بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی امید نوروزی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی

  دوشنبه، 23 مرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی امید نوروزی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
امید نوروزی (زادهٔ 29 بهمن 1364 در شیراز) کشتی‌گیر پیشین ایرانی در دسته‌های 60 و 66 کیلوگرم کشتی فرنگی است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی ورزشی و اجتماعی

افتخارات

تصاویر

اینستاگرام

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : امید

نام خانوادگی : نوروزی

تاریخ تولد : 1364/11/29

شهر محل تولد : شیراز

رشته تخصصی : کشتی

امید نوروزی

امید نوروزی

زندگی شخصی و خانواده امید نوروزی


امید نوروزی در 29 بهمن 1364 در شهر شیراز زاده شد.او دارای مدرکِ کارشناسیِ ارشدِ مدیریت از دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات شیراز است.

نوروزی در سال 2016 از دنیای قهرمانی کناره‌گیری کرد و مدتی مشاور عالی رئیس فدراسیون کشتی ایران بوده‌است.

ازدواج و خانواده


امید نوروزی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده و در مورد آینده ورزشی بچه اش نیز می گوید :

زمانی که خود من دارای فرزند شدم اجازه نخواهم داد که وارد ورزش قهرمانی شود زیرا زحمت و سختی این کار و دوری از خانواده بودن را تحمل می کنیم اما هیچکس نیست که به غیر از عکس گرفتن در کنار من قرار داشته باشد.

زندگی ورزشی و اجتماعی امید نوروزی


در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو، پس از شکستِ ریوتارو ماتسوموتو از ژاپن، نایب‌قهرمانِ جهان، ژن جی از چین، و جوماشف از ازبکستان، در فینال، جونگ جی هیون از کرهٔ جنوبی را شکست داد و اولین کشتی‌گیر ایرانی نام گرفت که روی سکوی اول بازی‌های آسیایی گوانگجو ایستاده‌است.

امید نوروزی

امید نوروزی

در مسابقات جهانی استانبول 2011، پس از استراحت در دور اول، مقابل کنستانتین بالیتسکی از آمریکا، زائور کورماگومدوف از روسیه، جیانگ شنگ از چین و جونگ جی هیون قهرمان المپیک آتن از کرهٔ جنوبی پیروز شد و به فینال رسید. حریف او در مبارزهٔ پایانی، المت کبیسبایف از قزاقستان بود نوروزی در این مسابقه که در سالن سینان اردم استانبول برگزار شد، اگرچه تایم دوم را با نتیجهٔ 4–0 واگذار کرد اما وقت‌های اول و سوم را با برتری 2 بر صفر و 6 بر 5 پشت سر گذاشت و قهرمان شد. او در پایان، فنی‌ترین کشتی‌گیرِ این دوره از مسابقات لقب گرفت.

امید نوروزی

در المپیک لندن 2012 دوشنبه 6 اوت 2012 در ورزشگاه اکسل لندن امید نوروزی در المپیک لندن ابتدا جیانگ شنگ چینی را با نتیجهٔ سه بر یک شکست داد، او پس از این پیروزی به مصاف ایوو آنگلوف بلغار رفت و سه بر صفر پیروز این مسابقه هم شد و به مصاف المت کبیسپایف از قزاقستان رفت و در آن مسابقه هم با نتیجهٔ سه بر یک پیروز شد و به مرحلهٔ نیمه‌نهاییِ المپیک لندن رفت تا با حریف ژاپنی خود یعنی ریوتارو ماتسوموتو مسابقه دهد و اینبار هم با پیروزی سه بر صفر به فینال المپیک 2012 لندن راه یافت. او در فینال این مسابقات نیز توانست رواز لاشخی گرجستانی را در مجموع دو بر صفر شکست دهد و مدال طلای این مسابقات را کسب نماید و ایران را صاحب دومین مدال طلا در تاریخ کشتی فرنگی کند، وی پس پایان مسابقه از خوشحالی، محمد بنا، مربیش را سالتو سوبلس کرد. امید در بازی‌های جهانی دانمارک به لاشکی باخته بود.

امید نوروزی

امید نوروزی

مسابقات قهرمانی کشتی جهان 2014 در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف دیوید کاسکاویلا از ایتالیا رفت و توانست این حریف ایتالیایی را با نتیجهٔ 10 بر صفر شکست دهد. دارندهٔ مدال طلای وزن 60 کیلوگرم جهان و المپیک در دور سوم به مصاف فرانک اشتبلر از آلمان رفت و در یک کشتی حساس و دیدنی در نهایت با نتیجهٔ 4 بر 3 حریف خود را شکست داد. نوروزی در دور بعد به مصاف کنستانتین استاس از بلغارستان رفت و در نهایت او را با نتیجهٔ 3 بر 2 شکست داد تا راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شود. تاماس لورینز مجارستانی در نیمه‌نهایی با امید نوروزی سرشاخ شد و در نهایت این نوروزی بود که با نتیجهٔ 4 بر یک این حریف نامدار مجاری را شکست داد تا راهی فینال مسابقات جهانی شود. نوروزی در فینال مسابقات با دوور اشتفانک سرشاخ شد و در نهایت با نتیجهٔ 7 بر 3 مقابل حریف صربستانی خود شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

امید نوروزی

افتخارات امید نوروزی


  • مدال طلا المپیک 2012 لندن در وزن 60 کیلوگرم

  • مدال طلا قهرمانی کشتی جهان 2011 استانبول در وزن 60 کیلوگرم

  • مدال نقره قهرمانی کشتی جهان 2014 تاشکند در وزن 66 کیلوگرم

  • مدال طلا بازی های آسیایی 2010 گوانگ ژو در وزن 60 کیلوگرم

  • مدال طلا جام جهانی کشتی 2010 ایروان در وزن 60 کیلوگرم

  • مدال طلا جام جهانی کشتی 2011 مینسک در وزن 60 کیلوگرم

  • مدال طلا جام جهانی کشتی 2012 سارانسک در وزن 60 کیلوگرم

  • مدال طلا جام جهانی کشتی 2014 تهران در وزن 66 کیلوگرم

  • مدال طلا جام جهانی کشتی 2016 شیراز در وزن 66 کیلوگرم

آلبوم تصاویر امید نوروزی


امید نوروزی

امید نوروزی در کنار ناصر ملک مطیعی

امید نوروزی و دوستش شهرام ناصری

امید نوروزی

امید نوروزی و حمید سوریان

امید نوروزی و سیروس همتی

امید نوروزی

امید نوروزی و کسب مدال طلا

امید نوروزی

امید نوروزی

امید نوروزی

امید نوروزی وو حمید سوریان

اینستاگرام امید نوروزی


امید نوروزی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری norooziomid با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام امید نوروزی

ویدئویی از کشتی فینال امید نوروزی در المپیک لندن 2012



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (409 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس