چرا نباید درباره رابطه جنسی خود با دیگران حرف بزنیم؟

  یکشنبه، 13 بهمن 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
چرا نباید درباره رابطه جنسی خود با دیگران حرف بزنیم؟
در صورتی که یکی از زوجین باخبر شود که دیگری در مورد مسائل مربوط به رابطه جنسی صحبت می‌کند  نمی‌تواند با احساس اعتماد و امنیت کامل نیازها، احساسات و خواسته‌های خود را مطرح کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی،صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران یکی از رفتارهایی است که انجام آن توسط هریک از زوجین می تواند به آسیب های زیادی منجر شود. به همین منظور بسیاری از متخصصان به زن و شوهرها توصیه می کنند که در مورد مسائل زناشویی خود با دیگران صحبت نکنند، چرا که افراد در این شرایط احساس امنیت نمی کنند و حریم شخصی شان خدشه دار می شود. اگر این رفتار برای شما و همسرتان دردسرساز شده است ما در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته ایم که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد. در جلسات مشاوره خانواده نیز می توانید چنین مسائلی را با مشاور خود مطرح کنید.

صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران : چرا این کار را می کنند؟

اینکه افراد در مورد مسائل جنسی و زناشویی خود با دیگران صحبت می کنند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال بسیاری از افراد در رابطه جنسی خود مشکلات مختلفی دارند و نمی دانند که برای حل آن باید چه کاری انجام دهند. به همین خاطر ممکن است با خانواده یا دوستان این موضوعات را مطرح کنند تا بنا بر تجربیات دیگران مشکل خود را حل کنند. گرچه این راه حل اصلاً مناسب بنظر نمی آید، زیرا نه تنها با این کار به حریم شخصی زندگی خود صدمه وارد می کنید، بلکه ممکن است که راه حل های غیر تخصصی از افراد دریافت کنید که عمل کردن به آن ها بیشتر از اینکه به رابطه شما کمک کند به آن آسیب بزند.

برای حل مشکلات جنسی خود لازم است که به یک متخصص مراجعه کنید. مراجعه به روانشناس و دریافت خدمات مشاوره جنسی در این زمینه کمک بسیاری به شما خواهد کرد. علاوه بر این برخی از افراد به دلیل احساس صمیمیتی که با دوستان و یا برخی از افراد خانواده خود دارند این کار را انجام می دهند و به آن عادت می کنند بدون آنکه اصلاً به تبعات و مشکلات آن فکر کنند.

حرف زدن درباره رابطه جنسی با دیگران چه تبعاتی دارد؟

برای مثال مسأله خجالت زنان از رابطه جنسی با شوهران را در نظر بگیرید، با چه کسی می شود راجع به آن حرف زد؟ رابطه جنسی میان شما همسرتان خصوصی ترین جنبه زندگی مشترکتان محسوب می شود. در رابطه جنسی شما و همسرتان باید بتوانید آزادانه خصوصی ترین امیال و نیازهای خود را با یکدیگر در میان بگذارید. برای اینکه هردوی شما در این زمینه موفق باشید لازم است که اعتمادی پایدار میان شما شکل گرفته باشد. هنگامی که شما این مسائل را با فرد دیگری در میان می گذارید احترام به حریم خصوصی همسرتان را نادیده می گیرید و در نتیجه این اعتماد را می شکنید.

در صورتی که یکی از زوجین باخبر شود که دیگری در مورد مسائل مربوط به رابطه جنسی صحبت می کند نمی تواند با احساس اعتماد و امنیت کامل نیازها، احساسات و خواسته های خود را مطرح کند. در نتیجه شما با این کار به طور غیر مستقیم به کیفیت رابطه جنسی خود نیز صدمه خواهید زد. زیرا در این شرایط همسرتان با نگرانی در مورد فاش شدن مسائل خصوصی اش وارد رابطه می شود و مسلما نمی تواند رابطه ای آزادانه و لذت بخش را با شما تجربه کند.

صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران : کدام دیگران؟

به طور کلی صحبت درباره مسائل جنسی با دیگران به دلیل تبعاتی که دارد اصلاً توصیه نمی شود. تنها کسی که شما باید در مورد علائق نیازها و نحوه رابطه جنسی با او صحبت کنید خودِ همسرتان است. به همین خاطر شما باید خجالت را کنار بگذارید و اگر نارضایتی و خواسته ای دارید در فضایی صمیمانه آن را با همسرتان مطرح کنید. توجه داشته باشید که نحوه ای که شما با همسرتان در مورد مسائل جنسی صحبت می کنید در واکنش او تأثیر بسزایی خواهد داشت. اگر از مسئله ای نارضایتی دارید هرگز از تحقیر و سرزنش استفاده نکنید. زیرا این کار به عزت نفس او آسیب زیادی وارد خواهد کرد.

هم چنین اگر مشکلاتی در رابطه جنسی خود دارید که با گفت وگو قادر به حل کردن آن ها نیستید ممکن است اختلالی در عملکرد جنسی شما و همسرتان وجود داشته باشد که به مداخلات حرفه ای نیاز داشته باشد. پس بهتر است اختلالات جنسی را بشناسید و برای دریافت تشخیص و درمان مناسب به یک درمانگر و مشاور جنسی مراجعه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (537 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (401 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (118 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (24 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (15 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر) نگاهی به لباس ملکه ای و طلایی شبنم قلی خانی، بازیگر دبی نشینِ سینما+عکس/ انصافا طراحیش خاص و بی نظیره (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس