دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی عاطفه احمدی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

جمعه، 31 شهریور 1402
عاطفه احمدی (متولد 3 دی 1379) اسکی‌باز ایرانی است. او تنها زن ایرانی شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن بود، وی در سال 1401 به کشور آلمان پناهنده و برای همیشه از ایران رفت.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : عاطفه

نام خانوادگی : احمدی

تاریخ تولد : 1379/10/03

شهر محل تولد : تهران

رشته تخصصی : اسکی آلپاین

زندگی شخصی و خانواده عاطفه احمدی


عاطفه احمدی متولد 1379 در شهر آبعلی دماوند، اسکی باز است.

دانشجوی رشته علوم ورزشی در دانشگاه الزهرا در تهران می باشد که از کودکی اسکی را شروع کرد و حالا دارنده مدال طلای اسکی آلپاین می باشد.

وی در خانواده ای چهار نفره به دنیا آمده است و یک خواهر بزرگتر از خود به نام حدیث دارد.

ازدواج و خانواده


عاطفه احمدی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است. او در خصوص ازدواج می گوید فعلا به ازدواج فکر نمی کند، نه زمان ازدواج مهم است نه سن ازدواج آنچه مهم است این است که کسی که کنارت باشد همپا باشد.

زندگی ورزشی و اجتماعی عاطفه احمدی


اولین بار سال 1382 وقتی تنها سه سال داشت اسکی را با حمایت پدرش به عنوان اولین مربی شروع کرد، خودش می گوید پدرم همیشه کنار من بوده و خودش هم قهرمان اسکی بوده و مربیگری تیم ملی را هم در کارنامه دارد. خواهر بزرگ ترش «حدیث احمدی» هم قهرمان اسکی است و همین باعث شد از کودکی اسکی را شروع کند.

در سال 1389 وقتی 10 ساله بود برای اولین مسابقه خارج از کشور به قزاقستان سفر کرد و در 15 سالگی وقتی هنوز به سن قانونی نرسیده بود، قهرمان ایران شد.

در 16 سالگی از نظر فدراسیون جهانی به سن قانونی رسید و به عضویت تیم ملی ایران در آمد، او فقط یک قدم تا رسیدن به المپیک زمستانی فاصله داشت. خودش می گوید بی نهایت انگیزه داشتم و در 17 سالگی می خواستم تاریخ ساز شوم و جوان ترین اسکی بازی ایرانی باشم که به المپیک رفته است اما کمیته او را انتخاب نکرد و گفت خیلی جوان است.

عاطفه احمدی در 25 آذر 1396 در روز نخست رقابت های بین المللی اسکی آلپاین در کشور ترکیه توانست به مدال طلای بخش بانوان برسد.

سال 2019 در مسابقات قهرمانی جهان در اسلالوم چهل و ششم شد و در سال 2021 دقیقا در همان مکان به پایان رسید. این اسکی باز در المپیک زمستان 2022 پکن به عنوان نماینده ایران حضور داشت که در دور اول در بین 88 نفر به مقام 57 رسید و در مانش دوم که بیشتر مسیر را هم طی کرده بود تعادلش را از دست داد و علی رغم اینکه به زمین نخورد اما نتوانست مسابقه را به پایان برساند.

عاطفه احمدی و گریه برای المپیک


بعد از اینکه نگذاشتند به المپیک بروم، من ویران شدم، دو هفته فقط گریه می کردم و می خواستم اسکی را برای همیشه کنار بگذارم؛ دو ماه طول کشید تا دوباره تمرین را شروع کنم، این بار می خواستم به همه ثابت کنم با وجود سنم چه توانایی هایی دارم.

عاطفه احمدی و عقیده اش در مورد اسکی


برخی که خیلی تخصصی اسکی را دنبال نمی کنند فکر می کنند اسکی فقط سر خوردن است اما برای این ورزش باید چابکی لازم را از نظر بدنی داشته باشیم.

عاطفه احمدی و تمرینات


من روزی 4 ساعت در دو وعده تمرین بدنسازی می کنم و مثل همه بچه های اسکی باز باید از ساعت 5 – 6 صبح بیدار شوم تا بدنم بخاطر ساعت مسابقات در صبح به این شرایط عادت کند و تغذیه ام هم باید همیشه کنترل شده باشد.

عاطفه احمدی و دختری الگو


من در یک شهر سنتی (آبعلی) متولد شدم که در آن تعداد زیادی ورزشکار زن حرفه ای وجود ندارد، دختری از منطقه ما که به بزرگترین میدان ورزشی جهان می رسد، می تواند الگو باشد.

عاطفه احمدی و آسیب دیدگی


همه اسکی بازها آسیب دیده هستند، پاها و کتف بسیاری در معرض خطر است، من هم بارها زمین خوردم تا به این مرحله رسیدم و آسیب دیدگی های زیادی داشتم.

عاطفه احمدی و لذت بردن از تلاش و مبارزه


زندگی من، دور از زمان‌ هایی که در پیست اسکی در حال مسابقه هستم آسان پیش نرفته است ، در آبعلی تنها تمرین می‌ کنم، کوه می‌ روم، رکاب می‌ زنم؛ البته در محیطی که ورزش، یک فرآیند جدی نیست کار هم نمی‌ تواند ساده باشد. با این حال این مسیر ، هر اندازه هم که دشوار بوده باشد به من قدرت بیشتری بخشیده، از اسکی کردن و فراتر از آن، از مبارزه کردن و تلاش لذت می برم و می دانم این کاری است که باید انجام بدهم.

افتخارات عاطفه احمدی


  • مدال طلا مسابقات بین المللی ترکیه 2017

  • مدال نقره مسابقات بین المللی ایران 2018

  • مدال نقره مسابقات بین المللی لبنان 2022

آلبوم تصاویر عاطفه احمدی


اینستاگرام عاطفه احمدی


عاطفه احمدی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری atefehahmadi.official با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از مسابقات اسکی المپیک پکن عاطفه احمدی



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سیر تا پیاز زندگی شخصی آیتک سلامت رقیب ایرانی زهرا گونش از زبان خودش/ ستاره چشم رنگی تیم ملی والیبال هوادارانش را سورپرایز کرد
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کراتین کار" ها حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍
ویدیو/ عجیب‌ترین رژیم غذایی جهان در گینس مربوط به میشل لوتیتو/ آقای همه چیز‌خوار که چندین تن فلز را به جای دسر بلعید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
مراحل سابمیت مقاله