چگونه یک کفش پاشنه بلند مناسب انتخاب کنیم؟

  شنبه، 22 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه یک کفش پاشنه بلند مناسب انتخاب کنیم؟
کفش پاشنه بلند، آرزوی اکثر کسانیست که برای خرید کفش می روند، اما دست آخر با یک جفت کفش کتانی برمی گردند! حتما شما هم دیده اید که در مراسم ها ابتدا همه ی خانم ها با کفش های پاشنه دارشان، جلوه می کنند، اما هنوز به وسط مراسم نرسیده، کفش ها به کناری می رود و پابرهنه می شوند، اگر می خواهید این اتفاق برای شما نیفتد، مطلب زیر را بخوانید

پوشیدن کفش پاشنه بلند این روزها بیش از گذشته متداول شده است، به ویژه نزدیک شدن به فصل بهار، تعداد خریداران آن را بالاتر برده است.اگر شما نیز یکی از همین خریداران هستید احتمالاً سؤالات زیادی درباره ی کفش پاشنه بلند دارید؛ اینکه چه پاشنه ای با چه ارتفاعی و برای چه محیطی مناسب است.

واقعیت این است که تمام مطالعات علمی نشان می دهند که استفاده ی مداوم از کفش های پاشنه بلند می تواند فشار بر روی پا را چند برابر کند و مشکلاتی در مچ پا، زانو و کمر پدید بیاورد. این کفش ها می توانند توازن پای شما را به هم بریزند و کشش عضلانی و بندهای پای شما را با مشکل مواجه کنند. پس چاره چیست؟

برای برخی موقعیت ها و لباس ها پوشیدن این کفش ها اجتناب ناپذیر است اما می توان با انتخاب درست و شناخت ویژگی های انواع آنها، ضمن افزودن بر زیبایی و کاربرد، از مضرات آنها نیز کاست.این مقاله به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری درباره ی پاشنه و کفی کفش های پاشنه بلند، کاربرد سایزهای مختلف آنها و نیز تناسب شکل و پاشنه کفش با فرم پای خودتان به دست بیاورید.

چگونه یک کفش پاشنه بلند مناسب انتخاب کنیم؟

کفش پاشنه بلند، آرزوی اکثر کسانیست که برای خرید کفش می روند، اما دست آخر با یک جفت کفش کتانی برمی گردند! حتما شما هم دیده اید که در مراسم ها ابتدا همه ی خانم ها با کفش های پاشنه دارشان، جلوه می کنند، اما هنوز به وسط مراسم نرسیده، کفش ها به کناری می رود و پابرهنه می شوند، اگر می خواهید این اتفاق برای شما نیفتد، مطلب زیر را بخوانید و از راه و روش انتخاب یک کفش پاشنه بلند مناسب با خبر شوید.

1 - ابتدا اطمینان حاصل کنید که سایز کفش مناسب را انتخاب کردیدبر روی ورقه ای کاغذ بایستید و اطراف کفشتان را خط بکشید، سپس گرداگرد پای بدون کفش و برهنه خود را خط بکشید. ممکن است دریابید که بخش هایی از پای شما از کفش پهنتر و عریض تر است. معمولا فروشنده به شما می گوید که کفشی که اندکی تنگ است، با پوشیدن بهتر می شود، اما اگر کفشی در مغازه اندازه پای شما نیست، بهتر است آن را نخرید. مطمئن شوید که قوس کفش اندازه پای شما است.

2 - به دنبال کفش هایی باشید که بندهای آن دور ساق پایتان بپیچد تا پشتیبان و تکیه گاهی را برای پای شما فراهم کند.

3 - کفش پاشنه بلند، جزو آن دسته از چیز هایی است که برای خرید آن باید دست و دلباز باشید و آن را از برند های معتبر خریداری کنیدپاشنه ای که کیفیت خوبی داشته باشد از کمردرد یا پیچ خوردگی پا جلوگیری می کند. اگر پاشنه کفش شما بیش از 10 سانتی متر باشد و در قسمت پنجه آن نیز کفی نداشته باشد، به دلیل قوسی که بین پنجه و پاشنه پای شما ایجاد می شود، فشار زیادی بر پای تان وارد می شود. اگر از کفشی با این ویژگی خوش تان آمده، از کفاشی ماهر بخواهید بر قطر کفی پنجه کفش، یک سانت بیفزاید.

4 - از عرق کردن پاهای تاندر کفش پاشنه بلند جلوگیری کنیددر داخل کفش های پاشنه بلند خود پودر تالک بپاشید این کار از تعریق و گرم شدن پای شما جلوگیری می کند.

5 - استفاده از نیم کفی های ارتوپدی راه دیگر است که در داخل کفش قرارمی گیرد و به این ترتیب پوشیدن کفش پاشنه بلند برای شما راحت تر خواهد شداین کفی های شفاف، خود را با فرم های مختلف پا وفق می دهند، از لیز خوردن شما جلوگیری می کنند و هم چنین شما می توانید بارها از آن استفاده کنید.

6 -هنگام خرید کفش پاشنه بلند چند دقیقه با آن راه برویدبا جناب فروشنده تعارف نکنید و چند دقیقه به کفش پاشنه بلندتان راه بروید تا مطمئن شوید با آن راحت هستید.

7 -جنس راحت را برای کفش پاشنه بلندتان انتخاب کنیدجنس چرم و جیر از ورنی راحت تر هستند، پس دنبال ورنی پاشنه بلند نباشید.

سعی کنید بعد از ظهرها که پاهای شما کمی متورم است، به دنبال خرید کفش پاشنه بلند بروید

سعی کنید بعدازظهر را برای خرید کفش پاشنه بلند انتخاب کنید. بین ساعت 4 بعد از ظهر و 6 عصر زمان مناسب برای امتحان کردن کفش پاشنه بلند است. برای آن دسته از افرادی که لوازم خود را به صورت اینترنتی سفارش می دهند نیز امکان امتحان کردن کفش وجود دارد. فروشگاه اینترنتی دنیلی امکان بازگشت 7 روزه را برای کفش های خود قرار داده است که در صورت اندازه و مناسب نبودن سایز کفش برای پاهای شما، می توانید آن را طی 7 روز مرجوع کنید.دنیلی همچنین برای داشتن یک خرید عالی و رضایت بخش، امکان خرید انواع کیف زنانه دنیلی را برای شما در نظر گرفته است. با دیدن تنوع بالای کیف های زیبای دنیلی می توانید مدل دلخواه و مناسب با کفشی که قرار است بخرید را، پیدا کنید.

همیشه کفش هایی را خریداری کنید که از کیفیت بالایی برخوردار هستند

اکثر کفش هایی که دارای قیمت پایینی هستند برای سلامت پا مناسب نیستند و اکثر آنها دارای کیفیت پایینی هستند. این کفش ها نه تنها ظاهر شما بلکه حتی پاها و به طور کلی روحیه شما را نیز خراب می کنند. همچنین، برای جلوگیری از تورم پوست و بروز درد پا، سعی کنید فقط کفش چرمی یا کفشی بخرید که داخل آن چرم نرم است.

طول پاشنه ای که برای کفش خود می خواهید چند سانت است؟

اگر پاشنه کفش مورد نظر شما بین 7 تا 12 سانتی متر باشد، به راحتی می توانید کفش را بدون قرار دادن روی یک بلندی بپوشید. اما اگر پاشنه کفش بیشتر از (12.7 سانتی متر) باشد، باید کفش را با قرار دادن پا و کفش روی یک بلندی و نشستن امتحان کنید. دلیل این امر جلوگیری از کمردرد، درد پا و عدم تعادل و مهم ترین آن عدم امکان قدم برداشتن با آن پاشنه ها هنگام پا کردن کفش است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (675 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (569 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (130 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (34 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (18 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
کدام استان‌ها در انتخابات بیشتر مشارکت داشته‌اند؟
رفع یک بلای آسمانی از سر پرسپولیس با صادر شدن ویزای مرد اسپانیایی / گاریدو مسافر تهران شد
پزشکیان را بیشتر بشناسید
دانشگاه جندی شاپور ایران، اولین دانشگاه ثبت شده در تاریخ جهان
طرح یک اتهام سنگین علیه کریس رونالدو از سوی مسی دهه شصتی ها / رودگولیت: گریه رونالدو «اشک تمساح» بود/ او تشنه توجه است!
مشارکت مردم در انتخابات چقدر بود؟
حماسه سازی زنان ایرانی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز شنبه 16 تیر 1403
(فیلم) اولین مصاحبه رئیس جمهور منتخب بعد از دریافت رای اعتماد از مردم
دکتر مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران شد
فال قهوه با نشان روز شنبه 16 تیر ماه 1403
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!