چگونه یک حلقه ی طلای خمیده را تعمیر کنیم؟

  پنجشنبه، 27 خرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه یک حلقه ی طلای خمیده را تعمیر کنیم؟
فلزات قوی تر و ضخیم تر را برای حلقه انتخاب نمایید وسعی کنید از وقوع خم شدن حلقه جلوگیری کنید.

بهتر است برای محافظت از حلقه های خود٬ آن ها را به شکل اصلی شان به منظور حفظ ارزش و ثباتشان نگه داریم. یک حلقه خمیده ممکن است در دستمان گیر کند و یا کاملاً بشکند. اگر حلقه شما دیگر کاملاً گرد نیست٬ شاید بتوانید آن را بدون پرداخت هزینه زیادی تعمیر کنید. با ما همراه باشید.

کدام فلزات راحت تر خم می شوند؟

طلای زرد، ساده تر از باقی فلزات خم می شود. هر چه عیار طلا بیشتر باشد، نرم تر و آسیب پذیرتر خواهد بود.نقره هم یک فلز دیگر است که به راحتی تغییر شکل می دهد.
پلاتین سخت تر از طلاست. با این حال، انگشتری که از پلاتین ساخته شده است، می تواند بسته به نوع آلیاژ پلاتین تغییر شکل دهد (البته نه به سادگی طلا). بعضی از پلاتین ها،از بقیه نرم تر هستند و راحت تر خم می شوند.گاهی آلیاژ طلای سفید، از نوع آلیاژ پلاتین محکم تر است و دیرتر خم می شود.بعضی از فلزات محکم مثل تیتانیوم، به آسانی خم نمی شوند و برای تغییر شکل به نیروی زیادی نیاز دارند.

چرا حلقه ها خم می شوند؟

حلقه ها اغلب وقتی فرسوده هستند می توانند کمی خم شوند. تغییر شکل حلقه ها به علت فشار وارد شده بر آن ها بیشتر مشخص است. این اتفاق می تواند به روش های متعددی مانند بلند کردن یک جعبه سنگین پیش آید. حلقه هایی که روزانه پوشیده می شوند بیشتر مستعد ابتلا به این نوع آسیب می باشند. بخصوص طلا و جواهر عتیقه به دلیل نازکی و طبیعت شکننده شان٬ بیشتر مستعد ابتلا به خمیدگی هستند.

تعمیر حلقه ی خم شده

قبل از اینکه یک حلقه خمیده را تعمیر کنیم٬ اولین چیزی که باید در نظر بگیریم این است که حلقه چگونه ساخته شده است.

زنجیرها و حلقه های بدون سنگ بسیار راحت تر صاف می شوند و در نتیجه هزینه بر نیستند. تعمیر یک حلقه با سنگ ریسک زیادی دارد زیرا سنگ می تواند موقع تنظیم کردن شل شود. این حلقه ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند تا با تنظیم کننده های الماس گرفته شوند. تغییر اندازه این حلقه ها سخت است چرا که هرگونه تغییری در شکل آن ها٬ تنظیمات الماس را نیز به خطر خواهد انداخت.بسته به پیچیدگی تنظیمات و قدرت حلقه، جواهرساز شما ممکن است گزینه های مختلفی را برای تعمیر حلقه تان پیشنهاد کند:

گاهی اوقات یک حلقه می تواند روی سنبه قرار گیرد و با چکش جواهرات به آرامی روی آن زده شود و یا آن قدر فشار داده شود تا زمانی که به شکل اولیه خود بازگردد. حرارت هم می تواند برای نرم کردن فلز و تغییر شکل آسان حلقه اعمال شود. سنبه ی حلقه برای اندازه دادن به حلقه و تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرد .اگرحلقه شما به شدت بدشکل و نازک است، جواهرسازتان ممکن است آبکاری حلقه را توصیه کند. این فرایند گران است و به این صورت می باشد که پایین حلقه را قطع می کنند و آن را به طور کامل جایگزین می کنند. جواهرساز رنگ فلز و ضخامت آن را با حلقه مطابقت می دهد٬ پس از لحیم کاری قطعه جدید را به حلقه متصل می کند. هزینه های کلی به میزان کار و قیمت فلزات گران بها بستگی دارد .در روش آبکاری طلا٬ قبل از تصمیم گیری با یک عتیقه فروش حرفه ای مشورت کنید. انجام این کار می تواند ارزش حلقه را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد .

جلو گیری از خم شدن حلقه ها

در وهله اول بهترین مقاومت در برابر خم شدن حلقه جلوگیری از وقوع آن است. اول، لازم است عادت های پوشیدن جواهراتتان را بررسی کنید. آیا در هنگام پوشیدن حلقه خود احتیاط می کنید؟ اگر شما حلقه تان را با ملایمت نمی پوشید٬ فلزات قوی تر و ضخیم تر را برای حلقه انتخاب نمایید. جواهرات نازک و ظریف نیز باید با ظرافت استفاده شوند .

سعی کنید از اعمالی مانند فشار دادن دست خود زیر اشیاء دیگر بپرهیزید. هنگامی که ورزش یا فعالیت های پرمخاطره دیگر را انجام می دهید حلقه تان را نپوشید. قبل از حمل جعبه های سنگین و یا مبلمان حلقه تان را درآورید.

مهم این است که انتظارات واقع بینانه ای از حلقه خود داشته باشید. همه حلقه ها اقلام پوشیدنی هستند که به ماشین شباهت دارند. آن ها در نهایت نیاز به برخی تعمیرات دارند. فلزات گران بها با پوشیدن افت می کنند٬ پس به احتمال زیاد لازم است آن ها را تغییر شکل دهیم یا آبکاری کنیم. بهترین کاری که می توانید انجام دهید مراقبت از حلقه تان است تا دیرتر مجبور شوید از این روش ها استفاده کنید .

تعمیر حلقه خمیده


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (702 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان