چگونه در رابطه جنسی پیش قدم شویم؟

  پنجشنبه، 28 اسفند 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه در رابطه جنسی پیش قدم شویم؟
مسائل مختلفی موجب می‌شوند که افراد از بیان تمایلات خود ترس داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها، باورهای غلط و فرهنگ ما است. اگر این تفکرات در جامعه وجود نداشته باشد و افراد با احساس شرم و گناه نسبت به نیاز جنسی تربیت نشوند، دیگر دغدغه‌ای برای مطرح کردن درخواست جنسی خود نخواهند داشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، برقراری رابطه زناشویی رضایت بخش، مطمئنا یکی از روش های موثر برای افزایش عشق و راه یافتن به قلب همسر است. اما یکی از دغدغه های افراد متاهل به خصوص خانم های جوان، این است که برای برقراری رابطه جنسی چه کسی بهتر است ابتدا پیش قدم شود؟ و آیا اگر مرد یا زن همیشه شروع کننده رابطه زناشویی باشد ایرادی دارد؟ از طرفی ممکن است این سوال ایجاد شود که در صورت تمایل، زن چگونه میتواند با حفظ جذابیت برای برقراری رابطه زناشویی پیش قدم شود؟

غریزه و تمایل جنسی به همسر، در هر دو جنس زن و مرد وجود دارد. احتمال اینکه انسان سالمی وجود داشته باشد که از رابطه زناشویی با همسرش خوشش نیاید بسیار اندک است. اما طبق آمار، در همه جوامع معمولا مردها شروع کننده رابطه جنسی با همسر هستند و آن ها برای اینکار پیش قدم میشوند.

تفاوت میل جنسی در مردان و زنان غیرقابل انکار است. در بدن مردان به طور میانگین 30برابر بیشتر از زنان هورمون تستوسترون تولید میشود. تستوسترون هورمونی است که مستقیما بر تمایل برقراری رابطه جنسی تاثیرگذار است. این حقیقت به این معناست که معمولا تمایل جنسی مردان بسیار بیشتر است و به همین خاطر آن ها بیشتر برای شروع رابطه زناشویی داوطلب و پیش قدم میشوند.

چگونه خواسته های جنسی را مطرح کنید؟

۱- تفاوت ها را در نظر بگیرید

همه انسان ها با هم متفاوت هستند. ممکن است شما چیزی را بپسندید که همسرتان به آن علاقه ای نداشته باشد. بهترین کار این است که به این تفاوت ها احترام بگذارید و یکدیگر را بابت خواسته های جنسی خود مورد تمسخر قرار ندهید. قطعاً فانتزی های جنسی وجود دارند که معقول نیستند و ممکن است یک رابطه سالم را به خطر بیندازند. مسلماً این موارد را باید در خط قرمز خود قرار دهید.

۲- خجالت نکشید

یکی از مسائلی که موجب می شود زوجین درخواست جنسی خود را مطرح نکنند، خجالت کشیدن است. از خود بپرسید که چرا از همسرتان خجالت می کشید؟ مگر یکی از پایه های اساسی زندگی مشترک، برقراری رابطه جنسی نیست؟ خواسته های جنسی خود را بیان کنید و از مطرح کردن آن ها واهمه نداشته باشید. زن و شوهر محرم یکدیگر هستند و باید با هم روراست باشند.

۳- سخت نگیرید

بیان درخواست جنسی آن قدرها هم سخت نیست. چیزهایی را که در داستان ها خوانده اید یا در فیلم ها دیده اید، کنار بگذارید. کافی است قبل از برقراری رابطه جنسی کمی به سر و وضع خود برسید. با همسر خود حرف بزنید. شرایط او را در نظر بگیرید و برای برقراری رابطه پا پیش بگذارید.

۴- اعتماد به نفس داشته باشید

مهم ترین چیز در بیان درخواست جنسی داشتن اعتماد به نفس است. یادتان باشد که شما زیبا و ارزشمند هستید. بدن خود را همان گونه که هست بپذیرید و خودتان را دوست داشته باشید. برای سلامت این بدن تلاش کنید. بدن شما همان قدر که به ورزش، غذای خوب، مکمل ها، نظافت و… احتیاج دارد، به رابطه جنسی نیز نیازمند است. فردی که به خود علاقه داشته باشد، سعی می کند تمام نیازهایش را برآورده کند.

۵- نوازش های غیرجنسی را بیشتر کنید

هیچ وقت محبت های غیرجنسی را فراموش نکنید. برخی از افراد تنها زمانی همسر خود را نوازش می کنند و او را در آغوش می گیرند که قرار باشد بعد از آن رابطه جنسی برقرار کنند. این مسئله موجب می شود احساس بدی به همسرتان دست بدهد و فکر کند صرفاً وسیله ای جنسی برای برطرف کردن نیازهای شما است.

نوازش های غیرجنسی بیان خواسته ها و تمایلات جنسی را راحت تر می کند؛ زیرا همسرتان می داند که به غیر از زمان نزدیکی هم موردتوجه شما قرار می گیرد؛ بنابراین، سعی می کند در هنگام برقراری رابطه خواسته های شما را برآورده کند. پس بدون توقع جنسی، به صورت فیزیکی به همسر خود محبت کنید.

۶- فضایی رمانتیک فراهم کنید

به رابطه جنسی با دیدی رمانتیک نگاه کنید. اگر احساس می کنید که نمی توانید خواسته های خود را مطرح کنید، عجله نکنید. ابتدا فضایی عاشقانه فراهم کنید. از شریک زندگی خود تعریف کنید. ویژگی های مثبت او را مطرح کنید و به او بگویید که از چه رفتار و اخلاقیات او لذت می برید.

به عملی بپردازید که هر دو به انجام دادن آن علاقه دارید. به عنوان مثال، با هم فیلمی عاشقانه تماشا کنید، شام را بیرون از منزل میل کنید و هر از گاهی قرار عاشقانه بگذارید. وقتی فضای عاشقانه ایجاد شود، مطرح کردن خواسته های جنسی خود به خود راحت تر می شود.


6 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

عرض سلام واحترام وتشکر حضور کلیه عوامل چنین مقاله ها وپرسش وپاسخهای آموزنده خدا میدونه از متلاشی شدن چندین خانواده جلوگیری کردید -مدتیه مشکل رابطه زناشوییمون(هرچی پیشقدم میشم، بندرت دلش نزدیکی میخاد،منم ناراحت میشم)بجایی رسیده که بخاطر بچه ها موندم.همسرم از چشمم شدیدا میفته ونمیدونم چیکار کنم؛بهش گفتم اگه مشکلی داری یا مریضی،بریم دکتر.یااز چشت افتادم ویکی رو دوست داری،صادقانه بهم بگو تا برم.اما بیجواب وناراضی از زندگی الکی گذر عمر میکنم.خواهش میکنم درصورت امکان یاریمون کنید.
...
3 سال پیش

خخخخخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

اینابرازندگیا خیلی خوبه فقط توروخدااین مطالبم بذارید که چرازنابعدازرابطه جنسی عین یه کاغذمچاله کنارگذاشته میشن همسران بایدبدونن بعدازارضای خودشونم بازم بمااهمیت بدن
بازدیدکننده
3 سال پیش

من هنوز مجردم😁ولی یاد میگیرم برا آیندم
..و
3 سال پیش

در پاسخ به: من همیشه پیش قدمم
چه ربطی داشت مگه سوال پرسیده
بازدیدکننده
3 سال پیش

من همیشه پیش قدمم
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (406 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس