چند اشتباه در مورد دکوراسیون منزل

  چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
چند اشتباه در مورد دکوراسیون منزل
بسیاری از افراد در چیدمان دکوراسیون های منازلشان اشتباهاتی را انجام می دهند که به دلیل تکرار زیاد این اشتباهات به اتفاقی عادی تبدیل می شوند. این اشتباهات سبب میشود که افراد در خانه احساس آشفتگی و بی قراری داشته باشند و از دکوراسیون منزلشان راضی نباشند

بسیاری از افراد در چیدمان دکوراسیون های منازلشان اشتباهاتی را انجام می دهند که به دلیل تکرار زیاد این اشتباهات به اتفاقی عادی تبدیل می شوند. این اشتباهات سبب میشود که افراد در خانه احساس آشفتگی و بی قراری داشته باشند و از دکوراسیون منزلشان راضی نباشند . در این بخش شما را با رایج ترین اشتباهات دکوراسیون آشنا می کنیم .

خرید مبلمان نامناسب

متناسب نبودن اندازه مبل ها با اندازه اتاق از بزرگ ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل است. بسیاری از افراد زمانی که می خواهند مبلمان انتخاب نمایند تنها به مد روز بودن آن فکر می کنند و مرغوبیت و راحتی و اندازه اش را در نظر نمی گیرند .

برای انتخاب مبلمان علاوه بر اینکه مبلتان باید راحت باشد بهتر است متناسب با فضای خانه تان باشد یعنی برای سالن کوچک مبل های بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده نکنید زیرا اندازه اتاق کوچک تر نشان داده می شود. از کاناپه های بزرگ برای سالن های بزرگ استفاده کنید. برای سالن های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی بخرید.

نصب پرده در ارتفاع نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه نصب پرده در ارتفاع نامناسب است . برای اینکه فضای منزل شما بزرگتر به نظر برسد و زیباتر به نظر آید هیچ گاه پرده ها را در ارتفاع نامناسب نصب نکنید .

اهمیت ندادن به روشنایی منزل

از مهمترین اشتباهات رایج در دکوراسیون نورپردازی نامناسب است . عدم استفاده از نور مناسب در فضا زیبایی دکوراسیون شما را کاهش می دهد، بنابراین در فضای نشیمن خود از نورپردازی مناسب استفاده نمایید. در دکور منزل تان از چراغ های رومیزی و چراغ های پایه دار مثل آباژور استفاده کنید و تا جایی که می توانید چراغ های سقفی کم نور به کار ببرید.

طراحی جداگانه هر اتاق

خوب است که هر اتاقی را متفاوت و منحصربفرد طراحی کنید اما نباید در این کار زیاده روی کنید. خوب نیست که هیچ یک از اتاق ها با دیگری نکته اشتراکی نداشته باشند. باید با استفاده از رنگ ها یا روش های دیگر بین اتاق ها سطحی از هماهنگی ایجاد کنید، چرا که کل خانه به شما تعلق دارد و باید آن را مخصوص خودتان کنید تا احساس راحتی داشته باشید.

رنگ کردن دیوارها قبل از انتخاب اثاثیه

این مورد بین اشتباهات دکوراسیون خیلی رایج است. بیشتر افراد هنگام دکوراسیون منزل انقدر مشتاقند که کنترل خود را از دست می دهند و بدون توجه به اسباب و اثاثیه شان یکی از رنگ های پالت را انتخاب می کنند. اینکه می گوییم نباید رنگ دیوارها را قبل از خرید اثاثیه انتخاب کنید یک دلیل ساده دارد: اینکه در خرید رنگ برای دیوار حق انتخاب زیادی دارید اما اثاثیه و وسایل تزئینی منزل معمولاً آنقدر تنوع رنگی ندارند که بتوانید آن ها را با دیوار ست کنید.

استفاده از وسایل خیلی بزرگ

اندازه وسایل خیلی مهم است و هنگام خرید باید حتماً اثاثی را انتخاب کنید که ابعادش برای مکان مورد نظرتان مناسب باشد. هیچ کس دوست ندارد خانه اش کوچک و یا خالی به نظر برسد، پس باید هنگام خرید اسباب منزل این مسئله را مد نظر داشته باشید. شاید یک کاناپه بزرگ در فروشگاه عالی به نظر برسد اما اندازه آن برای فضای خانه شما مناسب نباشد.

اندازه نگرفتن اشیا

مورد قبلی، یعنی اندازه وسایل مشکل دیگری را نیز برای شما به وجود می آورد. نمی توانید بدون اندازه گیری ابعاد اتاق ها شروع به خرید وسایل کنید. قبل از خرید هر وسیله ای باید متراژ خانه را اندازه بگیرید زیرا اگر روش حدس زدن استفاده کنید ممکن است بعداً پشیمان شوید.

ست کردن همه وسایل

احتمال انجام دادن این اشتباه در بین اشتباهات دکوراسیون خیلی زیاد است. بعضی از افراد همه وسایل خانه را با هم ست می کنند اما این اصلاً کار خوبی نیست. یک دکور داخلی که بیش از حد همه خصوصیاتش مثل هم باشند، هیچ نکته مثبتی به خانه شما اضافه نمی کند؛ به جز اینکه نشان می دهد شما قوه تخیل ندارید. بنابراین باید کمی به دنبال تنوع باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (136 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (106 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (25 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تصاویر مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو/ببین چطور پرچم ایرانو گذاشته رو شونه هاش/ حامدآهنگی، شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی چه قلبایی براش کامنت گذاشتن😍/اژدها همیشه خانه من خواهد بود
نامه تعیین جانشینی رهبری جعلی است!
توضیحات سخنگوی هیئت رئیسه درباره استعفای پزشکیان از مجلس
پیام عقلانی زاکانی: تفسیرهای ⁧قومیتی از آرای منتخبان ملت تضعیف مردم‌سالاری دینی است
قالیباف به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت / رقبای سابق آماده همکاری برای اعتلای ایران
(تصاویر) 9 تا از شگفت انگیزترین درختان کمیاب جهان که تنها راه دیدنشان فقط و فقط سفر به عجیبترین مناطق دنیاست
قاتلان اجاره ای افغان گفتند : کارمان این است که پول می‌گیریم و آدم می‌کشیم
عکس/ ترجمۀ سورۀ فاتحه به زبان ژاپنی و خط باستانی یک استاد اسلام‌شناس ژاپنی
بازگشت به تحصیل زن 105 ساله در دانشگاه استنفورد، پس از 83 سال وقفۀ تحصیلی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «بچه خوک و بادبادک» با زیرنویس فارسی/ یادگیری آسان اصطلاحات خاص
(ویدئو) دیگر با وجود این کیف به پاوربانک احتیاجی ندارید / چینی‌ها کیفی ساخته‌اند که تمام وسایل شما را شارژ می‌کند!
استایل لاکچری هلیا امامی بازیگر خوش چهره جوان سینمای ایران در کنار شهریار فوتبال ایران علی دایی +عکس
ویدیو/ اعتراض دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران به عدم رعایت رقابت عادلانه در کنکور
(تصویر) دانستنی‌های عجیب اما واقعی (46)
ترانسفر علیرضا جهانبخش به مقصدی جذاب و غیرمنتظره کلید خورده است؟!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!