معرفی شهر براندون

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
معرفی شهر براندون
شهر براندون، دومین شهر بزرگ استان مانیتوبای کانادا است که به کوه یخی شناور مشابه است. این شهر در گوشه جنوب غربی استان در کناره های رودخانه آسینیبوئین (Assiniboine) و تقریبا در 214 کیلومتری غرب مرکز استان یعنی وینی پگ و 120 کیلومتری شرق خط مرز ساسکاچوان واقع شده است.

براندون دومین شهر بزرگ در استان منیتوبا در کانادا است. این مکان در گوشه جنوب غربی استان در کرانه رود Assiniboine واقع شده است. این شهر تقریباً 214 کیلومتر از مرکز استان یعنی وینیپگ در غرب و 120 کیلومتر از مرز استان ساسکاچوان در شرق واقع شده است.

شرایط آب و هوایی شهر براندون

آب و هوای براندون از نوع قاره ای خشک با تابستان های گرم و تقریبا معتدل و زمستان های سرد و خشک است. میانگین دمای روز از 26.0 درجه سانتی گراد (78.8 درجه فارنهایت) در جولای تا 10.5 − (13.1 درجه فارنهایت) در ژانویه متغیر است. آب و هوای براندون نسبتاً خشک است و سالانه 462 میلی متر (18.2 اینچ) بارندگی دارد و از نظر جغرافیایی در منطقه مثلث Palliser’s Prairies واقع شده است. در حدود 90 روز از سال بارندگی قابل انتظار است. بارش برف از اکتبر تا آوریل ادامه دارد. با این وجود، در برخی سال ها در اواخر ماه مه و اوایل ماه سپتامبر نیز برف باریده است. بالاترین دمای ثبت شده در براندون 43.3 درجه سانتی گراد (110 درجه فارنهایت) در 11 ژوئیه 1936 بود. کمترین دما ثبت شده نیز منهای 46.7 درجه سانتیگراد در 1 فوریه 1893 بوده است.

تاریخچه شهر براندودن

قبل از هجوم مردم از شرق کانادا به سمت غرب، ساکنان مناطق اطراف براندون را در درجه اول مردم Sioux، Bungays، Quill Yellow که قبایل سرخ پوست بودند، تشکیل می دادند تا اینکه اولین ساکنان سفید پوست در اوایل قرن 19 وارد این سرزمین شدند. در دهه 1870 و اوایل 1880، بر اثر شکار بی رویه تقریبا چیزی برای خوردن باقی نماند. با نابودی منابع غذایی گوشتی کارکنان زندگی خود را در خطر دیدند اما با آمدن خط ریل سراسری ایالات متحده و کانادا مشکل تامین غذای مردم حل شد.

معرفی جاذبه های گردشگری شهر براندون

براندون، شهری رو به رشد با گنج های پنهان و داستان های ناگفته است و ریشه های عمیق و تنوع فرهنگی در قلب خیابان های شهر وجود دارد که همین موضوع این مکان را به محل برگزاری جشن ها و فستیوال های فرهنگی بزرگ تبدیل کرده است. در شهر براندون می توانید خیلی کارهای به یادماندنی و جالب مانند خریدهای منحصر به فرد، تماشای رویدادهای ورزشی هیجان انگیز، بازدید از موزه ها و گالری های هنری خاص و شرکت در فستیوال ها و نمایشگاه ها مخصوصا نمایشگاه زمستانی رویال مانیتوبا انجام دهید، که همین امر شما را وادار به داشتن اقامتی چند روزه در این شهر می کند. از کنسرت ها و موسیقی های زنده که در سراسر براندون اجرا می شوند نباید غافل شد. حتما به گشت و گذار در خیابان های زیبا، فضاهای سرسبز و بناهای تاریخی آن بپردازید. همه این شگفتی ها و جاذبه های براندون باعث شده که بازدید از شهر براندون برای همه افراد با سلایق متفاوت سرگرم کننده و جذاب باشد. در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری شهر براندون پرداخته شده است.

موزه پلان آموزش هوایی کشور های مشترک المنافع (CATP)

موزه پلان آموزش هوایی کشور های مشترک المنافع، تنها موزه هوایی کانادا است که صرفا به کسانی که در طی جنگ سال های 1939 تا 1945 برای کشور های مشترک المنافع بریتانیا آموزش داده شدند و مبارزه کردند، اختصاص داده شده است. در این موزه انواع هواپیماها، صفحه نمایش های هوانوردی، پیلوت، بمب افکن، خدمه زمینی و تجهیزات حمل و نقل و ابزارآلات مختلف و متنوع از بیش از هفتاد سال پیش نمایش داده می شود. در این موزه درباره چگونگی پیروزی نیرو های متفقین در جنگ جهانی دوم یاد خواهید گرفت. این موزه یک سازمان غیر انتفاعی و خیریه است که توسط داوطلبان تأسیس شده و اداره می شود. این موزه یک سایت تاریخ ملی، یکی از 6 موزه برگزیده مانیتوبا و جاذبه مشهور براندون است.پرسنل خدمات هوایی استرالیا، نیوزیلند، انگلستان و کانادا، همه در این مکان آموزش دیده اند. کشور کانادا به دلیل شرایط آب و هوایی خاص آن و دور بودن از خطرات فعالیت های دشمن به عنوان کشور آموزشی انتخاب شده بود. این مرکز در فرودگاه شهر براندون در بزرگراه 10 و 1.6 کیلومتری شمال شهر براندون واقع شده است.

موزه پلان آموزش هوایی کشور های مشترک المنافع (CATP)

خانه موزه دالی

خانه موزه دالی، یکی از جاذبه های گردشگری شهر براندون در مانیتوبا است. این موزه، یک خانه سه طبقه (به علاوه زیر زمین) است که در اواخر قرن نوزدهم به عنوان یک خانه کلاس بالای خاص (وابسته به طبقات اجتماعی بالا) از نو ساخته شد. امروزه بخش های زیادی از معماری اصلی آن هنوز به صورت دست نخورده باقی مانده است. خانه موزه دالی، در حال حاضر یک سایت میراثی وابسته به شهرداری است که در گذشته خانه اولین شهردار براندون یعنی توماس ماین دالی (Thomas Mayne Daly) بوده است. مبلمان این خانه مربوط به سال های 1880 تا 1890 است و همچنین در این موزه مجموعه گلچین شده مبلمان مربوط به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم موجود است که از زمان بازگشایی موزه در سال 1978 به موزه اهدا شده اند. در این موزه مجموعه ای نظامی که شامل خاطرات جنگ جهانی اول به همراه یونیفورم پرستار خواهر ملکه الکساندرا می شود به نمایش گذاشته شده است. این موزه دارای یک مجموعه بزرگ از اسباب بازی ها و عروسک ها به همراه اولین تجهیزات ورزشی نیز هست. از نظر منسوجات، در این موزه، مجموعه ای نسبتا جامع از پوشاک زنانه که شامل حدودا 400 لباس از جمله لباس عروسی و لباس های مراسم تعمید می شود، به نمایش گذاشته شده است. همچنین میزبان کتلین مورلند رو (Kaye Rowe) به همراه مجموعه ای با بیش از 300 کلاه از سال 1880 تا 1980 نیز هست. این موزه شامل یک فروشگاه مواد غذایی با قدمت یک قرن و یک مرکز تحقیقاتی ماگناکا می شود. در هنگام بازدید از این موزه می توانید از قدم زدن در باغ زیبای ویکتوریا لذت ببرید. این فضای سبز زیبا و شیک برای مراسم عروسی و سایر رویداد ها موجود است.

 خانه موزه دالی

مرکز اکتشاف ربوربانک سنتر و پارک رودخانه آسینیبوئینن (Assiniboine River Corridor)

توسعه تدریجی حاشیه رودخانه (Riverbank) براندون باعث ایجاد مجموعه تفریحی و آموزشی با هم در کناره های رودخانه آسینیبوئین شده است. پروژه تجدید حیات سال 1995، مسیر های پیاده روی سنگ فرش شده و مسیر های پیاده روی طبیعی را وسعت داده و نشانه های آموزشی با ارزش را در طول مسیر17 کیلومتری قرار داده اند. شرکت دیسکاورر (The Discoverer)، خدمات فری و مسافربری را در سراسر رودخانه ارائه می دهد. تجهیزات تفریحی اجاره ای مانند قایق، کانو و ... در کناره های رودخانه موجود است. مرکز اکتشافی حاشیه رودخانه معروف به ریوربانک دیسکاوری سنتر در قلب پارک و در اداره منطقه ای استان قرار گرفته است و ورودی آن رایگان است. در این پارک شاهد نمایش زمستانی نور، پیست اسکیت بیضی شکل و بازار فصلی کشاورزان خواهید بود.

موزه باغ های خزندگان وستمن (Westman)

موزه خزندگان با بیش از 300 خزنده، جاذبه برجسته مانیتوبا و براندون است. این موزه در 15 دقیقه ای شرق براندون واقع شده است. در این موزه از بزمجه های عظیم الجثه گرفته تا مارمولک خانگی گکو (Gecko) و همچنین انواع مارها به خصوص مار زنگی، مار کبرا و مار کلاوبرید، الیگتور، انواع تمساح و کروکودیل، انواع قورباغه های وحشی و سمی و خزنده های فراوان وجود دارند و در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند.

 موزه باغ های خزندگان وستمن (Westman)

گالری هنری مانیتوبای جنوب غربی

گالری هنری مانیتوبای جنوب غربی، یک انجمن فعال هنر های معاصر است که برتری و تنوع هنری در منطقه و فراتر از آن را به نمایش گذاشته است. این گالری، قدیمی ترین مرکز هنر های تجسمی مانیتوبا و یکی از اولین ها در کانادا است و هنر را عنصری ضروری برای بیان جامعه، فرهنگ و ملل توصیف می کند و تمرکز آن بر روی هنر های معاصر و احترام به میراث و فرهنگ محلی است. ریشه های این گالری هنری به سال 1890 باز می گردد و مأموریت آن تولید، ارائه، ارتقاء و پرورش هنر در مانیتوبای غربی بود. این گالری در سال 1907 به عنوان باشگاه هنری براندون تأسیس شد. از زمان شروع کار این گالری، مردم براندون برای هنر و خلاقیت در زندگی و شهرشان ارزش قائل شدند و از هنر های معاصر و آموزش و رویداد های آن حمایت کردند. در این موزه آثار هنری هنرمندان محلی، استانی و ملی به نمایش گذاشته می شود و اغلب این هنرمندان جایگاه خاص و همیشگی خود را در این گالری هنری دارند. همچنین در این گالری هنری، برنامه های آموزشی مانند تورها، کارگاه ها و کلاس های آموزشی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برای تمام سطوح مهارت برگزار می شود.

گالری هنری مانیتوبای جنوب غربی

موزه مرکزی توپخانه کانادایی رویال (The Royal Canadian Artillery)

موزه مرکزی توپخانه کانادایی رویال (RCA)، موزه ملی توپخانه کانادا، تنها موزه در جهان است که به نقل داستان کامل بیش از دویست هزار نفر سرباز کانادایی که در جنگ و صلح کانادا در سال 1855 خدمت کردند، اختصاص داده شده است. این موزه یکی از بزرگترین موزه های نظامی کانادا است که بر روی تاریخ نظامی کانادا تمرکز دارد. هنگ سلطنتی توپخانه کانادایی به عنوان بخشی از اساس تاریخ کانادایی حتی در اولین روز های تولد این ملت حضور داشته است. این موزه در سال 1962 در پایگاه نیرو های کانادایی شیلو مانیتوبا تأسیس شد تا این میراث افتخار آمیز را برای نسل آینده حفظ و تفسیر نماید. این موزه دارای مجموعه ای با ارزش ملی است که بیش از 65000 اثر از جمله بیش از 150 قطعه و وسایل نقلیه توپخانه در آن به نمایش گذاشته شده است. در این موزه 5 گالری وجود دارد که به معرفی آثار نمایشی از جنگ جهانی دوم تا به امروز اختصاص داده شده اند. علاوه بر این، در این موزه نمایشگاه های تعاملی و صوتی و همچنین آثار نمایشی موقتی به نمایش گذاشته می شود.

موزه و بایگانی کلی شهر براندون

موزه و بایگانی کلی براندون به حفظ و نگهداری از تاریخ شهر براندون اختصاص داده شده است و دارای 3 نمایشگاه اصلی و یک فروشگاه سوغاتی در ساختمانی قدیمی و کلاسیک است. این بنا، ساختمان سابق تلفن های دولتی بود که در سال 1917 ساخته شد و تا سال 1968 توسط این شرکت اداره شد. موزه و آرشیو کلی شهر براندون در فوریه سال 2009 در خیابان نهم تأسیس شد. هدف از احداث این موزه، جمع آوری، حفظ، مطالعه، نمایش و تفسیر مواد تاریخی و میراث مربوط به شهر براندون و بیان تأثیر براندون در طول تاریخ جنوب غربی مانیتوبا است. همچنین در این موزه نمونه های تاکسیدرمیک (taxidermic) که توسط B. J. Hales جمع آوری شده به نمایش گذاشته شده است.

 موزه و بایگانی کلی شهر براندون

تالار مشاهیر کشاورزی مانیتوبا

تالار مشاهیر کشاورزی مانیتوبا در سال 1976 در براندون تأسیس شد و این تالار به معرفی کسانی که سهم قابل توجهی در کشاورزی استان مانیتوبا داشته اند می پردازد. ساختمان ها و ماشین های اولیه مزرعه از سال 1900 و فراتر از آن در این تالار به نمایش گذاشته شده و این موزه، بزرگترین مجموعه تجهیزات مقدماتی کشاورزی در کانادا به شمار می رود. در این موزه موتور های بخار، تراکتور ها و موتور های گاز، تجهیزات برداشت محصول و تجهیزات خاک ورزی و کاشت به نمایش گذاشته شده اند. این موزه همچنین میزبان اتحادیه پرورش دهندگان و فستیوال سالانه استمپد است. در فصل تابستان می توانید همه کاره 1080 که یک تراکتور خیلی بزرگ ساخته شده در سال 1977 است را مشاهده نمایید. این موزه در 125 کیلومتری غرب وینی پگ و 77 کیلومتری شرف براندون قرار گرفته است.

تالار مشاهیر کشاورزی مانیتوبا

و در پایان...

شهر براندون، دومین شهر بزرگ استان مانیتوبای کانادا است که به کوه یخی شناور مشابه است. این شهر در گوشه جنوب غربی استان در کناره های رودخانه آسینیبوئین (Assiniboine) و تقریبا در 214 کیلومتری غرب مرکز استان یعنی وینی پگ و 120 کیلومتری شرق خط مرز ساسکاچوان واقع شده است. براندون یکی از آفتابی ترین شهر های کشور کانادا است و در 20 دقیقه ای کلبه های کنار دریاچه قرار گرفته است. همچنین این شهر به عنوان شهر گندم شناخته می شود زیرا براندون در گذشته به عنوان یک شهر کشاورزی بوده است. این شهر دارای جامعه ای قوی است که حس شهر کوچک را حفظ کرده است. این شهر یکی از بهترین مکان برای زندگی در کانادا است. شهر براندون با وجود داشتن جمعیتی کمتر از پنجاه هزار نفر دارای دانشگاه، کالج و خدمات اضطراری کالج هست. در این شهر تنها 7480 نفر مهاجر زندگی می کنند که بیشترین آن ها از قاره های آمریکا و اروپا هستند.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (79 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه