بیوگرافی و زندگی خصوصی جنا اورتگا (بازیگر محبوب سریال ونزدی) و همسرش + تصاویر جذاب و دیدنی

  دوشنبه، 14 فروردین 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی و زندگی خصوصی جنا اورتگا (بازیگر محبوب سریال ونزدی) و همسرش + تصاویر جذاب و دیدنی
ساعدنیوز: جنا ماری اورتگا (انگلیسی: Jenna Marie Ortega؛ زادهٔ 27 سپتامبر 2002) بازیگر آمریکایی است.

بیوگرافی جنا اورتگا

جنا اورتگا بازیگر و صداپیشه آمریکایی در تاریخ 27 سپتامبر 2002 در دره کوچلا، کالیفرنیا به دنیا آمد. جنا در یک خانواده پر جمعیت متولد شده و فرزند چهارم یک خانواده شش نفری است. پدر او مکزیکی و مادرش نیز نژاد مکزیکی و پورتوریکوئی دارد. دو برادر به اسم های «ایزاک» و «مارکوس» و سه خواهر به اسم های «میا»، «ماریا» و «آلیا» دارد. پدرش تاجر هست و مادرش در گذشته بازیگر درجه چندم بوده است. او با 151 سانتی متر قد و 48 کیلوگرم وزن در عرصه مدلینگ نیز حضور دارد.

جنا اورتگا

جنا اورتگا

تحصیلات جنا اورتگا

تحصیلات خود را در یک دبیرستان محلی در کواچلا ولی، ایالات متحده به پایان رساند و پس از آن، در یک کالج خصوصی محلی در کالیفرنیا، ایالات متحده ثبت نام کرد و در حال حاضر فارغ التحصیل این کالج می باشد.

ازدواج جنا اورتگا

بعد از این که جنا با «آیزاک پریسلی» چندین بار در مکان های عمومی دیده شدند شایعاتی در خصوص رابطه این دو مطرح گشت ولی تاکنون تایید یا تکذیب نشده است، پس از این نیز سال 2017 هم شایعاتی در خصوص رابطه اش جیکوب ساروریوس، خواننده و ترانه سرای آمریکایی عنوان شد ولی این رابطه از جانب دو طرف تایید نشد و به هرحال جنا در حال حاضر مجرد است و تمرکز خود را در حرفه خود گذاشته است.

جنا اورتگا

جنا اورتگا

آغاز بازیگری جنا اورتگا

از 6 سالگی به بازیگری علاقه‌ داشت تا اینکه در 8 سالگی با کمک مادرش و مدیر برنامه اش، مصاحبه های بازیگری را آغاز نمود، می گوید همیشه رویای تبدیل شدن به یک بازیگر محبوب در صنعت سینما و تلویزیون آمریکا را در سر می پروراند، سال 2012 از 10 سالگی به عنوان نقش مهمان در سریال «راب» (Rob) اولین بار جلوی دوربین رفت، سپس در سریال های دیگری مانند «ریچی ریچ» (Richie Rich) در نقش دارسی و «گیر افتاده در وسط» (Stick In The Middle) در نقش هارلی دیاز بازی کرد.

ورود جنا اورتگا به سینما

سال 2013 در 11 سالگی با بازی در فیلم سینمایی «مرد آهنی 3» در نقش دختر معاون رئیس جمهور اولین بار بر روی پرده سینما رفت، وی سال 2022 با بازی در فیلم سینمایی «جیغ بزن» (Scream) در نقش تارا نجار در سینما اسم خود را بر سر زبان ها انداخت.

شهرت جنا اورتگا

سال 2022 در 20 سالگی با بازی در سریال ونزدی (Wednesday) در نقش ونزدی آدامز به شهرت جهانی دست یافت.

جنا اورتگا

جنا اورتگا

گرایش جنا اورتگا به سمت فوتبال

سال 2022، فاش کرد که تقریباً بازیگری را متوقف کرده تا یک بازیکن فوتبال شود. او گفت که در تمام پست‌ های هجومی و در برخی موارد به عنوان یک هافبک بازی کرده است و طرفدار لیونل مسی، بازیکن آرژانتینی است، همچنین به عنوان یک دختر، در سازمان فوتبال جوانان آمریکا، یک برنامه فوتبال جوانان شرکت کرد.

فعالیت خیریه جنا اورتگا

سال 2016، یک ملاقات و خوشامدگویی برای طرفدارانس ترتیب داد تا برای یک دختر جوان مبتلا به سرطان پول جمع کنند، در سراسر سال 2019، در کنسرت‌ های متعددی در WE Day در سراسر ایالات متحده و کانادا ظاهر شد تا از این طریق مبالغی به نفع خیریه WE جمع آوری شود، اورتگا از طریق پلتفرم های خود برای ترویج حمایت از مهاجران و سیاست های مربوط به آنها استفاده کرده و طرفدار مهاجرت و اقدامات ضد تبعیضانه است، از 13 سالگی از کمپین پذیرش جامعه دگرباشان جنسی حمایت میکند.

جنا اورتگا

جنا اورتگا

اقدام جنا اورتگا علیه همسر ترامپ

سال 2018، در جوایز موسیقی رادیو دیزنی، ژاکتی پوشید که روی آن نوشته شده بود: «من اهمیت می‌دهم و تو هم باید بدهی»؛ او این کار در پاسخ به عملکرد ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا در زمانی که برای دیدار از کودکان مهاجری که بدون والدینشان در جایی نگهداری می شدند رفته بود و لباسی در تن داشت که رویش نوشته شده بود؛ “من واقعاً اهمیتی نمی دهم. شما چطور؟” انجام داد

او در خصوص این اقدامش، به فوربس گفت: «به یاد می‌ آورم که اخبار را از طریق موبایلم مرور می‌ کردم و دیدم ملانیا در راه ملاقات با کودکان مهاجر چه پوشیده است و از این بابت به شدت آزرده شدم و در همان لحظه می دانستم که می خواهم بیانیه ام چه باشد…”

علایق و شخصیت جنا اورتگا

جنا شخصیت جذابی دارد و خوشتیپ است و عاشق موسیقی، رقص، سفر، کیک شکلاتی، پیتزا، تاکو و غذای مکزیکی می باشد و در اوقات فراغتش از مطالعه، بودن کنار خانواده و دوستان و از تشویق و بازی فوتبال لذت می برد.

جنا اورتگا

جنا اورتگا

آثار هنری جنا اورتگا

فیلم های سینمایی جنا اورتگا

  1. مرد آهنی 3 : 2013

  2. دختر معاون رئیس‌جمهور: 2013

  3. شیطون‌های کوچولو جلوی فاجعه را گرفتند: 2014

  4. بعد از کلمات(After Words): 2015

  5. نجات فلورا: 2018

  6. پرستار بچه: ملکه قاتل: 2020

  7. روز بله‌گویی : 2021

  8. فال‌اوت: 2021

  9. جیغ: 2022

  10. استودیوی 666: 2022

  11. ایکس: 2022

  12. کشتار آمریکایی: 2022

  13. جیغ 6: 2023

  14. بهترین مهربان: 2023

فیلم های تلویزیونی جنا اورتگا

  1. غارت: 2012

  2. سی‌اس‌آی: نیویورک: 2012

  3. شن کش: 2014

  4. جین ویرجین: 2014-2019

  5. ریچی ریچ: 2015

  6. گیر افتادن در میان: 2016- 2018

  7. النا از آوالور: 2016- 2020

  8. النا و راز آوالور: 2016

  9. بیزاراردوارک: 2018

  10. سبزهای شهر بزرگ: 2019- 2020

  11. تو: 2019

فیلم خانگی

  1. عروس شاهزاده‌خانم: 2020

  2. اردوی جهانی ژوراسیک کرتاسه: 2020

  3. ونزدی: 2020

جوایز جنا اورتگا

  1. سال 2016 برنده جایزه بهترین بازیگر زن تلویزیون برای بازی در “گیر افتاده در میان” و سال 2018 برنده جایزه بهترین برنامه نویسی کودکان برای بازی در “النا از آوالور” در جوایز ایماجن شد

  2. سال 2022 جایزه سینمایی ام تی وی را برای بهترین اجرای ترسناک برای بازی در فیلم جیغ در مجموعه جوایز سینمایی و تلویزیونی ام تی وی کسب کرد

  3. سال 2022 برای بازی در سریال کمدی ترسناک چهارشنبه نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

جنا اورتگا


5 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
1 سال پیش

سلام خیلی خوب بود
حدیث جونم🥰
1 سال پیش

ممنون ازشما پرفکت🤟😘😘😘
مهتا
1 سال پیش

خیلی خوب بود
اسمم یادم نیست😅
1 سال پیش

ممنونم مطالبی خیلی خوب بود😘😘
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان