بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی امانوئل مکرون و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  سه شنبه، 28 شهریور 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی امانوئل مکرون و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
امانوئل ژان-میشل فردریک مَکْرون (زاده 21 دسامبر 1977) بانکدار سرمایه‌گذاری سابق و سیاستمدار فرانسوی است که از مه 2017 به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه خدمت می‌کند. مکرون در انتخابات ریاست جمهوری 2022 برای دومین بار به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه انتخاب شد. پس از بیست سال، او اولین رئیس‌جمهوری است که دوبار به ریاست جمهوری برگزیده شده‌است.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : امانوئل ژان-میشل فردریک

نام خانوادگی : مَکْرون

متولد : زاده 21 دسامبر 1977

تحصیلات : کارشناسی ارشد فلسفه

سمت فعلی : رئیس جمهور فرانسه

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون در دوران جوانی

زندگی شخصی و خانواده


امانوئل ژان-میشل فردریک مَکْرون (زاده 21 دسامبر 1977 در شهر آمین) بانکدار سرمایه‌گذاری سابق و سیاستمدار فرانسوی است که از مه 2017 به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه خدمت می‌کند.

او بازرس مالیه، سربازرس مالی فرانسه و سپس در بانک روتشیلد و شرکا، بانکدار سرمایه‌گذاری شد. او که از سال 2006 تا 2009 عضو حزب سوسیالیست بود در سال 2014 در کابینه دوم والس به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال فرانسه منصوب شد. او در 30 اوت 2016، به منظور رقابت به عنوان یک لیبرال اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 استعفا داد. مکرون در 16 نوامبر 2016 رقابت خود را به عنوان نامزد حزب مستقل آن مارش! برای انتخابات اعلام کرد. پس از برگزاری دور اول انتخابات، او به دور دوم رسید که در نهایت با کسب بیش از شصت و شش درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور جدید فرانسه برگزیده شد.

تحصیلات امانوئل مکرون


مکرون در دانشگاه پاریس غربی نانتر فلسفه خواند و در سال 2004 از مدرسه ملی اداری فارغ‌التحصیل شد.

امانوئل مکرون و همسرش بریژیت تروینو

همسر امانوئل مکرون


مکرون با بریژیت تروینو که 24 سال از او بزرگ‌تر است و در دبیرستان لا پروویدانس در آمین (شهر) معلم او بوده ازدواج کرده‌است. این زوج نخستین بار وقتی مکرون 15 ساله و شاگرد تروینوی 40 ساله بود یکدیگر را ملاقات کردند و زمانی که مکرون 18 ساله شد وارد رابطه شدند.

والدین او ابتدا سعی کردند با فرستادن او به پاریس برای اتمام سال آخر مدرسه این زوج را از هم جدا کنند چرا که فکر می‌کردند جوانی او این رابطه را نامناسب کرده، ولی این زوج پس از فارغ‌التحصیلی او با هم ماندند و در سال 2007 ازدواج کردند.

فرزندان امتنوئل مکرون


این زوج هم‌اکنون با سه فرزند تروینو از ازدواج قبلیش زندگی می‌کنند. مکرون از خود فرزندی ندارد.

زندگی سیاسی و اجتماعی امانوئل مکرون


مکرون پس از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در 23 آوریل 2017 به دور دوم رسید. او در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه (2017) در 7 مه، با نتیجهٔ قاطع برنده شد و بر نامزد جبههٔ ملی، مارین لو پن غلبه کرد. او در 39 سالگی جوان‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ فرانسه و جوان‌ترین رئیس کشور فرانسه از زمان ناپلئون بناپارت لقب گرفته‌است. او همچنین نخستین رئیس‌جمهور فرانسه است که بعد از تأسیس جمهوری پنجم فرانسه (در 1958) متولد شده‌است.

حزب مکرون در انتخابات مجلس فرانسه (2017)، با کسب 350 کرسی از مجموع 577 کرسی، به اکثریت دست یافتند.

سیاست داخلی

مکرون در نخستین ماه‌های ریاست‌جمهوری، بسته‌ای از اصلاحات بازار کار را برای تصویب ارائه کرده‌است. بر اساس طرح او 120٬000 شغل از بخش دولتی فرانسه حذف شده و شرکت‌های فرانسوی از انعطاف‌پذیری بیشتری از نظر ساعت کار و پرداخت‌ها برخوردار خواهند شد. اصلاحات مکرون با مقاومت سندیکاها مواجه شده‌اند.

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

سیاست خارجی و دفاعی

مکرون در 25 مهٔ 2017 در اجلاس 2017 بروکسل، که نخستین اجلاس ناتو در دورهٔ ریاست‌جمهوری‌اش بود، شرکت کرد و برای نخستین بار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، دیدار کرد.

امانوئل مکرون و جو بابدن

امانوئل مکرون، حسن روحانی و جانسون

امانوئل مکرون

مواضع سیاسی

برخی ناظران مکرون را لیبرالیسم اجتماعی و برخی دیگر او را یک سوسیال دموکرات توصیف کرده‌اند.او هنگام حضور در حزب سوسیالیست، (سال‌های 2006 تا 2009) از جناح راست حزب حمایت می‌کرد، که گرایش سیاسیشان با سیاست‌های "راه سوم " که بیل کلینتون، تونی بلر و گرهارد شرودر آن را به پیش می‌بردند مرتبط بود، و سخنگوی کلیدیشان نخست‌وزیر مانوئل والس بود. وی از 2012 تا 2014 نیز در دولت اول فرانسوا اولاند معاون دبیرکل کاخ الیزه بود.

امانوئل مکرون و ترامپ

امانوئل مکرون و ترامپ

امانوئل مکرون و  ترامپ

اقتصاد

مکرون از بازار آزاد و کاستن از کسری بودجه مالیه عمومی دفاع کرده‌است. او علناً در گفتگویی با لوموند در سال 2015 خود را لیبرال توصیف کرد. او افزود که «نه راست و نه چپی» است و از «یک همبستگی دسته جمعی» حمایت می‌کند. او در بازدیدی از وانده در اوت 2016 گفت: «راستگویی مجبورم می‌کند بگویم سوسیالیست نیستم.» او گفت به این دلیل بخشی از دولت چپ بوده که می‌خواسته «به منافع عمومی کمک کند». او در کتابش در 2016 خود را هم چپگرا و هم لیبرال توصیف می‌کند.

امانوئل مکرون و نتانیاهو

امانوئل مکرون و جواد ظریف

امانوئل مکرون

سیاست خارجی

مکرون به طرز مجادله برانگیزی استعمار فرانسه بر الجزایر را به عنوان «جنایت علیه بشریت» محکوم کرد. او گفت این بخشی از گذشته ایست که باید بابت آن از کسانی که ما این اعمال را علیه‌شان انجام دادیم عذر بخواهیم. این مخالفت باعث پایین رفتن مکرون در نظرسنجی‌ها شد.

او می‌گوید فرانسه در قبال سوریه به سیاست متوازن تری از جمله گفتگو با بشار اسد نیاز دارد. به هر روی او در آوریل 2017 از سیاست‌های مداخله جویانه همچون اقدام نظامی حمایت کرد.

او از ادامه یافتن سیاست‌های رئیس‌جمهور اولاند در خصوص اسرائیل حمایت می‌کند، با جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل مخالف است، و از بیان موضع در قبال دولت فلسطین خودداری کرده‌است.

اتحادیه اروپا

امانوئل مکرون را برخی یوروفیل و فدرالیست خوانده‌اند. ولی او خود را نه اروپاگرا، نه شکاک نسبت به اروپا و نه فدرالیست به معنای کلاسیک آن معرفی می‌کند. حزب او اصلی‌ترین حزب حامی اتحادیه‌اروپا در فرانسه است.

امانوئل مکرون در سخنرانی اخیر خود به اتحادیه‌اروپا اخطار داد که یا باید اصلاحاتی را پذیرا باشند یا درغیر این صورت با احتمال «فرگزیت» (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) روبرو شوند. خروج بریتانیا از این اتحادیه به «برگزیت» مشهور شد.

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

مهاجرت

برخلاف بسیاری از سیاستمداران از جمله نخست‌وزیر سابق مانوئل والس، مکرون از سیاست درهای باز در قبال مهاجرین و پناهندگان همانند آنچه آنگلا مرکل در آلمان پی گرفت حمایت می‌کند.

سکولاریسم

مکرون حامی اصل سکولاریسم (لائیسیته) است. او همچنین گفته‌است «ما وظیفه داریم بگذاریم همگان با کرامت دین خود را داشته باشند.»

او اظهار داشته که «سکولاریسم طراحی نشده تا مروج یک دین جمهوری باشد» و در پاسخ به نظرات مانوئل وال و ژان-پیر شونمان در خصوص حضور اسلام در جامعه فرانسه این را که دین ورزی شهروندان نباید متظاهر و هویدا باشد محکوم کرده و بیان داشته «سابقه‌های تاریخی که ما در امور مذهبی خواستار عدم جلب توجه شدیم افتخاری نصیب جمهوری نکرد.»

در 2 اکتبر 2020، او از برنامه ای به منظور دفاع از ارزش‌های سکولار فرانسه در برابر آنچه او «رادیکالیسم اسلامی» خواند رونمایی کرد. او گفت اسلام در سراسر جهان در بحران است که اعتراض فعالان مسلمان را برانگیخت. او اعلام کرد دولت در دسامبر طرحی را به منظور تقویت قانون 1905 که رسماً دین را از دولت جدا می‌کند ارایه خواهد کرد. پس از قتل ساموئل پتی، او از کاریکاتورهای محمد در مجله شارلی ابدو دفاع کرد که با اعتراض بیشتر مسلمانان مواجه شد. بسیاری از مسلمانان خواهان تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهایشان شدند در حالی که رهبران اروپایی از او حمایت کردند.

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین

مسئولیت فعلی


امانوئل مکرون رئیس جمهور فعلی فرانسه می باشد.

امانوئل مکرون بعد از مراسم تحلیف

اینستاگرام امانوئل مکرون


امانوئل مکرون در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری emmanuelmacron با مخاطبان خود در ارتباط است.

 صفحه اینستاگرام امانوئل مکرون

آلبوم تصاویر امانوئل مکرون


امانوئل مکرون و همسرش

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون و حسن روحانی

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون

فیلمی از لحظه حمله به امانوئل مکرون در آمستردام



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (51 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان