چگونه با کفش پاشنه بلند راحت راه برویم؟

  دوشنبه، 09 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه با کفش پاشنه بلند راحت راه برویم؟
کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند علاوه بر اینکه بهترین دوست یک خانم در زیبا و جذاب نشان دادن او باشند، به بدترین کابوس او نیز تبدیل شوند. تجربه تلخ و دردناک افتادن با کفش‌های پاشنه بلند برای هر خانمی ممکن است پیش آید و اینجاست که این سوال برای ما پیش می‌آید که چگونه با کفش پاشنه بلند راحت راه برویم؟

کفش های پاشنه بلند می توانند علاوه بر اینکه بهترین دوست یک خانم در زیبا و جذاب نشان دادن او باشند، به بدترین کابوس او نیز تبدیل شوند. تجربه تلخ و دردناک افتادن با کفش های پاشنه بلند برای هر خانمی ممکن است پیش آید و اینجاست که این سوال برای ما پیش می آید که چگونه با کفش پاشنه بلند راحت راه برویم؟

کاهش درد پا هنگام استفاده از کفش پاشنه بلند

1. زمانی که سعی دارید پاشنه کفش را امتحان کنید ، حساس باشید و با حساسیت خاصی انتخاب کنید

در ابتدا باید اندازه دقیق کفش را بگویم. استفاده از یک سایز بزرگ، یا کوچک، می تواند به پاها آسیب برساند. ممکن است واضح به نظر برسد، اما گاهی اوقات فراموش می کنیم و بسیار مهم است که بتوانیم به خوبی با کفش پاشنه بلند گام برداریم بنابراین، باید هر جفت آن ها را امتحان کنید، با آن ها پیاده روی کنید و اطمینان حاصل کنید که پاشنه کفش اذیتتان نمی کند. با اطمینان از اینکه آن ها درست تراز شده اند، وزن بدن بهتر پخش خواهد شد و در نتیجه از هر گونه آسیب احتمالی جلوگیری خواهد کرد.اگر شما به پوشیدن کفش پاشنه بلند عادت ندارید و یا اگر به طور معمول به پاهای شما آسیب می رساند ، نباید کفشی را بخرید که بیشتر از 5 سانتی متر باشد.

2. از اسپری انبساط دهنده استفاده کنید

برخی از کفش ها قسمت جلویی آن به میزان قابل توجهی باریک هستند. که پاها معمولا پس از کمی استفاده متورم شده مثلا در شب بعد از اینکه تمام روز پاها در کفش بودند موارد زیر را توصیه می کنیم.

نحوه کار:

  • اسپری کردن در داخل کفش.
  • پوشیدن کفش ها.
  • سعی کنید 20 دقیقه با کفش قدم بزنید.
  • بعد از 24 ساعت تکرار کنید.
  • اگر لازم است ، این گام ها را تکرار کنید تا کفش ها برای پاهایتان متناسب شوند .

3. از لایی استفاده کنید

لایی ها کوچک و نرم هستند و می توانید در بعضی جاها کفش قرار دهید تا از درد جلوگیری کنید. آن ها بسیار عملی هستند و می توانید در عرض یک دقیقه آن ها را در کفش خود جای دهید. می توانید یک جفت از آن را در کیف تان برای شرایط اضطراری حمل کنید. در اینجا دو نکته وجود دارد:برای قسمت بالایی پا، جایی که پا با انگشتان برخورد می کند :این برای پاها عادی است که اینجا آسیب ببیند ، چون جایی است که پاخم می شود و ، وزن بدن را تحمل می کند.پاشنه ها:ناحیه دیگری که به آسیب می رسد، جایی است پاشنه پا روی پاشنه کفش قرار می گیرد

4. انگشتان را به هم بچسبانید

این ترفندی ساده و موثر است، با استفاده از بانداژ، انگشت سوم و چهارم را با هم ببندید. این به این دلیل موثر است که عصبی را که مسئول انتقال علایم درد است را کنترل می کند.

5. از تکه های چسبنده برای جلوگیری از لیز خوردن استفاده کنید

این تکه های برای پاها خوب هستند. آن ها از واکس زدن کفش های جلوگیری می کنند، درست مثل این یک جفت جوراب داشته باشید. برای زمانی که کفش ها به یک ناحیه خاص روی پا آسیب می رساند ، عالی هستند ، زیرا درد را تسکین می دهند و اجازه می دهند به پوشیدن کفش ها ادامه دهید.

6. کفش هایتان را در فریزر بگذارید

این ترفندی عالی برای زمانی است که کفش های شما کمی تنگ و یا باریک هستند. فریز کردن آنها به تدریج سایز آن ها را افزایش می دهد و کفش را کش می دهد. علاوه بر این، سرما برای گردش خون بهتر است و با قرار دادن آن ها می توانید درد را کاهش دهید.

راهکارهای پوشیدن کفش پاشنه بلند :

مطمئن شوید که سایز مناسب کفش را می پوشید

اولین اشتباهی که خانم ها مرتکب می شوند، این است که سایز دقیق پای خود را نمی شناسند. سایز پاها در طول زمان تغییر می کند و این تغییر می تواند تا چندین سایز هم باشد. مثلا وقتی بچه دار می شوید سایز پایتان تغییر می کند. در حقیقت بایستی یک مرتبه در سال، سایز پای خود را چک کنید تا از آن مطمئن باشید. به همین دلیل است که گاهی اوقات یک سایز برای شما گشاد است و گاهی در همان سایز، احساس می کنید پاهایتان تحت فشار زیادی است. باید مطمئن شوید که پاهایتان در هنگام خرید به خوبی و کامل در کفش مورد نظر جا گرفته است.

از فرم پاهای خود آگاه باشید

نوع پای خود را بشناسید؛ یک پزشک متخصص می تواند به راحتی فرم پای شما را تشخیص دهد. اما اگر نمی توانید به پزشک مراجعه کنید، راه های دیگری هم برای این کار وجود دارد که خود شما قادر به انجام دادن آن ها هستید. برای انجام این کار، پای خود را خیس کنید و بر روی یک برگه کاغذ قرار دهید. پس از آن از روی تصویری که از پای شما بر روی کاغذ ایجاد شده است، می توانید فرم پا را تشخیص دهید و دریابید که آیا کف پای شما صاف است، یا بیش از اندازه قوس دارد یا…

هرچه پاشنه کفش ضخیم تر باشند، بهتر است

پاشنه های تیز و باریک، باعث می شوند که کفش در پای شما لق زده و مچ پایتان پیچ بخورد. ممکن است به یک مهمانی شب دعوت شوید که برای ست کردن لباس و کفش تان فقط و فقط کفش پاشنه بلند نوک تیز مناسب تان باشد. اگر پوشیدن کفش پاشنه بلند نوک تیز، برای یک شب باشد مانعی ندارد (اما آگاه باشید که شب راحتی نخواهید داشت!) ولی پوشیدن هرروز این کفش ها به هیچ عنوان مناسب نیست. توصیه می شود به جای آن، از کفش هایی با پاشنه ضخیم استفاده کنید.

از کفش های لژدار استفاده کنید

کفش هایی که کف نازک دارند، در ایجاد درد در ناحیه کف پا بسیار دخیل هستند. به همین دلیل بهتر است از کفش هایی استفاده کنید که کف ضخیمتری دارند یا کف آن ها کمی لژ دارد. اینگونه زمانی که راه می روید، فشار کمتری به پاهایتان وارد می شود. به علاوه اگر جنس کف کفش از کائوچو یا پلاستیک مخصوص باشد، پا فشار کمتری را متحمل خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان