چگونه با آرایش کم جذاب شویم؟

  یکشنبه، 30 خرداد 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
چگونه با آرایش کم جذاب شویم؟
رازهای زیبایی و جذابیت بدون آرایش نکاتی هستند که زنان زیبا و مشهور دنیا با استفاده از آنها ثبات زیبایی خود را حفظ می کنند. رازهایی که برای زیبایی امتحانش می ارزد.

شما تنها ۱۰ دقیقه با یک آرایش ساده و شیک صورت فاصله دارید. اگر آرایش کردن مانند سلبریتی ها همیشه آرزوی شما بوده، وقت آن رسیده که به آرزویتان برسید. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چگونه یک آرایش سریع و بی عیب و نقص داشته باشید و بدرخشید.اگر دوست دارید، ترفند های جدید آرایش کردن را بدانید و به صورت اصولی آنها را به کار ببرید، در این مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از کانسیلر

غلظت بالای کانسیلر کمک می کند عیوب صورت را به طور کامل بپوشانید. نقص های پوستی مانند لکه پوستی، گودی و سیاهی زیر چشم، آکنه و قرمزی های ناشی از آن به طور کامل با استفاده از کانسیلر محو می شود. اما اگر تا به حال از این وسیله استفاده نکردید، باید با شرایط استفاده از آن آشنا شوید.

کانسیلرها در انواع مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آنها برای رفع مشکل خاصی انتخاب می شود. پس قبل از خرید، نیاز پوست خود را شناسایی کنید. معمولاً کانسیلرهای مدادی برای رفع جای جوش و آکنه استفاده می شوند، نوع مایع این محصول برای پوست های خشک و کانسیلرهای جامد مناسب پوست های چرب است. همچنین دقت کنید، رنگ کانسیلر را یک الی دو درجه روشن تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید. هر چقدر برند بهتری خریداری کنید، نتیجه آن بر روی پوست صورت بهتر و ایده آل تر خواهد بود. لازم به ذکر است که کانسیلرهای قیمت مناسبی در بازار وجود دارند که علی رغم قیمت پایینی که دارند بسیار کیفیت خوبی دارند. از جمله این موارد می توانیم به کانسیلر کالیستا اشاره کنیم.

آماده سازی پوست

قبل از هر کاری پوست خود را کامل بشویید و با پوستی تمیز شروع به آرایش کردن کنید. برای این کار می توانید از مرطوب کننده های آبرسان استفاده نمایید. در واقع استفاده از کانسیلر اولین قدم برای آرایش ساده است که قبل از آن باید تمیز کردن و آماده سازی پوست را انجام دهید.

بعد از آماده سازی پوست نوبت به استفاده از کانسیلر می رسد. هر قسمتی از پوست صورت که توسط کرم پودر یکدست نمی شود، گزینه مناسب برای کانسیلر است. اولین هدف استفاده از کانسیلر رفع سیاهی های دور چشم می باشد. سیاهی اطراف چشم تاثیر بدی بر روی زیبایی چهره می گذارد و شما بعد از استفاده کانسیلر کاملا متوجه جوان تر شدن صورت خواهید شد. برای تاثیر بهتر کانسیلر بر روی سیاهی دور چشم سعی کنید آن ها را محو کنید تا چشم ها حالت طبیعی تری داشته باشد.

تثبیت کردن کانسیلر

بعد از استفاده از کانسیلر، کمی فونداسیون بردارید و بر روی این نواحی بزنید تا رنگ کرم پودر در کنار کانسیلر طبیعی به نظر برسد و کانسلیر تثبیت شود.

ریمل دوست داشتنی ترین لوازم آرایش دنیا است که بیشتر خانم ها علاقه خاصی به آن نشان می دهند. این محصول آرایشی برای داشتن یک آرایش ساده بسیار ضروری و کاربردی است. ریمل کمک می کند در سریع ترین زمان ممکن جان تازه ای به حالت چشم های خود بدهید و بدون استفاده از دیگر لوازم آرایش مورد نیاز چشم آماده شوید. اما برای این که با استفاده از ریمل حالت چشم هایتان زیباتر شود لازم است، نکات کلیدی انتخاب ریمل و اصول ریمل زدن را بدانید.

اندازه و فرم مژه ها

مژه های شما کوتاه است یا بلند؟ اگر مژه های کوتاهی دارید، بهتر است ریمل بلند کننده خریداری کنید. اما اگر مژه هایتان بلند است، هیچگاه از ریمل های بلند کننده استفاده نکنید. چرا که مژه های شما را بیش از حد معمول بلند می کند و آرایش صورت شما را نامرتب جلوه می دهد. همچنین اگر مژه های کم پشتی دارید، ریمل های حجم دهنده به راحتی مشکل شما را حل می کند. به طور کلی، برای انتخاب ریمل به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید تا مشکل ریزش مژه پیدا نکنید و در درازمدت با آسیب روبه رو نشوید.

رنگ ابرو

بسیاری از بانوان به این نکته دقت نمی کنند. ولی انتخاب رنگ ابرو تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی و سادگی صورت شما می گذارد. اگر رنگ ابرو را به درستی انتخاب کنید، هنگام آرایش کردن زیبایی صورت شما دو چندان می شود و هر فردی با دیدن شما به دنبال راز زیباتر شدن صورتتان می گردد. پس باید از ترفندهای لازم برای انتخاب رنگ ابرو با خبر شوید. این ترفندها شامل موارد زیر است:

  • اگر رنگ مو شما قهوه ای یا سیاه است، رنگ ابرویی انتخاب کنید که حداقل یک الی دو درجه روشن تر از رنگ موهایتان باشد.
  • اگر رنگ مو روشنی دارید، رنگ ابرویی انتخاب کنید که یک الی دو درجه از رنگ موهایتان تیره تر باشد.
  • اگر رنگ موی شما بلوند است، تنها رنگ ابرویی مناسب است که یک درجه از رنگ موهایتان تیره تر باشد.

رژگونه

رژگونه را به برجستگی گونه هایتان بزنید. برای رسیدن به یک نتیجه ی طبیعی و بی نقص و یک آرایش سریع ، به گونه هایتان کمی رژگونه ی صورتی یا گلبهی بزنید. به یاد داشته باشید، باید جوری به نظر برسید که انگار خیلی کم رژگونه زده اید. نه جوری که انگار یک نفر به صورت تان سیلی زده است!

خط چشم

یکی از بهترین رنگ های خط چشم، مشکی است. خط چشم مشکی را به پلک بالایی تان بزنید؛ تا جایی که ممکن است سعی کنید تا نزدیک به خط مژه هایتان باقی بمانید. به انتخاب خودتان رنگ خط چشم را انتخاب کنید و به آرامی و با دقت آن را بکشید. خط چشمی که به زیبایی کشیده شده است می تواند مژه هایتان را ضخیم تر نشان دهد. بعد از کشیدن خط چشم تان، می توانید با گوش پاک کن کمی آن را پخش کنید تا خطی ملایم تر داشته باشید.

ریمل

سرتان را کمی کج کنید و پایین را نگاه کنید تا ریشه ی مژه تان را در معرض دید قرار دهید. مطمئن شوید که ریمل، اول به ریشه ی مژه هایتان برخورد می کند. سپس براش را به سمت نوک مژه ها حرکت دهید. به نوک مژه هایتان فقط یک یا دو لایه ریمل بزنید. مژه های پایینی ممکن است کمی خرابکاری به همراه داشته باشد و سیاهی آن پخش شود. پس برای انجام آرایش سریع ، بهتر است یا خیلی کم به آنها ریمل بزنید یا اصلا از ریمل برای مژه های پایینی استفاده نکنید.

رژلب

سریع ترین راه برای اضافه کردن رنگ به لب هایتان استفاده از یک رنگ دهنده ی لب، برق لب یا بالم لب است. با استفاده از هرکدام از این محصولات با یک حرکت ساده رطوبت، رنگ و محافظت را برای لب هایتان خواهید داشت. البته می توانید به جای این کار، از رژ لب محبوب تان هم استفاده کنید. تنها باید توجه داشته باشید که رنگ رژ لب تان خیلی تند نباشد. استفاده از رژ لب های ملایم (مثل کرم یا گلبهی ) آرایش تان را ساده تر خواهد کرد. اول رنگ موردنظرتان را به لب ها زده و سپس، انگشت تان را بر روی آن ها حرکت دهید تا کمک کنید که رطوبت و رنگ در لب هایتان پخش شود. اینگونه به لب هایی برجسته و به طور کلی یک آرایش ساده و شیک صورت دست خواهید یافت. در کیف تان همیشه یک برق لب رنگی یا یک بالم لب داشته باشید؛ اینطوری می توانید هروقت که دوست داشتید از آنها استفاده کرده یا تمدیدشان کنید.

رژلب زدن

چگونه آرایش کنیم که زیبا به نظر برسیم؟

شما نیاز به آرایشی دارید که لک ها و معایب صورتتان را پنهان کند، و در عین حال قسمت های زیبای چهره تان را برجسته نماید. با کم کردن بار آرایشتان همچنین در هزینه ای که صرف آرایش خود می نمایید نیز صرفه جویی خواهید کرد.

استفاده از آینه کوچک بزرگ نما

برای آرایش کردن از یک آینه کوچک بزرگ نما استفاده کنید. سعی کنید از یک مرطوب کننده خوب برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد تا از به وجودآمدن چین و چروک جلوگیری شود.

زیر سازی کنید

از یک فونداسیون مایع همرنگ پوستتان یا حتی کمی روشن تر استفاده کنید. از فونداسیون برای یک رنگ کردن رنگ پوستتان استفاده کرده، لکه ها را بپوشانید و صورتتان را صاف تر کنید.

رژ گونه بزنید

اگر فرصت داشته و دوست دارید از رژ گونه ای ملایم همرنگ رژ لبتان بزنید و همچین در منزل برای انرژی بیشتر از رژ لب های رنگ شاد و روشن استفاده کنید .یک رژ گونه ی صورتی کم رنگ، برنز یا هلویی، طبیعی تر از دیگر رنگ ها بنظر می رسند. فقط چندبار رفت و برگشت قلم موی بزرگی از رژ گونه کافیست تا چهره تان را بشاش، جوان و فوق العاده کند. این کار فقط کمی به صورت شما رنگ و لعاب میدهد اما گام بزرگی در آرایش صورت خواهد بود.

مژه های خود را فر کنید

از یک فرمژه استفاده نمایید تا مژه های زیبایتان، بدون اینکه بهم چسبیده باشد یا ریمل از آن چکه کند به چشم بیاید. برای آرایش سبک تر باید دور ریمل را نیز خط بکشید.

سایه چشم بزنید

یک سایه چشم صورتی کم رنگ، هلویی یا برنز بزنید. کمی هم پودر سایه را به پلکتان بزنید.

رژ لب ملایم استفاده کنید

برای لب هایتان از رژ لب ملایم استفاده کنید که درخششی به لب هایتان بدهد.

استراحت کافی

هر شب به مقدار کافی بخوابید. این مقدار بین 6 الی 8 ساعت در نظر گرفته شده است. به اندازه کافی آب بنوشید. از نوشیدنی های الکلی و قندی پرهیز کنید تا بتوانید پوست خوب و جذابی داشته باشید.

ابروهای تان را مرتب کنید

ابرو یکی از مهمترین بخش های صورت است و تاثیر زیادی بر صورت دارد. اندازه و فرم آن را می توانید در یک آرایشگاه خوب، تغییر دهید.

به صورت و بدن تان مرطوب کننده بزنید

هر روز از یک مرطوب کننده خوب بر صورت و بدن تان استفاده کنید. سعی کنید کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. حتی در روزهای بارانی از کرم ضدآفتاب استفاده شود و شب ها سعی کنید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید که پوست تان نرم و زیبا شود.

لب های خود را مرطوب کنید

اگر لب های شما پوسته پوسته شده اند و به قدری دلربایی بیشتر نیاز دارند ولی به بالم یا برق لب دسترسی ندارید، با استفاده از هر پاک کننده یا روغنی که می بینید تا حد ممکن لب های خود را مرطوب کنید. می توانید با یک بار استفاده خشکی را درمان کرده و کاری کنید که لب های شما بدرخشند.

رژیم غذایی

مصرف میوه و سبزیجات باعث شادابی پوست می شود. سعی کنید قبل از غذا از میوه استفاده کنید تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

موهای سالم

برای موهای تان از شامپوهایی که مناسب نوع موی شما است، استفاده کنید. بیشتر خانم ها هر روز که از شامپو استفاده می کنند، از نرم کننده هم استفاده می کنند. این امر باعث می شود مو چرب و روغنی به نظر برسد.

مژه های خود را با انگشت حالت دهید

متخصصین یک نکته و راهنمایی عالی و ارزان دیگر برای زیبا بودن بدون آرایش دارند. این کار باعث می شود چشم ها هشیار و درخشان بنظر بیایند و به شما اجازه می دهد زمانی که لوازم مخصوص آن را ندارید، از یکی از انگشتان خود استفاده کنید. برای این کار انگشت اشاره ی خود را کمی خیس کرده و مژه ها را با استفاده از آن به بالا خم کنید. انگشتان شما می توانند تقریبا به شکل نوعی فرم دهنده یا فر مژه عمل کنند. می توانید انگشت خود را با کمی لیس زدن یا نگاه داشتن زیر شیر آب خیس کنید و کار خود را انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس فرار از کلافگی گرمای تابستان در هنگام خواب به سبکِ خنده دار و خلاقانه این جوان با پنکه زمینی و شیلنگ آب+ویدیو/ اینجوری که سرِ ماه روماتیسم میگیری و فاتحه😂 بذر ریحان و خواص شگفت انگیز آن برای پوست و مو نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید تبریک تولد جالب و احساسی مهران غفوریان به همسر جوان و باکلاسش+عکس گیر افتادن مهدی ماهانی بازیگر مشهور سینما در سیل مشهد + فیلم بفرمایید کباب رایگان + عکس بیقراری های یک مادر برای پسرش کنار تشک کشتی+ ویدئو/ چه صحنه ای شده حتما پسرش میبره...
تیتر امروز   
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید
جزئیات جدید پرونده مسمومیت پزشکان شیرازی با مشروبات الکلی / ساقی همان صاحب باغ است
ماجرای زن پتوپیچ در خیابان مطهری چه بود؟ +ویدئو /اعتراف به پاشیدن نسکافه به سمت ماموران تا اقدام به فرار...