برجسته کردن گونه بدون عمل جراحی

  چهارشنبه، 29 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
برجسته کردن گونه بدون عمل جراحی
برجستگی گونه‌ها به موازات افزایش سن کمتر می‌شود و این حالت در اواخر بیست سالگی بیشتر جلب توجه می‌کند و چهره را خسته‌تر و پیرتر نشان می‌دهد. گونه‌های صاف، حالتی خموده و مایوس به چهره می‌دهد و نقطه کانونی صورت را از چشم به دهان تغییر می‌دهد. در روش‌های برجسته سازی گونه برای اصلاح حالت فرورفتگی تمرکز به چشم‌ها برگردانده می‌شود.

استخوان های برجسته ی گونه همواره نشانه ای از جوانی و زیبایی هستند اما با گذشت زمان گونه ها حجم خود را از دست می دهند. با کم شدن تراکم استخوان ها و نازک شدن پوست، چین و چروک ها و حفره های صورت برجسته تر شده و ظاهر ما پیرتر نشان داده خواهد شد.تا سال های اخیر، برجسته کردن گونه با جراحی تنها روش برای بزرگ کردن گونه بوده است. امروزه روش های درمانی با حداقل تهاجم و بدون نیاز به استراحت مانند تزریق ژل و چربی به منظور افزایش حجم و خوش تراش کردن گونه موجود می باشند.

با استفاده از این روش، استخوان های گونه شکل بهتری پیدا می کند. پوست روی آن سفت تر شده ، درمان لاغری صورت بوده و چروک های بین بینی تا دهان برطرف می شوند. نتایج آن نیز از ۱۸ تا ۲۴ ماه یا حتی بیشتر ماندگار است.

تزریق ژل گونه

فرآیند گونه گذاری به روش تزریق ژل

ژل با سوزن بسیار ظریف در پوست تزریق می شود تا جایگزین اسید هیالورونیک طبیعی پوست شود و فرورفتگی ها را پر کند. بزرگ تر، خوش فرم تر و برجسته تر کردن گونه ها و بهبود تقارن آنها از اهداف عمل برجسته کردن گونه ها است. متخصصان ما در جلسه مشاوره اولیه نتیجه دلخواه بیمار را تعیین می کنند. برجسته سازی گونه با تزریق ژل نیز مانند از بین بردن چروک صورت با تزریق ژل کمتر از 30 دقیقه طول می کشد. ژل پس از استعمال کرم بی حس کننده با سوزن بسیار ظریف در گونه تزریق می شود. ناراحتی و درد حاصل از این عمل بسیار خفیف است.

چه افرادی برای این درمان مناسب هستند؟

این درمان برای مردان و زنانی انجام می شود که احساس می کنند گونه های آن ها آنطور که می خواهند، برجسته نیست. گونه گذاری را می توان برای بسیاری از بزرگسالان انجام داد. کاندیدای ایده آل، افرادی هستند که از وضعیت سلامت کلی خوبی برخوردارند و دارای وزن سالم (یا نزدیک به آن) هستند. هر چند این تکنیک در درجه اول برای افراد بالغی انجام می شود که متوجه نشانه هایی از پیری شده اند، اما برای بیماران جوان تری که فاقد پری و برجستگی گونه هستند نیز انجام می شود.

مراحل تزریق ژل

گونه گذاری بدون جراحی با تزریق ژل یک روش غیر جراحی بی خطر برای جبران حجم از دست رفته صورت به دلیل افزایش سن است. تزریق ژل می تواند به منظور حفظ تعادل صورت، ایجاد تقارن و افزایش برجستگی اجزای طبیعی صورت مانند عمل گونه گذاری و چانه مورد استفاده قرار گیرد.

انجام روش جدید تزریق، بسیار راحت است. در این فرایند، ژل ها به آرامی به مناطق مورد نظر در بالا و / یا کناره گونه ها تزریق می شود. مدت دوره بهبود آن حداقل زمان ممکن است. نتایج تزریق ژل برای برجسته کردن گونه فوری است (اگر چه ممکن است برای رفع تورم آن به طور کامل، سه تا چهار هفته زمان لازم باشد). به طور معمول، نتایج تزریق 9 تا 12 ماه دوام خواهد داشت. به طور کلی، تزریق ژل بدون درد است.

تزریق ژل

عوارض پس از تزریق ژل

  • بدن هر فرد، واکنش متفاوتی به تزریق ژل نشان می دهد و عوارض جانبی آن نادر است. اگر عوارض جانبی هم رخ دهد، شامل قرمزی، تورم، کبودی یا درد است. برخی افراد ممکن است کمی حجیم شدگی گونه ها را مشاهده کنند که این به دلیل تورم خفیف است.
  • معمولاً چند روز پس از گونه گذاری و یا زمانی که نقاط متعدد تزریق وجود داشته باشد، تورم و کبودی بروز می کند.
  • برای به حداقل رساندن تورم، توصیه می کنیم در محل تزریق از یخ استفاده کنید، از ورزش، مصرف سیگار و نوشیدن الکل، بلافاصله بعد از درمان اجتناب کنید.
  • همچنین توصیه می کنیم از مصرف داروهایی که ممکن است کبودی را تشدید کنند، مانند آسپیرین، ضد التهاب، ویتامین E و مکمل های گیاهی، اجتناب کنید.
  • از کرم ARNICA پس از درمان در محل تزریق استفاده کنید.
  • نتایج تزریق معمولاً بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده هستند، با این حال ممکن است 2-3 جلسه تزریق لازم باشد تا نتیجه مورد نظر به دست آید.

مدت زمان ریکاوری و بهبود پس از گونه گذاری با تزریق ژل چقدر است؟

شایع ترین عوارض جانبی در طول مدت بهبودی (گونه گذاری با پروتز یا تزریق ژل)، شامل کبودی و تورم است. بالا نگه داشتن سر، استفاده از کمپرس سرد و مصرف گیاه دارویی "آرنیکا مونتانا" به کاهش میزان کبودی و تورم کمک خواهد کرد.

پس از جراحی، گونه ها و منطقه دهان ممکن است بی حس باشد. (شبیه به احساس داروی بیحس کننده که در دندانپزشکی استفاده می شود). معمولاً این حالت فقط برای روز اول یا دو روز بعد از عمل تزریق وجود دارد. هنگامی که این بی حسی از بین می رود، بیمار ممکن است احساس کشیدگی گونه ها را تجربه کند، زیرا گونه ها در حال شکل گیری مجدد هستند. بیشتر بیماران می توانند در عرض یک هفته بعد از عمل جراحی، فعالیت های معمول خود را از سر گرفته و به کار خو بازگردند.

فرایند گونه گذاری با تزریق چربی

تزریق چربی در گونه در نقطه ای تزریق می شود که سال های قبل چربی بیشتری در آنجا وجود داشته است، اما اکنون فرورفته به نظر می رسد. چربی از بخش دیگری از بدن گرفته می شود و پس از آماده سازی در گونه تزریق می شود تا صورت جوان تر شود. چربی معمولاً از شکم یا ران گرفته می شود. نتایج طبیعی و در عین حال چشمگیر است. تغییر بسیار ظریف اما به خوبی قابل مشاهده است. تزریق چربی در گونه حدود 30 دقیقه زمان می برد و نتایجی طبیعی و با ماندگاری بالا به دست می دهد. از آنجایی که از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، احتمال پس زدن یا واکنش آلرژیک بسیار پایین است.

چه کسی کاندید خوبی برای گونه گذاری با تزریق چربی است؟

برجسته کردن گونه با تزریق چربی، با استفاده از چربی بدن است که این هر گونه خطر واکنش های آلرژیک را از بین می برد. بیشتر بیماران، برجسته کردن گونه را انتخاب می کنند، برای اصلاح:

  • صورت لاغر و یا فرورفته
  • افتادگی گونه و فک
  • تخت بودن بخش میانی چهره
  • چهره نامتقارن

روش تزریق چربی

تزریق چربی ساختاری به عنوان یک روش سرپایی، تحت بیهوشی عمومی و یا تزریق آرام بخش داخل وریدی ((IV انجام می گیرد. اجرای این روش بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد، که بستگی به میزان تزریق چربی مورد نیاز به این منطقه دارد. در طول این روش، چربی به آرامی از سایت دهنده (معمولاً ران داخلی، باسن، شکم یا پهلوها) با یک سوزن کوچک تزریق زیر جلدی با استفاده از یک کانول ویژه با مکش محدود، خارج می شود؛ بدون آنکه به غشای سلول چربی آسیبی وارد گردد. سپس چربی برای حذف مایعات اضافی، در یک سانتریفیوژ قرار می گیرد و سلول های چربی آسیب دیده از آن خارج شده و تنها سلول های چربی سالم باقی می ماند. این چربی خالص با استفاده از یک سوزن تزریق زیر جلدی کوچکتر، در زیر چین و چروک و یا در داخل عضله در مناطقی تزریق می شود که در آن عروق بیشتری وجود دارد، تا طول عمر چربی منتقل شده افزایش یابد.

ریکاوری و بهبود پس از تزریق چربی

انتظار می رود پس از عمل، محل درمان و محل دهنده چربی متورم شده و کمی کبودی و زخم ایجاد شود. شما باید حداقل 1-2 روز پس از عمل، از آرایش خودداری کنید. همچنین باید منطقه درمان را تا حد امکان برای چند روز اول، ثابت و بی حرکت نگه دارید، تا روند التیام انجام شود و منطقه تحت درمان و سلول های چربی تزریق شده، فرصت ادغام با عروق خونی را داشته باشند. از انجام ورزش های پر برخورد یا فعالیت شدید برای 2 هفته اول (بسته به میزان گستردگی عمل جراحی) اجتناب کنید.

برجسته کردن گونه با تزریق چربی با حداقل زمان استراحت و ریکاوری همراه است. بسیاری از بیماران در عرض چند روز بعد از گونه گذاری بدون جراحی قادر به بازگشت به فعالیت های عادی و کار خود هستند، با این حال، باید توجه داشت که صورت و محل دهنده چربی، هر دو باید به طور کامل التیام و بهبود یابند.

تزریق چربی

مزایای تزریق چربی

یکی از مزایای تزریق چربی این است که چون از بافت بدن خود بیمار استفاده می شود، نتیجه کاملاً طبیعی است و به مرور زمان دستخوش روند معمول پیر شدن و تغییر می شود. مزیت دیگر تزریق چربی این است که سلول های ساقه چربی به احتمال زیاد به جوان ماندن کمک می کند. این تکنیک هنوز در مراحل اولیه است، اما نویدبخش به نظر می رسد. فقط فریب تبلیغات “سلول های ساقه ای” را نخورید و صرفاً به داده های اثبات شده اعتماد کنید. در هر حال تزریق چربی روشی موثر برای بزرگ و برحسته کردن گونه است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی