چند توصیه قبل و بعد از تزریق چربی به سینه که باید بدانید!

  سه شنبه، 03 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چند توصیه قبل و بعد از تزریق چربی به سینه که باید بدانید!
تزریق چربی که به آن انتقال چربی یا پیوند چربی هم می‌گویند، یک عمل جراحی برای انتقال چربی از یک نقطه از بدن به نقطه‌ی دیگر برای مقاصد زیبایی و جوانسازی است. هدف این روش درمانی حجم‌دهی و زیباسازی محلی است که چربی در آنجا تزریق می‌شود.

تزریق چربی به سینه به عنوان یکی از محبوب ترین انواع جراحی زیبایی و جوانسازی سینه می باشد. روش تزریق چربی به سینه نیز همانند سایر روش های دیگر زیبایی سینه مانند پروتز سینه، جراحی لیفت سینه و.. در بین خانم ها رواج زیادی پیدا کرده است.از انتقال چربی می توان برای بزرگ تر و حجیم تر کردن اندازه سینه ها استفاده کرد که به جای پروتز سینه از بافت های خود بیمار استفاده می شود. پیوند چربی تزریقی با موفقیت در بازسازی پستان پس از انجام جراحی ماستکتومی در بیماران نیز انجام می شود.از آنجایی که روش تزریق چربی یک روش کاملاً طبیعی است، بنابراین لازم نیست خانم ها نگران غیر عادی شدن شکل ظاهر سینه های خود باشند. در طی روش تزریق چربی، چربی ها از طریق برش های بسیار ریز به سینه های تزریق می کند. این بریدگی های کوچک هیچ جای زخمی را باقی نمی گذارد بنابراین نگرانی در مورد زخم های ناشی از روش تزریق چربی نیز بیهود است.

نحوه تزریق چربی به سینه

فرآیند تزریق چربی به سینه نیازمند خارج کردن میزان چربی لازم جهت تزریق می باشد. چربی لازم با استفاده از روش لیپوساکشن از طریق چند سوراخ میلی متری (قط به اندازه کانول های مورد استفاده در روش لیبپوساکشن) حاصل می شود. این چربی ها اغلب از شکم یا ران گرفته می شود اما می تواند از هر منطقه ای از بدن که دارای بافت چربی اضافی باشد نیز گرفته می شود.

چربی بدست آمده سانتریفیوژ می شود، این کار باعث می شود خون و سایر مایعات چربی جدا شود، چربی تغلیظ شده و برای تزریق آماده شود. چربی به طور مساوی با تزریق مقادیر کمی در بافت ها در مناطق مختلف تزریق می شود تا چربی تزریق شده به خوبی توسط بافت سالم احاطه شود. این کار موجب می شود تا چربی از بافت های اطراف خود اکسیژن و مواد مغذی تأمین کنند.

لازمه ی بهبود نتیجه ی تزریق چربی به سینه، یعنی آن که به بزرگ شدن تا میزان دلخواه سینه برسد، این است که قبل از تزریق چربی به مدت یک الی دو ماه از یک پمپ خلا که کار این پمپ باز کردن بافت های سینه است، استفاده شود.

این پمپ که براوا نام دارد، به طور مثال یک ماه قبل از عمل شب تا صبح به سینه ها متصل باشد و نتیجه این اقدام این می شود که بعد از یک ماه سینه ظاهرا بزرگ و بلند کشیده دیده می شود. البته این بزرگی سینه ها که توسط پمپ ایجاد شده است، موقتی بوده و بعد از مدتی که براوا استفاده نشود، سینه کوچک می شود و به حالت قبل باز می گردد. بعد از یک ماه که از استفاده مرتبط از پمپ خلا و باز شدن بافت سینه ها اتفاق افتاد، مابقی مراحل تزریق چربی شروع می شود.

در این زمان و بعد از یک ماه، بیمار را برای رفتن به اتاق عمل آماده می کنند. در این مرحله از چربی های اضافی مناطق مختلف بدن خود فرد با لیپوساکشن و یا لیپوماتیک، چربی خارج می شود و این چربی ها را به سینه ها تزریق می کنند. که تمامی این اقدامات با بی حسی موقعی انجام می شود و به بی هوشی احتیاجی ندارد.

توصیه های قبل از تزریق چربی

با استفاده از تزریق چربی می توانیم انحنای سطحی (کانتور) بدن شما را بهبود ببخشیم، آثار زخم ها را از بین ببریم، فرورفتگی هایی که قبلاً توسط لیپوساکشن یا جراحی های مختلف ایجاد شده اند را پر کرده و دست ها و صورت شما را جوانسازی کنیم. محل های رایج برداشت چربی شامل شکم، پهلو ها، پشت دست، باسن و ران ها است.

در جلسات مشاوره ی قبل از انجام تزریق چربی باید به چند سوال مهم پاسخ بدهیم:

  • چه بخش های از صورت و بدن شما از پیوند چربی سود خواهند برد؟
  • چربی را باید از کدام بخش بدن تان برداشت کنیم؟
  • آیا می توان با روش های ساده تر یا کم هزینه تر به نتایج مشابه یا بهتر رسید؟

توصیه های قبل از تزریق چربی زیر از مهم ترین نکاتی هستند که باید پیش از تزریق چربی رعایت کنید:

  • تا روز جلسه ی درمانی، آب و مایعات کافی مصرف کنید. هیدراته و پر آب بودن بدن در جلسه ی درمانی و در دوره ی نقاهت کمک زیادی به شما می کند.
  • حداقل تا ۶ هفته پیش از جلسه ی درمانی دخانیات مصرف نکنید. مصرف دخانیات باعث می شود که زخم هایتان به خوبی ترمیم نشوند.
  • پیش از جلسه ی درمانی از مصرف آسپرین، ایبوپرفن، ژلوفن، ویتامین ها و داروهایی که باعث افزایش خونریزی می شوند، خودداری کنید.
  • بهتر است در روز تزریق چربی با یک نفر همراه به کلینیک مراجعه کنید. توصیه می شود که همراه شما در راه برگشت به خانه و تا ۲۴ ساعت بعد حضور داشته باشد تا در صورت نیاز کمک کند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

معمولاً به مدت کوتاهی بعد از اتمام جلسه ی درمانی، تحت نظر در کلینیک می مانید تا از سلامت شما اطمینان حاصل کنیم و بعد می توانید به خانه بروید.

این که چه زمانی می توانید به فعالیت های معمول خود مشغول بشوید به درمان صورت گرفته بستگی دارد و در کلینیک برایتان توضیح می دهیم. بیشتر مراجعین به ۷ تا ۱۰ روز استراحت نیاز خواهند داشت و بهتر است در این مدت سرکار نروند و از رویدادهای اجتماعی دوری کنند.

حدود چند روز بعد از جراحی، پدیدار شدن نتایج شروع می شود ولی گاهی رسیدن به نتایج نهایی تا ۶ ماه زمان می برد. در این مدت باید صبور باشید و به بدن خود فرصت کافی برای بهبودی بدهید. در مورد نتایج تزریق چربی این گونه گفته می شود که هفته اول هیچکس راضی نیست، هفته دوم خودتان راضی نیستید و هفته سوم همه از نتایج کار شگفت زده می شوند. به هر حال دوره ی نقاهت تزریق چربی سخت تر از تزریق ژل است ولی به دشواری اش می ارزد.

تزریق چربی یکی از روش های ایمن و کم عارضه برای جوانسازی پوست و حجم دهی به بدن است. عوارض جانبی حاد بسیار نادر هستند و تا کنون در کلینیک خانه سفید مشاهده نشده است. عوارض طبیعی این روش جوانسازی شامل ورم، کبودی و قرمزی است که بدون نیاز به درمان تا حداکثر ۲ هفته خوب می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان