چگونه پوستی صاف هنگام آرایش داشته باشیم؟

  پنجشنبه، 08 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه پوستی صاف هنگام آرایش داشته باشیم؟
آرایش صورت مراحل متعددی دارد. برای داشتن آرایش صورت کامل و بی‌نقص، این مراحل را به ترتیب دنبال کنید.اگر قبلا آرایش نکرده باشید، وجود محصولات متعدد آرایشی، ممکن است باعث سردرگمی شما شود.

آرایش صورت مراحل متعددی دارد. برای داشتن آرایش صورت کامل و بی نقص، این مراحل را به ترتیب دنبال کنید.اگر قبلا آرایش نکرده باشید، وجود محصولات متعدد آرایشی، ممکن است باعث سردرگمی شما شود. آموزش آرایش صورت مرحله به مرحله به شما نشان می دهد که باید از کدام محصول استفاده کنید و چطور یک آرایش کامل داشته باشید.آرایش صورت مراحل متعددی دارد. ترتیب اجرای این مراحل و محصولاتی که استفاده می کنید، برای داشتن آرایش کامل و بی نقص، ضروری است.بعد از اینکه آرایش صورت را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، برای دفعات بعدی راحت تر و سریع تر می توانید خودتان، صورت تان را آرایش کنید.

اگر تابه حال از پرایمر استفاده نکرده اید، محصول فوق العاده ای را از دست داده اید. فرقی نمی کند که اهل آرایش غلیظ باشید یا ترجیح دهید فقط از یک کرم مرطوب کننده و بالم لب استفاده کنید، وقتی می خواهید پوستی درخشان داشته باشید یا پایه صاف و یکدستی برای زیرسازی آرایش خود ایجاد کنید، خرید پرایمر الزامی است.

اما بسیاری از افراد، این مرحله آرایش را نادیده می گیرند زیرا معتقدند به آن نیازی ندارند، از چگونگی مصرف آن بی اطلاعند یا تصور می کنند ارزشش را ندارد که برای آن هزینه کنند. با این حال، استفاده از پرایمر زیر آرایش، ماندگاری آن را افزایش می دهد. در این مقاله، جزئیات و دلایل استفاده از این محصول آرایشی فوق العاده را آورده ایم.

پرایمر، پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یک دستی و ماندگاری آرایش می شود.ترکیبات این ماده در کرم، ژل و پودر وجود دارد. با وجود اینکه مرطوب کننده ها نیز پوست را نرم می کنند، اما پرایمر پوست را برای استفاده از مرطوب کننده رنگی (کرم BB و CC) یا کرم های زیرساز آماده می کند و پایه ای برای ماندگارتر شدن آن ها در طول روز ارائه می دهد.

مواد تشکیل دهنده پرایمرها، پلیمرهایی برپایه سیلیکون مثل دایمتیکون هستند زیرا اثرات نرم کنندگی فوق العاده ای دارند. اما کسانی که جوش های چرکی و سایر مشکلات پوستی دارند، باید پیش از مصرف، با متخصص پوست مشورت کرده و آن محصول را تست کنند تا از نداشتن حساسیت به دایمتیکون اطمینان حاصل نمایند.

پرایمر، انواع چروک های سطحی، عمیق و حفره های پوست را می پوشاند. اگر به دنبال پرایمر ی برای تعدیل رنگ و پوشاندن قرمزی پوست و محل جوش ها هستید، از پرایمرهایی با رنگ سبز استفاده کنید.

پرایمر مخصوص پلک نیز وجود دارد. پیشنهاد می کنیم از پرایمر ی با ترکیب قوی استفاده کنید تا آرایش چشم ماندگاری بیش تری داشته باشد. اگر پوست پلک شما چرب است، از پرایمرهای مات استفاده کنید.

رنگ کرم پودر مناسب پوست صورت تان انتخاب کنید

هنگام خرید برای تست رنگ کرم پودر باید ۳رنگ نزدیک به رنگ پوست تان را روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می شود یا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد. کرم پودری برای شما مناسب است که وقتی به خط فک پایین مالیده شود، خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نیاید.

پوست صورت تان را زیرسازی کنید

اول از همه باید با یک کرم یا لوسیون مرطوب کننده کار را شروع کنید. اگر پوست چرب یا حتی معمولی دارید حتما از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. مرطوب کننده باعث می شود کرم پودر، بهتر روی پوست بخوابد و دوام بیشتری هم داشته باشد.

نقطه ای کرم پودر بزنید

به صورت نقطه ای روی پیشانی، چانه، بینی و کناره های بینی مقداری کرم پودر را بگذارید، معمولا بیشترین تغییر رنگ در مرکز صورت است به همین دلیل باید در این منطقه بیشترین پوشش را ایجاد کنید، تمرکز بیشتر را روی این قسمت بگذارید، با انگشت کرم را با کمی فشار روی پوست بمالید.

حالا نوبت کانسیلر است

هر منطقه ای از پوست که کمی تیره است به خصوص زیر چشم ها باید با کانسیلر پوشانده شود، با برس کوچک و ظریفی دقیقا زیر پلک پایین را با حرکت به سمت بینی کانسیلر بزنید. حواستان باشد که کانسیلر باید یک درجه روشن تر از کرم پودر باشد.

حالا با یک برس بزرگ و پرزدار به صورت پودر بزنید

اگر دوست داشته باشید می توانید یک پودر برنزه انتخاب کنید، در اطراف استخوان های صورت یعنی خط فک، خط رویش موها و شقیقه ها بیشتر تمرکز کنید، چون این مناطق برجسته اند و آفتاب بیشتری می خورند باید نسبت به دیگر جاهای پوست تیره تر باشند.

منطقه T صورتتان را فراموش نکنید

منطقه T یعنی پیشانی و بینی معمولا از مناطقی هستند که کمی براق ترند به همین دلیل برای گرفتن این براقی باید از یک پودر مات استفاده کنید، با یک برس بزرگ بینی، پیشانی و چانه را با پودر بپوشانید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (441 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس