بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی یونس امامی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی

  سه شنبه، 31 مرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی یونس امامی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
یونس امامی (زادهٔ 10 فروردین 1376 در نورآباد دلفان) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است.وی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال های 2019 و 2022 موفق به کسب دو مدال برنز شد.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی ورزشی و اجتماعی

افتخارات

تصاویر

اینستاگرام

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : یونس

نام خانوادگی : امامی

تاریخ تولد : 1376/01/10

شهر محل تولد : لرستان

رشته تخصصی : کشتی

یونس امامی

یونس امامی در کنار پدر و مادرش

زندگی شخصی و خانواده یونس امامی


یونس امامی (زادهٔ 10 فروردین 1376 در نورآباد دلفان در استان لرستان) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است.

او در مقطع کارشناسی رشتهٔ تربیت بدنی در دانشگاه آزاد، واحد سماء شهریار به تحصیل پرداخته‌است.

ازدواج و خانواده


یونس امامی در سن 25 سالگی ازدواج کرده و متاهل است.

درآمد و پشتوانه مالی یونس امامی


خدا را شکر لیگ کشتی نسبت به سال های گذشته بهتر شده و کشتی گیران می توانند با حضور در این مسابقات بخشی از مخارج خود را تأمین کنند، البته مسئولان هم قول هایی می دهند اما به اکثر آن ها عمل نمی کنند، وزارت ورزش و جوانان نیز برای مدال آوران پاداشی درنظر گرفته که سال های قبل با توجه به اینکه به صورت سکه طلا پرداخت می شد بهتر بود، اما در حال حاضر به صورت ریالی پرداخت می شود که آن هم بعد از چند سال می دهند و نمی توان زیاد روی آن برای پشتوانه زندگی حساب کرد.

یونس امامی

ورزش های موردعلاقه یونس امامی


یونس امامی در مورد رشته های ورزشی مورد علاقه اش می گوید:”من فوتبال را دوست داشتم و به ورزش رزمی هم علاقه مند بودم به طوری که چند جلسه بوکس و کاراته هم رفتم، اما پسرعمه ام کشتی گیر بود و در سطح شهریار عناوینی داشت و همین باعث شد که به کشتی علاقه مند شوم و وقتی وارد باشگاه کشتی شدم، مسیر خود را پیدا کردم و عاشق این رشته شدم.”

زندگی ورزشی و اجتماعی یونس امامی


ورزش کشتی را از 10 سالگی زیر نظر مربی خود مهدی قاسمی در شهریار آغاز کرد و در سال 2013 در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا مدال برنز گرفت و در همان سال و در پیکارهای قهرمانی جهان در همین رده سنی به مدال نقره جهان دست یافت. او بعد از پشت سر گذاشتن رده نوجوانان 2 سال در رده جوانان توفیقی نداشت اما سرانجام در سال 2017 پس از کسب مدال نقره جوانان آسیا موفق به کسب برنز جوانان جهان نیز شد و سپس به اردوی تیم ملی زیر 23 سال و بزرگسالان ایران دعوت شد.

یونس امامی روی تشک مبارزه

یونس امامی و مصدومیت

یونس امامی

قهرمانی زیر 23 سال جهان 2017

امامی در وزن 65 کیلوگرم مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان حضور یافت. وی ابتدا میهایل گئورگیف از بلغارستان و کی یونیزاوا از ژاپن را با امتیاز فنی عالی شکست داد ولی در رقابت سوم با حساب 9 بر 4 مغلوب بجرانگ کومار کشتی‌گیر مطرح هندی شد و به دیدار رده‌بندی رفت. یونس امامی در دیدار رده‌بندی به مصاف یاووز از ترکیه رفت و با برتری 6–4 در این رقابت به مدال برنز دست یافت.

یونس امامی و پژمان درستکار

قهرمانی آسیا 2018و 2019

در مسابقات دستهٔ 65 کیلوگرم قهرمانی آسیا 2018 در بیشکک یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل انخسایخان از مغولستان با نتیجهٔ 8 بر 3 به پیروزی رسید اما در دور نیمه‌نهابی با حساب 8 بر 4 مقابل دایچی تاکاتانی از ژاپن شکست خورد به دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز رفت. امامی در این دیدار مقابل بجرانگ کومار از هند با امتیاز فنی عالی (12 بر 2) باخت و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم مسابقات آسیایی 2019 یونس امامی در دور نخست با نتیجهٔ 10 بر صفر از سد راجنیش از هند گذشت. این کشتی‌گیر ایران در دور بعد مقابل تمولن انتختویا از مغولستان با نتیجهٔ 12 بر 2 پیروز و راهی دور نیمه‌پایانی شد. وی در ابن مرحله مقابل نورکوژا کایپانوف از قزاقستان 12 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت و در این دیدار با نتیجهٔ 11 بر صفر باتیر بورجاکوف از ترکمنستان به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

یونس امامی

یونس امامی

قهرمانی جهان 2018 و2019

در مسابقات وزن 70 کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی جهان 2018 که در بوداپست، مجارستان برگزار گردید، امامی در دور نخست با نتیجهٔ 7 بر 7 مقابل تیموراز سالکازانوف از اسلواکی شکست خورد و با شکست نمایندهٔ اسلواکی از یاکوباشویلی گرجستانی، امامی از دور مسابقات حذف شد.

یونس امامی در دومین حضور خود در مسابقات وزن 70 ک‌گ رقابت‌های قهرمانی جهان در نورسلطان، قزاقستان توانست به جایگاه سوم دست یابد. امامی با برتری برابر اریگلنت پریشان از آلبانی (11–0)، الامان اولو از قرقیزستان (6–0) و کوجیرو شیگا از ژاپن (11–0) پیروز شد و به رقابت نیمه‌نهایی راه یافت. امامی در این مرحله با نتیجهٔ 6–6 به نورکوژا کایپانوف از قزاقستان که از حمایت هواداران در ورزشگاه باریس آره‌نا سود می‌جست، باخت و به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد. امامی در دیدار رده‌بندی برای کسب مکان سوم، نیکلای کوجوکارو از بریتانیا را ضربه فنی کرد و به نشان برنز مسابقات قهرمانی جهان 2019 دست یافت.

یونس امامی

قهرمانی جهان 2021 و2022

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه 12 بر 2 انخبایارین بیامبادورج از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر صفر از سد نورکوژا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 10 بر 1 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، امامی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در این دوره از مسابقات که به میزبانی شهر بلگراد در صربستان برگزار می‌شد، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم ابتدا به مصاف انریکه پرز از گواتمالا رفت و در عرض 1 دقیقه با نتیجه 10 بر 0 به پیروزی رسید. او در مسابقه دوم خود نیز در مقابل آیمار آندروسی از استونی، 10 بر 0 پیروز شد و به مرحله یک چهارم پایانی راه یافت. یونس امامی در این مرحله نیز به دیدار قهرمان امیدهای جهان و نفر سوم اروپا از آذربایجان یعنی توران بایراموف رفت و با نتیجه 8 بر 4 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

او در این مرحله مقابل کایل دیک آمریکایی قرار گرفت که 3 مدال طلای جهان و مدال برنز المپیک را در کارنامه خود داشت. در این دیدار، پس از اینکه حریف در 30 ثانیه اخطار امتیازی نگرفت، امامی در یک کش و قوس او را به بیرون از تشک برد تا وقت اول را با برتری 2 بر 0 به پایان برساند. در وقت دوم، یونس امامی بر روی زیر گیری حریف از تشک خارج شد و پس از آن نیز حریف او را تاباند که داوران به کایل دیک 4 امتیاز دادند اما پس از اعتراض مربیان ایران، نتیجه تغییر کرد و 1 امتیاز به دلیل بیرون رفتن امامی از تشک به کشتی گیر آمریکایی دادند و یک اخطار نیز به دلیل فرار از فن به امامی دادند تا نتیجه 2 بر 2 شود. یونس امامی در نهایت با همان نتیجه 2 بر 2 و به دلیل گرفتن اخطار شکست خورده و راهی دیدار رده بندی شد

امامی در مرحله رده بندی 6 بر 0 جاگلان از هند را شکست داد تا مدال برنز این رقابت‌ها را به گردن بیاویزد.

یونس امامی

فن های کشتی


بیشتر سر زیربغل و پس از آن خاک کردن حریف از روش های گوناگون از جمله زیرگیری را شگرد دارم و ابتدا حریف خود را فریب داده و بعد فن را در اختیار می گیرم.

تفریح و اوقات فراغت


بیشتر دوست دارم با رفقا به کوه و دشت برم، البته در همان منطقه دهوند، و در آنجا تیراندازی و هدف زنی کنیم و اگر شد کبابی بخوریم و اینکه آواز محلی را بشنوم.

یونس امامی

افتخارات یونس امامی


قهرمانی جهان:

  • نورسلطان 2019 مدال برنز 70 کیلوگرم

  • بلگراد 2020 مدال برنز 74 کیلوگرم

قهرمانی کشتی آسیا:

  • شی آن 2019 مدال برنز 70 کیلوگرم

  • ائلان باتور 2022 مدال طلا 74 کیلوگرم

قهرمانی زیر 23 سال جهان:

  • بیدگوشچ 2017 مدال برنز 65 کیلوگرم

آلبوم تصاویر یونس امامی


یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

یونس امامی

اینستاگرام یونس امامی


یونس امامی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری yones_emamii با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام یونس امامی

ویدئویی از یونس امامی و کایل داک (نیمه نهایی جهانی بلگراد 2022)



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (636 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان