چند اشتباه که در هنگام استفاده از کانسیلر مرتکب می شوید !

  شنبه، 20 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چند اشتباه که در هنگام استفاده از کانسیلر مرتکب می شوید !
امروزه در جوامع مختلف زیبایی برای هر فردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مخصوصا که اگر شما یک زن باشید. بله کاملا درست است؛ زیبایی و جوان ماندن برای زنان بسیار مهم است. به همین خاطر، زنان به دنبال راهها و روش هایی برای زیبا شدن و جوان ماندن هستند.

امروزه در جوامع مختلف زیبایی برای هر فردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مخصوصا که اگر شما یک زن باشید. بله کاملا درست است؛ زیبایی و جوان ماندن برای زنان بسیار مهم است. به همین خاطر، زنان به دنبال راهها و روش هایی برای زیبا شدن و جوان ماندن هستند.

به همین منظور هم، شرکت های زیادی وجود دارند تا این نیازهای زنان را برطرف کنند. در حال حاضر نیز شاید بتوان گفت که، لوازم آرایشی، جزء پرفروش ترین محصولات، در بازار هستند و انواع مختلفی نیز دارند. ولی به شما عزیزان توصیه می شود که لوازمی را انتخاب کنید که مورد تایید متخصصین باشد.

در این مطلب ما قصد داریم تا به شما وسیله ای را معرفی کنیم تا با کمک آن بتوانید صورتی جوان و شاداب را داشته باشید. امروز ما می خواهیم شما را با کانسیلر آشنا کنیم. در این مقاله شما، علاوه بر معرفی کانسیلر، با نحوه استفاده از کانسیلر نیز آشنا خواهید شد. پس بگذارید اول به شما بگوییم که کانسیلر چیست.

کانسیلر یکی از زیرسازهای آرایشی است که به شکل کرم پودرهای رنگی بصورت فشرده جامد (پلت)، نیمه جامد(ماتیکی) یا مایع هستند. کانسیلر معمولا زیر پنکیک یا کرم پودر و بعد از کانتورینگ (رفع عیوب صورت و برجسته سازی نواحی خاص مثل گونه) استفاده می شوند.

در واقع می توان گفت که کانسیلرها معمولا برای پوشاندن تیرگی زیر چشم طراحی شده اند، ولی اگر راه و روش استفاده درست از این وسیله آرایشی را یاد بگیرید، می توانید از آن برای پوشاندن معایبی مانند جای جوش، جای زخم و همچنین به عنوان پایه و اساس سایه چشم استفاده کنید.نکته مهمی که در استفاده از کانسیلر حائز اهمیت است، این است که باید یک درجه از کرم پودر روشن تر باشد تا نقایص چهره را بپوشاند. اگر غی از این عمل کنید، به جای کاور کردن و پوشاندن، نقایص چهره را بیشتر به رخ می کشند.اگر هدف تان از استفاده از کانسیلر، روشن کردن برخی از نواحی صورت است و یا به اصطلاح می خواهید پوست تان را در قسمت هایی مانند بینی و پیشانی «هایلایت» کنید، با توجه به روشن یا تیره تر کردن آن قسمت، باید از کانسیلر روشن یا تیره استفاده کنید. اغلب در هایلایت صورت با کانسیلر، نواحی زیر چشم و روی بینی را روشن و نقاطی مانند بالای پیشانی، زیر خط گونه و… را تیره می کنند.

همچنین به جای کرم پودر، می توانید از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. این نوع محصولات علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید، پوششی روی پوست ایجاد می کنند که مانند کرم پودر سبک عمل می کند. برای افرادی که در استفاده از کرم پودر مبتدی هستند و روش استفاده از آنها را به خوبی نمی شناسند، استفاده از ضد آفتاب رنگی (به دلیل استفاده ی راحت) راه حل مناسبی است.

۱- کانسیلر را قبل از کرم پودر استفاده می کنید.

اول باید کانسیلر بزنید یا کرم پودر؟ در واقع، قبل از مصرف کانسیلر، نخست باید کرم پودر مناسب پوستتان را بزنید. بیشتر افراد اول کانسیلر می زنند و بعد کرم پودر، این اشتباه یکی از رایج ترین اشتباهات آرایشی است.باید بدانید که این محصولات آرایشی قرار است چه کاری برای شما انجام دهند. کرم پودر برای زیرسازی و پایه ی آرایش استفاده می شود تا به اصطلاح پوستی صاف و یکدست داشته باشید. کانسیلر نیز لکه هایی را که هنوز قابل مشاهده هستند، می پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می کند.

۲- پوست خود را برای استفاده از کرم پودر و کانسیلر آماده نمی کنید.

نباید انتظار داشته باشید بدون آماده سازی پوست، کرم پودر و کانسیلر روی صورتتان دوام بیاورد. منظور ما از آماده سازی پوست، همان مراقبت های روزانه ی پوست است. مراقبت های روزانه در طولانی مدت باعث می شوند آرایش بهتر روی صورتتان بنشیند و مدت طولانی تری باقی بماند.برای آماده سازی پوست باید دو بار در روز (صبح و شب) صورت خود را بشویید. همیشه بعد از شستشوی صورت خود از کرم مرطوب کننده مخصوص صورت استفاده کنید. همچنین، برای لایه برداری دو بار در هفته، اسکراب صورت را به کار ببرید تا سلول های مرده ی پوستتان از بین برود. در واقع، پوست سالم، پوستی تمیز و مرطوب است. کرم پودر و کانسیلر پوست سالم را بهتر پوشش می دهد.

۳- از پرایمر استفاده نمی کنید.

یادتان باشد زیرسازی آرایش کاری متفاوت از آماده سازی پوست است. بعد از اینکه پوست خود را با کرم مرطوب کننده، مرطوب کردید باید پیش از استفاده از کرم پودر، پرایمر بزنید. اگر کرم پودر روی صورتتان می ماسد به این دلیل است که قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده نکرده اید.

یادتان باشد زیرسازی آرایش کاری متفاوت از آماده سازی پوست است. بعد از اینکه پوست خود را مرطوب کردید باید پیش از استفاده از کرم پودر، پرایمر بزنید. اگر کرم پودر روی صورتتان می ماسد به این دلیل است که قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده نکرده اید.

پرایمر کمک می کند قبل از آرایش، پوستی صاف و یکدست داشته باشید. علاوه بر این، بهتر است از پرایمری مناسب با پوست خود استفاده کنید. اگر پوستتان خشک و کدر است، از پرایمرهای درخشان کننده استفاده کنید. چنانچه پوستتان چرب است، پرایمرهای مات کننده را به کار ببرید. به ما اعتماد کنید، این کارها واقعاً مؤثرند و کمک می کنند راحت تر آرایش کنید و آرایشتان ماندگارتر شود.

۴- از کانسیلرهای تصحیح کننده ی رنگ استفاده نمی کنید.

استفاده نکردن از کانسیلرهای رنگی یا فن اصلاح رنگ یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که در هنگام مصرف کانسیلر انجام می دهید.اگر هنگام بیدار شدن از خواب زیر چشم هایتان حلقه های سیاهی ایجاد شده است، برای از بین بردن آن از کانسیلر هلویی استفاده کنید. رنگ هلویی برای زیر چشم مناسب است. به همین ترتیب، کانسیلر زرد برای پوشاندن تغییر رنگ پوست، کانسیلر سبز برای پوشاندن نقاط قرمز صورت و کانسیلر بنفش برای روشن تر کردن و از بین بردن زردی و کدری پوست استفاده می شود

۵- از فرمولاسیون مناسب نوع پوست خود استفاده نمی کنید.

احتمالاً اگر موهایتان چرب است، هیچ گاه از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده نمی کنید. همین موضوع را باید دقیقاً هنگام استفاده از کرم پودر خود نیز رعایت کنید.اگر پوستتان خشک است کرم پودری را به کار ببرید که آن را درخشان کند. از طرف دیگر، اگر پوستتان چرب است، به دنبال کرم پودری مات کننده باشید. در هنگام خرید کانسیلر نیز موارد گفته شده را رعایت کنید.

۶- هنگام آرایش کردن از نور مناسب استفاده نمی کنید.

کرم پودر و کانسیلر در زیر نور روشن دستشویی یا آینه ی میز آرایش اتاقتان ممکن است خیلی مناسب به نظر برسد، اما آیا در نور طبیعی نیز به همان اندازه عالی است؟ بنابراین، بهتر است بعد از مصرف کرم پودر و کانسیلر از اتاق بیرون بروید و ببینید رنگ پوستتان مناسب است یا خیر؟

۷- از پَد اسفنجی تخم مرغی شکل (بِلِندر آرایشی) به شکل صحیح استفاده نمی کنید.

هیچ کس دلش نمی خواهد خط کرم پودر روی صورتش مشخص باشد. اگر به موقع متوجه این خطوط نشوید با خشک شدن آرایش اوضاع از این هم بدتر می شود.

کانسیلر کرمی (Cream Concealer)

اگر نوع پوست شما خشک یا ترکیبی هست، کانسیلر کرمی میتونه انتخاب خیلی مناسبی براتون باشه. پوشش دهی این نوع از کانسیلر رو میتونید متناسب با نیاز پوست خود تعیین کنید و پوشش متوسط تا کاملی رو برای پوست به وجود بیارید. فرمولاسیون کانسیلر مایع برای پنهان کردن تیرگی و انواع تغییر رنگ پوست بسیار مناسبه و میتونه پوشش کامل و بی عیب و نقصی رو برای پوست به وجود بیاره.

البته لازمه بدونید اگر کانسیلر مایع برای طولانی مدت روی پوست بمونه، ممکنه باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک در اطراف چشم و پوست صورت بشه؛ اما میتونید این مشکل رو با تثبیت کردن کانسیلر و استفاده از مقداری پودر تثبیت کننده یا پودر فیکس، برطرف کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (184 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (98 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (97 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (82 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت