بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی ترزا می و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  یکشنبه، 16 مهر 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی ترزا می و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
ترزا مری مِیْ ( زاده 1 اکتبر 1956) سیاستمدار اهل بریتانیا است که از سال 2016 تا 2019 در سمت‌های نخست‌وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا خدمت کرده‌است. او از سال 1997 نماینده مجلس عوام از میدنهد بوده‌است.برای مطالعه بیوگرافی این شخصیت سیاسی می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : ترزا مری

نام خانوادگی : می

متولد : 1 اکتبر 1956

تحصیلات : کالج سنت هیو، آکسفورد بی‌ ای

سمت فعلی : وی هیچ سمتی ندارد

ترزا می

ترزا می

زندگی شخصی و خانواده


ترزا می فرزند یک کشیش انگیلکان است؛ ترزا مری می در 1 اکتبر 1956 در ایست‌ بورن شهرستان ساسکس، انگلستان به دنیا آمد.

پیش از عضویت در پارلمان بریتانیا، در سیتی لندن (مرکز مالی و بانکی لندن) مشغول به کار بود.

تحصیلات ترزا می


ترزا می تحصیلات خود را در رشته جغرافیا از دانشگاه آکسفورد به اتمام رساند.

همسر ترزا می


ترزا می در سال 1980 ازدواج کرده ؛ وی تمایلی به صحبت درباره زندگی خصوصی خود ندارد.

فرزندان ترزا می


ترزا می فرزندی ندارد.

زندگی سیاسی و اجتماعی ترزا می


وی یکی از سیاستمداران بریتانیایی است که از سال 2016 تا 2019 در منصب نخست وزیری بریتانیا و رهبری حزب محافظه کار بریتانیا خدمت کرده است. او از سال 1997 نماینده مجلس عوام از میدنهد بوده است. زمانی که در کابینه فعالیت داشت زیر سایه سیاستمدارانی مانند ویلیام هیگ، یین دانکن اسمیت، مایکل هوآرد و دیوید کامرون توانست امور مختلفی از جمله وزارت کار و بازنشستگی و رهبری مجلس عوام را برعهده بگیرد.

در 24 می 2029 ترزا عنوان می کند که در 7 ژوئن از سمت رهبری حزب محافظه کار کناره گیری خواهد کرد. او در مقابل دفتر نخست وزیری بیانیه ای را قرائت کرد که شامل متن ذیل بود:

«اکنون برای من روشن شده که منافع بریتانیا با یک نخست‌وزیر جدید بهتر تأمین می‌شود.»

عضویت ترزا می در پارلمان

برای اولین بار ترزا می در 1997 در انتخابات سراسری بریتانیا شرکت کرد و عضو پارلمان بریتانیا شد. وی در سال 2002 به عنوان رئیس حزب محافظه کار انتخاب شد و سوگند خود را به عنوان عضو محترم‌ترین شورای خصوصی بریتانیا یاد کرد.

ترزا می

ترزا می

ترزا می

فعالیت ترزا می در وزارت

ترزا می از سال 1999 تا پیش از قدرت‌گیری حزب محافظه‌کار در کابینه سایه مایکل هاوارد، به عنوان وزیر امور آموزش و کار بود. در دوره نخست‌وزیری تونی بلر از حزب رقیب کارگر، برای بیش از ده سال او در پست‌های مختلف در کابینه سایه ماند، که بخش عمده‌ای از آن به‌عنوان وزیر امور زنان و برابری بود.

زمانی که در سال 2010 دیوی کامرون به نخست وزیری بریتانیا دست پیدا کرد، می به عنوان وزیر کشور بریتانیا و وزیر زنان و برابری ها انتخاب شد. در سال 2010 توانست سمت وزارت زنان و برابری ها را به ماریا میلر واگذار کند و تا ژوئیه سال 2016 نیز در منصب وزیر کشور بریتانیا مشغول به کار بود. همین حفظ پست ایشان را در موقعیتی ویژه قرار داد زیرا در 50 سال گذشته هیچ کس به مدت 6 سال پی در پی این پست کلیدی را نداشت.

نخست‌وزیری ترزا می

بعد از استعفای دیوید کامرون و رای مردم برای خروج کشور بریتانیا از اتحادیه اروپا، جانشین وی شد. وی درحقیقت دومین نخست وزیر زن بریتانیا بعد از مارگارت تاچر محسوب می شود که برخلاف ایشان بدون پیروزی در انتخابات توانست قدرت را از آن خود کند.

ترزا می

ترزا می

ترزا می

کناره گیری ترزا می از قدرت

زمانی که تاریخ کناره گیری تراز می از قدرت نخست وزیری بریتانیا فرا رسید، رقابت برسر جانشینی وی وارد مرحله جدی تری شد. براساس آنچه خبرگذاری رویترز اعلام می کند، سخنگوی دولت در 7 ژوئن 2019 در جمعی از خبرنگاران اعلام کرد: ترزا می تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، در دفترش خواهد ماند.

14 نفر از سیاستمداران کاندید جانشینی ترزا می هستند که مهمترین گزینه رقابتی وی بوریس جانسون؛ وزیر امور خارجه پیشین و مایکل گوو وزیر محیط زیست بریتانیا است.

جانسون اعلام کرده بود در صورت انتخاب وی، تا پایان اکتبر چه توافق صورت بگیرد و یا صورت نگیرد؛ همزمان با اتحادیه اروپا برگزیت را اجرا می کند. مایکل گروو اما موضع نرم تری برای توافق بر سر برگزیت داشته است.

ترزا می در زمان نخست وزیری، برای کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا جهت اصلاح ترتیبات پشتیبان تلاش کرد که درخصوص مرزهای ایرلند شمالی بود. درحقیقت ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی محسوب می شوند که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که بخشی از آن متعلق به بریتانیا و بخشی از آن عضو اتحادیه اروپا است، پیشگیری کند.

این سیاستمدار از 3 خرداد استعفای خود را اعلام کرد و تا تاریخ 17 خرداد که رسما از سمت خود استعفا داد.

مدت نخست وزیری دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کار تراز می 3 سال از 2016 بعد از استعفای جیمز کامرون ادامه داشت. زمانی که ترزا می در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در خیابان داونینگ سخنرانی می کرد، استعفای خود را اینگونه بیان کرد: «در یک دموکراسی، اگر به مردم گزینه‌ای برای انتخاب بدهید، وظیفه دارید تصمیمی که می‌گیرند را اجرا کنید».

او با اشاره به موضوع مخالفت مجلس عوام انگلیس با توافقی که بعد از مذاکره با اتحادیه اروپا درباره برگزیت به‌دست آورده بود، عنوان کرد: «هرچه در توان داشتم برای قانع کردن نمایندگان پارلمان جهت حمایت توافق انجام دادم. اما متاسفانه موفق نشدم. سه بار تلاش کردم».

می با اشاره به این که زمان تکمیل فرایند انتخاب رهبر جدید برای حزب محافظه‌کار، به‌عنوان نخست‌وزیر به فعالیت خود ادامه می‌دهد اشاره داشت: «همواره از این که نتوانستم توافق برگزیت را تصویب کنم، افسوس خواهم خورد. نفر بعدی باید راهی پیدا کند که به نتیجه همه‌پرسی (خروج از اتحادیه اروپا) احترام بگذارد».

ترزا می علاوه بر اشاره به همه پرسی سال 2016 برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اذعان کرد: «آن همه‌پرسی تنها یک درخواست برای خروج از اتحادیه اروپا نبود بلکه درخواستی برای تغییر بزرگ در کشورمان بود... اما مطمئنم که می‌توانیم توافق برگزیت را اجرا کنیم».

قبل از این که صحبت های بغض آلود خود را به اتمام برساند با چشمان اشکی اعلام کرد: «این شغل افتخار زندگی من بود. دومین نخست‌وزیرِ زن (انگلیس). که البته قطعا آخرین (نخست‌وزیر زن) نخواهم بود».

ترزا می

ترزا می

ترزا می

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

اگر که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی رو به رو می شود. مردم بریتانیا در یک همه پرسی شرکت کردند و به خروج این کشور از اتحادیه رای مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از سال جاری تکمیل شود اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

فعالیت‌های مدنی ترزا می

ترزا می یکی از طرفدارن و پیگیران قانون ازدواج همجنس گرایان در بریتانیا بوده است. او فمینیسم می باشد و یکی از پایه گذاران گروه «زنان برای برنده شدن» است. این گروه تلاش دارد که زنان بیشتری را به منصب نمایندگان مجلس حزب محافظه کار برساند.

ترزا می

ترزا می

ویژگی‌های فردی ترزا می

ترزا می را به عنوان فردی سرسخت، محکم و غیرقابل انعطاف توصیف می کنند. او این ویژگی ها را مایه افتخار می داند. هم چنین از شخصیت وی به عنوان فردی مطمئن نیز یاد می شود به طوری که اگر کاری به او داده شود در نهایت به اتمام خواهد رسید.

ترزا می درباره خود این گونه عنوان می کند: "من سیاستمدار اهل خودنمایی نیستم، دائم از یک استودیو خبری به استودیوی دیگر نمی‌روم، سرناهار با همکارانم غیبت بقیه را نمی‌کنم و در مشروب فروشی‌های اطراف پارلمان با بقیه مشروب نمی‌خورم، اما کارم را بلدم".

یکی از خصوصیات فردی او که در سیاست بسیار به چشم می خورد توانایی‌اش در مذاکره و توجه به جزئیات در چانه‌زنی است.

یکی از انتقادات وارد شده به ترزا می در سال های گذشته مربوط به برخورد با وزارت کشور است که مانند ملک شخصی آن را تلقی می کند و به افکار عمومی چندان اهمیت نمی دهد، او با معاونان خود پیمان دوستی می بندد و کار خود را ادامه می دهد. همین موضوعات برای وزاتخانه که با مردم ارتباط دائمی و مستقیم دارد، باعت تنش شده است.

ترزا می

ترزا می

مسئولیت فعلی


ترزا می هم اکنون هیچ سمتی ندارد.

اینستاگرام ترزا می


ترزا می در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری theresamay با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام ترزا می

آلبوم تصاویر ترزا می


مراسم ازدواج ترزا می

دوران جوانی ترزا می

ترزا می

ترزا می

ترزا می

ترزا می

ترزا می

ترزا می

ترزا می

ترزا می

ترزا می

ترزا می

فیلمی از سخنان کم نظیر ترزا می نخست وزیر سابق انگلستان



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (700 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان