برگزاری اولین مراسم ملی شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی

  یکشنبه، 04 دی 1401 ID  کد خبر 235692
برگزاری اولین مراسم ملی شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی
ساعد نیوز: رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اولین مراسم ملی شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی در مصلای تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور حمیدرضا مقدم فر رئیس ستاد آغاز شد.

مقدم فر در ابتدا گفت انقلاب اسلامی ما انقلابی فاطمی بود که با تکیه بر معارف این بانوی بزرگوار و محترم شکوفا شد و در ادوار مختلف تکیه رزمندگان ما هم بر حضرت زهرا(س) بوده است. از خاطر نمی بریم که رزمندگان ما با تکیه بر این نام مقدس در جبهه ها ایثارگری داشتند.

وی اظهار کرد: سه سال است شهادت سردار سلیمانی با ایام فاطمیه مصادف شده است. خودشان هم گفتند که حضرت زهرا(س) برای ما مادری کرده است. مانند حضرت زهرا(س) شهادت ایشان در مسیر دفاع از حق و ولایت بود.

مقدم فر اظهار کرد: همان گونه که حضرت زهرا(س) تا پایان عمر فدایی ولایت بود و حاج قاسم هم همین گونه بود. حاج قاسم عاقبت به خیر شد و نشانه های آن هم علاوه بر شهادت این بود که دل ها در ایران و دنیا متوجه ایشان شد.

وی افزود: یکی از نشانه های دیگر این بود که در زمان تشییع پیکر مطهر ایشان هر نوع انسانی با تفکر های مختلف او را بدرقه کردند و حاج قاسم به محور وحدت ملی تبدیل شد.

مقدم فر بیان کرد: برخلاف تصور دشمن که گمان می کرد ترور می تواند اتمام آرمان او باشد، اما همان طور که رهبر انقلاب هم سال گذشته فرموندن شهید سلیمانی خطرناک تر از دوران زنده بودن ایشان بود و این خون هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: ایشان هم در زمان زنده بودن و هم شهادت حجتی بر زنده بودن انقلاب شد. حاج قاسم همواره زنده است و قهرمان ملی و امت اسلامی خواهد بود.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز به حاج قاسم مانند گذشته نیاز داریم، زیرا نماد هویت ایرانی و اسلامی است.

مقدم فر گفت: حاج قاسم هم به دنبال اعتلای انقلاب بود و هم ایران را حرم می دانست که اگر آسیب ببیند بسیاری دیگر از حرم ها هم آسیب می بیند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال قبل فرمودند که این محاسبه غلط آمریکا همچنان ادامه دارد و الان هم درباره مسائل جهانی اشتباه می کنند. آن ها فکر می کردند که با شهادت حاج قاسم نهضت او خاموش می شود، اما این حرکت عظیم بیشتر شده است.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مدتی پیش یک فراخوان از جانب ستاد برگزار کردیم که هر کسی بنای کمک دارد می تواند کمک کند و پیشنهاد ارائه دهد، زیرا اصل ستاد کاملا مردمی است و پیشنهادات بسیاری در این زمینه مطرح شد.

وی اضافه کرد: فراخوان دیگری داشتیم که مردم آثار خود را درباره شهید سلیمانی به اشتراک بگذارند که استقبال بسیاری شد و در نهایت به شعار جان فدا رسیدیم که تقریبا با آنچه مردم پیشنهاد داده بودند یکی بود.

مقدم فر بیان کرد: حاج قاسم در وصیت نوشتند جان من و امثال من هزار بار فدای مردم باد.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: برنامه امسال در چند سرفصل طبقه بندی شده است. اول فعالیت های پویش های مردمی که سال قبل هم نشان دادند و انواع و اقسام پویش های فرهنگی را داشته اند که تقریبا پایه اصلی است.

وی ادامه داد: پویش های فرهنگی نظیر ختم قرآن، حفظ سوره صف، پویش آثار و تولیدات محصولات فرهنگی هم هست که شبکه یک دیشب برنامه خود را در این زمینه شروع کرد که فقط به پویش های مردمی توجه کند.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: پویش وصیت نامه خوانی و اهدای کتاب و کمک های مردمی، نذر خون، نذر نان، نذر گلریزان، ارائه خدمات پزشکی، ارائه خدمات اداری رایگان به مردم، نذر آموزش و سلامت، شادی برای کودکان و... دیگر پویش ها بوده است.

مقدم فر گفت: اولین مراسم که ملی برگزار می شود در روز ۱۳ دی ساعت ۱۴ در مصلای تهران است و مقامات عالی کشور هم شرکت می کنند و کنگره بین المللی علمی در ۱۴ دی ماه برگزار خواهد شد. در کرمان برنامه های بسیاری طراحی شده است و پنج استانی که میزبان تشیع ایشان بودند نیز برنامه های ویژه ای دارند.

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ فرهنگیان در حرم امام(ره) را با حضور قشرهای مختلف مردم را خواهیم داشت، گفت: مراسم بین المللی تجلیل از ورزشکاران وفادار به آرمان انقلاب را داریم که در بین آن ها ورزشکارانی هستند که حاضر به مسابقه با رژیم صهیونیستی نشدند و در در ۱۸ دی در این مراسم از آن ها تجلیل خواهد شد.

مقدم فر با بیان اینکه اجتماع دختران حاج قاسم را در ورزشگاه آزادی و مراسم سخنرانی در تمام بقاع متبرکه را داریم، اظهار کرد: رویداد های فرهنگی نظیر محافل انس با قرآن در بسیاری از شهر ها و استان هاست که از بیت حاج قاسم شروع می شود.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اعزام کاروان های قرآنی در استان های مختلف داریم، رویداد هنری جان فدا را داریم که شاید یکی از بزرگترین رویداد ها بوده است و حدود ۲۵۰ نفر در نقاشی نگارگری و طراحی در مشهد جمع شدند و طی سه روز کارگاهی تشکیل دادند که آثار بسیاری خلق کرده اند.

وی ادامه داد: ارکستر نگین سلیمانی در صدا و سیما، مستند بو کمال و مستند محافظان را داریم که روایت محافظان ایشان است و شش قسمت درباره کمک رسانی حاج قاسم در سیل و زلزله را داریم.

یمقدم فر اظهار کرد: یکی از بزرگترین نمایش های میدانی در تهران در بوستان ولایت آغاز خواهد شد که از کودکی تا شهادت ایشان نمایش داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان حبیب که هنری فرهنگی است استان به استان حرکت می کند و به صورت متنوع برنامه هایی را با محوریت حاج قاسم ارائه خواهد داد.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه اجرای جشنواره سرود در تالار وحدت داریم، گفت: کاروان های زیارتی حاج قاسم را از شهر های مختلف خواهیم داشت و مسابقه دو امدادی از فرودگاه بغداد تا کرمان داریم همچنین اجرای برج نگاره در میدان آزادی داریم.

وی ادامه داد: در کرمان و تهران برنامه های ویژه ای داریم که یکی از کار ها در کرمان پذیرایی از کاروان های مختلف است و مردم اعلام کرند که خانه های ما پذیرای مردم است.

مقدم فر بیان کرد: آنچه عرض کردم در داخل کشور بود، اما در خارج هم از دولت ها انتظار نداریم و در سال های قبل دیدیم که مردم و دلداده های حاج قاسم در عموم کشور ها برنامه هایی را پیش بینی کردند برای مثال در لبنان از نمایش میدانی در بیروت داشته ایم تا سمفونی که به زبان عربی داشته اند.

وی با بیان اینکه افتتاح موزه بریتا در جنوب لبنان درباره حاج قاسم را خواهیم داشت، اظهار کرد: اجتماعی در عراق را شاهد خواهیم بود و مراسم ویژه ای در مدارس عراق داریم و مراسم مختلفی از سوی بانوان عراقی داریم و در یمن راهپیمایی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیگیری شهادت حاج قاسم گفت: ما متاسفیم برای مجامع بین المللی اما اگرچه مجامع بین المللی سکوت کردند، اما افکار عمومی ترامپ را مجازات کرد و آمریکا را به عنوان تروریست می شناسند. من جا دارد که از رسانه ها بخواهم که این امر را همچنان پیگیری کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (413 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس