برآورد میزان خسارت وارده بر اثر سیل و طوفان در استان کرمان

  یکشنبه، 03 مرداد 1400 ID  کد خبر 160032
برآورد میزان خسارت وارده بر اثر سیل و طوفان در استان کرمان
ساعدنیوز: معاون استاندار کرمان از خسارت ۴۰۰ میلیاردی سیل و طوفان در استان کرمان خبر داد و گفت: ۳۰۰ منزل مسکونی نیز نیازمند تعمیرات و بازسازی است.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از تسنیم، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بارش های اخیر در استان کرمان در زمان کوتاه و با حجم بارش زیاد بود که متأسفانه این بارش ها در برخی از مناطق منجر به سیل شد اظهار داشت: بخش عمده خسارات سیل اخیر در استان به بخش کشاورزی، تأسیسات زیربنایی و منازل مسکونی وارد شد و البته 5 نفر از هم استانی ها نیز در این سیل جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در استان هم سیل و هم طوفان را داشتیم گفت: برآورد اولیه ما 140 میلیارد تومان خسارات ناشی از سیل بود که از این میزان 35 میلیارد تومان خسارات در حوزه زیربنایی و 105 میلیارد تومان در بخش کشاورزی بوده است.

معاون امورعمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه در سیل اخیر به منازل مسکونی نیز آسیب وارد شده است عنوان کرد: 200 خانه نیازمند تعمیرات بوده و 100 خانه نیازمند بازسازی است که حدود 100 میلیارد تومان طبق اعدادی که رویه دولت بوده برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه 160 میلیارد تومان برآورد خسارات طوفان در استان بوده که تا امروز به دست ما رسیده است عنوان کرد: از این میزان 48 میلیارد تومان آن در بخش زیربنایی و 112 میلیارد تومان آن در بخش کشاورزی بوده است.

آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه گرفتن مصوبه دولت در حوادث طبیعی و بحران ها زمان بر است و برای اینکه خدمترسانی به مردم آسیب دیده سریعتر انجام شود منتظر مصوبه دولت نماندیم بیان کرد: با معاون بنیاد مسکن کشور تماس گرفته و مقرر شده که وجهی را به صورت علی الحساب به حساب استان واریز کنند که بخشی از این مبالغ فردا واریز می شود.

وی با بیان اینکه تعمیرات منازل مسکونی آسیب دیده از سیل را نیز در برنامه داریم و با هماهنگی که با صنایع و معادن استان شده مقرر شد تا وجوهی نیز از آنها واصل شود گفت: حدود سه میلیارد تومان علی الحساب برای کارهای ضروری مانند لایروبی قنوات دریافت می شود چرا که مردم این منطقه کشاورز هستند و باید هر چه سریع تر آب آنها وصل شود.

معاون امورعمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه اقلام مورد نیاز و ضروری مانند فرش نیز پیش بینی شده تا از روز دوشنبه یا سه شنبه در اختیار مردم قرار گیرد افزود: تعمیرات منازل مسکونی آسیب دیده نیز در برنامه است.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی قبل از وقوع بحران هشدارهای لازم را داده بود گفت: هشت پیام هشدار به ستادهای بحران شهرستان ها داده و پنج پیامک هشدار به دستگاه ها ارسال شده بود تا آمادگی لازم را داشته باشند.

آیت اللهی موسوی با عنوان اینکه 12 هزار کیلومتر رودخانه در استان کرمان داریم که از این میزان هشت هزار کیلومتر آن در مناطق مسکونی است تصریح کرد: متاسفانه ساخت و سازهای غیرمجاز را در حریم رودخانه ها شاهد هستیم و واقعیت این است که طبیعت متوقف نمی شود و کار خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه سال ها در استان بارش نداشتیم و عده ای تصور کردند که هر جایی را می توان تصرف کرده و ساخت و ساز انجام دهند ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که در حریم رودخانه ها ویلاسازی شده و درخت کاشته شده است.

معاون امورعمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه 140 کیلومتر رودخانه استان با کمک دستگاه ها و تجهیزاتی که از صنایع و معادن استان گرفتیم لایروبی شدند گفت: تصرفات حریم رودخانه باعث می شود که حجم زیاد آب نتواند از مسیرهای باریک عبور کرده و وارد خانه های مردم شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (138 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (79 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (78 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (75 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (73 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (81 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (57 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (38 نظر) نگاهی به حجاب تحسین برانگیز سارا شعری قهرمان بلژیکی تکواندو در المپیک پاریس/ خانم ورزشکار حجاب محدودیت نیست را تعریف کرد+تصاویر (35 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (34 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (31 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (25 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (24 نظر) هیئت میثم مطیعی با رنگ و بوی المپیک‎/ کنایه سنگین مداح جنجالی به کیمیا علیزاده برنده مدال برنز در پاریس +فیلم (23 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور