چمدان ​های مناسب برای سفرهای تابستانی

  دوشنبه، 31 شهریور 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چمدان ​های مناسب برای سفرهای تابستانی
همه ما با شنیدن نام سفر به یاد حمل کننده های باوفای لباس و وسایل شخصی مان افتاده.همه ما با شنیدن نام سفر به یاد حمل کننده های باوفای لباس و وسایل شخصی مان افتاده و سریع به سراغ آنها رفته و جویای احوالشان می‌شویم تا مبادا گرد مدتی انبارنشینی بر آنها نشسته یا آسیبی دیده باشند و به این ترتیب از همراهی ما در سفر محروم شوند.

همه ما با شنیدن نام سفر به یاد حمل کننده های باوفای لباس و وسایل شخصی مان افتاده.همه ما با شنیدن نام سفر به یاد حمل کننده های باوفای لباس و وسایل شخصی مان افتاده و سریع به سراغ آنها رفته و جویای احوالشان می شویم تا مبادا گرد مدتی انبارنشینی بر آنها نشسته یا آسیبی دیده باشند و به این ترتیب از همراهی ما در سفر محروم شوند.

زیرا در صورت بروز چنین اتفاقی ناچاریم قید حمل آسان و امن وسایل سفر را زده یا برای خرید یک نمونه جدید اقدام کنیم. اینجا است که اهمیت این کالا برایمان مشخص می شود. این کالای مسافرتی در حدی برای ما ایرانی ها که گویا زیاد اهل سفر گشت و گذار هستیم اهمیت دارد که جزو وسایل اصلی در خریدهای عروس به شمار می آید و معمولا عروس و دامادها برای سفرهایی که در پیش دارند از میان نمونه و رنگ های گوناگون چمدان مدل هایی را انتخاب و خریداری می کنند. باشد که زندگی پرسفری داشته باشند.اما واقعا از برخی چمدان ها عمری گذشته است و باید برای خرید نمونه های جدیدی اقدام کنیم. با توجه به این موضوع در این بخش ما به ذکر مواردی برای خرید و همچنین نگهداری از چمدان پرداخته ایم.

جامه دان، جامدان یا چمدان کیف بزرگ یا صندوقچه دسته داری را می گویند که رخت و جامه و وسایل شخصی فرد در آن قرار داده می شود.از جامه دان هم برای جابه جایی و هم برای نگهداری رخت و جامه استفاده می شود.جامه دان های امروزی معمولا از جنس الیاف مصنوعی، فلز، پلاستیک سخت، چرم، پارچه های مقاوم یا ترکیبی از اینها ساخته می شوند. برخی جامه دان ها دارای دسته های بلند و برخی دارای چرخند. درب بعضی جامه دان ها نیز برای امنیت بیشتر به قفل مجهز است.واژه چمدان واگفتِ روسی واژه جامه دان است (به روسی: Чемодан) که شاید از ریشه «جامه دان» بوده است.این واژه در گذشته از فارسی و از طریق زبان های ترکی تبار در آسیای میانه به زبان روسی راه پیدا کرده و در دوران معاصر به عنوان وام واژه از روسی به فارسی وارد شده است.

آنچه باید در مورد یک چمدان خوب بدانید

  • قیمت چمدان که معمولا بر اساس برند آن تعیین می شود.
  • عمر چمدان معمولاً ۱۰ سال است.
  • در یک تقسیم بندی چمدان ها به: مسافرتی، کودکانه، دامادی و چمدان عروس تقسیم می شوند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

جنس چمدان

  • برزنتی که معمولاً کم وزن است.
  • تیتانیوم_پلاستیک که بادوام و گران قیمت است.
  • چمدان های چرمی که زیبا، شکیل و قدیمی اند و قیمتشان نیز بالاست.
  • سامسونت که چمدانی مناسب سفر کوتاه و تک نفره است.

ویژگی های یک چمدان مسافرتی خوب و بادوام

  • چمدان ها به سایزهای بزرگ با گنجایش ۳۰ کیلوگرم، متوسط با گنجایش ۲۲ کیلوگرم و کوچک با گنجایش ۱۰ کیلوگرم دسته بندی می شوند.
  • باید به قیمت، محکمی و بلندی دسته ها، رنگ و طرح و سبکی و سنگینی چمدان توجه شود.
  • برای کودکان چمدان های فانتزی، جذاب و استاندارد با طرح و رنگ شاداب تهیه نمایید.
  • دسته چمدان باید استاندارد بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد.
  • نوع چرخ دار آن برای حمل ونقل راحت تر است، چمدان های بزرگ بهتر است از نوع چهارچرخ و دارای ترمز باشند.
  • برای چمدان های از جنس پارچه، پوشش تهیه کنید تا در مناطقی که هنگام بارندگی مسافرت می کنید، چمدان شما خیس نشود.
  • چمدان های با جنس نرم به راحتی در هر مکانی جا می شوند، ولی چمدان های از جنس سخت دارای وزن بیشتر و فضای بزرگ تری را اشغال می کنند.
  • اگر زیاد مسافرت می کنید از چمدان های با رنگ تیره استفاده کنید زیرا هنگام حمل ونقل تیره تر می شوند.
  • چمدان های با دسته استیل مناسب تر از چمدان های با دسته آلومینیوم هستند زیرا جنس استیل به راحتی خم و شکسته نمی شود.
  • هنگام خرید چمدان فاکتور و ضمانت نامه را از فروشنده مطالبه کنید.

چمدان ​های مناسب برای سفرهای تابستانی

بهترین چمدان

در گذشته های دور بسته های پارچه ای به عنوان توشه راه مسافران بوده و بسیاری با استفاده از ابزاری بومی توشه راه خود را همراه می بردند اما اگر کمی جلوتر بیاییم به وجود جعبه هایی چوبی یا چرمی در زندگی مردم بخصوص مسافران برخورد خواهیم داشت که می توان آنها را نمونه های اولیه و ابتدایی چمدان درنظر گرفت.امروزه اساس کار همان است و شکل ظاهری جعبه های چوبی یا چرمی قدیمی زیاد متفاوت نشده اما استفاده از لوازم و مواد تازه در ساخت آنها باعث رونق دوچندان در کسب و کار سازندگانش شده است.

معرفی انواع چمدان

چمدان ها در انواع گوناگون کپسولی یا باکسی، برزنتی، چرمی و ... در بازار موجودند.تقسیم بندی دیگر که برای چمدان در نظر می گیرند از لحاظ شکل ظاهری است که شامل چمدان های چرخ دار، بدون چرخ، کیف و ساک سفری و... است.
یک تقسیم بندی دیگر نیز بر اساس حجم و گنجایش چمدان وجود دارد و خریدار بسته به نوع نیاز خود برای خرید چمدان اقدام می کند.چمدانی که امروز از آن برای سفرهای خودمان استفاده می کنیم معمولا از الیاف مصنوعی و البته گاهی هم از برخی فلزات ساخته شده اند اما نمی توان فراموش کرد که چرم هنوز هم در ساخت این وسیله نقش بسزایی داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی چمدان های امروزی را می توان به 4 گروه برزنتی، چرمی، فلزی وکیف های دستی سبک سامسونت تقسیم بندی کرد که هر کدام مزایا و البته معایبی داده .

چمدان های برزنتی: این چمدان ها که امروزه معمولی ترین نوع چمدان هستند امتیاز ویژه ای که وزن کم آنهاست را یدک می کشند ولی فراموش نکنید اگر مقصد شما منطقه ای بارانی و مرطوب است هرگز از این نوع چمدان استفاده نکنید چون با بوی بد آن نمی توانید کنار بیایید. هرچند لوازم و لباس های شما داخل آن چمدان ها خیس نمی شود ولی رطوبت نفوذ کرده داخل آن باعث بوی نامطبوعی در لباس ها و وسایل شما خواهد شد.
چمدان های تیتانیوم ـ پلاستیک: این نوع چمدان ها که مدت زیادی نیست وارد زندگی ما شده از چمدان های بادوام است و در صورتی که بخواهید هزینه کنید و به دنبال با دوام ترین نوع چمدان هستید این نوع را به شما پیشنهاد می دهیم.

چمدان های تیتانیومی که به دلیل مقاومت بالای آنها جزو انتخاب برتر اکثر مسافران کثیرالسفر هستند در صورت نگهداری مناسب حتی گاهی بیشتر از ده سال عمر مفید خواهند داشت. اما بزرگ ترین مشکل این نوع چمدان را می توان خط و خش ناشی از حمل و نقل در طول سفر دانست چون بدنه آنها زیاد در مقابل این اتفاق مقاوم نیست.

برعکس چمدان های برزنتی، چمدان های تیتانیومی بهترین گزینه برای سفرهای طولانی و البته در مناطق مرطوب است. مهم ترین نکته ای که در این گروه از چمدان ها برای خریدارانش باعث برتری می شود بحث امنیت و استحکام این وسیله در مسافرت است بنابراین اگر لوازم شما خطر شکستن یا از بین رفتن دارد بهترین گزینه برای سفر بعدی شما این گروه از چمدان هاست.

در کنار این چمدان هایی که با پلاستیک سخت و فشرده ساخته شده اند نیز خاصیتی شبیه به چمدان های تیتانیومی دارند با این تفاوت که استحکامشان کمتر و البته قیمتشان ارزان تر است. با این حال امکان شکستگی این چمدان ها زیاد است چون تحمل پلاستیک درحمل بار بسیار کمتر از فلز است. این چمدان ها نیز مثل اسلاف فلزی خوددر معرض خط و خش دیدن هستند. اما به خاطر قیمتشان بازار خود را یافته اند.

چمدان های چرمی: این چمدان ها همراهان قدیمی و گرانقیمت مسافران سراسر جهان هستند و همواره جایگاه مشخص و محکمی میان مسافران دارند. اگر از تمام محاسن و البته پرستیژ این نوع از چمدان ها بگذریم که برای مسافران لوکس و شیک پوش بسیار مهم است، می توانیم به وزن و البته هزینه بالای خرید این گروه از چمدان ها به عنوان عیوب آن اشاره کنیم ؛مواردی که باعث شده تا بسیاری از مسافران عادی از خرید این دسته از چمدان ها چشمپوشی کنند.

سامسونت های سفری: این گروه را می توان به عنوان آخرین نوع از انواع چمدان معرفی کرد. البته برای آنها که قصد سفرهای کوتاه دارند و تک نفره سفر می کنند، چون مناسب ترین انتخاب از لحاظ وزن، حجم و البته هزینه خرید برای این گروه از مسافران این نوع چمدان است به طوری که امروزه اکثر افرادی که از آنها به کثیرالسفر یاد می شود یکی از این نوع چمدان ها را همراه خود به این نقطه و آن نقطه از جهان می برند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (636 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان