تحصیلی جدیدی را تعریف کنند.

در برخی مناطق این کشور امکان استفاده از بورسیه مدارس شبانه روزی بلژیک برای دانش آموزان پیشرو در علم و دارای افتخارات تحصیلی که برای تحصیل خود نیازمند بورسیه می باشند وجود دارد.

وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فلاندرز کمک هزینه تحصیلی محدودی را ارائه میکنند.

ثبت نام دیگر کمک های مالی و برنامه های تبادل فرهنگی بین المللی (کارشناسی ارشد)، وزارت آموزش و پرورش، یک سال قبل از سال تحصیلی آغاز می شود.

چندین دانشگاه در بلژیک تعداد کمی کمک های مالی جهت تحصیل ارائه میکنند و متقاضیان زیادی برای آنها وجود دارد.

سازمان های بین المللی یونسکو، WHO، FAO، ناتو، EOSR، اتحادیه اروپا، نیز خدمات بورسیه در این کشور را ارائه می دهند.

بورسیه اراسموس برای دانشجویان از کشورهای شرکت کننده در این برنامه به صورت مادام العمر وجود دارد.

بورس های تحصیلی اراسموس موندوس به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا اجازه می دهد به دنبال دوره های کارشناسی ارشد اراسموس موندوس برای طی کردن دوره تحصیلی خود باشند.

شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری دانشگاه بلژیک

  1. در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. اخد مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶.۵)
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که از دکترا فرد را پشتیبانی نماید.
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می تواند در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (362 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (86 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟