تست روانشناسی/ قدر آدم ریسک پذیری هستید؟

  دوشنبه، 29 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
تست روانشناسی/ قدر آدم ریسک پذیری هستید؟
قطعاً ریسک پذیر بودن ترس دارد اما این نوع ترس ها حقیقت ندارند و در واقع به خاطر مکانیزم و عملکرد ذهن هستند که این ترس ها ایجاد می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،به عدم اطمینان و آگاهی از نتیجه ی یک عمل، ریسک می گویند. ریسک کردن، یکی سخت ترین کارهایی است که هر کسی شهامت انجام آن را ندارد و نمی تواند خطر آن را به جان بخرد. مثلاً کسی که می خواهد عمل جراحی قلب باز انجام دهد باید ریسک کند. ریسک عمل قلب باز آنقدر زیاد است که هر دکتری برای انجام آن دست به تیغ جراحی نمی برد. اصلاً کمتر دکتری وجود دارد که ریسک انجام این کار را بپزیرد. با این که ریسک یکی از واژه های پر کاربرد بین گفت و گوهای ما است، اما ریسک پذیری انجام کارها آنقدر مشکل است که فقط در حد حرف آن را نگه می داریم.

مهارت خطر پذیری را به سادگی می توان در خود ایجاد کرد. اما به یاد داشته باشید که شهامت در انجام این کار حرف اول را می زند.

تست امروز ما ميزان خطرپذيرى شما را تخمين مى زند. شايد بتوانيد موفقيت يا عدم موفقيت خود را در زندگى براساس نتايج اين تست تا حدى پيش بينى كنيد!

۱ اگر به شما به طور معجزه آسايى اين امكان داده شود كه كل اطلاعات مربوط به آينده تان را بدانيد و با دانستن اينكه ممكن است آنچه مى فهميد بسيار دردناك يا ناخوشايند باشد، آيا از اين امكان استفاده مى كنيد؟

ـ بله (۱۰) ـ خير (۰)

۲ براى انتقال يك محموله غيرقانونى از شرق به غرب كشور به شما يك پيشنهاد ده ميليون تومانى شده است. آيا قبول مى كنيد؟

ـ بله (۱۰) ـ خير (۰)

۳ يكى از دوستان شما مسؤول انتخاب اولين فردى است كه براى زندگى به كره ماه فرستاده خواهد شد و او شما را در نظر گرفته است. آيا حاضريد اين كار را انجام دهيد؟

ـ بله (۱۰) ـ خير (۰)

۴ به نظر شما كمربند ايمنى:

ـ در هنگام رانندگى بسيار ضرورى است. (۰)

ـ اگر خيلى تند نرانيد ضرورى نيست (۵)

ـ اگر بدانيد چطور بايد رانندگى كنيد اصلاً ضرورى نيست. (۱۰)

۵ اگر بيمارى دردناك شما با يك عمل جراحى كه ۲۰% احتمال فلج شدن قابل درمان باشد، اين عمل را انجام خواهيد داد؟

ـ بله (۱۰) ـ خير (۰)

۶ اگر شما اين امكان را داشته باشيد كه مبلغ ده ميليون تومان از يك حساب به حساب بانكى خودتان منتقل كنيد، درصورتى كه بدانيد اين موضوع تا يك ماه بعد كشف نخواهد شد، اين كار را انجام خواهيد داد؟

ـ بله (۱۰) ـ خير (۰)

۷ شما براى رسيدن به قرار كه با دوستانتان داريد نيم ساعت تأخير كرده ايد. چراغ راهنمايى درتقاطعى كه همواره در آن پليس قرار دارد قرمز است و حدود ۵ دقيقه رسيدن شما را به تأخير خواهد انداخت. در اين شرايط:

ـ حتماً از چراغ قرمز رد مى شوم. (۱۰)

ـ اطراف را نگاه مى كنم و اگرپليس را نبينم از چراغ قرمز رد مى شوم. (۵)

ـ خوب دوستان من كه تا حالا منتظر شده اند، پنج دقيقه هم بيشتر ! (۰)

۸) اگر به شما بگويند امشب درشهرتان زلزله خواهد آمد:

ـ بدون شك شب را بيرون از منزل خواهم گذراند. (۰)

ـ هر كارى همه مردم كردند، من هم همان كاررا مى كنم. (۵)

ـ بابا اين حرفها كه شوخيه، كسى نمى تونه زلزله رو پيش بينى كنه! (۱۰)

۹ به نظر شما انجام يك كار پرهيجان ولى غيرقانونى منطقى است يا خير؟

ـ بله (۱۰) ـ خير (۰)

۱۰ عزيزترين دوست شما به يك بيمارى مرموز مبتلا شده كه احتمال سرايت آن ۱% است. آيا ارتباطتان را با او ادامه مى دهيد؟

ـ بله (۱۰) ـ خير (۰)

امتیازات بدست آمده را جمع بزنید و نتیجه را در زیر مشاهده فرمائید

(۷۰ تا ۱۰۰ امتياز) شما مطمئن هستيد كه امتيازها را درست محاسبه كرده ايد؟ اگر واقعاً اينطور باشد والبته به آنچه جواب داده ايد اعتقاد كامل داشته باشيد، شما بايد در ميان دوستان و آشنايتان به ديوانگى شهرت داشته باشيد؟ شما از آن دسته افرادى هستيد كه هر خطرى را مى پذيرند، حتى در شرايطى كه بطور بالقوه امكان پيش آمدهاى بسيار ناگوار محتمل است. شما طبيعتاً اهل فكر كردن به خطرات نيستيد وآماده ايد حتى چيزهاى ارزشمند رانيز براى رسيدن به سود احتمالى يا صرفاً به خاطر هيجان متضمن آن فدا كنيد. ما گفتيم كه پذيرفتن درصدى ريسك براى موفقيت لازم است. اما زياده روى در اين مورد هم مى تواند نتيجه معكوس به بار بياورد. آيا هرگز به نتايج ناگوار آنچه انجام مى دهيد فكر كرده ايد؟ گاهى اوقات بهايى كه براى اين كارها ممكن است بپردازيد بسيار فراتر ازسودى است كه ممكن است بدست بياوريد. بهتر است روح ماجراجويتان را در راههايى كه خطر كمترى دارند هدايت كنيد. به هر حال ما به شما گفتيم... ديگر خود دانيد!

(۳۵ تا ۶۵ امتياز) در حاليكه شما از اين واقعيت آگاهيد كه بدون ريسك كردن، چيز زيادى به دست نخواهيد آورد، اما براى آنچه حاضريد انجام دهيد نيز حد ومرز مشخصى قائل هستيد.شما به ندرت بدون فكر كردن و سبك و سنگين كردن خطرات وعوايد يك تصميم ، هرگز كارى انجام نمى دهيد. روش كار شما يك روش خردمندانه است كه براى اكثريت منطقى قابل قبول است. اما بعضى از سؤال هايى كه در اين تست مطرح شدند در منتهى اليه خطرپذيرى بودند. اگر شما به اين سؤال ها جواب مثبت داده ايد، لازم است كمى بيشتر درباره تصميم هاى احتمالى تان فكر كنيد. بدون شك كمى بيشتر فكر كردن برايتان ضرر نخواهد داشت. باز هم از ما گفتن بود و از شما........

(۰ تا ۳۰ امتياز) شعار هميشگى شما كه اطرافيان ودوستانتان را هم ديوانه كرده اين است: بهتر است مطمئن باشيد وگرنه دچار پشيمانى مى شويد! شما به هيچ وجه اجازه نخواهيد داد احتمالات حتى براى ۱% آنچه ممكن است اتفاق بيفتد تصميم بگيريد. اين طبيعت درنگ كننده شما مانند يك سپر محافظ در مقابل افسردگى، خطرات احتمالى وحتى شكست عمل مى كند. از آنجا كه بعضى از شرايط موجود در سؤال ها تا حد زيادى خطرناك بودند، نمى توان با احتمال ۱۰۰% گفت كه شما بيش از اندازه محافظه كار هستيد. اما اگر به ديگر سؤال هايى كه متضمن ريسك پذيرى متعادلى هستند (مانند ۱ ، ۳ ، ۷ و يا ۹) هم جواب منفى داده ايد، بايدگفت كه شما ديگر واقعاً محافظه كاريد. بين خطرى كه درباره آن فكر شده و يك تصميم گيرى آنى احمقانه تفاوت زيادى وجود دارد.اينكه از ديگران آنچه مى خواهيد را تقاضا كنيد، يا براى يافتن آنچه رؤياى هميشگى تان بوده ايد از بخشى از شرايط فعلى چشم پوشى كنيد لازمه يك زندگى هيجان انگيز است. جواهر لعل نهرو در اين باره مى گويد: بيش از حد محتاط بودن بزرگترين شكست ممكن است...!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (605 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (59 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان