بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی اندی ماری و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی

  شنبه، 01 مهر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی اندی ماری و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
سر اندرو برن ماری یا اندی مورای (زاده 15 مه 1987 میلادی) بازیکن تنیس اهل کشور بریتانیا است. ماری در مسابقات بین‌المللی مهمی شرکت کرده‌است که بهترین رتبه وی در رتبه‌بندی جهانی تنیس 1 (7 نوامبر 2016) بوده‌است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی ورزشی و اجتماعی

افتخارات

تصاویر

اینستاگرام

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : سر اندرو

نام خانوادگی : برن ماری

تاریخ تولد : 15 مه 1987

شهر محل تولد : گلاسکو ، اسکاتلند

رشته تخصصی : تنیس آزاد

اندی ماری

اندی ماری

زندگی شخصی و خانواده اندی ماری


سر اندرو برن ماری یا اندی مورای (زاده 15 مه 1987 میلادی) بازیکن تنیس اهل کشور بریتانیا است.

اندی تنها 8 ساله بود که در قتل‌عام شهر دابلین جان سالم به در برد او به همراه خانواده‌اش در 12 سالگی به فلوریدای آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا ساکن شد.

ازدواج و خانواده


اندی ماری سال 2005 در 18 سالگی با کیم سیرز دختر نیگل سیرز (مربی و بازیکن سابق تنیس) وارد رابطه عاشقانه شد تا این که در نوامیر 2014 با هم نامزد کردند. این زوج در سال 2015 ازدواج کردند که ثمره آن دو دختر به نام های اکشوت و سوری هستند.

اندی ماری و همسرش

اندی ماری و همسرش

اندی ماری و همسرش

شغل دوم اندی ماری


این ورزشکار مشهور تنیس سال 2009 اولین قرارداد 5 ساله خود در عرصه تبلیغاتی را به ارزش 30 میلیون پوند با کمپانی آدیداس امضا کرد.

سال 2014 قراردادی 4 ساله به ارزش 25 میلیون دلار با ” Under Armour” امضا کرد سپس سال 2019 برند Castore را به عنوان آخرین اسپانسر خود قبل از بازنشستگی قبول کرد.

اندی ماری همچنین با کمپانی های بزرگی چون Shiatzy ،Chen، Highland Spring ، Fred Perry، Head، ساعت سوئیسی Rado و بانک رویال اسکاتلند قرارداد اسپانسری داشته است.

اندی ماری و تعصب به ملیت اسکاتلندی


قبلاً به دفعات شنیده بودم که به من ماری انگلیسی می گویند و من برای تصحیح این اشتباه یک بار به صورت علنی گفتم که من متولد اسکاتلند هستم. اما بعدا از آن شایعه سازی درباره من شروع شد و گفتند که او ضد انگلیسی است، تا این که در مسابقات ملی با پوشیدن پیراهن ملی به همه نشان دادم که بریتانیا خاک من است.

هیچ وقت ضد انگلیسی نبوده ام و فقط دوست دارم برای کشورم بازی کنم.

اندی ماری و لباس اسکاتلندی

زندگی ورزشی و اجتماعی اندی ماری


تقریباً سه سال داشت که مادرش راکتی به او هدیه داد، پنج ساله بود که لئون اسمیت مربی سرشناس بریتانیایی درباره او گفت: تا به‌حال خردسالی مثل اندی ندیده‌ام که این‌گونه مثل جوان‌ها تنیس بازی کند، او در کنار مادرش جودی و برادرش جیمی به فراگیری و تمرین می‌پرداخت.

سال های 1999 تا 2005 موفق ترین سال های اندی ماری بود. وی بیشترین جوایز خود را از سن 13 تا 18 سالگی دریافت نمود. وقتی 11 ساله بود، در اولین مسابقه ی خود در برابر برادرش بازی کرد. او با درخشش خود توانست حتی برادر خود را نیز شکست دهد. وقتی 12 سال داشت، در بازی مقابل اورنج بول میامی به قهرمانی رسید.

وقتی هم که به سن 15 سالگی رسید، به بارسلونای اسپانیا رفت و به تمرین مشغول شد. در همین سال ها در رقابت های ال تی ای نشنال با آدری کیناف به مقام قهرمانی رسیدند. اولین قهرمانی خود را در سال 2003 در رقابت های سنیور به دست آورد. در سال 2004 بود که در مقابله با رقیب خود یعنی سرگی استاخوفسکی موفق به دریافت جام قهرمانی شد. این موفقیت برای اندی ماری وقتی که 17 ساله بود، توانست جرقه ای برای پیشرفت بیشتر او باشد.

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

آوریل سال 2005 بود که از تیم جوانان به تیم حرفه ای صعود کرد. اولین رقابت او در این سال مقابل ای تی پی در هارد کورت بارسلونا شکل گرفت. او این بازی را هم با پیروزی پشت سر گذاشت. پس از آن اندی ماری به مرحله ی نیمه نهایی رقابت های آزاد فرانسه راه پیدا کرد و در آن جا نیز مارین چیلیچ کروات را شکست داد.

بعد از رقابت های فرانسه آماده ی بازی در رقابت های کویینز لندن شد. علی رغم بازی خوبی که ارائه داد از دور اول بازی خارج شد. پس از آن ماری خود را برای بازی های ویمبلدون آماده نمود. وی با موفقیت یکی یکی رقبای خود را شکست داد. اما متاسفانه در دور سوم با نتیجه 3 ست واگذاری مقابل دیوید نعلبندیان شکست را پذیرفت.

در همین سال ها بود که نام اندی ماری در لیست 100 نفری بهترین تنیس بازان جهان قرار گرفت. سال 2005 سال حرفه ای اندی ماری بود و در پایان سال از سوی شبکه بی بی سی به عنوان مرد برتر ورزش اسکاتلند معرفی شد.

اندی ماری

سال 2006 پر جایزه ترین سال اندی ماری بود. در اوایل فصل توانست با پیروزی در برابر لیتون هیوئیت جام ای تی پی را از آن خود کند. در سال 2007 به عنوان مربی تیم خود یعنی مایلز مک لاگلان انتخاب شد. در اوایل سال بازی های درخشانی داشت ولی در دو ست متوالی از ایوان لیوبپیچیچ شکست خورد. در اوپن استرالیا تا دور چهارم بازی صعود کرد، ولی در مرحله ی بعد، از رافائل نادال اسپانیایی شکست خورد.

در سال 2008 نام اندی ماری در کنار 10 تنیس باز برتر دنیا قرار گرفت. متاسفانه در این سال در بازی مقابل جو ویلفرد سونگا شکست خورد. اندی در سال 2008 عنوان open13 را از آن خود کرد. سال 2009 از جمله سال های پر بار اندی ماری بود. وی در تورنمنت های نمایشی ابوظبی در برابر جیمز بلیک، راجر فدرر و رافائل نادال به پیروزی رسید. اندی همچنین در تورنمنت ایندین ولز عنوان برترین مرد سال را از آن خود کرد.

اندی ماری در سال 2010 موفق به دریافت گرند اسلم خود نشد. مهارت او در بازی ها به گونه ای بود که همه پیش بینی می کردند گوی قهرمانی را از نادال بگیرد و سرانجام این اتفاق افتاد. در بازی رافائل نادال، دچار مصدومیت شد ولی این مصدومیت نتوانست او را از ادامه بازی منع کند. سرانجام اندی تا مرحله ی فینال بالا آمد و فقط چند قدم تا دریافت گرند اسلم فاصله داشت، اما در برابر رقیب قدر خود راجر فدرر شکست خورد.

اندی ماری

اندی ماری

در سال 2012 اندی ماری توانست در رقابت های بریزبن استرالیا قهرمان شود. سرانجام موفق شد تا اولین گرند اسلم خود را در مرحله ی نیمه نهایی استرالیا دریافت کند و پس از آن نایب قهرمان تنیس1000 امتیازی بشود. متاسفانه اندی در فصل بعد مصدوم شد و توانست در دومین گرند اسلم یعنی رولند گاروس به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

اما در مهم ترین رقابت تنیس موفق به شکست فدرر در ویمبلدون شد و مقام قهرمانی را از آن خود کرد. او در 5 اوت همین سال توانست با غلبه بر راجر فدرر در مسابقات المپیک مدال طلای انفرادی مردان را به نام خود ثبت نماید. در بخش میکس دوبل نیز به همراه لورا رابسون مدال نقره دریافت کرد. ماه بعد اندی در آخرین گرند اسلم آمریکا حضور پیدا کرد و با شکست حریف خود یعنی نواک جوکوویچ اولین قهرمانی خود را در رقابت های گرند اسلم رقم زد.

درخشش اندی ماری باعث شد تا به مرحله ی نیمه نهایی راه پیدا کند. ولی با شکست در مقابل رادیک نتوانست به فینال برسد. به خاطر موفقیت هایش در این سال تا مدت ها به عنوان مرد دوم دنیا معرفی می شد.

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری و مشکل مادرزادی در پاها


اندی به طور مادرزادی دو کاسه زانو داشت اما تا 16 سالگی متوجه آن نشده بود و وقتی با درد شدید زانو مواجه می گردد پزشکان این عارضه را تشخیص دادند؛ به این ترتیب برای درمان تا مدت ها تنیس را کنار گذاشت.

اندی ماری و نویسندگی


اندی ماری تنیسور اسکاتلندی تاکنون دو کتاب به نام های “هفتاد و هفت مسیر من به افتخار ویمبلدون” و “زندگی نامه خود ” بنام Hitting Back منتشر کرده است.

کتاب اندی ماری

اندی ماری

فعالیت های خیرخواهانه


اندی ماری در زمینه فعالیت های خیریه همواره از پیشتازان بوده و تاکنون در چندین پروژه از جمله کمک به بیماران سرطانی و بیماران مبتلا به مالاریا شرکت داشته است .

سال 2014 به پاس فعالیت های خیرخواهانه اش جایزه Arthur Ashe Humanitarian سال به او اهدا شد و حالا عضو سامان حمایت از حقوق حیوانات نیز می باشد.

اندی ماری و حمایت از بانوان تنیسور


اندی ماری چندین بار از کمبود مربیان زبده خانم در تنیس اظهار تاسف کرده است و گفته است که مبلغ جوایز زنان و مردان تنیسور باید یکسان باشد.

اندی ماری و خداحافظی از تنیس


اندی ماری در سال 2017 با آسیب دیدگی شدید لگن مواجه شد و در سال 2019 عنوان کرد به دلیل این آسیب دیدگی، بعد از مسابقات ویمبلدون از دنیای تنیس خداحافظی خواهد کرد.

اندی ماری

افتخارات اندی ماری


  • نایب قهرمان تنیس آزاد استرالیا در سال های 2010 - 2011 - 2013 - 2015 - 2016

  • نایب قهرمان تنیس آزاد فرانسه در سال 2016

  • قهرمان تنیس ویمبلدون در سال های 2013 - 2016

  • قهرمان تنیس آزاد آمریکا در سال 2012

  • قهرمان مسابقات پایانی مردان در سال 2016

  • مدال طلا المپیک در سال های 2013 و 2016

آلبوم تصاویر اندی ماری


اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اندی ماری

اینستاگرام اندی ماری


اندی ماری در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری andymurray با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام اندی ماری

ویدئویی اندی ماری - راجر فدرر / آزاد استرالیا 2013



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403
دیگران می‌خوانند   
آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان (عکس) سرگرمی جالب و جدید «دنیز دایی دختر علی دایی» در لندن مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ... ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب! سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد ویدئویی دیده نشده از حضور مجتبی خامنه ای پسر رهبر انقلاب در جبهه جنگ/ دفاع از وطن و ناموس و اسلام +فیلم از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 تنها تصویر از پدر و مادر عرفان طهماسبی، نابغه عصر جدید/ آقای خواننده رو اون گوشه دیدین؟ دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو
تیتر امروز   
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر
کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر
پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب!