چگونه فردی جذاب و کاریزماتیک باشیم؟

  شنبه، 02 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه فردی جذاب و کاریزماتیک باشیم؟
طبیعی است که انسان هایی که دارای شخصیت کاریزما هستند زندگی شاد و موفق تری را نسبت به دیگران خواهند داشت چرا که این افراد در زندگی مشترک همیشه سعی بر حل مشکلات با حرف زدن دارند، همدیگر را درک میکنند، با احترام با یکدیگر رفتار میکنند و به نظرات هم احترام می گذارند. این افراد با خوش بینی زندگی شاد و ایده ال دارند و از کنارهم بودن لذت میبرند .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اگر بخواهیم بسیار کلی و مبهم صحبت کنیم، باید بگوییم که کاریزما نوعی ویژگی و خصوصیت است که برخی افراد دارند. کسانی که ما به آنها افراد کاریزماتیک می گوییم.

کسانی ویژگی کاریزماتیک بودن را دارند، در ارتباط با دیگران چه در تعامل های عادی روزمره و چه به عنوان یک الگو و فرد الهام بخش، در لایه های عمیق احساسی بر روی دیگران تاثیر می گذارند.

جذاب بودن آنها از نظر دیگران، اثرگذار بودن نظر و حضورشان (جذبه داشتن) و قدرت جهت دادن به دیگران (چه یه فرد و چه گروهی از انسان ها)، از جمله ویژگی هایی است که شاید با شنیدن واژه ی کاریزما یا افراد کاریزماتیک در ذهن شما و بسیاری از انسان ها، تداعی شود.

چگونه کاریزماتیک باشیم؟

می دانیم که بسیاری از ما به دنبال سوال چگونه کاریزماتیک باشیم هستیم و دوست داریم همه ما را به عنوان فردی کاریزماتیک بشناسند اما برای رسیدن به آن باید قوانین و اصول را رعایت کنیم و همیشه پیرو آن باشیم . به عبارت دیگر باید عوامل کلیدی شخصیت کاریزماتیک را همواره رعایت کنیم.

افراد کاریزماتیک مشتاق شنیدن هستند

در حین گوش دادن به سخنان فرد مقابل، همه توجه خود را هم متمرکز او کنید و اگر سوالی به ذهنتان آمد بپرسید. چک کردن تلفن همراه در زمان گفت و گو به دور از شخصیت کاریزماتیک می باشد. افراد کاریزماتیک همواره در جلسه ها و گفت و گوها گوشی خود را سایلنت میکنند می دانم که ترک این عادت سخت است اما با تمرین و کم کردن سرکشی به گوشی می توانید بر آن غلبه کنید ، گوش سپردن همراه با توجه و شور و شوق فرد مقابل را برای حرف زدن ترغیب می کند و باعث ارتباط بهتر شما با او می شود همواره شنوندگان کاریزماتیک در دید مردم جایگاه خاص و مثبتی را دارند.

صاف می ایستند

حالت بدن شما باعث ایجاد حس اطمینان در فرد مقابل می شود ، سعی کنید همیشه صاف بایستید و محکم قدم بردارید شانه هایتان را پایین و صاف نگه دارید گودی کمر را حفظ کنید و سرتان را زیاد خم نکنید برای این کار نیاز به تمرین زیاد دارد.

قبل از حرف زدن، خوب فکر می کنند

توجه داشته باشید که در هنگام صحبت از صداها و کلمات ناکارآمد مانند : میدونی ، راستش ، به خدا ، اها ، اهوم و … استفاده نکنید، تا وضوح سخن شما بیشتر شود . زمانی که قرار است در یک جمع یا گروهی که تازه با آنها آشنا شده اید و یا بار اولتان می باشد حتماً از قبل تمرین کنید. درباره موضوعاتی که اطلاعات کاملی و مطمئنی از آنها ندارید حرف نزنید لازم نیست حتماً درباره همه چیز اظهار نظر کنید.

لبخند به لب داشته باشید

سعی کنید همیشه با چهره ای شاداب حضور داشته باشید و لبخند بزنید. منظورمان از لبخند زدن ، لبخند دندان نما و یا لبخند ژکوند نیست بلکه لبخندی ملیح برای ایجاد احساس رضایت دیگران در برخورد با شما می باشد.

همیشه اسم ها را بخاطر دارند

زیباترین و مهمترین اسم از نظر هر فردی نام خود اوست ، و در عین حال تاثیر گذارترین نیز هست. وقتی برای بار اول کسی را ملاقات می کنید و نام او را می شنوید نامه او را با بیان جملاتی مثل : سلام علی یا از دیدن تو خیلی خوشحال شدم علی، تکرار کنید. و به خاطر داشته باشید که در پایان صحبت هم از اسم فرد مقابل استفاده کنید و سعی کنید هیچگاه اسمها را فراموش نکنید.

همیشه تماس چشمی برقرار می کنند

در مواقعی که با فردی در حال گفت و گو هستید و یا کسی با شما سخن می گوید حتماً ارتباط چشمی را برقرار کنید که موجب می شود متوجه شوید که آیا پیام شما را درست فهمیده است یا خیر. در هنگام سخنرانی هم تماس چشمی را از یاد نبرید چرا که موجب احساس نزدیکی و صمیمیت حضار با شما می شود. یکی از مهم ترین موارد در پاسخ به سوال چگونه کاریزماتیک باشیم است.

به فناوری اهمیت می دهند

افراد کاریزماتیک هیچ تمایلی به جا ماندن از بقیه ندارند ، برای همین همیشه سعی در به روز بودن دارند برای آنها اهمیت دارد که جدیدترین پیشرفت های فناوری را بدانند و در صورت امکان از آنها استفاده کنند.

مثبت اندیش هستند

فکر کنید قصد سفر به شمال را دارید و در همان روز سفر باران می گیرد شما میتوانید از این سفر در روزهای بارانی لذت ببرید و خاطره های جالب و جدید بسازید و یا سفر خود را کنسل کنید . افراد کاریزماتیک معتقد هستند خوش بینی به شما یاد اوری می کند که اتفاقات بد و مشکلات گذرا هستند و همین خوش بینی است که باعث می شود دیگران جذب آنها می شوند.

به انسانیت، ارزش و احترام قائل اند

این گونه افراد با احترام بر انسانیت فردی مورد اعتماد برای دیگران می شوند. این یکی دیگر از توانایی های آدمهایی با رفتار کاریزماتیک است، چرا که برقرار کردن ارتباط با دیگران برایشان خوشایند است و از این کار لذت می برند و پاسخ به کسانی است که همواره به دنبال پاسخ سوال چگونه کاریزماتیک باشیم است.

کنجکاو هستند

آنها همیشه درباره سایرین کنجکاو هستند. سوال پرسیدن ، گوش سپردن و مثبت بودن همراه با مهربانی باعث می شود که طرف مقابل هم نسبت به شما علاقه مند شود. اگر درباره دیگران کنجکاوی نباشید برای برقراری ارتباط با آنها دچار مشکل می شوید.

ادا در نمی اورند

انسان های کاریزماتیک همیشه خود واقعی شان را نشان می دهند، هیچ وقت نقش بازی نمی کنند و نقاب به صورت ندارند این افراد دوست دارند که شما آنها را همانگونه که هستند ، بشناسید و دوست داشته باشید.

خوش قول هستند

همیشه سر قولشان هستند حتی اگر دیگران سرقول هایشان نمانند. این یکی از جذاب ترین ویژگی افراد با کاریزما است ، آنها حرفی را می زنند که بتوانند به آن عمل کند این ویژگی برای آنها خیلی ارزشمند است برای همین تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا همیشه خوش قول باشند.

پوشش افراد کاریزماتیک

چگونه کاریزماتیک باشیم و خوشتیپ باشیم ؟ آراسته بودن یکی دیگر از ویژگی های افراد کاریزماتیک است. این ویژگی اصلاً ربطی به خوش چهره و یا زشت و زیبا بودن شما ندارد . افراد کاریزماتیک به دور از هرگونه معیار زیبایی، سعی می کنند همیشه آراسته و مرتب باشند. داشتن ظاهری زیبا و جذاب برای افراد کاریزماتیک بسیار حائز اهمیت است، ان ها همیشه به دنبال اصول صحیح ست کردن و مد هستند و همین پوشش سبب شود که ستاره درخشان مجالس باشند.

کاریزما چه کاربردی برای شما دارد

وقتی وارد جمعی می شوید توجه همه به سمت شما جذب می شود و دوست دارند به صحبت های شما گوش کنند و مشتاق حرف زدن با شما می شوند باعث همه این رفتار ها شخصیت کاریزماتیک است، که موجب می شود دیگران شما را دوست داشته باشند، مورد اعتماد آنها باشید و تمایل داشته باشند با شما و زیر نظر شما کار کنند.

ثروت و رابطه ان با رفتار کاریزماتیک

درست است که داشتن ثروت موجب خودکفایی و جایگاه اجتماعی و اقتصادی بالا می شود اما فقدان آن هم دلیل بر این نیست که شما نتوانید شخصیتی کاریزماتیک داشته باشید. شخصیت کاریزماتیک یک امری اکتسابی است که شما بعدا آن را بر حسب موقعیت اجتماعی و برخورد با دیگران کسب می کنید این شما هستید که باید با خود تمرین کنید و دوست داشته باشید که دیگران برای شما ارزش و احترام قائل شوند .

شما با داشتن شخصیتی کاریزماتیک و ظاهری مرتب می توانید پولدار شوید اما با پولدار بودن نمی توانید شخصیت کاریزماتیک بخرید و داشته باشید برای مثال: فرض کنید صاحب یک کارخانه بزرگ هستید و می خواهید نیرو استخدام کنید فردی با شخصیت کاریزماتیک با ظاهری مرتب و آراسته برای استخدام اقدام کرده است و فردی دیگر با موقعیت مالی بسیار خوب ولی با رفتاری گستاخ و بی ادب ،هر دو ان ها میخواهند در کارخانه شما کار کنند کدامیک را انتخاب میکنید؟

تاثیر کاریزما در زندگی مشترک

طبیعی است که انسان هایی که دارای شخصیت کاریزما هستند زندگی شاد و موفق تری را نسبت به دیگران خواهند داشت چرا که این افراد در زندگی مشترک همیشه سعی بر حل مشکلات با حرف زدن دارند، همدیگر را درک میکنند، با احترام با یکدیگر رفتار میکنند و به نظرات هم احترام می گذارند. این افراد با خوش بینی زندگی شاد و ایده ال دارند و از کنارهم بودن لذت میبرند .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان