ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه بین سگ و گربه خود رابطه خوبی برقرار کنیم؟

  یکشنبه، 23 خرداد 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
چگونه بین سگ و گربه خود رابطه خوبی برقرار کنیم؟
تصور زندگی سگ و گربه در کنارهم، شاید کمی مشکل باشد. اما با رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، امکان‌پذیر است.

اگر عاشق حیوانات باشید، حتما یکی از رویاهایتان، نگهداری از چندین حیوان خانگی است. سگ و گربه، از رایج ترین و جذاب ترین حیوانات خانگی هستند که این روزها بیش از پیش طرفدار دارند.

زندگی سگ و گربه ها، بسیار متفاوت است. این دو حیوان خانگی، دو شخصیت مجزا و خاص هستند که وجه اشتراک آن ها، فقط حیوان بودنشان است.

اگر یکی از این دو فرشته پشمالو را، در خانه داشته باشید و سگ یا گربه جدیدی به خانه اضافه کنید، آشنایی سگ با گربه، یکی از دغدغه های اصلی تان خواهد بود. برقراری ارتباط بین سگ و گربه، یکی از مهم ترین پارامترهای شروع زندگی سگ و گربه باهم است!

نحوه آشنا کردن سگ و گربه با هم

بهتر است قبل از ورود حیوان جدید یک وسیله مانند اسباب بازی یا چیز مربوط به حیوان جدید را که بوی حیوان را بدهد به خانه آورده تا حیوان شما چه سگ یا گربه باشد به آن بو آشنا شده و بعد از آن به حیوان خود تشویقی بدهید تا هر گاه حیوان جدید و بویش را حس کرد و با او رو در رو شد احساس خوبی داشته باشد و راحت تر او را بپذیرد و بهتر است این کار را هم برای حیوان جدید انجام دهید.

بعد از ورود حیوان جدید و نگهداری آن به صورت جداگانه دو حیوان را نوازش کرده و اجازه بدهید که دست شما بوی حیوان مقابل را به حیوان دیگر منتقل کند و با همان دست دو حیوان را نوازش کرده و به آن دو تشویقی بدهید .

رابطه سگ و گربه

سپس دو حیوان را به هم معرفی کنید البته نباید در برخورد اول دو حیوان را زیاد به هم نزدیک کرد و گاهی بهتر است به دو حیوان فرصت دهید که همدیگر را از پشت شیشه نگاه کنند تا آماده تر شوند. و هر دو کار را برای چند روز تکرار کنید و اگر دو حیوان بعد از دیدن همیدگر رفتار خوبی از خود نشان دادند ارتباط بین آن دو را زیاد تر کنید. و در صورت مشاهده واکنشی مثل استرس یا پرخاشگری یک مرحله به عقب برگشته و این کارها را تکرار کنید و به حد کافی صبور باشید.

نکات مهم درباره نگهداری همزمان سگ و گربه در خانه

  • در ابتدا هیچگاه دو حیوان را در خانه تنها نگذارید
  • همیشه سگ را تحت کنترل داشته باشید و حتی اگر لازم است در این مدت از قلاده استفاده کنید و گربه را رها کنید تا با سگ ارتباط برقرار کند.
  • حیوانات به همدیگر حسادت میکنند. و این میتواند شروع مشکل در ارتباط برقرار کردن با یکدیگر شود.
  • ارتباط برقرار کردن حیوانات یک نوع و گونه با یکدیگر بسیار راحت تر از ارتباط بین دو نوع از یک موجود است.

(برای مثال ارتباط برقرار کردن یک پرنده با یک سگ یا گربه خیلی کار سخت و دشواری است و برای این کار توصیه میشود که پرنده را از بدو تولد با این حیوانات آشنا کرد.)

  • از ظرف آب ،ظرف غذا و جای خواب جداگانه برای دو حیوان خانگی خود استفاده کنید.
  • سگها با گربه ها راحت تر ارتباط برقرار میکنند و این گربه ها هستند که دیرتر و به سختی با سگها دوست میشوند.

( اگر شما تصمیم به اضافه کردن یک گربه به عنوان حیوان خانگی دارید سعی کنید که یک بچه گربه را به سرپرستی قبول کنید با این کار هم به رابطه خوب و آسان سگ خود با بچه گربه پی میبرید و اینکه گربه شما وقتی بزرگ شد یک دوست خوب برای سگ شما خواهد بود.)

  • چه گربه و چه سگ بالغ راحت تر با یک توله یا بچه گربه کنار می آیند تا با یک حیوان بالغ.
  • دو حیوان نر بالغ چه گربه باشد و چه سگ همیشه مشکلات خود را دارد و بر سر قلمرو خود در کشمکش هستند پس یا باید در انتخاب حیوان خانگی جدید خود تجدید نظر کنید یا آنها را عقیم کنید.
  • حیوانات عقیم شده بعد از آشنایی راحت تر همدیگر را قبول و با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند.
  • دو گربه نر بالغ عقیم نشده اصلا نمیتوانند حضور یکدیگر را در یک خانه تحمل کنند و باید قبل از آشنایی با یکدیگر برای زندگی در یک خانه حتما هر دو عقیم شوند یا شما در انتخاب حیوان خانگی جدید تجدید نظر کنید.
  • هیچگاه حیوان نر جدید را در زمانی که سگ یا گربه اولیه شما آبستن یا در زمان شیردهی می باشد را به خانه خود نیاورید چون در این زمانها حیوان ماده احساس ناامنی کرده و رفتار های خشن از خود نشان میدهد.
  • اگر صاحب یک حیوان ماده چه گربه و چه سگ هستید و میخواهید یک حیوان نر را به عنوان عضو جدید به خانه اضافه کنید بهترین زمان برای این کار زمانی است که حیوان ماده شما فحل باشد چون حیوان ماده راحت تر حیوان نر جدید را میپذیرد.
  • اگر میخواهید دو سگ بالغ را با هم آشنا کنید حتما هر دو سگ قلاده داشته باشند تا کنترل رفتارهای آنها برای شما آسان تر باشد. و ابتدا دو سگ را به هم نزدیک کنید و اجازه بدهید همدیگر را بو کنند و با هم آشنا شوند و اگر در ابتدا تمایلی به دوست شدن با هم ندارند و حالت تدافعی به خود گرفتند با گفتن کلمه و فرمان ” نه” یا “آرام باش” رفتار آنها را کنترل کنید. و در غیر این صورت بند قلاده را شل کنید تا سگها بیشتر با هم آشنا شوند و همدیگر را بپذیرند.
  • هیچگاه نباید در خانه ای که دو سگ یا دو گربه نر وجود دارند ،یک حیوان جدید ماده را برای سرپرستی انتخاب نمایید. برای مثال اگر شما دو گربه نر دارید نباید یک گربه ماده را در یک خانه با آنها نگهداری کنید چون با این کار میتوانید باعث ایجاد درگیری شدید برای تصاحب ماده در بین دو گربه نر شوید ، هر چند که آنها به تنهایی خیلی با هم دوست و رفیق باشند.

    رابطه سگ و گربه

اگر اول از یک سگ نگهداری میکنید و میخواهید یک گربه جدید را به خانه بیاورید این کار ها را انجام دهید.

سگ شما خوب تربیت شده و فرمانهای بشین ، ولش کن ، نه و غیره را خوب میداند و در کل آیا تحت اطاعت شماست.

گربه تازه وارد را با باکس به خانه بیاورید.

برای شروع سگ خود را با قلاده به دیدار او ببرید در حالی که گربه هنوز داخل باکس خودش است.

سگ خود را با آرامش در شرایطی قرار دهید که باکس و گربه را بو کند و با او ارتباط برقرار کند. و بهتر است این کار را چندین بار انجام دهید و دو حیوان را به طور جداگانه نگهداری کنید تا ارتباط خوب برقرار شود . و در صورت مشاهده رفتار خارج از انتظار شما با فرمان به سگ خود تذکر لازم را بدهید. و با کمی صبوری میتوانید ارتباط خوبی بین این دو ایجاد کنید تا دیگر نیازی به نگهداری دو حیوان به صورت جداگانه وجود نداشته باشد.

اگر سگ شما شروع به تعقیب گربه و ایجاد ناراحتی برای حیوان تازه وارد را نمود باید بدانید که او از غریزه خود پیروی میکند و شما باید با تمهیدات لازم مانع آن شوید . باید سگ خود را به بازی و امور دیگر سرگرم کنید و به عبارت دیگر باید او را از نظر ذهنی همیشه خسته و از نگاه دیگر درگیر کنید. بعضی مواقع سگ شما حوصله اش سر رفته و یک گربه و تعقیب او بهترین کار برای اوست و شما باید با سگ خود بازی کرده و به جای تعقیب گربه شما با وسیله دیگری تخلیه انرژی شود. باید توجه داشته باشید که سگ خود را زیاد تنها نگذارید چون سگ شما به اندازه کافی استراحت داشته و باید انرژی خود را تخلیه کند. بهتر است در صورت خروج از خانه از یک دوست برای تنها نماندن حیوان خود کمک بگیرید.

اگر اول از یک گربه نگهداری میکنید و میخواهید یک سگ جدید را به خانه بیاورید این کار ها را انجام دهید.

این کار هم به صبر و حوصله احتیاج دارد و باید حریم و وسایل شخصی گربه خود را برایش حفظ کرده تا گربه شما دچار استرس و حس حسادت نشود و بهتر با سگ جدید ارتباط برقرار کند برای مثال باید سگ جدید را طوری کنترل کنید که به ظرف غذا و غذا گربه و محوطه اختصاصی گربه شما به هیچ عنوان ورود پیدا نکند. معمولا سگها از غذای گربه خوششان می آید و دوست دارند از آن غذا بخورند که این برای گربه شما خوشایند نمی باشد. و شاید لازم باشد که در هنگام غذا دادن به گربه خود لازم باشد که آن را به تنهایی تغذیه کنید.

ظرف خاک گربه (توالت گربه) خود را دور از دسترس سگ تازه وارد قرار دهید چون ممکن است سگ مدفوع گربه را به عنوان یک غذا مصرف کند بعلاوه گربه ها وسواسی بوده و به حریم خصوصی و بهداشت خود اهمیت زیادی میدهند .

بهترین روش برای کنترل رفتار بین دو حیوان مانند عدم دسترسی سگ شما به ظرف غذا ، توالت گربه ، درخت گربه و … استفاده از درب ورود و خروج گربه می باشد. و شما باید از دو هفته قبل از ورود سگ جدید آن را در جایی وصل کنید که بتوانید روی حریم خصوصی گربه خود کنترل داشته باشید و گربه برای انجام کارهای روزانه خود مانند دستشویی و توالت رفتن به محیط جدید که در خارج از دسترس سگ خواهد بود عادت کند .شما با این کار میتوانید مانع از ورود سگ به چیزهایی باشید که نباید به آنها دسترسی داشته باشد و درعین حال گربه شما با آمدن حیوان جدید دچار مشکل نشود و از قبل به این مکان و رفتار عادت کافی را کرده باشد.

در ابتدای آشنایی باید مراقب باشید که سگ مزاحم گربه نشود و به اصطلاح سر به سر او نگذارد و در مواقع لازم شما تذکر و دستورات لازم را به سگ خود بدهید تا روابط بین دو حیوان عادی شود.

چگونه می توانم به سگ تازه واردم آموزش بدهم که دست از دنبال کردن گربه های ۳ و ۴ ساله ام بردارد؟

پاسخ: این کار آسان نیست و به کمی تامل و تدبیر نیاز دارد. به نظر می رسد سگ اولا برای نشان دادن برتری و رفتار قالب خود به گربه ها و دوما علاقه ای که به این کار دارد به دنبال کردن و شکار آنها می پردازد! می توانید گربه ها را در اتاق خواب خود پشت در نگه دارید، اما در صورتی که دوست دارید که همه آنها را کنار هم داشته باشید، باید یک ارتباط دوستانه بین آنها بر قرار کنید.

برای یک سگ، این رفتار غیر معمولی نیست که بخواهد یک حیوان در حال حرکت را، بدون توجه به نوع آن حیوان، دنبال کند. بردن به کلاس های مقدماتی برای آموزش دادن اطاعت کردن یا چند جلسه با مربی خصوصی و در منزل تعلیم دادن راهکار خوبی خواهد بود. سگتان باید یاد بگیرد با اشاره شما یا گفتن عبارت های کوتاه ،کارهایی از قبیل نشستن و بلند شدن ، گرفتن چیزی که شما پرت کرده اید را انجام دهد، همچنین با یک تماس چشمی با او (فرمان دادن با نگاه) کاری را ترک کند و از دستور شما اطاعت کند. برای ایمنی و آسایش گربه های منزل، باید بتوانید بر او مسلط باشید.

در طول دوره آموزش سگتان ، باید برای گربه مکانی امن در منزل، نزدیک تر به خود تعبیه کنید، بنابراین شما می توانید از ایمن بودن گربه خود اطمینان حاصل کنید و هر زمان که لازم بود به او کمک کنید. همچنین، با استفاده از قلاده ای که هنگام راه رفتن سگ، صدای مختصری بدهد، می توانید مطمئن شوید زمانی که سگ در اتاق است و گربه حرکت می کند، او را دنبال نمی کند. همیشه به یاد داشته باشید، هنگام پاسخ و رفتار صحیح به سگتان پاداش بدهید. اگر آن پاداش با ارزش تر از تماشا و دنبال کردن گربه باشد، احتمالا به مرور زمان ، دست از این کار برمی دارد.

همچنین به یاد داشته باشید تا زمانی که شما به رفتار سگ خود اطمینان ندارید و شخصیت او را کاملا نمی شناسید ، هرگز حیوانات خود را به تنهایی در منزل کنار هم تنها نگذارید. زمانی که سگ رفتار پرخاشگرانه اش تحریک شود ممکن است عواقب خطرناکی را در پی داشته باشد. مطمئنا شما نمی خواهید وقتی به خانه می روید با یک سناریوی مرگبار روبرو شوید.

برای این رفتار سگ، با دو گروه رو به رو هستیم. یک گروه از سگ ها که فقط برای تفریح و بازی گربه ها را دنبال می کنند، و گروه دوم که برای گرفتن، زخمی کردن و کشتن گربه ها تلاش می کنند و البته این گروه بسیار خطرناک هستند. و برای تربیت آنها به یک مربی با تجربه حرفه ای نیاز دارید ، و حتی ممکن است شما هیچ انتخاب دیگری بجز نگهداری آن سگ در یک محیط عاری از گربه نداشته باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (407 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (119 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (56 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (53 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (12 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییرات چهره یانگ می‌گیونگ بازیگر 62 ساله نقش بانو هن استاد یانگوم در سریال جواهری در قصر+ عکس رونمایی از کیک خاص و بی نظیر مرتضی پورعلی گنجی برای تولدش در رستوران شیک و باکلاس+ عکس فال انبیاء روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره بازیگر سریال خانه به دوش بعد از سالها / عکس غلامحسین لطفی باجناق آقا ماشالله همه را شوکه کرد رونمایی از چهره نچرال زهره سریال فاصله ها در دنیای واقعی+ عکس کشف صدها مومیایی و تابوت باستانی در گورستان وسیع مصر+ فیلم شعرخوانی در حضور آیت الله خامنه ای و واکنش ایشان به نوای زیبا+فیلم ویدئویی به خاطره انگیز از جلسه انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری/ تواضع مثال زدنی رهبر انقلاب + فیلم (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (فیلم) اجاری آهنگ بهار دلکش استاد شجریان توسط حاج آقا قاسمیان، داور برنامه محفل روی آنتن زنده / انصافا ببین چه صدایی داره ... (عکس) رونمایی از پسر خوش تیپ و خوش خنده مجری برنامه محفل، رسالت بوذری / چه کلاه خاصی هم داره آقای مجری! خلاقیت منحصربفرد اداره ای دولتی در اهواز با قرار دادن تخته ای چوبی دم در ورودی برای چسباندن آدامس ارباب رجوع!+عکس/ استفاده 100 درصدی از مغز یعنی این👌 فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره باورنکردنی آقا اصلان سریال خانه به دوش بعد از 20 سال/ گرد پیری بر صورت بازیگر خوشتیپ تلویزیون+عکس مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران صرافی بایننس به روسیه بازگشته است، اما در قالبی جدید! 6 علت مهم کم شدن فشار آب در شیر اهرمی + روش تعمیر فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت منحصربفرد یک خیاط با تبدیل پیراهن پاره همسرش به روبالشتی حماسه آفرید+عکس/به این میگن زن زندگی... سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار خونه زندگی شاهانه و دوبلکس پوریا پورسرخ، بازیگر سریال کیمیا/ ماشالا اینجا کاخه یا خونه؟😳😍+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس ابتکار جالب خنده دار شهرداری تهران در نصب بنر با نوشته ای دو پهلو برای جهان پهلوان تختی حماسه آفرید+عکس/ماشاءالله خلاقیت! فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 استوری خوشگل همسر پیمان قاسم خانی برای الناز حبیبی+عکس تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس وقتی که همایون شجریان با یک آهنگ بی‌نظیر ایرانی آبروی شهاب حسینی را خرید+ویدیو حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی که جان همسر جوان و پسر نازش رو گرفت +عکس/ لعنت به تصادف رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران با میوه های تابستانی و انواع شیرینی در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند
تیتر امروز   
فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال انبیاء روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...