برای انتخاب درست کاناپه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  چهارشنبه، 09 فروردین 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
برای انتخاب درست کاناپه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
صرف نظر از آشپزخانه ما اکثر اوقات استراحت و گردهمایی خود را در کنار اعضای خانواده و دوستان خود در اتاق نشیمن یا اتاق خانواده سپری می‌کنیم. اتاق‌هایی که عنصر اصلی هر کدام از آن‌ها یک کاناپه است. به همین دلیل انتخاب هوشمندانه و درست کاناپه از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه ساعدنیوز مهم ترین نکاتی که حین خرید کاناپه باید توجه کرد. ارائه خواهد داد.

مبلمان و وسایل نشیمن، قالب ھای اولیه اتاق ھستند و باید رنگ ھا وسایه ھای طبیعی د اشته باشند و پارچه ھای رنگارنگ و د ارای نقش و نگار،در مراحل بعدی به آن ھا (به صورت کوسن و غیره) اضافه شود. قبل از انتخاب مبلمان و خرید آن، حتما مکان خود را اندازه گیری کرده و سپس اقدام به خرید مبلمان کنید . برای انتخاب مبلمان درست، باید به اصول طراحی داخلی، وفادار بود.

نکات اصولی برای انتخاب کاناپه

شما هنگام خرید یک کاناپه جدید باید چند نکته و دستورالعمل‌ کوچک را در ذهن داشته باشید تا از این مسئله مطمئن شوید که کاناپه‌ای که می‌خرید مناسب فضای زندگی شما است. پس با ما در این مطلب همراه باشید. ما در این مطلب چهار نکته مهم در مورد خرید یک کاناپه مناسب را با شما در میان می‌گذاریم. پیروی از این چهار نکته خیال شما را از خرید وسیله‌ای که تاثیر بصری زیادی در فضای زندگی شما می‌گذارد راحت می‌کند.

پوستر انتخاب کاناپه مناسب

چگونه و در کجا از کاناپه استفاده میشود؟

اگر کاناپه‌ای که می‌خواهید بخرید مخصوص اتاق نشیمن است و می‌خواهید روی آن لم بدهید و استراحت کنید، بهتر است یک کاناپه عمیق و بزرگ خریداری کنید. گستره عمق استاندارد کاناپه‌ها چیزی حدود 90 سانتی‌متر تا 95 سانتی‌متر است. اگر پیش‌بینی می‌کنید که می‌خواهید خود را به تمامی داخل کاناپه غرق کنید و کاملا در آن قرار بگیرید، و یا اگر یکی از اعضای خانواده شما قد بلندی دارد، به دنبال انوع عمیق‌تر این کاناپه بروید که حدود 105 سانتی‌متر عمق دارند و وقتی روی آن لم می‌دهید کاملا راحت هستید. اگر می‌خواهید از کاناپه جدید خود در اتاق پذیرایی استفاده کنید و قرار نیست که از آن به عنوان جایی برای لم دادن یا استراحت بهره ببرید، از کاناپه‌های کوچک‌تر استفاده کنید. شما در کنار این کاناپه‌ها می‌توانید چند مبل مناسب و یک صندلی عثمانی قرار دهید تا این مجموعه تبدیل به یک فضای زیبا بشود که در آن افراد بتوانند به راحتی با هم به گفتگو بپردازند. خیلی مهم است که چیدمان مبل‌ها در کنار کاناپه به گونه‌ای باشد که افراد به صورت دایره دور هم نشسته و هر کس در هر جایی که نشسته بتواند تمام افراد را ببیند. هم‌چنین ابعاد فضایی که می‌خواهید کاناپه را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. مطمئن شوید که کاناپه شما از در رد می‌شود و ابعاد آن مناسب فضایی است که برای آن در نظر گرفته‌اید. این مسئله در مورد خانه‌های قدیمی مهم‌تر است، زیرا این خانه‌ها بر اساس اندازه‌های استاندارد امروزی ساخته نشده‌اند و ممکن است کاناپه بزرگی بخرید و نتوانید آن را از در ورودی خانه خود به داخل بیاورید. اندازه‌ها را دوبار چک کنید تا در هنگام چیدمان کاناپه دچار سردرد نشوید. به همه چیز از قبل فکر کیند تا پس از خرید کاناپه از خرید خود پشیمان نشوید. هم‌چنین از فروشنده در مورد هزینه‌های حمل، زمان تحویل، و اطلاعاتی از این دست سوال بپرسید تا بتوانید برنامه‌های خود را در مورد کاناپه جدید به درستی پیش ببرید.

در نظر گرفتن علاقه شخصی خود را در خرید کاناپه

شناخت از علاقه شخصی خود به شما کمک می‌کند که انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند کاناپه مشخص محدود کنید و در نهایت کاناپه‌ای را انتخاب کنید که بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است. اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های سنتی، یک کاناپه با پارچه‌های سنتی و روکش‌های رسمی که دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبک مبل‌های کلاسیک است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین کاناپه‌ای را در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید.

پوستر انتخاب کاناپه مناسب

اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، کاناپه‌های مدرن که طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این کاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد که اعضای خانواده و کودکان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراکه روکش‌های مبل به راحتی از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع کاناپه‌ها باید دقت زیادی بکنید، چراکه برخی از این کاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.

در نظر گرفتن راحتی و مواد پرکننده کاناپه

این‌که قرار است کاناپه جدید در کجا قرار بگیرید و چگونه قرار است از آن استفاده شود، نوع ماده پرکننده آن را تعیین می‌کند. کاناپه‌ها به طور معمول از پلی‌فیبرهای متراکم که دور یک هسته فوم‌مانند پیچیده شده‌اند ساخته می‌شوند، اما اکنون انواع مختلفی از کاناپه‌ها در بازار وجود دارند که از موادی چون پر، فوم‌های جدید، و غیره ساخته شده‌اند و نسبت به کاناپه‌های معمولی کمی گران‌تر هستند. بدیهی است که راحتی کاناپه همیشه باید جزء اولویت‌های شما در خرید باشد، اما اگر شما توان مالی خرید کاناپه‌هایی که از مواد پرکننده جدید ساخته شده‌اند را ندارید، باید حتما در مورد جایی از خانه شما که قرار است کاناپه در آن قرار بگیرد تصمیم بگیرید. اگر کاناپه قرار است در فضایی که کم‌تر از آن استفاده می‌شود قرار بگیرد لازم نیست که حتما از کاناپه‌هایی به‌روز استفاده کرد، اما اگر کاناپه برای مثال قرار است در اتاق تلویزیون که افراد دائما در آن رفت و آمد دارند قرار بگیرد حتما باید از کاناپه‌ای استفاده کنید که دوام و کیفیت لازم را داشته باشد. بهتر است یک‌بار بر روی خرید کاناپه سرمایه‌گذاری کنید، تا یک عمر از آن به راحتی استفاده کنید. خرید یک کاناپه باکیفیت در دراز مدت به نفع شما خواهد بود.

هماهنگی رنگ کاناپه با فضای شما

چهارمین نکته‌ای که در هنگام خرید یک کاناپه باید در نظر داشته باشید انتخاب رنگ آن است. اگر قرار است این کاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید کاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاکستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب کنید که بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند کوسن‌ها، یک صندلی عثمانی، یا یک اثر هنری رنگی تزئین کنید. از کاناپه‌هایی که به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده کرد. بهتر است رنگ کاناپه را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ کردن دیگر اجزای اتاق با آن کار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است. اگر قرار است از کاناپه در یک فضای غیررسمی و کم رفت و آمد استفاده کنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب کنید. در این حالت کاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی که فضایی که در آن قرار گرفته یک فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

پوستر انتخاب کاناپه مناسب

سخن پایانی

بنابراین برای انتخاب مبلمان با رنگ د لخواه خود ، حتما رنگی را انتخاب کنید که مطابق با رنگ دیوار و کف اتاق باشد، وگرنه د ر یک مغازه مبلمان فروشی، در میان صد ھا رنگ و مدل پارچه، سردرگم خواھید شد. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (68 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (25 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (21 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر) نگاهی به دیزاین شیک و باکلاس میز عزای پسر جوان نسرین مقانلو، بازیگر سریال مختارنامه/ روحش شاد و مسیرش پرنور+عکس (15 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (14 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (14 نظر) اجرای زنده عشقانه و بدون دستگاه امیر مقاره در ماشین/ واقعا چه قدرت صدای محشر و معرکه‌ای👌+ویدیو (13 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
چه کسانی پیشنهاد وزارت به رائفی پور دادند؟
قدرت‌نمایی پزشکیان مقابل تندرو‌های مجلس با یک «اقدامِ بی سابقه»
گنج یابی و جویندگی گسترده در فضای مجازی / حتی کتاب هم چاپ می‌کنند!
استقبال آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
(ویدئو) ماندگارترین سکانس سریال پایتخت / یه ترکیه رفتن نقی هی به همه گیر میده؛ به ارسطو میگه کفشای سیندرلا چیه پوشیدی 😂
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
دانلود آهنگ جدید «پر پرواز» مصطفی راغب +فیلم/ تو پر پروازم باش بیا و مالک قلبم باش ...
(عکس) شباهت بیش از حد الیکا عبدالرزاقی، ستاره اینروزهای برنامه "جوکر 2"، به مادرش/ امین زندگانی، بازیگر سریال "طوبی"، چه مادرخانم جوان و خوش خنده‌ای داره!
پدر با دیدن دختر 15 ساله‌اش با یک پسر در اتاق خواب سکته کرد و مرد!
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
(ویدیو) روزی که اشک تختی درامد!/ خاطره ای دردناک از المپیک رفتن جهان پهلوان تختی که شما نمیدانستید!!
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!