چه چیز هایی مستقیما روی رنگ بدلیجات تاثیر دارند؟

  سه شنبه، 22 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
چه چیز هایی مستقیما روی رنگ بدلیجات تاثیر دارند؟
جواهرات و زیورآلات عناصر جدانشدنی از زندگی خانم ها هستند. اگر شما هم مثل من تعداد زیادی از آن ها را دارید و بازهم خریداری می کنید، حتما با مشکلات نگهداریشان نیز آشنا هستید. معمولا در هر جعبه ای که انواع زیورآلات مانند انگشتر و یا گردنبند را قرار دهیم بهم گره خورده و جدا کرندشان زمان بر خواهد بود.

جواهرات و زیورآلات عناصر جدانشدنی از زندگی خانم ها هستند. اگر شما هم مثل من تعداد زیادی از آن ها را دارید و بازهم خریداری می کنید، حتما با مشکلات نگهداریشان نیز آشنا هستید. معمولا در هر جعبه ای که انواع زیورآلات مانند انگشتر و یا گردنبند را قرار دهیم بهم گره خورده و جدا کرندشان زمان بر خواهد بود. گاهی اوقات نیز بسیاری از جواهرات در صندوق ها و کشوها باقی مانده و اصلا فراموش می کنیم که از آن ها استفاده نماییم

برای کسانی که زیورالات در تنالیه های رنگی مختلف دارند، این ایده بسیار کارساز خواهد بود. کافی است که شما یک قسمت باریک از دیوار یا حتی فضای بدون استفاده پشت درب را در نظر گرفته و آن را با نوارهای باریکی از چوب تقسیم بندی نمایید. سپس به راحتی با نصب چند میخ و زنجیرهایی ساده، مانند آن چه که در تصاویر بالا می بینید، فضای لازم برای آویزان کردن جواهرات را آماده سازید. در این حالت شما یک اثر هنری از آن ها خلق نموده اید.

برنج

بریم سراغ فلز برنج، این فلز هم درخشندگی بالایی دارد و هم انعطاف پذیری خیلی خوبی دارد که می توان با استفاده از آن انواع بدلیجات ظریف و پر از نقش و نگار را ایجاد کرد. اگر از زیورآلات برنجی خوب مراقبت کنید تا سالها درخشندگی شان حفظ می شود و می تواند برای شما مثل روز اول کار کند اما این فلز یک بدی هم دارد و آن هم این است که نسبت به استیل حساسیت بیشتری ممکن است برای پوست ایجاد کند.

تیتانیوم

خب رسیدیم به آخرین گزینه یعنی تیتانیوم، تیتانیوم هم مثل دو فلز قبلی درخشندگی خوبی دارد و البته درخشش آن بیشتر از دو مورد قبلی است و می توانید از آن بجای طلای سفید هم استفاده کنید و کسی هم متوجه نشود . قیمت بدلیجات با این جنس معمولا مناسب است و از آنجا که تنوع زیادی هم در تولید این محصولات وجود دارد یک گزینه ی عالی برای جایگزین طلای سفید شدن. اما صبر کنید، اگر پوست حساسی دارید خیلی نمی توانید از این بدلیجات استفاده کنید چرا که حساسیت پوستی ممکن است ایجاد کنند.

چه عناصری مستقیما روی رنگ بدلیجات تاثیر دارند؟

1.آب

اولین عنصر تغییر دهنده رنگ بدلیجات آب ودر کل رطوبت است.خیلی از محصولات بدلیجات از جمله محصولات استیل نسبت به رطوبت خیلی دیر واکنش نشان می دهند اما با این حال با رعایت نکاتی که در ادامه عنوان می کنیم می توانید تا حد خیلی زیادی از تغییر رنگ بدلیجات جلوگیری کنید.

اولین نکته این است که به هیچ عنوان با بدلیجات خود استحمام نکنید.همیشه قبل از اینکه به حمام و یا استخر بروید عادت کنید تا بدلیجات و زیورآلات خود را جدا کرده و سپس وارد آب شوید

به محض تماس رطوبت با بدلیجات سریعا آن را با یک پارچه کاملا خشک،خشک نمایید و آن را به بعدا موکول نکنید مثلا اگر در مهمانی احساس کردید روی بدلیجات شما آب ریخته شده است نگویید بعد از مهمانی آن را خشک می کنم و یا اینکه خودش خشک می شود.نه سریعا با یک دستمال خشک رطوبت آن را کاملا بگیرید و آن را خشک نمایید.

هنگامی که قصد دارید عطر و یا ادکلن بزنید به هیچ عنوان مستقیما روی بدلیجات خود پاف نزنید و همیشه سعی کنید قبل از انداختن بدلیجات و زیورآلات خود عطر و ادکلن زده باشید همچنین نقاطی که مثلا گردنبند روی گردن شما ثابت می ایستد را هم پاف نزنید چرا که رطوبت ناشی از عطر و ادکلن در آن قسمت مانده و می تواند روی بدلیجات شما تاثیر بگذارد یادتان باشد که رطوبت ناشی از مواد و ترکیبات عطر و ادکلن خیلی سریعتر باعث تغییر رنگ بدلیجات و زیورآلات شما در طولانی مدت می شود.

تا جایی که امکان دارد بدلیجات و زیورآلات خود را با رطوبت تمیز نکنید.برای مثال اگر مدتی از یک سرویس خود استفاده نکرده اید و احساس میکنید روی آن خاک نشسته است ترجیجا از یک دستمال جادویی و یا یک مسواک بچه گانه نرم برای گردگیری و جلا دادن بدلیجات استفاده کنید و از موادی مثل الکل و سرکه برای برق انداختن و یا تمیز کردن بدلیجات خود استفاده ننمایید.

اکسسوری

2.هوا

با اینکه هوا کمترین تاثیر را روی بدلیجات و زیورآلات می گذارد اما همیشه سعی کنید بدلیجات خود را در یک جعبه دربسته نگهداری کنید تا کمترین میزان هوا به آنها برسد.رطوبت موجود در هوا می تواند به مرور زمان در طی سالهای متوالی روی رنگ بدلیجات شما تاثیر بگذارد.

فرق نیمیکند شما در منطقه ای مثل شمال زندگی کنید که رطوبت هوا بالاست و یا در تهران که رطوبت کمتر است باشید حتی رطوبت موجود فضای خانه ناشی از پخت و پز و یا شستشو و … می تواند روی وسایل موجود در خانه تاثیر بگذارد.بنابراین سعی کنید زمانی که از بدلیجات خود استفاده نمیکنید آن را در محیطی وکیوم شده قرار دهید.برای اینکار هم می توانید از جعبه های مخصوص بدلیجات و زیورآلات استفاده نمایید و هم می توانید از پلاستیکهایی که درآنها چفت می شود نیز استفاده نمایید.

در شرایطی که رطوبت محیط بالاست می توانید در درون جعبه نگهداری بدلیجات از ژل های سیلیکا استفاده کنید.ژل سیلیکا باعث جذب رطوبت می شود و مانع از تاثیر رطوبت روی بدلیجات و زیورآلات شما می گردد.

3.مواد شیمیایی

مواد شیمیایی که ما هر روز با آنها در ارتباط هستیم می تواند مستقیما روی رنگ بدلیجات ما تاثیر بگذارد.از جمله مواد شیمیایی موجود در اطراف ما می تواند مواد آرایشی و بهداشتی،خمیر دندان،مایع ظرفشویی،روغن و گریس خودرو و … باشد.بنابراین سعی کنید همیشه در هنگام ظرف شستن به هیچ عنوان از بدلیجات استفاده ننمایید همچنین اگر در محیطهای کاری تان با روغن و گریس در ارتباطید سعی کنید آنها را نیاندازید تا آسیب کمتری ببیند.همچنین در هنگام لاک زدن ناخن ها و یا پاک کردن آنها در هنگام استفاده از آساتون و لاک پاک کن خیلی مراقب باشید تا با بدلیجات شما تماس نداشته باشند.

4.مجاورت در کنار سایر فلزات

گاهی اوقات قرار گرفتن بدلیجات در مجاورت سایر فلزات می تواند روی رنگ و کیفیت بدلیجات تاثیر بگذارند.مثلا هیچگاه بدلیجات را روی میخ آویزان نکنید چرا که میخها بعد از مدتی زنگ می زنند و باعث واکنش شیمیایی روی بدلیجات شما می شوند و به مرور زمان بدلیجات شما شروع می کند به زنگ زدن.همچینین هیچگاه بدلیجات مختلف را روی هم قرار ندهید چرا که ممکن است خش بردارند و همین مسئله باعث می شود که آب و رطوبت سریعتر آن را خراب کند.همچنین توصیه می شود بدلیجات استیل را در کنار بدلیجات برنز قرار ندهید چرا که باعث ترکیبات شیمایی بین این دو فلز می شود و در نهایت روی رنگ بدلیجات استیل شما تاثیر می گذارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان