برسی برند زهیر مراد (Zuhair Murad)، طراح لباس های افسانه ای

  چهارشنبه، 10 فروردین 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
برسی برند زهیر مراد (Zuhair Murad)، طراح لباس های افسانه ای
زهیر مراد طراح لباس لبنانی و بنیان‌گذار برند و خانه مدِ Zuhair Murad است. شهرت زهیر مراد در طراحی لباس‌های شب زنانه، اوت کوتور و نیز لباس عروس با دوخت سفارشی است، ولی پوشاک آماده، کیف و کفش نیز از تولیدات برندِ وی هستند. برای آشنایی بیشتر با این خانه مد لاکچری با ما همراه باشید.

بیوگرافی زهیر مراد

زهیر مراد (Zuhair Murad) طراح لباس لبنانی متولد ۱۹۷۱ در بعلبک لبنان است. از کودکی به هنر علاقمند بود و تقریبا از ده سالگی شروع به طراحی لباس کرد. این علاقمندی باعث شد که به پاریس برود و تحصیلاتش را در رشته مد ادامه دهد. پس از فارغ التحصیلی به بیروت رفت و اولین آتلیه خود را در سال ۱۹۹۷ بازگشایی کرد که فقط مخصوص مشتریان خصوصی بود. پس از این که در سال ۱۹۹۹ توانست طراحی هایش را در شوی لباس در رم به نمایش بگذارد، در ایتالیا شهرت پیدا کرد. در سال ۲۰۰۱ بود که زهیر مراد برای اولین بار کالکشن لباس های اوت کوتور خود را در اوت کوتور پاریس شرکت کرد که موجب توجه و تحسین بین المللی او شد.

زهیر مراد طراح لباس لبنانی

چند سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۵ اولین کالکش پوشاک آماده (Ready To Wear) لباس شب خود را طراحی و روانه بازار کرد؛ لاین لباسی که با وجود ساده تر بودن باز هم زیبا، ظریف، باشکوه و مدرن است و پاسخگوی نیازهای مشتریانش است. در سال ۲۰۰۶ هم اولین بوتیک خودش را در مدرن ترین ساختمان بیروت، ساختما ملروز، افتتاح کرد و یک سال بعد توانست مزون اوت کوتوری را در قلب پاریس تاسیس کرد.اولین کالکشن لباس عروس آماده زهیر مراد در سال ۲۰۱۱ عرضه شد؛ کالکشنی از هنر رمانتیسم و جذابیت که تمامی اجزای آن نشان دهنده روح برند زهیر مراد هستند. برند زهیرمراد در به جز لبنان و پاریس، در ترکیه، کویت، دبی و سوییس نیز شعبه هایی دارد و بدون شک یکی از محبوب ترین و مشهورترین برندهای کوتور در دنیا است که هنرمندان و سلبریتی های زیادی جزو مشتریان او محسوب می شوند.

ویژگی طراحی های زهیر مراد

از ویژگی های مهم لباس های این طراح لباس لبنانی مشهور می توان به ظرافت و توجه زیاد به جزئیات اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های برند مراد، طرح های گل، پارچه های ابریشمی و حس زیبایی زنانه است که تقریبا در تمامی طراحی های او مشاهده می شود.در اکثر کارهای زهیرمراد از پولک و سنگ های قیمتی استفاده می شود. استفاده از پارچه های رنگ بدن و کرم یکی دیگر از المان های طراحی های او است که ظاهری فریبنده به وجود میاورد. مراد برای طراحی های از طبیعت گرفته تا معماری و فرهنگ های مختلف الهام می گیرد.مثلا برای کالکشن لباس عروس بهار ۲۰۱۹ خود، از طرح های هندسی، سیلوئت های معماری، جنبش آرت دکو و مخصوصا ساختمان کرایسلر نیویورک الهام گرفته است که نتیجه آن لباس های باشکوهی است که در عین لطافت، ساختار منظمی به لباس ها داده است.یا مثلا در کالکشن لباس عروس پاییز ۲۰۱۹، زهیر مراد از گل هایی همچون لوتوس که سمبل و نماد ذهن و قلب پاک است استفاده کرده است.

مراد با همه گلدوزی ها یا طرح های سنتی همچنان همگام با مد روز است و همین موضوع موجب شده که بسیاری از سلبریتی ها از طراحی های او بر فرش قرمز استفاده کنند. از جمله مشتریان مشهور او می توان به جنیفر لوپز، کیتی پری، اسکارلت جوهانسون، مایلی سایرس، پریانکا چوپرا، میراندا کر، سارا جسیکا پارکر، کریستن استوارت، میشل رودریگز، ریتا اورا و بسیاری دیگر اشاره کرد.

کالکشن زهیر مراد

شاهزاده فرش قرمز در دنیای مد

شاهزاده فرش قرمز در دنیای مد – زهیر مراد فارغ التحصیل مدرسه ی طراحی مد و فشن پاریس است و توسط مجله ی گلف بیزینس (golfbusiness)به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره ی تاثیر گذار عرب معرفی شده است. اینکه زهیر مراد مستعد و قدرتمند، اهل لبنان است، مانع از این نشد که لقب پادشاه کت واک ایتالیایی از سوی همکاران و همتایانش به او القا نشود. با دید نافذی که مراد در تلفیق و آمیختن و زیباشناسی اروپایی و خاورمیانه به خرج داد و با اهداف و نتایج خارق العاده و برازنده ای که وی به دست آورد، به طراح لباس زبده و چیره دست بسیاری از مقامات سلطنتی و همچنین سلبریتی ها تبدیل شد. در دنیای مد و فشن همگی اعتقاد دارند که الی صعب پادشاه فرش قرمزهاست و زهیر مراد شاهزاده فرش قرمز در دنیای مد.

از آنجا که زهیر مراد از اشتیاق و همچنین هوش و تجربه کافی در زمینه مد و فشن برخوردار است، به جهت انتقال این توانایی به نسل های بعدی، در سال های اخیر به عنوان داور در برنامه های مجله دی دی اف سی( ddfc.ae) و ووگ (Vogue) حضور داشت. او با قدرت و مهارتی که در این زمینه دارد می تواند سهم به سزایی در آموزش علاقمندان مستعد، در صنعت مد داشته باشد.

کالکشن زهیر مراد در فرش قرمز
زهیر مراد، فردی فعال و خلاق است و در زمینه املاک نیز فعال بوده است و طراحی داخلی ۳۰ ویلا در بیروت را انجام داده است که با همکاری شرکتهای بزرگ بوده است. طراحی هتل شخصی اش بسیار وسوسه کننده است و او قصد دارد که اگر روزی قرار باشد طراحی هتل زهیر مراد به شیوه ای که جورجو آرمانی هتل اختصاصی خود را طراحی کند اولین شهر بیروت خواهد بود و پس از آن پاریس؛ اما قطعا بعد از مدتی آن را در سطح دنیا گسترش خواهد داد.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (204 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (156 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (96 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (71 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (25 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....