دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

بودجه نظامی آلمان افزایش می یابد 

دوشنبه، 23 اسفند 1400
کد خبر: 196625
جنگ اوکراین موجب شد تا آلمان بالاخره به الزام ناتو مبنی بر اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی به هزینه های نظامی، تَن دهد.

به گزارش خبرگزاری ساعد نیوز به نقل از تایمز هندوستان، پیشنویس بودجه آلمان حاکی از آن است که این کشور در واکنش به بحران اوکراین، افزایش چشمگیری در بودجه نظامی سال ۲۰۲۲ خواهد داشت.

آلمان به رغم آنکه قدرت اقتصادی برتر اروپا است، حاضر نبود تا ۲ درصد از تولید ناخالص ملی را آنطور که مطلوب ناتو است، صرف هزینه های نظامی کند و این یکی از اصلی ترین موارد اختلاف آنگلا مرکل و دونالد ترامپ به عنوان سران سابق آلمان و آمریکا بود.

آلمان امسال ۵۰ میلیارد یورو صرف بودجه نظامی می کند حال آنکه از ۲۰۲۲ به بعد ، ۱۰۰میلیارد یورو هم صرف مدرن سازی ارتش خواهد کرد.همزمان، خبرها حاکی از آن است که این کشور قرار است ۳۵ فروند جنگنده اف-۳۵ لاکهید مارتین آمریکا را بخرد تا آنها را با جنگنده های «ترنادو» کهنه و فرسوده خود جایگزین کند.

خرید جنگنده های اف-۳۵ آمریکایی یک ضربه به بوئینگ است که جنگنده های اف-۱۸ آن مورد پسند آنه گرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع سابق آلمان بود.

همچنین این تصمیم از سوی دولت فعلی برلین می تواند پاریس را دلخور کند. پاریس مذاکرات آلمان در مورد خرید اف-۱۸ یا جنگنده های پیشرفته تر اف-۳۵ را زیر نظر دارد، چراکه نگران است چنین معامله ای روند ساخت یک جت جنگنده مشترک فرانسه و آلمان را تضعیف کند که قرار است در دهه ۲۰۴۰ آماده شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
گام به گام مراحل چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه