ساعدنیوز
ساعدنیوز

بزرگترین اشتباهات دکوراسیونی خانم های ایرانی چیست؟

  دوشنبه، 09 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
بزرگترین اشتباهات دکوراسیونی خانم های ایرانی چیست؟
متاسفانه بعضی از اشتباهات در دکوراسیون های منازل به دلیل تکرار زیاد به اتفاقی عادی تبدیل شده است در حالی که اشتباه همیشه اشتباه است.اعمال بعضی تصمیمات در دکوراسیون منازل، باعث می شود که همه تلاش و زحمات خانم خانه بی اثر شود و اعضای خانواده و مهمانان از دکوراسیون خانه راضی نباشند.

اشتباهات رایج در دکوراسیون ایرانی را بشناسید

برخی اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه ایرانی ها، باعث می شود خانه شلوغ، دلگیر و ناراحت باشد، با انتخاب صحیح وسایل هنگام خرید، چیدمان و نورپردازی درست به سادگی می توان از این اشتباهات جلوگیری کرد. اغلب افراد در زمان خرید وسایل منزل و مبلمان بدون اینکه نیازها و مساحت خانه خود را در نظر بگیرند، فقط از روی چشم و هم چشمی و یا طبق رؤیاهای خود خرید مبلمان را انجام می دهند، اما باید در نظر داشت که چیدمان هر خانه ای با توجه به مساحت و سایر گزینه ها منحصربفرد است. روند چیدمان در برخی شهرها و یا برخی مناطق شهری در همه خانه ها بسیار مشابه است، و این تشابه از تقلید و چشم و هم چشمی ناشی می شود، اما باید دانست هر خانه و خانواده ای با توجه به سبک زندگی، نیازها، سطح اقتصادی و معماری خانه، باید دکوراسیون مختص خود را داشته باشد.

1-اشتباهات رایج در پهن کردن فرش

- فرش روی فرش، انداختن فرش کوچک تری روی فرش اصلی

علاقه ما ایرانی ها به فرش به خصوص فرش های دستباف ایرانی که حاصل دست هنرمند ایرانی است، بسیار طبیعی است، اما گاهی در این علاقه افراط می شود و برخی خانواده ها در خرید فرش افراط می کنند و فرش های کوچک تر را روی فرش اصلی خانه پهن می کنند. این کار علاوه برافزایش شلوغی و بی نظمی در خانه، حالتی نمایشی و فخرفروشی دارد.

- خرید یک طرح و رنگ فرش برای همه خانه

اغلب خانواده های ایرانی که منزل نو می خرند یا اقدام به تعویض یک باره همه وسایل منزل خود می کنند، دچار این اشتباه رایج در دکوراسیون می شوند، هر قسمت از خانه فرش خاص خود را نیاز دارد، فرشی که در سالن پذیرای استفاده می شود برای آشپزخانه و اتاق خواب قطعاً مناسب نیست.

- فرش را کج یا اُریب پهن می کنید

کج پهن کردن فرش بیشتر از جانب کسانی انجام می شود که تصور می کنند با انجام این کار دکوراسیون خاص و حرفه ای خواهند داشت، درحالی که این کار از نظر بصری مناسب نیست و باعث ایجاد عدم تعادل و هماهنگی می شود.

2-استفاده از متریال مختلف در دیوارها

این اشتباه رایج دکوراسیون خانه های ایرانی زمانی اتفاق می افتد که اقدام به بازسازی منزل می کنند، و گزینه های مختلفی چون کاغذدیواری، کناف، دیوار پوش چوبی یا آجری را به یک باره یا سه گزینه هم زمان در طراحی دیوارها به کار می برند. بهترین حالت برای پوشش دیوارها، اکثریت دیوارها ساده و اضافه کردن فقط یکی از پوشش های دیواری برای یک یا دو دیوار و متناسب با مساحت آن ها است. همچنین پوشاندن همه دیوارها با یک پوشش دیواری مانند کاغذدیواری در کل خانه نیز اشتباه رایجی است که اغلب در دکوراسیون خانه های ایرانی دیده می شود.

3-قرار دادن گل های طبیعی بیش ازاندازه

باوجوداینکه گل های طبیعی و آپارتمانی طراوت بی نظیری به فضای خانه می دهند، اما بهتر است فضای خاصی مانند بالکن یا پاسیو یا یک اتاق پرنور برای آن ها در نظر گرفت و تعداد گلدان ها در اتاق نشیمن یا پذیرایی محدود کرد. این مورد برای گل و گلدان های مصنوعی نیز صادق است .


خرید مبلمان نامناسب

متناسب نبودن اندازه مبل ها با اندازه اتاق از بزرگ ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل است. بسیاری از افراد زمانی که می خواهند مبلمان انتخاب نمایند تنها به مد روز بودن آن فکر می کنند و مرغوبیت و راحتی و اندازه اش را در نظر نمی گیرند . برای انتخاب مبلمان علاوه بر اینکه مبلتان باید راحت باشد بهتر است متناسب با فضای خانه تان باشد یعنی برای سالن کوچک مبل های بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده نکنید زیرا اندازه اتاق کوچک تر نشان داده می شود. از کاناپه های بزرگ برای سالن های بزرگ استفاده کنید. برای سالن های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی بخرید.

چیدن کوسن و بالش های زیاد روی مبل و تخت

استفاده از کوسن و بالش های رنگارنگ به فضای خانه رنگ و رو می دهد، اما اگر در این کار زیاده روی کنید یعنی بیش از حد روی مبلتان بالش و کوسن بچینید ، فضای کافی برای نشستن باقی نمی ماند و بسیاری از میهمان ها برای این که روی مبل جا بشوند بالش ها را روی زمین می گذارند .

نصب کردن تابلو ها در ارتفاع بالا

در چیدمان دکوراسیون یکی از مهم ترین موضوعات نصب تابلوها در ارتفاع مناسب است تا با چشم ها هم سطح باشند و از زمین فاصله یک و نیم متری داشته باشند. نصب تابلوها در ارتفاع خیلی بالا و یا خیلی پایین اشتباه است.

قرار دادن تمام مبل ها پشت به دیوار

برای اینکه ظاهر مبلمانتان زیباتر دیده شود و فضای نشیمن شما کوچک به نظر نرسد هیچگاه مبل هایتان را به دیوار نچسبانید و با اندکی فاصله از دیوار قرار دهید . عدم ایجاد فاصله بین مبل و دیوار سبب می شود بعد از مدتی روی دیوار لک ایجاد گردد .

ترس از رنگ ها

برخی از افراد در چیدمان خانه شان تنها از یک رنگ استفاده می کنند که باعث می شود فضا یکنواخت ، خسته کننده شود پس اگر رنگ خاصی را برای دکوراسیون خود می پسندید از باقی رنگ ها نیز که هارمونی زیادی با این نوع رنگ دارند ، استفاده نمایید مثلا استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون بسیار زیباست .

نصب پرده در ارتفاع نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه نصب پرده در ارتفاع نامناسب است . برای اینکه فضای منزل شما بزرگتر به نظر برسد و زیباتر به نظر آید هیچ گاه پرده ها را در ارتفاع نامناسب نصب نکنید .

اهمیت ندادن به روشنایی منزل

از مهمترین اشتباهات رایج در دکوراسیون نورپردازی نامناسب است . عدم استفاده از نور مناسب در فضا زیبایی دکوراسیون شما را کاهش می دهد، بنابراین در فضای نشیمن خود از نورپردازی مناسب استفاده نمایید. در دکور منزل تان از چراغ های رومیزی و چراغ های پایه دار مثل آباژور استفاده کنید و تا جایی که می توانید چراغ های سقفی کم نور به کار ببرید.

بیش از حد مدگرا بودن

بسیاری از خانم ها از وسایل مدرن و شیک در منزلشان بیش از حد استفاده می کنند اما استفاده بیش از حد از این وسایل اشتباه است ، بهتر است در کنار این وسایل از وسایل و تزئینات قدیمی نیز استفاده نمایید.

هماهنگی بیش از حد

از دیگر اشتباهات در چیدمان دکوراسیون این است که افراد همه وسایل خانه شان باید هم شکل و از یک رنگ و یک مدل باشند . اما بهتر است برای ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر طرح و رنگ ها را با هم ترکیب کنید مثلا لازم نیست همه میز عسلی ها یک شکل باشند یا این که تمام مبل ها از یک رنگ و یک مدل باشند.

قرار دادن تلویزیون در نقطه مرکزی

در بسیاری از خانه ها تلویزیون را به عنوان زیباترین وسیله در نقطه مرکزی خانه قرار می دهند . این کار بسیار تکراری است پس بهتر است به جای این کار کمی تنوع و ابتکار به خرج بدهید و تلویزیونتان را در گوشه قرار دهید یا با دیوار گالری ترکیب کنید.

نداشتن فضای کافی برای مهمان

ایجاد فضای کافی و راحت برای مهمانان از مواردی است که در چیدمان دکوراسیون نشیمن باید رعایت نمود پس هنگام خرید مبلمان دقت کنید مبلمان مناسب و راحتی را بخرید که افراد زیادی می توانند روی آن بنشینند مانند مبل ال شکل.

بیش از حد دکوری نخرید

از وسایل دکوری بیش از حد در دکوراسیون منزل تان استفاده نکنیدزیرا این خرت و پرت های ریز و درشت سبب شلوغ شدن منزل تان می شود پس به جای استفاده بیش از حد از دکوری های زیاد ، از دکوری های شیک اما به تعداد محدود استفاده نمایید.

در انتخاب تابلو دقت کنید

تابلوهای شما علاوه بر طرح مناسب، باید با اندازه ی دیوارهای تان هم خوانی داشته باشند پس برای دیوارهای بزرگ ، تابلوهای کوچک انتخاب نکنید.

انتخاب لوسترها

در طراحی داخلی لوستر ها را باید در ارتفاع متعادلی نصب نمایید و مانند بسیاری از افراد این اشتباه را نکنید که لوسترتان را خیلی بالا نصب کنید زیرا شما خواهان روشن شدن فضای داخلی خانه هستید و نه سقف خانه.

مبل ها نباید جلوی رفت و آمد شما را بگیرد

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات چیدمان خانه این است که مبلمان را طوری بچینیم که سد معبری برای رفت و آمد ما شود و سالن را مسدود م و حرکت را دشوار نماید . بهتر است مبل راحتی را کنار دیوار و رو به سالن قرار دهیم تا احساس جریان و حرکت بیشتر انتقال یابد.

برای فضای کوچک مبلمان تیره انتخاب نکنید

برای اتاق هایی که سقف کوتاه و فضای کوچکی دارند مبلمان رنگ تیره انتخاب نکنید زیرا سبب می شود که فضا کوچک تر و شلوغ تر به نظر برسدو مبلمانی با رنگ خنثی و روشن استفاده کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (92 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (88 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (30 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (21 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (21 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نظر قابل تامل رهبر انقلاب درباره چند همسری/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟ تعریف جالب رحمت پایتخت از سلطان غم احسان علیخانی: ملت را خنداند اما اشک ما را درآورد!+ویدیو رونمایی از ویلای لوکس و متراژبالای منوچهر هادی در لاهیجان+ویدیو/ اینجا تکمیل بشه چی میشه👌 لاغر شدن سریع: نکاتی برای کاهش وزن در کوتاه مدت رانندگی عجیب و هوش پران رضا داوودنژاد و امیر نوری با سرعت 190 در اتوبان/ از ماشین فقط آینه هاش مونده بود...+ویدیو تزئینات خانه ابدی آزاده نامداری با تاج گل و عکس در مراسم سالگردش/ حیف جوونیش+عکس ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! گریه های بی امان محمود احمدی نژاد در خانه پدری بعد از فوت پدرش و زیارت عاشورا خواندنش بر مزار پدر در صبح اولین روز بعد از دفن+ویدیو/ روحش شاد خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
تیتر امروز   
(ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...