چگونه عشق و نامزد قدیمی خود را فراموش کنیم؟

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
چگونه عشق و نامزد قدیمی خود را فراموش کنیم؟
چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟ نهایتاً این عبارت کلیشه ای که زمان تمامی زخم ها را بهبود می بخشد. ممکن است اینگونه به نظر نرسد اما نهایتاً شما روبراه خواهید شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی تان می دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن بست رسیده است و از خود می پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه ترین کاری است که کمک می کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می آورد.

راه های فراموش کردن کامل عشق یا نامزد سابق خود

در اینجا چندین روش برای فراموش کردن کامل افراد را بیان می کنیم:

1. به این فرآیند اعتماد داشته باشید

اکثر مواقع بسیاری از افراد سعی می کنند در روال فراموش کردن افراد سریع به جلو بروند. این اولین اشتباه بزرگی است که باید تا حد امکان از آن پرهیز کنید. شما نباید اجازه دهید نتایج فراموش کردن آن فرد شما را بیش از حد به خود مشغول کند زیرا مهمترین قسمت، خود این فرآیند می باشد.

بله شما دوست دارید دوباره روبراه شوید. می خواهید حس عادی بودن سلامت روحی و احساسی خود را دوباره بدست آورید. با این وجود نمی توانید با برداشت یک گام بزرگ این کار را انجام دهید. این روال باید آرام و تدریجی انجام پذیرد. این چیزی نیست که امید داشته باشید بتوانید ظرف مدت یک روز یا یک هفته به آن دست یابید. برای بعضی افراد، این کار ممکن است سال ها طول بکشد. شما باید صبور بوده و به این روند اعتماد داشته باشید. باور داشته باشید که هر چیزی که اکنون در حال عبور از آن هستید، برای بهتر شدن شرایط شما در آینده خواهد بود.

2. اجازه دهید درد را حس کنید

یک اشتباه دیگر این است که افراد برای فراموش کردن کسی سعی می کنند نسبت به درد آن بی توجه باشند. البته این خوب است که اجازه ندهید احساسات منفی، زندگی شما را در دست بگیرند. این یعنی شما احساساتتان را تحت کنترل داشته و به سمت جنون حرکت نمی کنید. با این وجود، این عاقلانه نیست که کاملاً نسبت به احساساتتان بی توجه باشید. نباید وانمود کنید که احساسات شما وجود ندارند. شما باید قبول کنید که آنها واقعی هستند و وجود دارند تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

بلی، این ممکن است جنبه بسیار ناخوشایندی از فرآیند باشد. با این وجود، لازم است. هیچ کس دوست ندارد با احساسات منفی مانند غم، خشم یا پشیمانی روبرو شود. اما نمی توانید انتظار داشته باشید که احساسات ناخوشایند به خودی خود از بین بروند. شما باید تایید کنید که آنها وجود دارند و به شرایط وجود آنها برسید. این تنها راه واقعی است که به کمک آن می توانید به صورت سالم و پخته به احساساتتان بپردازید.

3. رابطه خود را صادقانه ارزیابی کنید

گاهی اوقات افراد به اشتباه صرفاً بر بخش های خوب یک رابطه متمرکز می شوند. رابطه خود را با عینک خوش بینی مشاهده نکنید. وقتی شما به یک رابطه شکست خورده با عینکی تمیزتر و واقعی تر نگاه کنید، آسان تر می توانید با آن کنار بیایید. رابطه شما مشکل دار بوده و به همین دلیل با شکست مواجه شده است. خودتان را با این تفکر که همه چیز بی نقص بوده و دلتان برای این کمال تنگ خواهد شد، گول نزنید.

4. به شیوه ای سالم با غم و غصه خود برخورد کنید

قبلاً اشاره کردیم که شما باید با احساساتتان مواجه شده و با خودتان در قبال آنها صادق باشید. با این وجود این می تواند بخش بسیار خطرناکی از فرآیند باشد زیرا بعضی افراد تمایل دارند احساسات از آنها بهره برداری لازم را بنمایند. گاهی اوقات افراد به کج خلقی یا سایر رفتارهای مخرب متوسط می شوند. هر چند در صورتی که افراد برای رهایی به اعتیاد یا اعمالی که به خودشان آسیب می زنند، پناه ببرند، شرایط می تواند بسیار بدتر و جدی تر شود. شما باید برخورد سازنده ای با غم و غصه خود داشته باشید. از اینکه اجازه دهید خشم شما به شیوه ای سالم رها گردد، نترسید.

5. احساساتتان را بنویسید

نوشتن احساسات می تواند کمک کننده باشد. شما لازم نیست نویسنده خوبی باشید. درباره گرامر یا ترکیب مطالب نوشته شده چندان حساس نباشید. در عوض، بر صداقت و صحت آنها تمرکز کنید. اگر می خواهید با احساساتتان کنار بیایید، باید صادقانه با آنها روبرو شوید. گاهی اوقات به عنوان روشی برای کنار آمدن با شرایط، ما احساسات خاصی را در اعماق خود سرکوب کرده یا به آنها بی توجهی می کنیم. این می تواند به شدت مشکل آفرین باشد زیرا این احساسات سرکوب شده می توانند برای روان فرد مشکلات اساسی ایجاد کنند.

بنابراین زمانی را به نوشتن احساسات خود اختصاص داده و با آنها کنار بیایید. این کار به شما اجازه می دهد در قبال این احساسات نوعی احساس قدرت پیدا کنید و آنها نتوانند در نهایت بر شما فائق آیند. همچنین، نوشتن می تواند شیوه درمانی بسیار خوبی برای رهایی باشد.

6. خودتان را به طور کامل از همسر (نامزد) سابق تان جدا کنید

باید مطمئن شوید که خودتان را به طور کامل از کسی که قلب شما را شکسته است، جدا کرده اید. درگیری و برخورد مداوم با آن فرد (مثلاً اگر وی چیزی را در محل زندگی شما باقی گذاشته است) هیچ کمکی به شما نخواهد کرد بنابراین خود را از شر این موارد خلاص کنید. شما باید تا حد امکان چیزهایی را که یادآوری کننده وی می باشند، حذف نمایید.

به خاطر داشته باشید که روال کنار آمدن با شکست هیچ ارتباطی با وی ندارد. وی ممکن است باعث شکسته شدن دل شما شده باشند اما هیچ جایگاهی در نحوه برخورد شما با احساساتتان ندارد. این امر فقط بستگی به شما دارد. به همین دلیل باید خودتان را از وی جدا کنید. وی نباید تاثیری بر نحوه برخورد شما با ناراحتی و غم کنار آمدن با این قضیه داشته باشد. از این به بعد همه چیز صرفاً به شخص شما بستگی دارد.

7. بر خودتان متمرکز شوید

روال فراموش کردن افراد بسیار درون نگر است. برخلاف باور عمومی، این قضیه ارتباط چندانی با فردی که قلب شما را شکسته است نداشته و بیشتر با احساساتی که در درون شما وجود دارد، سروکار دارد. به همین دلیل است که شما در کل این فرآیند باید بر خودتان متمرکز شوید. اولویت اصلی شما هستید. شما کسی هستید که در حال حاضر عذاب می کشید. بنابراین، باید بر نیازها و خوشبختی خودتان تمرکز کنید تا موفق شوید.

برای این کار، باید مطمئن شوید کارهایی را انجام می دهید که از آنها لذت می برید. به کارهایی که به آنها علاقه دارید بپردازید. کتاب بخوانید، فیلم تماشا کنید، بیرون بروید و ورزش کنید. هر کاری که قلب شما را از شادی و خوشبختی سرشار می کند، انجام دهید. انسان بهتری باشید. خودتان را به کارتان مشغول کنید. هر کاری انجام دهید تا به زندگی تان معنی و رضایت ببخشید. اگر در رابطه خود موفق نبوده اید، حداقل سعی کنید در زمینه های دیگر زندگی به نتیجه برسید.

8. وقتی آماده بودید، با افراد جدید آشنا شوید

اکنون باید به این قسمت بپردازید. بیش از حد اصرار نداشته باشید که صرفاً با شخص دیگری رابطه برقرار کنید. این روش سالمی برای برخورد با احساساتتان نبوده و در قبال آن فرد نیز رفتار عادلانه ای محسوب نمی شود. قبل از اینکه به سراغ هر نوع رابطه ای با فرد دیگری بروید، باید مطمئن شوید که در وضعیت روحی و احساسی مناسبی قرار دارید.

هر زمان احساس آمادگی کردید، نباید از ملاقات با افراد دیگر بترسید. اجازه ندهید آن تجربه منفی رابطه پیشین، نظر شما درباره عشق و علاقه را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد. نهایتاً، شما کماکان لیاقت عشق را داشته و می توانید با فرد دیگری خوشبختی را تجربه کنید. شما باید خودتان را در آنی خصوص قانع کنید. این که پس از کسب آمادگی لازم به دنبال برقراری ارتباط با فرد دیگری باشید، بسیار طبیعی است. این همچنین می تواند آزمونی برای اینکه آیا توانسته اید ارتباط پیشین خود را رها کنید یا خیر، محسوب شود.

9. اجازه دهید زمان کار خودش را انجام دهد

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟ نهایتاً این عبارت کلیشه ای که زمان تمامی زخم ها را بهبود می بخشد. ممکن است اینگونه به نظر نرسد اما نهایتاً شما روبراه خواهید شد. مجدداً این کار برای بسیاری از افراد دشوار است. اما چون شما فردی را می شناسید که توانسته به سرعت به شرایط عادی زندگی باز گردد، شما نیز الزاماً نباید همین خطر سیر زمانی را برای خودتان متصور شوید. هر کدام از ما با احساسات خود و مدیریت آنها به شیوه ای متفاوت برخورد می کنیم.

اگر اکنون روبراه نیستید، مشکلی وجود نخواهد داشت. کمی صبر کرده و به خودتان زمان دهید تا با احساساتتان کنار بیایید. نهایتاً روزی دوباره برخواهید خواست و این احساس سنگینی را دیگر در قلبتان احساس نخواهید کرد. در آن روز، درک خواهید کرد که روبراه شده و با موفقیت تجربه شکست خود را پشت سرگذاشته اید.

10. کمک بخواهید

از درخواست کمک نترسید. گاهی اوقات، شما نمی توانید به تنهایی این کار را انجام دهید و این مساله خاصی نیست. در مورد قابلیت هایتان صادق بوده و به این نتیجه برسید که به کمک نیاز دارید. گاهی اوقات این کمک می تواند از جانب یک دوست یا فردی که به وی علاقه دارید، باشد. در سایر موارد می توانید از افراد متخصص در این زمینه درخواست کمک کنید. در هر حالت، درخواست کمک برای کنار آمدن با احساساتتان باعث شرمساری نخواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره هوش پران محمد سریال لحظه گرگ و میش با استایل فشن و امروزی/ اصلاً قابل شناسایی نیست!+عکس اشک های جانسوز لیلا حاتمی بر سر خانه ابدی مادرش زری خوشکام+عکس کتک‌کاری جیگر وسط برنامه به خاطر یک شوخی!+ فیلم پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس ماجرای جالب آشنایی ستاره سادات قطبی و همسرش شهرام شکیبا برای ازدواج: گفت سلام دخترم و ...+ویدیو لیلا حاتمی دقایقی پیش در مراسم تدفین مادرش زری خوشکام+ویدیو/ چقدر سخته آماده کردن خانه ابدی عزیزترین کس زندگیت رو ببینی! 2 سگ با پاپیون مهمان ویژه عروسی خانم بازیگر ایرانی ! / شیدا خلیق و مجری داماد ترکاندند + عکس ها دقایقی همراه با کوهنوردی با صلابت آیت الله هاشمی رفسنجانی+ویدیو/ از نوشیدن آبِ آبشار تا نوشتن یادگاری روی تخته سنگ استایل فوتبالی کیوان ساکت تازه داماد سینما و بهرام افشاری/ لباتون همیشه خندون +عکس لحظه کشف و ضبط 73 کیلو طلا در فرودگاه از یک زن+ویدیو/ جاسازی در کالسکه بچه تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز واکنش احساسی ایمان صفا به ازدواج جنجالی کیوان ساکت و شیدا خلیق+عکس (ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی... شاهکار منحصربفرد شهرداری شیراز در جان بخشی دوباره به درخت خشکیده متناسب با حال و هوای این شهر +عکس/ آدم هاج و واج میمونه از این همه زیبایی خاطره واقعی مهران مدیری از درگیری تک نفره با مخوف‌ترین باند گروگانگیری تهران!+ویدیو این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس دکوراسیون و تزئینات خانه لاکچری و لوکس فریبا نادری با چیدمان زیبا و منحصر به فرد/ چقدر خوش سلیقه+عکس حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم ابتکار مادر شیدا خلیق در تبریک تولد دختر تازه عروسش با این عکس بامزه از کودکی خانوم بازیگر+ عکس/ چقدر ناز بوده بچگاش ژیلا صادقی مجری پُرحاشیه تلویزیون مهمان کافه المیرا شریفی مقدم/آرزوی ژیلا صادقی برای خانم مجری +عکس چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟! ابتکار خنده دار و خلاقانه جوان ایرانی در ساخت تردمیل خانگی با مایع ظرفشویی و آب+ویدیو/ مغز نیست که دنیای ایده های نابه😂 روایت مریم مومن از طلاق پدر و مادرش و قول پدرش برای برگشت مجدد که عملی نشد+ویدیو نگاهی به کیک تولد ساده و سفید رنگ شجاع خلیل زاده ستاره تیم ملی/ بعد ازدواجش آب رفته زیر پوستش جذاب تر شده هزارماشالله+ عکس اتاق خواب اروپایی و امروزی مینا مختاری، همسر بهرام رادان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! حلقه نامزدی ظریف و تک تاش شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران/ مدرن، شیک و باکلاس+عکس شیراز گردی محمود پاک نیت تقی خان سریال گیلدخت و همسرش واقعی اش در روز شیراز بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم حیرت داوران برنامه صداتو از خوانندگی بینظیر و متفاوت این جوان خوش تیپ+ویدیو/ ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام! اولین تصاویر از مراسم عروسی شیدا خلیق و بازیگر پوست شیر / دیزاین ورودی عمارت با گلهای طبیعی تبریک تولد عاشقانه تازه داماد سینمای ایران به همسرش شیدا خلیق/ چه مرد جنتلمنی+عکس تلاش تحسین‌برانگیز در یزد برای زنده نگه داشتن یک درخت در حین دیوارکشی!+ عکس استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟ تشکر سپند امیرسلیمانی از مردم بابت تبریکاتشان بخاطر ازدواجش و بیان دلیل منتشر نکردن عکسهای بیشتر از مراسم عقدشان+ویدیو
تیتر امروز   
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
منتخب روز