چند روش برای ست کردن زیورآلات با استایل های مختلف

  سه شنبه، 10 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چند روش برای ست کردن زیورآلات با استایل های مختلف
یکی از آسان ترین راه ها برای استفاده از اکسسوری ها یا همان زیورآلات ست کردن آن ها با رنگ لباستان است. از آنجایی که رنگ لباس تاثیر زیادی بر استایل افراد دارد، اگر رنگ زیورآلاتتان را طوری انتخاب کنید که به رنگ لباستان بیاید، استایلی زیباتر پیدا خواهید کرد.

چه رنگ زیورآلاتی به لباس من می آید؟

یکی از آسان ترین راه ها برای استفاده از اکسسوری ها یا همان زیورآلات ست کردن آن ها با رنگ لباستان است. از آنجایی که رنگ لباس تاثیر زیادی بر استایل افراد دارد، اگر رنگ زیورآلاتتان را طوری انتخاب کنید که به رنگ لباستان بیاید، استایلی زیباتر پیدا خواهید کرد. منظور ما از اینکه می گوییم رنگ اکسسوری به لباس بیاید این نیست که اگر لباس صورتی پر رنگ پوشیدید، حتما گردنبند صورتی صدفی بیندازید؛ بلکه می توانید از قوانین چرخه رنگ ها به هر شکلی استفاده کنید. برای مثال می توانید رنگ لباستان را با اکسسوری های هم خانواده شان ست کنید یا سراغ رنگ های متضاد بروید؛ مثل یک پیراهن آبی لاجوردی که با گوشواره های سرخابی تند ست شده است ایده خوبی برای کسانی است که به پوشیدن رنگ های شاد و متضاد علاقه خاصی دارند.

از جزئیات لباستان الهام بگیرید

اگر دوست دارید با استفاده از زیورآلاتتان استایلی متفاوت خلق کنید؛ به جزئیات لباستان توجه داشته باشید. برای مثال ممکن است به تازگی یک مدل مانتو زنانه بسیار زیبا و شیک از بین مدل های مزونی اسپرت یا مجلسی انتخاب کرده باشید. فرض کنید مانتوی شما اسپرت است؛ مسلما استفاده از زیورآلات خیلی رسمی و خانمانه برای این مدل ها مناسب نخواهد بود؛ در عوض می توانید از دستبندهای بافت اسپرت کمک بگیرید. در مدل های رسمی دستتان بازتر است. می توانید رنگ نگین انگشترتان را با توجه به رنگ گلبرگ های مانتویی که خریده اید ست کنید و از این هنرنمایی کوچک اما زیبا لذت ببرید.

اولویت بندی کنید

یکی از قوانین اولیه فشن که البته می توانید مثل بقیه قوانینش از آن اطاعت نکنید، این است که بهتر است برای شلوغ نشدن ظاهرتان و شیکتر به نظر رسیدن تنها با یک المان جلب توجه کنید. این قانون به این معنی است که اگر لباس پر زرق و برقی پوشیده اید، بهتر است سراغ زیورآلات پر زرق و برق نروید یا اگر لباستان رنگ تند و روشنی دارد، بهتر است از زیورآلات تیره تر و ملایم تر استفاده کنید. واقعیت اما این است که شما می توانید این قوانین را پشت گوش بیندازید؛ البته به شرطی که اصول ست کردن المان های متضاد را بلد باشید. در غیر این صورت ظاهری آشفته و نامرتب پیدا خواهید کرد.

این دو آیتم را ست نکنید

تا همین چند سال پیش خیلی ها عادت داشتند کیف و کفش ست بخرند؛ انگار قانون نانوشته ای وجود داشت که می گفت کسانی که این کار را انجام ندهند، اصلا سلیقه ندارند. در حال حاضر خوشبختانه ورق برگشته است و می توان بدون توجه به طرح سراغ کیف و کفش هایی رفت که لزوما هم رنگ و هم شکل هم نیستند. از قضا این کار نتیجه بهتری هم داده است و استایل های متنوع تری ایجاد می کند که شما هم می توانید سراغشان بروید و با دانستن چند قانون ساده درباره انتخاب کیف و کفش برای خودتان استایل جدیدی بسازید.

حواستان به شالتان باشد

خوب است بدانید در تقسیم بندی های بین المللی، مواردی مثل کیف و شال هم جزو زیورآلات محسوب می شوند. یکی از نکاتی که به خصوص با نزدیک شدن به پاییز و هوای سرد باید به آن توجه کنید، ارتباطی است که بین فرم یقه مانتو، بارانی یا پالتوی شما و شالتان وجود دارد. به خاطر داشته باشید زمانی که فرم یقه لباس شما زیبایی خاصی دارد و المان مهمی از استایلتان را تشکیل می دهد، نباید آن را به وسیله شال یا روسری خیلی بزرگ یا شال گردن پاییزه/زمستانه حجیم بپوشانید. سعی کنید شال و روسری های ظریف تری انتخاب کنید که بتوان آن ها را زیر فرم یقه قرار داد.

وقتی لباس تان رسمی است

انواع پیراهن های بلند زنانه، چه ساده باشند و چه روی آن ها کارهایی مثل سوزن دوزی یا سنگ دوزی انجام شده باشد، لباس رسمی به حساب می آیند. برای انتخاب زیورآلات مناسب لباس رسمی می توانید سراغ گزینه های زرق و برق دار مثل انواع مدل دستبند طلا یا گردنبند هایی با سنگ های قیمتی بروید. اگر بودجه تان به خرید مدل های اصل نمی رسد، زیورآلات بدلی زیادی هستند که درست مثل مدل های اصلی می درخشند.
اما اگر صرفا به دنبال زیورآلات قیمتی هستید قطعا طلا بهترین گزینه است اما حتما در هنگام خرید توجه کنید تا طلای تقلبی به شما نفروشند. در اینجا میتوانید روش هایی برای تشخیص طلای اصلی از بدل را بخوانید تا در دام خرید کلاهبرداران نیفتید.

وقتی لباستان رسمی نیست

فرض کنید قرار است به یک مهمانی تولد دوستانه بروید و با یک پیراهن زنانه کژوال یا نیمه رسمی در مهمانی شرکت کنید. در چنین شرایطی دست شما برای انتخاب زیورآلات به شدت باز است. فقط باید استفاده از زیورآلات پر زرق و برق را کنار بگذارید، چون سنخیتی با مهمانی تولد یا لباسی که پوشیده اید، نخواهد داشت.

وقتی لباستان رنگی است

شاید اصطلاح «چرخ رنگ ها» را شنیده باشید. چرخ رنگ ها شامل سه رنگ اصلی یا اولیه (قرمز، آبی و زرد) و رنگ های ثانویه یا فرعی می شود.رنگ های ثانویه شامل مواردی می شود که از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می آیند؛ مثل نارنجی که نتیجه ترکیب زرد و قرمز است. رنگ های اولیه و ثانویه که در چرخ رنگ ها کنار هم قرار دارند به عنوان رنگ های مشابه یا مکمل شناخته می شوند و در کنار هم خیلی خوب به نظر می رسند؛ البته به شرطی که از نظر روشنی یا تیرگی در یک سطح قرار داشته باشند. از همین قانون برای انتخاب رنگ زیورآلات متناسب با رنگ لباس تان استفاده کنید.

رنگ های متضاد انتخاب کنید

اگر جوان هستید یا دل ریسک کردن دارید، موقع خرید زیورآلات زیبا برای لباس تان سراغ رنگ هایی بروید که در چرخ رنگ ها رو به روی رنگ لباس تان قرار داشته باشند. این ترکیب ممکن است کمی خارج از قاعده به نظر برسد؛ اما ترکیب جالبی ایجاد می کند. فقط حواستان به ترکیب سبز و قرمز باشد، چون جذابیت چندانی ایجاد نمی کند و کمتر کسی سراغش می رود؛ با وجود این در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید.

اکسسوری ها مخصوص مناسبت ها

جواهرات شما باید برای جایی که می روید مناسب باشد.آیا می خواهید جواهراتی رابرای رفتن به سرکار بپوشید؟ پس باید در استفاده ازاکسسوری ها کاملا محافظه کارانه عمل کنید.آیا قصد دارید برای یک رویداد رسمی آماده شوید؟ اگر چنین است، درنظر داشته باشید که باید از جواهرات و سنگ های قیمتی شیک تر استفاده کنید.آیا می خواهید به دیدن دوستانتان بروید یا اینکه می خواهید به یک مهمانی بروید؟ پس ظاهر شما باید جذاب، شاداب و البته جالب باشد.جواهرات کوچک و دلپذیر برای کار بهتر هستند.گوشواره های میخی به جای گوشواره های آویز، مناسب تر می باشند.جواهرات شما در محل کار نباید باعث حواس پرتی شوند.اگر مطمئن نیستید که چه چیزی مناسب محل کار است، می توانید به دیگر خانم هادر محل کار نگاه کنید و ببینید که آنها چه چیزی استفاده می کنند و شما نیز سبک آنها را دنبال کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (514 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان