بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی فریدون زندی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی

  سه شنبه، 28 شهریور 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی فریدون زندی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
فریدون زندی (زاده 6 اردیبهشت 1358) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که دارای ملیت ایرانی-آلمانی است.پدر وی ایرانی و متولد ملایر بوده. زندی از اواخر سال 2004 و پس از درخواست مقامات فدراسیون فوتبال ایران به تیم ملی فوتبال ایران پیوست. او پیش از این، در تیم ملی فوتبال زیر 21 سال آلمان بازی کرده بود.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی ورزشی و اجتماعی

افتخارات

تصاویر

اینستاگرام

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : فریدون

نام خانوادگی : زندی

تاریخ تولد : 1358/02/06

شهر محل تولد : امدن، آلمان غربی

رشته تخصصی : فوتبال

فریدون زندی

فریدون زندی

زندگی شخصی و خانواده فریدون زندی


فریدون زندی متولد ششم اردیبهشت 1358 در امدن، آلمان یکی از بازیکنان فوتبال ایرانی - آلمانی است. او از پدری ایرانی و مادر آلمانی متولد شد.

او یک برادر به نام کوروش نیز دارد که سه سال از خودش بزرگتر است که او نیز در امدن آلمان به دنیا آمده و دکترای ورزش دارد در ابتدا فوتبالیست بوده و سپس به ورزش بسکتبال روی آورده است.

به گفته ی خودش خانواده ی او بسیار حامی وی بودند تا در تیم ملی ایران فوتبال بازی کند.

ازدواج و خانواده


فریدون زندی بیش از ده سال است که ازدواج کرده و زندگی متاهلی دارد همسرش آرزو شایانفر می باشد. این زوج صاحب یک فرزند می باشند.

فریدون زندی در کنار همسر و فرزندش

فریدون زندی و فرزندش

فریدون زندی و فرزندش

فریدون زندی و ایران


فریدون‌ زندی‌ از کودکی‌ با ایران‌ بیگانه‌نبود. در خانواده‌ او، همیشه‌ از ایران‌ صحبت‌ بود و نقش‌ پدر و مادرش تا حد زیادی‌ در این‌ روند موثربود.

وی عاشق خورشت قیمه و لوبیا پلو هست. مادرش هم این دو نوع غذا را خیلی خوب درست می کند. او وقتی به ایران می آید غذاهای تک و شماره یک ایرانی را در رستوران های تهران می خورد.

او اعتقاد دارد که ایرانی ها خیلی خوب و مهربان هستند. آنها به یکدیگر تعهد دارند و مدام سعی دارند به کسی که احتیاج دارد کمک کنند. در ایران همه به فکر خانواده و دوستانشان هستند، درست برعکس آلمانی ها !! وی فکر می کند مردم سرزمین پدری اش با تمام دنیا فرق داشته و به آن افتخار می کند.

زندگی ورزشی و اجتماعی فریدون زندی


فریدون زندی فوتبال را در آلمان و از کودکی شروع کرد او در تیم ملی زیر 21 سال آلمان بازی می کرد، او عضو تیم فرایبورگ آلمان بود. او به تیم لوبک پیوست گو اینکه فریدون زندی نتوانست همراه با لوبک به بوندسلیگا صعود کند ولی درخشش او موجب شد تا کورت یارا و اولاف مارشال او را از لوبک به جمع بازیکنان کایزرسلاترن بیاورند و شماره 10 را به تن او کنند. سرانجام بازی های درخشان زندی در بوندس لیگا مورد توجه سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفت ، برانکو که در آلمان او را دیده بود و بازی های او را پسندیده بود به تیم ملی دعوت کرد.

و با این که احتمال بازی کردن در تیم ملی آلمان برای او فراهم بود، او تیم ملی ایران را برای ادامه فوتبال خود انتخاب نمود.

فریدون زندی

فریدون زندی

فریدون زندی

اولین باری که فریدن به ایران آمد قبل از بازی با بحرین (بازی های مقدماتی 2006) بود.فریدون اولین گلش را برای ایران در یک بازی دوستانه به ثمر رساند . پرچم ایران روی پیراهنش را بوسید تا نشان دهد به سرزمین پدری خود عشق می ورزد.

اولین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی بحرین انجام داد. اولین گل ملی خود را در برابر آذربایجان به ثمر رساند.

فریدون زندی

زندی در سال 1388 به باشگاه استیل آذین پیوست و دو فصل برای این تیم توپ زد. پس از سقوط این تیم به دسته یک، او از این تیم جدا شد و به استقلال پیوست. شروع فصل برای وی با مصدومیت همراه بود ولی در تاریخ 30 مهر 1390 اولین بازی خود برای استقلال را در برابر ذوب آهن انجام داد. زندی فصل بعد را نیز با استقلال شروع کرد ولی پس از پایان هفته دهم از این تیم جدا شد و در تاریخ 1 اکتبر 2012 (10 مهر 1391) رسما به تیم الاهلی قطر رفت. فریدون زندی در تاریخ 6 مهر 1392 در دیدار تیم الاهلی قطر و المعیذر دچار مصدومیت فوق العاده شدیدی شد، به طوری که پای او با ضربه بازیکن تیم المعیذر به دو نیم شد و صحنه بسیار دلخراشی را رقم زد.

فریدون زندی

فریدون زندی

او در شبکه اجتماعی خود نوشت:

فکر می کنم دیگر وقتش رسیده که خداحافظی ام از فوتبال را اعلام کنم.سخت ترین تصمیمی که در زندگی ام گرفتم.بعد از مصدومیت طولانی و سختی که داشتم تصمیم گرفتم از ورزشی که عاشقش هستم کنار بروم و می خواهم از خانواده ام،دوستانم،باشگاه ها و طرفدارانم تشکر کنم. برای حمایت شان در این سال ها، لحظه های خوب و بد داشتم که از هیچ کدام پشیمان نیستم.

فریدون زندی

افتخارات فریدون زندی


دستیار

  • قهرمانی بوندسلیگا3 به همراه دینامو درسدن

بازیکن

  • قهرمانی در جام حذفی به همراهاستقلال تهران

آلبوم تصاویر فریدون زندی


فریدون زندی  فرزندش

فریدون زندی و فرزندش

فریدون زندی

فریدون زندی

فریدون زندی

فریدون زندی

فریدون زندی و همسرش

فریدون زندی

فریدون زندی و مجتبی جباری و وحید هاشمیان

فریدون زندی

فریدون زندی

فریدون زندی

اینستاگرام فریدون زندی


فریدون زندی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری ferydondo با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام فریدون زندی

ویدئویی از گفتگوی عادل فردوسی پور با فریدون زندی



  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه (107 نظر) الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (85 نظر) (ویدیو) پیام مهم شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان برای مردم ایران / وی بعد از ثبت نام در دانشگاه گفت : رییس جمهور بعدی خودمم منتظر باشید ! (38 نظر) خلاقیت عاشقانه یک مادر ایرانی برای پختن پیتزا حماسه آفرید/ مامان نگو معدن طلا بگو+عکس (24 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (21 نظر) شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم (20 نظر) زهرا گونش نه مرسی ما آیتک سلامت داریم / فیلم درخشش ستاره آذری چشم رنگی والیبال ایران در زمین مسابقه 😍 (20 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (20 نظر) نگاهی به ست ورزشی زرد قناری بهروز تابانی شیرشاه ایرانی در سالن بدنسازی فوق لاکچری/ رقیب تبریزی هادی چوپان در حال درخشیدن +فیلم (19 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ دکترای معماری و طراحی حق توئه😂+عکس (18 نظر) نگاهی به رنگ آمیزی، چیدمان و نورپردازی دکوراسیون هنرمندانه کافه خانم المیرا شریفی مقدم/ دنج ترین کافه ای که دیدم +عکس (17 نظر) نگاهی به کیک تولد شکلاتی آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (15 نظر) چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی امین حیایی به زیبا بروفه در مراسم تشییع همسر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (14 نظر) رونمایی از اولین بازیگر زن جوان سینمای ایران و سرنوشت تلخ او بعد رسیدن به شهرت/ دختری که اهل کرمان بود+عکس (14 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای ترک سیگار همسرش حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 14 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 14 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 14 مرداد 1403
جزئیات قتل 3 دختربچه به دست پسر 17ساله در کلاس یوگا+عکس
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 14 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 14 مرداد 1403 + فیلم
پسر 20 ساله پدرش و راننده اسنپ را با گلوله کشت
تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های وزارت بهداشت
ویدیو/ شبیه‌سازی جالب نحوۀ عمل تعویض مفاصل یا آرتروپلاستی
تصاویر/ نمایش تاریخ و فرهنگ 5 هزارسالۀ ایران در گالری "جیمز سیمون" برلین
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «پرندۀ عسل دزد» با زیرنویس فارسی چسبیده/ یادگیری آسان اصطلاحات و تقویت لیسنینگ
ویدیو/ تصاویری که اطلاعات شخصی ما را لو می‌دهند/ با اشتراک یک عکس، چه چیزی را در فضای مجازی منتشر می‌کنیم؟
ویدیو/ تدریس چرایی شیعه در پاکستان توسط استاد محسن قرائتی فقط در یک دقیقه/ هرکسی هم جوابم را داد، سنی می‌شوم!
ویدیو/ فامیل‌دور خطاب به آقای مجری: فوت می‌کنی تمیز میشه! میکروب‌ها 5 ثانیه وقت دارن که سوار شن
ویدیو/ خانه‌ای با‌صفا و زیبا متعلق به شاگردِ "استاد کمال‌الملک"با معماری چشم‌نواز ایرانی/ گشتی رویایی در خانه موزۀ "محسن مقدم" مؤسس دانشگاه هنرهای زیبا و استاد دانشگاه تهران
منتخب روز   
شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو جنجال شبانه ژیلا صادقی و نیما شعبان‌نژاد با رنگ و بوی المپیک (فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم تغییر چهره سایت رهبر معظم انقلاب بعد از ترور اسماعیل هنیه+عکس شهاب حسینی باعث جدایی این کارگردان از نامزدش شد+ویدئو حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍